Zwanger worden van de tweede

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MoniqueV89, 26 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoniqueV89

3 sep 2015
    77
    0
    0
    zzp er schoonheids en pedicure salon
    Enschede
    Hallo Dames,

Mijn vriend en ik hebben een zoontje van 21 maand, ik ben sinds Juni gestopt met de pil en willen graag een broertje of zusje voor ons zoontje.
    bij het zwanger worden van mijn zoontje had ik altijd laat een eisprong, dat weet ik dmv ovulatie testjes.
    sinds ik gestopt ben met de pil heb ik nog niet echt een positieve ovulatie test gehad en vorige maand ineens een hele lange cyclus van 42 dagen. De ovulatie test begint sinds vandaag een beetje op te lopen, dus we hopen snel op een knaller.

Wie gaan er nog meer voor een tweede kindje? En hoe lang zijn jullie al 'bezig', misschien is het leuk wat ervaringen uit te delen Hoe jullie het deze keer beleven. Bij mijn zoontje waren we in ronde 4 al zwanger, zitten nu ook in ronde 4 deze maand. Spannend weer!!

2. Mom2Be92

Mom2Be92 Bekend lid

17 okt 2013
    521
    4
    18
    Almere
    Hoi monique,

leuk dat jullie bezig zijn voor een brusje!
    Mijn dochtertje is 6 maanden jonger dan jou zoontje en ook wij hebben een wens voor een tweede kind. dec 2014 spiraal eruit en sinds jan geen anticonceptie en sinds mei zijn wij bezig voor een brusje maar sinds gister in ronde 7 beland terwijl mijn dochtertje gelijk in ronde 1 raak was:/

heel veel succes!

3. MoniqueV89

3 sep 2015
    77
    0
    0
    Enschede
    Wat leuk dat jullie ook voor een tweede kindje gaan! Ik had, heel naïef, gedacht dat van de tweede zwanger worden 'makkelijker' zou zijn, maar dat is natuurlijk helemaal niet realistisch.
    Ook jij heel veel succes!! Balen dat je nu weer een ronde verder bent, ik duim voor je!

4. Mats2511

Mats2511 Actief lid

14 jul 2015
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey!

Wij gaan ook voor een tweede! Onze zoon is bijna twee en ik ben eind juli gestopt met de pil. Helaas was de eerste ronde er 1 van 76 dagen. Ben ook bekent met een onregelmatige cyclus dus ook ovutesten maar dr is nog niets te zien op t moment..

Ik vind t wel spannend hoor voor een tweede! Maar dat komt vast allemaal goed. Enuh.. Je bent niet de enige die dacht dat t wel makkelijker zou gaan bij nr 2 hahaha maar das idd helaas niet zo

Mom2be balen je dat ongi bent geworden! Hopelijk mag je snel zwanger zijn!!

5. MoniqueV89

3 sep 2015
    77
    0
    0
    Enschede
    Wat leuk, haha gelukkig ben ik niet de enige. Maar 72 dagen, wat lang zeg. Mijn cyclussen waren tot nu toe na het stoppen 31, 29 en 42 dagen. Afgelopen maand dus ineens heel lang. Bij de cyclus van 29 dagen had ik op dag 22 een soort van licht positieve ovulatie test, precies een week later werd ik al ongi. Daarna ineens een hele lange cyclus en dus ook hele late eisprong. Ondertussen ook naar de huisarts geweest en inwendige echo gehad, alles zag er prima uit, ze vond een luteale fase van 7 wel erg kort. Als het deze maand weer zo is of weer zo'n lange cyclus mag ik komen voor follikel meting, dan moet ik om de dag komen en kunnen ze mijn eisprong volgen. Ik hoop dat het niet nodig is en het deze maand raak is. Jullie ook veel succes!!

6. MoniqueV89

3 sep 2015
    77
    0
    0
    Enschede
    Nog meer dames die voor een tweede gaan?

Mijn ovu testjes beginnen op te lopen, dus ik hoop snel op een knaltest. Ik denkt dan zo rond 9 november mijn NOD. Heb vaak ook een korte luteale fase. Cyclus van 2 maanden geleden wat de luteale fase maar 7 dagen :(

7. Mats2511

Mats2511 Actief lid

14 jul 2015
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey!

Wel gek dat ie dan ineens zo lang is ja! Wel fijn dat alles er goed uit zag!
    En top dat je ovutesten beginnen op te lopen! Hier ook dus ben erg benieuwd!! Ben dr ook niet zo heel erg mee bezig want mn zus staat op knappen dus ben daar veel met mn hoofd haha misschien dat dat helpt..

Hopelijk is t idd snel raak want om de dag naar ha voor een meting lijkt me dan ook helemaal niets zeg! Maar wel top dat ze t zo goed in de gaten gaan houden!

8. MoniqueV89

3 sep 2015
    77
    0
    0
    Enschede
    Oooh spannend zeg Mats2511 wanneer is je zus uitgerekend dan? Leuk weer zo'n klein hummeltje, ik heb 2 weken geleden ook een neefje gekregen met de naam Naud, zo mooi, zo klein.

Ik heb inmiddels mijn LH piek gevonden afgelopen donderdag. Nu hopen over 2 weken ook een mooi positief resultaat. Bij mijn zoontje was het ook in ronde 4 raak dus wie weet nu ook. Jij ook succes!!

9. Mats2511

Mats2511 Actief lid

14 jul 2015
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat leuk! En wat leuke naam! Gefeliciteerd!!

Ze was vandaag uitgerekend en is vanmorgen om 04:30bevallen!
    Dus vanmorgen om 07:00 uur ging de wekker hier en ik ben dr meteen heen gereden natuurlijk. Echt heerlijk zo'n kleintje weer! Doet me wel weer heel goed beseffen hoe groot ons monster alweer is haha

Hier heb ik maandag mn piek gehad en gister was ie nog wel donker maar niet meer zo donker als maandag haha dus ook hier oo t wachtbankje! Hopelijk hebben we allebei een mooie test over een kleine week of twee :D

10. Mats2511

Mats2511 Actief lid

14 jul 2015
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ehhh... Ging de wekker is natuurlijk de telefoon haha

11. MoniqueV89

3 sep 2015
    77
    0
    0
    Enschede
    Hahah ik snapte het, wat leuk zeg. Gefeliciteerd!! Op de uitgerekende dag nog wel. Alles goed gegaan?

En spannend jij ook op het wachtbankje!!
    Ik nog een week voor ik ga testen. Morgen week geleden positieve ovulatie test. Ik heb 2 maanden terug een korte luteale fase gehad maar 6 dagen, dus ik ben al blij als ik het tot na het weekend haal, maar ik hoop natuurlijk op een positieve test volgende week.

12. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Hoi dames, mag ik hier mee kletsen? Wij gaan ook voor brusje voor ons meisje. Momenteel wachten op mijn ongi (2 dagen overtijd - test negatief) en dan ronde 1 in. Suuuper spannend!

13. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden! Wij gaan ook (soort van) voor een tweede!

In eerste instantie wilde ik wachten tot de kleine uit de luiers was en daarna riep vriendlief een tijd dat hij 1 ook wel prima vond, maar na een ongelukje (gevolgd door een mk) een tijdje terug gaat de anticonceptie nu toch de deur uit. We zijn bijna 4 jaar bezig geweest voor nr 1 dus dat van die luiers heb ik laten varen. Heb ik er straks twee in de luiers dan is het maar zo, maar voor hetzelfde geld duurt het weer jaren en maak ik me voor niks zorgen ^^'

Erg "gericht" zijn we nog niet bezig, gewoon een beetje gezond leven en seks wanneer we er zin in hebben en dan hopen op het beste :)

14. MoniqueV89

3 sep 2015
    77
    0
    0
    Enschede
    Gezellig dat jullie meekletsen dames!! Hopelijk test je nog positief billy60, spannend allemaal hè. Ik duim voor je!

@Dormouse, ook voor jullie spannend dus. Is ook veel leuker om het spontaner te doen hè. Moet wel leuk blijven ;). Ik ben toch 2 maanden geleden begonnen met ovu testjes omdat ik weer lange cyclussen had, vorige maand ineens 42 dagen en toen ook naar de huisarts geweest. Inwendige echo gehad en alles zag er goed uit. Had in augustus een luteale fase van maar 6 dagen en dat vond ze echt te kort, op advies deze maand ook weer ovu testjes gebruikt, ik zit nu op 7 dpo en hoop op een langere luteale fase maar hoop het meest volgende week positief te testen hihi.
    succes meiden

15. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Monique, wat spannend voor jou. Hoop dat je snel positief test. Wel lastig dat je zo onregelmatig bent...

Haha, nu positief testen zou leuk zijn, maar ik reken daar niet op. Frustreer me er vooral om dat ronde 1 nu op zich laat wachten, haha. Oké, het zijn maar een paar daagjes, maar nu we eenmaal hebben besloten dat we voor een tweede gaan, wil ik het zo snel mogelijk natuurlijk. :D

16. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Hoi allemaal,

Mag ik ook mee schrijven.
    Hier een ander verhaal... hihi...
    Ons dochtertje is bijna 4 maanden en we gaan gelijk door voor een volgende.
    Ik heb pcos en willen nu de natuur zijn gang laten gaan :).
    Voordat ik zwanger raakte had ik mijn langste cyclus van 4 maanden !
    Heel lang dus.
    De dag voordat ik met hormonen ging beginnen bleek ik zwanger :)...
    Dus hoop nu ook weer zwanger te worden zonder hormonen.

Eerste weken wel veilig gedaan hoor...
    Maar na een paar weken was het condoom al gescheurd.
    En gynacealoog zei na de controle dat ik eigenlijk als het zo zou lopen gelijk weer zwanger mocht worden.
    We doen het nu rustig aan, geen druk geen stress...
    Gewoon afwachten wat er gebeurd :)

17. MoniqueV89

3 sep 2015
    77
    0
    0
    Enschede
    Ooh dat herken ik hoor Billy60, je wilt het gewoon NU en iedereen om je heen lijkt zwanger haha. Onze tijd komt echt wel, geduld, geduld ookal is dat heel lastig.

Vlinder12345 wat fijn dat het toch zonder hormonen gelukt is! Hopelijk deze keer ook! Ik snap wel dat je nu meteen Door gaat, als het nu snel lukt is het natuurlijk super en anders ben je ook op tijd om verdere stappen te nemen, dan is het leeftijd verschil straks hopelijk ook niet zo groot. Jij ook succes!

Heb nu een ziek klein ventje. Hoge koorts en lekker bij mama hangen, ik hoop wel op een rustig nachtje voor hem. Fijne avond allemaal

18. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    @monique: ja, spontaan is zeker leuker! Nog tijd genoeg om er weer een obsessie van te maken haha, en bovendien is al dat geplan nu ook vaak nog niet haalbaar met ons kleine spook. Het hoeft maar een paar minuten te duren maar maak er toch liever wat meer van haha. Beterschap voor je ventje!
    @billy: kan ik me helemaal voorstellen dat je het dan meteen nu wilt haha. Was het maar zo makkelijk ^^ succes met wachten.
    @vlinder: haha, bij ons scheurde het ook na een paar weken al ^^' of het nu gebrek aan oefenen ermee was.. Haha. Maar wat fijn dat het jullie nog gelukt is om spontaan zwanger te worden! Hoop dat je deze keer weer dat geluk hebt :)

19. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Vlinder, spannend zeg. Hoop dat het snel weer raak zal zijn, zo zonder hormonen en gedoe!

Dormouse, herkenbaar zeg, dat er als je al wilt plannen, er weinig te plannen valt met zo'n ukkepuk. Dl beland hier ook vaak zat tussen in en dan komt er ook weinig van.

Monique, hoe is t met je zoontje?

Hier nog steeds geen menstruatie. Vanochtend kon ik het niet laten te testen. Want ja, 't zou toch wat zijn... Maar écht wit. Heb flink getuurd en ml ook laten turen, maar gewoon echt niets. Geen idee waarom ik dan overtijd ben. Volgens mij niet vaak eerder gehad, na de geboorte van dl een cyclus van 28-29 dagen en werd al snel 26-27 dagen. Dus wie weet weer terug daar naartoe ofzo?

20. MoniqueV89

3 sep 2015
    77
    0
    0
    Enschede
    Met mijn zoontje gaat het iets beter vandaag, vannacht lekker bij ons geslapen nadat hij huilend wakker werd en weer hoge koorts had. Vanmorgen zonder koorts wakker en toch wel vrolijk. Hadden vanmorgen ook nog gesprek op de peuterspeelzaal, het gaat zo snel 😯.

Billy60 wat jammer dat de test negatief is!! Misschien toch ineens langere cyclus. Ons lichaam doet rare dingen met ons. Ben benieuwd wanneer je dan ongi word

Deel Deze Pagina