sjalleke en toch vind ik niet dat een collega vernatwoording aan jou moet afleggen. Iedereen heeft recht op privacy en je weet nooit een reden waarom iemand iets doet. Ik keur het niet helemaal goed en zou ook goed balen denk ik maar toch heb ik niet het recht om diegene daarop te veroordelen want ik ken het hele verhaal niet en het gaat mij ook niks aan. @ mamatje van 5 nu zit jij je dus te verdedigen haha en dat hoeft helemaal niet wie zijn wij .
tja het was zaterdag? en waarschijnlijk op dat moment dus niet de baas zijn tijd? Dat is dus ook iets om over te discussieren
Ik zit toevallig nu ook al weken ziek thuis, heb de ziekte van Pfeiffer. En ondanks dat ik doodmoe ben, ga ik ook af en toe even eruit, de stad in, even bij iemand op de koffie, een boodschapje halen, dat soort dingen. Ik ben dan wel bekaf als ik weer thuisd ben, maar ik het dat even nodig. Als ik de hele dag thuis zit, ga ik uit verveling mezelf volvreten. En geloof me, als je de hele dag thuis zit, komen de muren op een gegeven moment op je af.
hahaha ja schiet gelijk de verdediging in maar eigenlijk probeer ik te zeggen oordeel niet te snel tegen iedereen ik zit sinds 2005 in de ziektewet wil dolgraag werken maar ja met de ziekte van bechterew zitten de werkgevers gewoon niet op te wachten dus ja er zijn soms dagen dat ik aan het winkelen met (hoe schandaaalig ook ) maar er zijn ook dagen dat ik gewoon de deur niet uitkan vanwege de pijn dus de dagen dat ik mij goed voel pluk ik met boodschappen en ja voor 5 kinderen kleren enz enz kopen doe ik niet bij 1 winkel kon het maar knuffel nathalie
ik ben ook lopend patient hoor door mijn zwangerschap bekkenpijn en hoge bloeddruk zal ff mooi zijn als je dan niet weg mag en dat dan 12 weken lang vind t anders als ik een aantal dagen ziek bven dan blijf ik wel thuis als ik met rugklachten huis zou zitten kan je ook niet een hele dag shoppen. kan ik nu ook niet met mijn bekkenpijn een uurtje op zijn langst.
gelukkig maar toch! ik mankeer ook nooit wat werk al 17 jaar voor dezelfde baas.(per jaar 1 tot 2 daagjes ziek) maar met bekkeninstabiliteit werkte ik 50% in mijn vakantie ben ik toen ook dagje alkmaar geweest moest babyspullen hebben kleding omdat niets meer paste en tussendoor hebben we steeds gezeten wat gedronken en uitgerust. inderdaad was ik smiddags helemaal rot af. maar dan wens ik niet door mijn collega beoordeeld te worden omdat ik weg ben geweest.
Ik ben het ermee eens dat we eens moeten stoppen om altijd maar direct te oordelen over mensen zonder te weten wat de precieze situatie is. Ik heb zelf MS en heb na de geboorte van mijn dochter een flinke terugval gehad, waardoor ik al een aantal maanden in de ziektewet zit. Als ik een goede dag heb ga ik leuke dingen doen (ook al ga ik daarmee vaak zwaar over mijn grens), er zijn genoeg slechte dagen dat ik thuis zit omdat ik te veel pijn heb of te weinig energie heb om eruit te gaan. Mensen zien mij dus alleen maar op goede dagen en de slechte zijn onzichtbaar. Gelukkig heb ik niet meer de drang om me te verdedigen tegenover mijn omgeving als ik lekker met een vriendin zit te lunchen of aan het winkelen ben. Mede dankzij een baas en collega's die volledig achter mij staan. Ik hoop binnenkort weer een paar uurtjes te kunnen gaan werken (want ik vind het heerlijk om te werken), maar dat kan alleen als de rest van mijn leven weer een beetje op orde is.
Ach, zulke reacties zullen er misschien ook wel achter mijn rug geweest zijn. Ik zit namelijk sinds week 17 van mijn zwangerschap (gedeeltelijk) thuis. De 1e weken was ik fulltime in de ziektewet, maar ben ik wel naar Centerparcs geweest. Of ik nou thuis krepeer of daar, dat maakte me dan ook niet uit, maar dat "mag" van sommigen vast ook niet. Na een tijdje ben ik parttime gaan werken, 2 dagdelen thuis en 2 dagdelen op werk, verdeeld over 4 dagen. En toch ga ik winkelen, naar de kapper of uit eten. Dat ik daarna de halve nacht wakker kan liggen van de pijn, dat ik niet weet of ik moet liggen/zitten/staan of wat dan ook, dat zien mensen niet. Ik ga zwangerschapszwemmen en geniet daar van, maar 's avonds lig ik totall loss om 20.00 uur op bed. Ziet ook geen kip. Een ander ziet het niet als ik huilend van de pijn en van frustratie op de bank zit, omdat ik eigenlijk gewoon lekker alles wil kunnen! Die tranen hou ik voor mezelf, en de buitenwereld krijgt gewoon een vrolijke zwangere te zien. Maar had ik dan nu al 16 weken niets moeten doen? Nou, dat lijkt me echt genieten van m'n zwangerschap. En toch zijn er dan altijd mensen die oordelen... zo jammer!
oke, hier kom ik ff binnenvallen ik heb ook een tijd rugklachten gehad en werk ook achter de kassa. Nou ik kon niks hoort qua zitten! en lopen voelde echt aan als verlichting! ik moest ook de eerste 2/3 weken van de arbo op bepaalde tijden thuis zijn en heb dat ook gewoon gedaan. Wel mocht ik in overleg tijdens die uren naar de sportschool om de spieren te trainen van mijn rug. En ook ik durfde niet te gaan winkelen hoor Veel te bang dat ze ineens mijn salaris inhielden terwijl ik toch echt niet kon werken.. maarja, ieder voor zich he.. Als ze heel de dag heeft lopen winkelen vind ik het idd ook niet echt kunnen, maar als ze ff een uurtje geweest is ach ja, iedereen die heel de dag binnen zit wil d'r wel ff uit als je geen griep hebt of echt ziek op bed ligt...
ja hallo, stel dat ze 6 maanden uit de running is, mag ze dan 6 maanden het huis niet uit? Ze mag toch wel een dagje shoppen. Ik zie het probleem niet.
ben het helemaal met je eens.. moet niet kunnen vind ik ziek is ziek, en dus ga je ook niet winkelen!
wat ik wel leuk vond was deze zin die ik ergens had gelezen werken is gezond laat het dus aan de zieken over
Moet kunnen vind ik! Heb soms toch wat nodig... En dan moet je echt je huis uit. De muren komen soms dan echt op je af! En je hebt best wel eens ik voel me een beetje goed dag
Rare perceptie hoor Er zijn heel veel soorten ziek zijn en moet je bij alles binnen blijven, nou dan zou ik dus al 3,5 jaar binnen zitten......lekkere redenatie
pardon ziek is ziek? sorry hoor maar dat vind ik zo''n flauwe opmerking.... en mensen met een chronische ziekte zoals ik dan..? moeten wij maar de hele tijd binnen blijven? kom op zeg... dan zou ik nu al 2 jaar binnen zitten, en mijn boodschappen dan..? en mijn hondjes ? ohjah en mijn sociale leven ..? niet belangrijk..? van binnen blijven word je alleen maar zieker ! of depresief ! hier kan gewoon niet over geoordeeld !
Ik ben het hier ook mee eens. Ze is 2 weken niet aan het werk en toch kunnen winkelen. Kan echt niet! Het is een ander verhaal als je al maanden in de ziektewet zit, maar 2 weken kom op zeg.....
*zucht* en daar gaan we weer met de oordelen! Hebben jullie nou echt niks beters te doen? Ga je druk maken over dingen die er werkelijk toe doen . Kom op zeg...altijd maar voor een ander bepalen. Word er zo moe van!