Wij zijn alvast een beetje rond aan het kijken voor een kinderwagen. Aangezien we de eerste verwachten zijn we nog een beetje "groen" op het gebied van babyspullen. Welke kinderwagen is het beste en welke raden jullie af? Graag zou ik wat ervaringen willen horen want ik zie door de "kinderwagens het bos niet meer"
Dat is natuurlijk heel persoonlijk en hangt af van je budget. Hier hebben we de stokke crusi. Vinden wij heel mooi en praktisch, maar die mening wordt niet door veel mensen gedeeld. Mede door de hoge aanschafprijs. Wij waren bijna 1500,- kwijt. Ik moest ook echt slikken voordat we ja zeiden. Daarna een mk gehad, waardoor de kosten nu beter te behappen zijn. Deze is wel lekker hoog dus hoeven we niet ver te bukken om het kindje straks op te pakken. En het grote voordeel vind ik de hoge bugggy-inzet.
Wat is je budget? Wil je ook het bos in? Grote of kleine auto? Zelf heel groot, gemiddeld of klein? Wil je lucht banden of foam banden (kunnen niet lek.) Wat voor kleuren hou je van? Ik zou rond de 20 weken eens gaan kijken bij Babydump en daar gaan kijken/testen wat voelt fijn. Je kan er dan 1 kiezen en laten bezorgen als je bijv 30 weken bent , dan hoef je ook pas te betalen en je garantie gaat pas in als de baby er is ook als er voor die tijd nog iets mis gaat krijg je gewoon je geld terug heel goed geregeld
@FleurSylvano, die van ons komt idd ook bij babydump vandaan. Wij hebben er toen voor gekozen om hem wel te laten bezorgen. konden hem inderdaad ook afbestellen.
Tja dat is natuurlijk heel persoonlijk en hangt af van je wensen/eisen. Wij hebben de bugaboo 3 avenue. In totaal waren we ongeveer 1500 kwijt, inclusief assecoires. We hebben voor deze wagen gekozen omdat: Verstelbare duwstang 4 wielen Grote reiswieg Foam banden Zitje kan naar ons gericht of naar buiten gericht Dit waren onze voornaamste eisen. We vonden de Joolz ook mooi. Verder vind ik de Stokke Xplory afschuwelijk, vind dat een tokkie wagen. Maar dat is persoonlijk.
Is heel persoonlijk inderdaad. Wij hebben een mutsy 4 rider light weight voor onze eerste gekocht en die gaat nu weer gewoon voor de tweede gebruikt worden. Gebruiken hem nu 2,5 jaar en zijn heel tevreden.
We zijn allebei niet overdreven groot. Ik wil er nu ook nog geen gaan kopen maar op het moment dat we dat gaan doen wil ik wel een beetje weten in welke richting. We heeben een bmw station van 2008 dus daar past veel in. Ik wil er gewoon eentje hebben waar ik alles mee kan. Ze zijn inderdaad prijzig maar je hebt hem ook zowat iedere dag in gebruik.
Wij hadden als eis dat de wagen in onze auto (peugeot 107) moest kunnen, en verder moest hij natuurlijk ook comfortabel zijn en we moesten 'm mooi vinden. We zijn gewoon met die wensen gaan winkelen; wagens bekijken, rondje door de winkel rijden over zo'n test-stukje met hobbels en heuveltjes, en simpelweg wagens naast elkaar zetten; wat is mooier aan die etc? We mochten ook passen in onze kofferbak, maar toen waren we er eigenlijk al uit; de Bugaboo Cameleon, daarvan wisten we ook dat hij zou passen. Maar ik geloof echt niet dat die wagen per se beter is dan bv een Joolz of een Stokke. Voor ons persoonlijk wel, want wij vinden 'm gewoon mooier We hebben 'm nu ruim twee jaar in gebruik (het is dus de 'oude' cameleon, geen cameleon3) en hij bevalt nog steeds iedere dag súper. Mijn man vond het wel een duur ding, maar beseft nu ook hoeveel hij gebruikt wordt. Nu met nummer twee op komst gaat de wagen dus weer veel geruikt worden, en dat kan echt nog prima, er is absoluut niks versleten ofzo. Ik draag trouwens ook veel met draagdoeken, maar zou de kinderwagen niet willen missen. Het is echt fijn om hier in de stad lekker met de wagen te gaan winkelen etc, hij is super wendbaar, smalle straatjes en kleine winkeltjes zijn geen probleem.
Hier voor de tweede keer een bugaboo cameleon. Vorig jaar mijn oude verkocht en toen kwam ik erachter dat ik zwanger was.. Nu een nieuwere model.
Op zich is het wel handig om te weten wat er is aan aanbod voordat je een winkel gaat bezoeken. Qua prijs (en vaak ook kwaliteit) kan je de meest bekende kinderwagens ongeveer zo indelen: Dure A- merk kinderwagens 800 - 1200 - Bugaboo - Stokke - Joolz - Mima Iets goedkopere merken 400 - 800 - Maxi Cosi - Quinny - Mutsy - Easywalker En rond de 400 heb je ook nog veel keus bijvoorbeeld Kidsriver, Transit, x-Adventure, Topmark, etc. Naast je budget moet je ook bedenken wat je allemaal met een kinderwagen wil, want geen één kinderwagen heeft echt alles. - Ga je veel wandelen in het bos op het strand? Of alleen in de stad? - Moet de wagen klein inklapbaar zijn? - Hoe belangrijk vind je design? Bedenk daarnaast dat accessoires ook een hoop kunnen kosten en soms krijg je die bij de kinderwagen en soms niet. Bijvoorbeeld voetenzak, paraplu, luiertas, adapters, regenhoes, soms een autostoel. Daarnaast zijn duurdere merken ook goed op marktplaats te kopen als je dat zou willen. Deze zijn vaak duurzamer dan andere wagens en zien er nog heel net uit voor een zachte prijs. Veel succes met uitkiezen!
ik heb de easywalker sky bewust gekozen om mee door de sneeuw/bos ect te kunnen en lekker wendbaar! ga hem voor de 2de ook gebruiken want ben er super tevreden mee. een nadeel kan zijn dat hij groot is als hij ingeklapt is maar rijd een kleine suv dus geen problemen mee ik heb sinds kort mijn eerste probleem ermee ondervonden en dat is dat als de kleine uk geboren is we op vakantie gaan met het vliegtuig en voor een baby mag je 10 kilo meenemen dat is de buggy alleen al dus met reiswieg gaan we over dat gewicht heen maar ach ik heb hem 2 jaar gebruikt voor mijn zoon en nooit iets over te klagen gehad
Ik kan je de chicco trio i-move afraden. De reiswieg en het kuipstoeltje zijn op zich niet slecht maar dat onderstel is een heeeeel onhandig ding. Hij vergrendelt niet als je hem samenklapt dus het onderste stuk blijft naar beneden vallen terwijl je dat veel te zware ding in je auto probeert te proppen. Wij hebben een grote 4x4 en de koffer zit echt vol. Niet handig dus. Ik erger me er elke keer aan als ik hem gebruik... Wat zo weinig mogelijk is...
Zijn er bepaalde dingen die je zoekt wat de kinderwagen betreft? Wij hadden vantevoren wat dingetjes opgeschreven waar onze ideale kinderwagen aan moest voldoen. Onze eisen waren bijvoorbeeld: Vierwieler, grote reiswieg, reiswieg moet hoog op de wagen staan (wij zijn beide lang), makkelijk in te vouwen, verstelbare duwstang, compact op te bergen, het zitje moet naar ons toe en van ons af geplaatst kunnen worden, makkelijk te besturen, zowel op straat als in het bos te gebruiken. En vooral: Het moet lekker 'lopen'. Wij zijn als een blok voor de Joolz gevallen.
Wij hebben getwijfeld tussen een bugaboo, joolz en maxi cosi mura. Het is een maxi cosi mura 4 geworden om de volgende redenen: - Wij vonden hem het meest stabiel overkomen. De joolz vond ik bijvoorbeeld een beetje wiebelig overkomen. Nadeel is wel dat het dus ook echt een zware wagen is. - hele grote reiswieg - compact in te klappen (de bugaboo overigens ook) - niet te laag - rijdt heel licht en soepel - ook geschikt voor bosachtig terrein door de grote luchtbanden. Ik vind het een superwagen, al moet ik bekennen dat ik zelf zeker niet de mooiste wagen vind. Maar fijn en praktisch wel!
Wij hebben een bugaboo cameleon (van marktplaats) en zijn er elke dag nog superblij mee, want: - is compact, past bij ons onder de trap - grote wagenbak; baby is ruim 6 maanden, heb pas de wandelwageninzet erin gezet, maar hij zou nog steeds in de reiswieg passen. - verstelbare duwstang (handig ivm lengteverschil) - makkelijk inklapbaar en mee te nemen - super wendbaar; in de supermarkt heb ik in één hand het winkelmandje, met de andere hand bestuur ik de kinderwagen. Ik kan hem iedereen aanraden!
Ik wilde persé een all terrain kinderwagen omdat ik ermee op vakantie, naar het bos en strand mee wil en die er ook nog eens leuk en stoer uitziet. Het werd de Easywalker Sky (Platinum kleur) Ik kan die Bugaboo kinderwagens maar niet mooi vinden. Ik vind ze een beetje op een rollator lijken, en aangezien ik een vrij "grote baby" heb, betwijfel ik of ze ooit in die reiswieg zou passen.
Gewoon even kijken en je voor laten lichten in de winkel. wij vonden de mutsy evo mooi, 600 euro dacht ik.. alleen dan nog parasol en regenhoezen erbij gekocht. het is een mooi ding maar ik vind hem niet makkelijk in en uit te klappen, geen aanrader dus.
wij zijn zeer tevreden over onze mutsy 4 rider light weigt. Bijna onze hele vriendengroep heeft hem daarna ook gekocht op 1 na die heeft de evo maar de bak daarvan was echt een stuk kleiner!!! Toen was de Joolz er nog niet trouwens