Lekker kort door de bocht, ik kreeg 10 jaar geleden te horen dat ik MS had en dus ziek ben. Dat zou dus betekenen dat ik in de afgelopen 10 jaar alleen maar binnen had mogen zitten? Ik zou me te pleuris werken als dat zou betekenen als ik beter zou worden, helaas is de werkelijkheid anders. Ik denk dat je inderdaad niet kunt oordelen omdat wij simpelweg haar rug niet voelen. Maar als het een collega is die zich in het verleden al voor een snotterbel ziek melde dan kan ik me de irritatie en het zich afvragen of ze wel 'echt ziek' is of dat ze gewoon geen zin in werken heeft/had heel goed voorstellen. Denk ook dat dit meer het gevoel is wat Mensi wil uitdrukken dan dat ze werkelijk bedoelt dat mensen als ze ziek zijn geen sociaal leven meer mogen hebben. Want als ze dat laatste echt bedoelt dan zou ze ook niet mij uitnodigen voor een kopje koffie (in mijn geval limonade) want ik ben tenslotte ziek Groetjes Anita
dat is de kortzichtigheid van de mens, je kan beter in een rolstoel zitten zodat je kunt zien dat je ziek bent anders moet je niet zeuren en gewoon werken dat zou een goeie zijn voor dat aso topic wat vandeweek geopend is. ik heb hier meer dan genoeg aso antwoorden gezien zeg, jeetje mina als het maar niet op jezelf van toepassing is of je hebt er geen kennis mee bestaat het ook niet en kun je er zooooo makkelijk over oordelen en veroordelen.
Maar er zijn ook collega's die extra moeten komen werken om haar uren op te lossen, en dat zij dan gaat winkelen valt me wel zuur.
Ik denk dat de chronisch of andere ziekten hier niet onder vallen. We hadden het over rugklachten dames. Als je griep hebt en je moet overgeven ga je toch ook niet winkelen?
Het is heel vaak zo, dat een gewoon topic uit op een breed topic met allerlei discussies, wat niet eens mijn bedoeling was.
mensi, hier iemand die vanaf heugenis rugklachten heeft aan je reacties te zien kan ik merken dat jij daar niet bekend mee bent, maar geloof me lopen en ja waarschijnlijk ook winkelen geeft lang niet zoveel klachten dan op een stoel zitten, 8 uur werken en dergelijke. ik ben het met heel veel dingen van je eens als ik je her en der lees, maar hier bespeur ik iets van jaloezie weet ik veel wat maar kan je hier geen gelijk geven meid. je kan aan de buitenkant niet zien hoe iemand in elkaar steek en op welke momenten (zittend-staand-lopend) iemand niet zoveel last heeft van iets wat je aan de buitenkant niet ziet. geloof me als ik zg dat mijn broer net 40 volledig uitgewerkt is, 3 maanden trappenberg heeft gehad met als resultaat dat hij nu (hoera hoera) 2 minuten zelfstandig kan zitten op zijn volle gewicht uitbehandeld is, maar he, hij kan wel lopen (niet zoals jij en ik maar toch) en daar kan jij (of andere over oordelen?) sorry hoor, hier kan ik ontzettend fel in zijn juist door wat ik van heel heel dichtbij meemaak met hem dat je aan de buitenkant niet zoveel ziet dan wanneer hij in een rolstoel zou zitten.
Heeft ze ook erbij gezegd dat ze 6 uur achter elkaar gelopen heeft? had ze krukken? misschien een rolstoel? of misschien tig pijnstillers? heeft ze ook even gezeten voor koffie? heeft ze hele zware tassen gedragen? Zijn allemaal vragen waar jij het antwoord niet op weet.... Ik word zo moe van al dat oordelen zeg, niemand kan in het hoofd kijken of het lichaam voelen van de ander......nee, mensen gaan gewoon invullen
Ik zit vanaf week 20 in de WW en sinds week 22 in de ziektewet. Heb elke dag rugpijn. Omdat mijn man in het leger zit, en niet vaak thuis, zal ik toch veel dingen zelf moeten doen. Als ik me goed voel dan ga ik boodschappen doen. En afgelopen zaterdag ben ik ook naar de prenatal geweest om inkopen te doen. Ben ook alleen daar geweest en niet de halve stad door. Kan soms niet eens 200 meter lopen. Ik let heel erg goed op dat ik niet te lang sta en te lang loop. Maar om na 2 weken ziekte ff lekker de stad in te gaan om te shoppen voor kleding...tja ik zou het zelf niet doen.
Dames, laten we stoppen met alle oordelen en verwijten! Alleen mensi's collega kan voelen wat ze voelt en beoordelen of ze in staat is om een dag te gaan winkelen. Of niet, en dan heeft ze de volgende dag waarschijnlijk erg veel spijt. Op mensi's verzoek sluit ik dit onderwerp in ieder geval. Groetjes, Wendy Moderator