Wonder boven wonder, mag ik volgende week op sollicitatie. Ik had gewoon vermeld dat ik zwanger was in m'n brief en toen ze belden dacht ik eerst dat ze dat over het hoofd hadden gezien. Ik heb dus toch ff een mail gestuurd, maar ze vonden het verder geen probleem. Nu wil ik niet te snel vooruit lopen op de zaken (tis maar de 1e sollicitatie), maar wie is er nog 'vlak voor' haar zwangerschapsverlof aan een nieuwe baan begonnen en mocht na het verlof terugkomen?
Ik ben vlak voor mijn verlof begonnen aan een nieuwe baan...echter bij mijn sollicitatie niet vermeld dat ik zwanger was, aangezien de sollicitatie veel eerder was dan de startdatum en toen zag je nog niks, ik was toen al ruim 20 weken zwanger. Eenmaal aan het werk en ik al snel (binnen een week) in een andere functie rolde verteld dat ik zwanger was...toen 27 weken zwanger! Dit was geen probleem en kan na mijn verlof terug komen en dan op parttime basis. Ben benieuwd hoe het verloopt bij je...wanneer heb je het gesprek?
Wauw! Ik zit momenteel in de ww en ben er vorige week achter gekomen dat ik zwanger ben. Ik wil heel graag aan het werk, maar zie mijn zwangerschap echt als obstakel. Ik weet dat ik het nog niet hoef te melden, het is nog zo pril.. maar het niet vermelden vind ik geen optie. Het stelt me wel gerust als ik jullie berichten lees! Hopelijk tref ik ook snel zo'n fijne werkgever!
Wat goed dat je werkgever daar zo gemakkelijk in was! Volgens mij komt dat zelden voor, helaas. Ik heb komende woensdag het gesprek. Ik ga er niet vanuit dat ik word aangenomen, maar ben allang blij dat ik weer eens word uitgenodigd. Ik heb altijd eerlijk aangegeven (vanaf 3 maanden) dat ik zwanger was en kreeg vaak te horen dat ik wel geschikt was, maar dat ze iemand zochten voor langere periode. Ben echt heeeeel benieuwd!
Ik ben aangenomen met 34 weken zwangerschap (wel een parttime-baan, 20 uur in de week, want ik studeer nog). En ik werk er nu nog steeds! Edit: succes alvast met je sollicitatiegesprek!