Zwanger worden in 2016?!?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MiekieLief, 7 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Hoi dames.
    Zijn er meer die in 2016 proberen om zwanger te worden? En die het leuk vinden om ervaringen te delen.

Ik heb begin dit jaar een prachtige dochter gekregen. Na haar 1e verjaardag willen wij proberen om weer zwanger te worden.
    Bij haar was het een verassing dat ze kwam. Dit keer willen we meer gericht raakschieten. Momenteel wil ik mijn cyclus beter in beeld krijgen. Alles is behoorlijk nieuw op dat vlak.

2. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Hi,

Ook wij gaan in 2016 voor de 1e! Heel spannend vind ik het allemaal.
    Ben begin november gestopt met de pil. Tot op heden nog geen menstruatie. Wel druk met temperaturen e.d. om alles in kaart te brengen. We hebben bewust de keuze gemaakt om in 2016 te beginnen en gebruiken daarom nu nog condooms.

3. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Wij gaan vanaf febr ook weer voor een tweede dan is mijn dochtertje 2 jaar.
    Ben ook al gestopt met de pil nu voor 5 dagen heb op dit.moment mn neppe menstruatie en dan kan ik ook mn cyclus in de gaten gaan houden..en ook wij gebruiken nog condooms

LJJ eigenlijk een beetje hetzelfde als jou. Maar heb jij geen ontrekkingsbloeding gehad dan toen je was gestopt met de pil?
    En doe jij alleen tijdens je eisprong condooms.gebruiken of gewoon altijd.

4. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Miekelief
    Wat goed dat je nu aan een tweede denkt dan zullen je kids samen opgroeien en hebben ze zeker wat aan elkaar.
    Hoop dat je snel zwanger wordt..gebruikte je bij de eerste wel of geen pil

5. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Hey. Leuk dat er reacties komen.
    Ik kan niet goed tegen de pil. Ik ben dan meer ongesteld dan niet ongesteld. Daar ben ik al heel lang mee gestopt. We deden het altijd om de cyclus heen. Maar dat ging een keer mis. Toen kreeg ik een mooie dochter. Onze instelling was altijd. Als het komt dan komt het. Als het niet komt dan is het ook goed. Voor nu vind ik het wel leuk om er niet te veel tussen te laten komen. Bijna 2 jaar zou een mooie periode zijn als het lukt.
    Tijdens de eerste zwangerschap ook veel bloedingen gehad. De eerste 12 weken was enorm spannend. Ik had bloedproppen.

6. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Wij doen ook condoom trouwens. Maar zijn er de laatste dagen wel minder voorzichtig mee.

7. fryslangirl

fryslangirl Actief lid

13 mrt 2015
    316
    32
    28
    Vrouw
    Mede eigenaar bedrijf
    Friesland
    Hoi Dames,

Ik zou graag met jullie meepraten. Al heb ik wel even een andere introductie dan de meesten.

Wij zijn namelijk 2 weken geleden bevallen van onze zoon, die jammer genoeg stil te wereld kwam na een zwangerschap van 39,2 weken. Dit moet allemaal nog wat zinken en een plekje krijgen, want ja dat is niet zoals we het ons voorgesteld hadden.

Omdat we een hele grote kinderwens hebben willen graag snel weer zwanger worden. Wij willen dan ook niet weer starten met anticonceptie. Ik ben nu nog aan het herstellen van de zwangerschap en nogal zware bevalling, dus ik hoef nu echt nog niet aan sex te denken hoor ;). Maar dat zal wel komen zodra het daar beneden weer wat hersteld is. (manlief zou het liefst vandaag nog weer gaan proberen). Dat de volgende zwangerschap niet weer zo onbezorgd zal zijn als de vorige keer maak ik me niet teveel druk om. De kans dat zoiets gebeurd is zo klein, dat het nog een keer zal gebeuren is nog kleiner. Maar ja, het zal vast wel wat meer stressen worden. In januari krijgen we uitslagen van de onderzoeken die ze gedaan hebben in het ziekenhuis, maar in 90% van de gevallen komt daar niets uit. Dus daar gaan we ook maar vanuit.

Ik zou het leuk vinden om met jullie mee te kletsen en jullie ook wat te volgen. Het oog weer op de toekomst ;).

Dames die al eerder zwanger geweest zijn, ben benieuwd hoe het bij jullie ging. Was het snel raak? of moesten jullie er even op wachten? bij ons was het in 3 keer al raak, hoop ik nu ook weer.

Groetjes Fryslangirl

8. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    #8 Sugarblossom, 7 dec 2015
    Laatst bewerkt: 7 dec 2015
    Hoi meiden!

Ik wilde toevallig ook zo'n topic openen vanmiddag haha dus ik wil graag mee babbelen over zwanger worden in 2016. Wij willen graag gaan voor een 2e!

Hier een stukje over de vorige zwangerschap:

Wij hebben er ongeveer 3 jaar over gedaan om zwanger te worden. Ziekenhuis in en uit, 3x IUI gehad, behandelingen met hormonen brrr en laatste keer eind 2012 punctie, terugplaatsing (ICSI dus) en zwanger! Wat een wonder was dat zeg. Manlief is vroeger als kind zijnde onderaan geopereerd waardoor nu de zaadcellen minder zijn en ze al moe zijn om bij het eitje te kunnen komen.

Ons meisje is nu in augustus 2 jaar geworden en bij ons kriebelt het alweer een tijdje. Nu de laatste tijd vooral... mijn dochtertje vind baby's geweldig en daardoor gaan mij eierstokken rammelen haha :D bij de peuterspeelzaal komt er altijd een baby die in de Maxi Cosi zit en madam is er niet van weg te slaan! Aaien, lief, awww baby.. aww hier en daar :p :$

Nu alleen nog hopen dat het een keer wilt lukken zonder de MMM en of terug plaatsing. Wat ik nog eerst graag wil is afvallen voor we er aan beginnen vandaar we ergens in het voorjaar of eerder in 2016 willen proberen. Wie weet duurt het ook weer zolang als bij de vorige, hoop het alleen niet!

@Fryslangirl
    Wat erg zeg echt een nachtmerrie. Gecondoleerd en heel veel sterkte! Hoop dat jullie een plekje kunnen geven en een *knuffel van hier*

9. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ook ik hoop in 2016 zwanger te raken. Sinds februari vorig jaar gestopt met de pil, maar tot op heden nog niet gelukt. Ik heb lange tijd meegeschreven in een groepje, maar aangezien die inmiddels bijna allemaal al zwanger zijn, lijkt het me leuk om weer een paar nieuwe meiden te ontmoeten die in hetzelfde schuitje zitten.

Ik vind het reuze spannend, omdat het jaar nu nadert, en de stap naar de mmm lijkt me erg lastig.

2016 wordt ons jaar!!:)

10. Aanouk

Aanouk Actief lid

25 nov 2015
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Wij gaan in 2016 voor ons 1e kindje :). Ik vind het ontzettend spannend.

11 november heb ik m'n implanon laten verwijderen en 28 november ben ik voor het eerst ongesteld geworden.
    We zitten nu dus in de 1e ronde. Ik ben begonnen met ovulatietesten en temperaturen omdat ik een goed en duidelijk beeld wil krijgen van hoe m'n lichaam precies werkt.

Ik moet wel zeggen dat ik er ontzettend mee bezig ben en ik het maar moeilijk van me af kan zetten.
    Herkennen jullie dit toevallig?

@fryslangirl gecondoleerd met dit grote verlies. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd en hoop dat jullie dit een plekje kunnen geven. Maar uiteraard wens ik jullie ook heel veel succes en hoop dat jullie wens snel in vervulling gaat.

@ sugarblossom wat mooi dat jullie na 3 jaar een dochter in jullie armen hebben mogen sluiten. Kan me voorstellen dat het niet altijd makkelijk is geweest.

groetjes

11. Mila79

Mila79 Lid

30 nov 2015
    71
    0
    0
    Schiedam
    Ook wij gaan in 2016 voor ons eerste kindje. Aankomende woensdag ga ik mijn vruchtbare periode in.
    Ik vind het heel erg spannend. We worden jonge ouders maar kiezen hier bewust voor.
    Ik heb in oktober mijn implanon laten verwijderen en ik ben in november gestopt met de pil (1 maand geslikt na implanon).
    Ik ben vanaf mijn 12e beschermd geweest. Ik ben ook begonnen met ovulatie testen, heb deze naar jullie tip bij de Action gekocht.

We hebben de eerste gehad, helaas nog negatief. We gaan gauw weer testen.

12. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    fryslangirl, wat ontzettend heftig! Grootste nachtmerrie als ouder. Heel veel sterkte met het een plekje kunnen geven. Voel je vrij om hier erover te praten.

Na 3 jaar problemen een dochter. Wat fijn.
    Ik was een Lucky ass waarbij het snel raak was. Ik zie en hoor veel om mij heen dat het anders kan.
    Ik ben erg benieuwd hoe het nu zal zijn.

13. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Ik leef echt met je mee wat vreselijk en wat oneerlijk.
    Dat lijkt me.echt heel zwaar ik wens je heel heeel veel sterkte en hoop dat je het een plekje kan geven. 2016 wordt jouw jaar en hoop dat je weer gauw zwanger zult worden.

Mag ik vragen of er een oorzaak was? Of kan dat gewoon zomaar..

14. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    @Fryslangirl: wat vreselijk, maar ook ontzettend moedig om zo naar de toekomst te kunnen kijken!!

Mijn zoontje is inmiddels drie jaar oud en ben nu helemaal klaar voor een tweede kindje! Moet alleen even de tandarts afwachten, aangezien mijn kies nog steeds licht ontstoken is en de pijn weer begint te komen. Morgen moet ik weer op controle komen en hoop toch echt dit jaar nog een wortelkanaalbehandeling te krijgen, want durf met dit gevoel in die kies niet aan een zwangerschap te beginnen!

15. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Ik merk dat ik steeds meer bezig ben met kinderen. Vandaag al gekeken naar namen. Het moet ook mooi passen bij onze dochter.
    Bij de 1e wisten we niet wat het geslacht was. Willen jullie het weten?

16. fryslangirl

fryslangirl Actief lid

13 mrt 2015
    316
    32
    28
    Vrouw
    Mede eigenaar bedrijf
    Friesland
    Hoi Dames,

Ik zag iemand schrijven 2016 wordt ons jaar, nou zo denken wij er ook over. In 2015 heeft voor ons alles tegengezeten wat je maar kon bedenken met als dieptepunt 2 weken geleden. Dus het kan alleen maar mooier worden 2016.

We hebben net een pand gekocht voor onze eigen zaak en hopen daar in 2016 in te gaan wonen. (ook daar heeft nogal het een en ander in tegen gezeten). En we hopen snel weer zwanger te zijn en een klein wondertje te mogen begroeten in 2016!!

We hebben net de foto's gekregen van de begravenis. Zo mooi, (wilde er 1 delen, maar hij wil niet uploaden) We hebben in totaal ongeveer 500 foto's van 5 dagen met onze zoon. Zo fijn dat we zoveel mooie momenten hebben kunnen vastleggen.

Essie, de oorzaak is een hartstilstand, het hartje is gewoon opgehouden met kloppen. Ze hebben wel allemaal onderzoeken gedaan en we horen binnenkort of ze hier een oorzaak voor kunnen vinden. Volgende week hebben we een afspraak bij de gynaecoloog en in januari weer. Volgens mij is het in januari pas voor echte uitslagen. Dat is alleen wat langs me heen gegaan toen we het ziekenhuis uitgingen. Waren toen alleen maar met onze kleine man bezig.

Mila, spannend je eerste vruchtbare periode!! Hou ons op de hoogte! Aanouk, spannend zeg en kan me heel erg voorstellen dat het je veel bezig houdt. Herken dit wel van de vorige keren, ook 2 maal tranen toen ik wel ongesteld werd. Tis toch een grote wens en een grote stap. Denk dat iedereen daar wel veel mee bezig is.

Sugarblossom hopen dat het nu wel zonder "hulp"lukt. Zag van de week ergens in een topic iets staan over vitamines voor de man. Waardoor het zaad wat "levendiger" geworden was. Weet niet of het bij jou man ook zal helpen aangezien de oorzaak bekend is. Maar is wellicht het proberen waard. Zal even kijken voor je of ik het topic nog weer terug kan vinden. Ook ik wil nog wat zwangerschapskilo's kwijt. Alhoewel ik de eerste 10 al kwijt ben in 2 weken. Maar was ruim 18 kilo aangekomen, dus wil er nog wel wat af hebben. Maar ja ik mag nu nog niet sporten of lijnen. Maar tot nu toe gaat t allemaal nog vanzelf.

Coffejunkie... brrr... tandarts

Bijgevoegde bestanden:

17. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Prachtige foto Fryslangirl, zeer indrukwekkend.

@miekelief: wij willen het geslacht wel weten, ik hou niet zo van verrassingen.

18. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Mooie foto's fryslangirl. Kan je steun vinden bij mensen in je omgeving om het verlies van je zoontje een plek te kunnen geven? Hoe heet je zoon?

Bij Julia wisten wij het niet. Ik hou ook niet van verassingen. Mijn man wil het echt niet weten. Ik ben slecht in geheimen bewaren als het gaat om dit soort dingen. Ik vond het een bijzonder moment toen ze op mij lag waren wij totaal niet bezig met het geslacht. Verloskundige of verpleegkundige zei het na een paar minuten nog eens. Want het drong bij ons niet door. Ik moest een aantal keren kijken of het echt een meisje was.

19. Aanouk

Aanouk Actief lid

25 nov 2015
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een mooie foto Fryslangirl. Heel indrukwekkend. Wat fijn dat jullie zoveel mooi momenten in die korte tijd hebben kunnen vastleggen. Die pakt niemand jullie meer af!

CoffeeJunkie kan me voorstellen dat je eerst dat achter de rug wilt hebben. Anders loop je straks misschien mee en dat is natuurlijk niet fijn.

Wat toevallig Mila, ik zit ook in mijn vruchtbare periode. Tenminste als ik mijn ovu-testen moet geloven ;).

Maar ik ben blij om te horen dat het normaal is dat ik er zo mee bezig ben. Het is inderdaad een grote wens en dan hoop je toch dat die in vervulling gaat.
    Ik weet niet waarom, maar ik denk echt al jaren (vanaf m'n 18 ofzo)dat ik geen kinderen kan krijgen. Heel stom, maar dat maakt me best wel onzeker, voornamelijk omdat mij vriend heel graag kinderen wilt. Maar ik moet gewoon leren het van me af te zetten en het allemaal op me af te laten komen, en niet te veel van die gedachtes aan te trekken.

Maar als het dan zo ver is wil ik toch wel heel graag weten wat het wordt. Ben daarvoor veel te nieuwsgierig :).

Miekelief wat een mooie naam Julia. Is ze klaar om grote zus te worden:D? En CoffeeJunkie jouw kleine man klaar om grote broer te worden?

20. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Aanouk, die gedachten heb ik ook heel lang gehad. Gelukkig was het niet waar.

Julia is heel erg gek op haar nichtjes en neefje. Ze is erg sociaal. Ik denk dat het wel goed komt. Mijn gedachten zijn vooral. Ik heb al zo'n mooi en geweldig meisje. Ze is nog nooit moeilijk geweest. Dat kan toch geen ander kindje overtreffen of hetzelfde hebben. Ik ben wel bang dat baby 2 een huilbaby word of veel meer vraagt dan julia ooit deed.

Deel Deze Pagina