hoi hoi ik ben nu 11 weken zwanger , op me werk weten ze dat al ... nu loopt 8 maart me half jaar contract af en heb een vrij cker vermoeden dat ze die niet gaan verlengen. nu ben ik voor de ckerheid al aan het kijken voor een andere baan. maar ben je op een sollicitatiegesprek verplicht om te vertellen dat je zwanger bent? want t lijtk mij juist hartstikke moeilijk om een baan te vinden als je zwanger bent....
nee je bent het (tot een aantal maanden, dacht ik) niet verplicht om het te melden. Maar ik weet niet wat handig is. Je zult het wel redelijk snel gaan zien denk ik. Ik zou zelf het wel aangeven maar dan niet tijdens het 1ste gesprek. Eerst laten zien wat voor een geweldige meid ze aan jouw hebben en dan als ze echt met je door willen zou ik het zeggen. Succes!
je bent het idd niet verplicht te vertellen als je nog niet zover bent. Ik heb het echter altijd wel gedaan, omdat ik niet wil werken voor een werkgever die een probleem maakt van een zwangerschap. Het resultaat was wel dat ik, ondanks goede papieren, bijna nergens werd uitgenodigd. Gelukkig vond ik tijdelijk werk tot aan mijn verlof! Tijdens mijn verlof (dus toen ik al 35+ weken was) ben ik opnieuw gaan solliciteren en werd toen wel overal uitgenodigd. 3 Dagen voor mijn bevalling had ik al een nieuwe job gevonden, waar ik na mijn verlof kan beginnen! Mijn conclusie is dus: het is echt moeilijker om tijdens je (beginnende) zwangerschap werk te vinden (maar niet onmogelijk!)... Succes!
of het verplicht is weet ik echt niet maar ik weet wel dat ze jou niet mogen afwijzen omdat je zwanger bent,maar jah dan verzinnen ze wel wat anders,met dat probleem zit ik dus ook mn proeftijd is in maart verlopen en ben zwanger dus ga ik er niet vanuit dat mn contract verlengt word!dus kan alleen maar duimen voor een verlenging!
Ik heb vorige maand gesolliciteerd. Ik was ruim 16 weken zwanger. Ik heb het tijdens het gesprek niet verteld. De volgende dag werd ik gebeld dat ze mij een contract wilden aanbieden. Toen heb ik telefonisch verteld dat ik wel 16 weken zwanger ben en dat ik het tijdens het gesprek al wilde vertellen, maar voelde me toen nog niet goed op mijn gemak. Ze vond het helemaal niet erg!
Je bent het niet verplicht en zij mogen je er zelfs niet naar vragen. Ik zou het nóóit in een sollicitatiebrief zetten en ook niet als eerste in het gesprek noemen. Eerst maar eens kijken of er een klik is, en of ze je willen hebben. Daarna is het aan jezelf. Ik zou het wel zeggen voor je handtekeningen gaat zetten, bijvoorbeeld in een tweede gesprek of bij het doornemen van de arbeidsvoorwaarden. Maar laten zij eerst maar laten zien dat ze je willen hebben.
Ja daar zie ik wel iet sin Bri. Je kan dan zien of er een klik is en zeg je het al in je brief of tijdens het 1e gesprek, dan kan die boodschap de hele 'klik' negatief gaan beinvloeden. Ik heb binnenkort ook een sollicitatiegesprek en ben ook van plan het pas het 2e gesprek te vertellen (als ik word aangenomen natuurlijk).
Hoi Meiden, ik zat hier ook al mee, mijn eigen contract in de zorg loopt in juni af, nu heb ik vrijdag een solliciatiegesprek voor een baan in de kinderopvang (heb hier al eerder gewerkt). Denk dat ik aan het einde van het gesprek wel ga vertellen dat ik zwanger ben. Hou zedlf wel van eerlijkheid...
Ik heb net mijn 1e gesprek gehad. Ik geloof dat het zeker wel goed ging. Maar hierna heb ik nog een gesprek met het team, om te kijken of ik er in pas. Pas DAARNA ga ik het vertellen. Ik zie het zelf niet als oneerlijk zijn, ik zie het meer als een ander moment uitkiezen. Uiteindelijk moet ik het wel eerlijk zeggen want dan groei ik de pan uit
Bij mij was het zo, ik was aangenome bij een bedrijf maar dit wist ik al bijna 1,5 maand voor ik er kon beginne, op de eerste dag zouden we de papieren in orde maken, toen wist ik net dat ik zwanger was en heb het meteen verteld. vervolgens werd me via een omweg de keuze gesteld, ik weet nie precies meer wat maar het sloeg echt nergens op. Weer werkloos dus, nou vanaf toen heb ik het wel meteen gezegd, toen ik bij mijn nieuwe baan te horen kreeg dat ze nu dan niks voor me hadden maar na mijn zwangerschapsverlof zeker terug moest bellen dacht ik, nou ja er is nog hoop. Maar toen heb ik terug gebeld en gevraagd of het de situatie zou veranderen als ik de zwangerschapsverlof op eigen kosten neem, dus met een 0 uren contract aan de slag maar wel met de garantie dat je uren kan maken. En uiteindelijk krijg ik in mijn zwangerschapsverlof via het UWV toch 100% uitbetaald, dus is alles weer geregeld. En met dit voorstel ben ik dus wel aangenomen. Dus misschien zelf ook een gok nemen, neej heb je ja kun je krijgen! Heel veel succes allemaal! ( en geniet van je zwangerschap )