In de zomervakantie naar Efteling

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mama suus, 1 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Hi, wij zijn van plan in de zomervakantie een dagje Efteling te doen. Binnenkort de ah kaartjes omwisselen. Maar natuurlijk is elke dag vol. Zijn er hier mensen met ervaring, ik gok van wel, en hebben jullie dan tips. Dus welke dag is beter dan de ander zeg maar. We rijden ongeveer 3 uur. En komen met 3 kids. Leeftijd 2x 13 en 1 x 9 waarbij de jongste dus geen achtbanen doet.
    De zaterdagen zag ik dat ze lang geopend zijn. Is het dan avonds ook rustiger? Het is niet erg dat we dan midden in de nacht pas thuis zijn.
     
  2. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Nee dan is het niet rustiger. Dan is namelijk het 9 pleinen festival. Het is niet te zeggen wanneer het in de zomer niet druk is. We hebben een abo, vorige zomer zijn we geweest toen het 37 graden was. Het was prima uit te houden in de Efteling en toen was het niet druk.
     
    mama suus vindt dit leuk.
  3. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Kijk wanneer de meeste regio's weer naar school gaan of nog geen vakantie hebben. Wij zijn ooir geweest toen de rest van Nederland geen schoolvakantie meer had.

    Ga op doordeweekse dag! Dus maandag of dinsdag. Vanaf donderdag begint het al drukker te worden.

    Extra avondopening ivm evenementen moet je nooit doen!! Extreem druk...

    1 dag is te weinig als je zolang moet rijden en zonde van je geld als ik eerlijk ben. Beter boek je een overnachting.
     
    mama suus vindt dit leuk.
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar hou er rekening mee dat België heel juli én augustus schoolvakantie heeft, en ook nakijkt wanneer Nederland géén vakantie heeft.
     
    mama suus vindt dit leuk.
  5. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Wij hebben gelijk met zuiden vakantie zag ik. België zal ik nog ff naar kijken. Had ik niet aan gedacht. Thnx

    De zaterdagen met lange avond dus niet check.

    Reistijd is Voor ons geen punt. Gaan ook makkelijk 1 dagje naar Disney
     
  6. MrsBucket

    MrsBucket Fanatiek lid

    27 mei 2014
    1.163
    590
    113
    De zaterdagen kunnen wel, als je de eerste of tweede in juli gaat. Dan is het namelijk niet extreem druk, is er veel entertainment en is het te doen. In augustus moet je de zaterdagen zeker vermijden, dan is het park vol. Donderdagen zijn over het algemeen het rustigst, hoorde ik van een medewerker van de Efteling.
     
    mama suus vindt dit leuk.
  7. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Echt rustig gaat het niet worden, maar probeer niet te stressen en gewoon te doen wat er wel lukt :)
     
    mama suus vindt dit leuk.
  8. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Bedankt voor de tips hier kan ik wat mee. Garantie is er natuurlijk nooit , maar proberen kan altijd hihi. Het word was juli want dan hebben wij vrij en begin augustus is vriendin van dochter op vakantie dus dam word het ook niks.

    Hoe zit het eigenlijk met symbolica ? Zijn daar bepaalde tijden dat je sneller doorkomt? Of moet je smorgens,rennen wil je geen uren wachten? Die willen we eigenlijk wel graag doen.
     
  9. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Mijn ervaring is dat rond de etenstijd het rustiger is. Smorgens willen veel mensen er al in gaan.
     
  10. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.692
    3.476
    113
    #10 EdN, 2 jun 2019
    Laatst bewerkt: 2 jun 2019
    In de zomervakantie is de Efteling gewoon druk, dus stel je daar op in. Veel regen of extreme hitte zou nog wel wat uit kunnen maken, en op een maandag/dinsdag/donderdag gaan scheelt ook ietsjes, maar niet veel. En een beetje kijken wanneer niet alle regio’s tegelijk vrij zijn. Maar desondanks vind ik het het persoonlijk echt niet waard om in de zomervakantie te gaan. De kans dat je 3 of 4 attracties kunt doen en de rest van de dag staat te wachten is heel groot. Daar is de Efteling te leuken duur voor, ik zou dan altijd op een studiedag wachten of zo.

    Symbolica ligt bij de ingang, dus is juist vaak aan het begin van de dag snel druk, of je moet echt na het openen van de hekken direct rennen. Vaak dippen de wachttijden wel iets rond etenstijd, maar ik betwijfel of dat met topdrukte in de zomervakantie heel veel uit zal maken.

    De enige manier waarop ik een dagje Efteling in de zomervakantie acceptabel zou vinden is als je je instelt op weinig attracties en gewoon een beetje genieten van de sfeer en lekker rondwandelen en om je heen kijken, maar om daar nou 3 uur voor te rijden.

    Overigens zal het kind van 9 ook gewoon in bijna alle achtbanen mogen (aangenomen dat hij dat wil).
     
  11. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    De poorten van de Efteling gaan al een uur voor de attracties openen open. Je kunt dan over het dwarrelplein lopen, tot aan de poort van Symbolica. als je nou zorgt dat je daar al ruim een half uur voor het park echt open gaat bent dan sta je redelijk vooraan in de rij. als de attracties open gaan hoef je dan niet meer zo lang te wachten.

    Download de app van de Efteling dan kun je die dag de wachtrijen bekijken en zo bepalen welke attractie je gaat doen.

    ik kijk ook geregeld als we niet in de Efteling zijn naar de wachtrijen en ik heb het idee dat het nieuwe van Symbolica er wel vanaf is, daar bedoel ik mee te zeggen dat ik geen wachtrijen van 90 minuten meer zie zoals in het begin wel was.
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  12. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Ik vond Symbolica echt enorm tegenvallen. Mooi gemaakt hoor, maar erg saai. Gelukkig konden wij er zo naar binnen (tijdens studiedag). Moet er niet aan denken om 1 uur in de rij te staan voor die attractie.
     
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij pakken bij Symbolica de single rider. Dan is de kans groot dat je niet samen zit maar dat vinden onze kinderen geen probleem (toen 10 en 8 jaar). Op deze manier zijn wij op een drukke dag er wel 10 keer in geweest ;). Bij de Bob hetzelfde (deze sluit in augustus geloof ik, definitief). Alleen is de wachttijd daar bij de single rider soms alsnog best lang.
    Wij zijn wel eens in de zomer geweest, van donderdag tot en met zaterdag en het was wel druk, maar ook niet te gek. Die zaterdagavonden zijn zo leuk als ze tot laat open zijn, persoonlijk zou ik daar juist wel voor kiezen.
     
  14. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.414
    3.966
    113
    noord holland
    Ik sluit me hierbij aan.
    De eerste keer dat wij gaan bij een nieuwe attractie zorgen we dat we daar als eerste ingaan. Dan kijken we via een app waar welke tijden zijn. Wij hoeven sowieso niet persé overal in. En onze kinderen kunnen inmiddels ook best zelf ergens in en dan gaan wij iets anders bekijken (en dan gaan ze zelfs gerust bij de single riders). Ik vind de zomertijden tot 20.00u sowieso al ideaal, toch net wat meer tijd.
    Ik vind de Efteling zelf al heerlijk om rond te lopen, ik hou van de sfeer en de omgeving. We gaan sowieso elk jaar wel dus een keer iets missen is niet erg. Maar ik snap dat je natuurlijk zoveel mogelijk wil zien als je niet heel vaak gaat.
    Ik zou zeggen plan wanneer je uitkomt en laat 't een beetje los of alles lukt. Kies vooraf wat je echt heel graag zou willen zien en geniet!
     
  15. Nana01

    Nana01 Actief lid

    30 jul 2016
    218
    66
    28
    Wij de laatste keer ook gedaan toen we alleen met onze oudste waren. En uiteindelijk zaten we alsog bij elkaar
     
  16. MamaMarlies

    MamaMarlies Nieuw lid

    2 jun 2019
    1
    0
    1
    Vrouw
    #16 MamaMarlies, 2 jun 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jun 2019
    Symbolica vonden we erg leuk, de kids hebben genoten! We hadden sowieso een hele leuke dag gehad, elk jaar weer een feest. Deze keer hadden we ook nog Efteling gekregen dus dat was helemaal mooi meegenomen.
     
  17. MrsBucket

    MrsBucket Fanatiek lid

    27 mei 2014
    1.163
    590
    113
    Symbolica en Baron1898 kan je het beste rond 16.00u naartoe gaan, dan is het daar het ‘rustigst’.
     
    mama suus vindt dit leuk.
  18. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Studiedagen hebben wij niet en wanneer dan hele andere per kind. Want de 1 is al middelbare de andere nog niet. Dus deze valt jammer genoeg af.

    We hebben ons nu ingesteld op 4 juli. Die staat nog op normaal en is een donderdag. Moet te doen zijn dan denk ik, toch? Ned krijgen de eersten eerst een dag erna vakantie zag ik.

    Een hoop geld vond ik het sws. 160 zijn we kwijt met onze kortingsbonnen nog . En dan nog parkeren. Maar gaan niet op vakantie dit jaar. Dus dan maar zo. Zo vaak gaan we niet naar Efteling. Laatste keer waren ze een stuk jonger ik gok zo'n 4 a 5 jaar terug.

    Jongste mag idd wel in achtbanen die wil alleen niet. We hebben hem verpest met Joris en de draak leek zo mee te vallen vanaf de buitenkant. En hoe erg kan een houten achtbaan nou zijn......
     
  19. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.469
    3.457
    113
    Fijn om dit te lezen. Dat doet mij toch wel besluiten om niet te gaan. Wij gaan van 19 t/m 26 juli naar een Farmcamps in Kaatsheuvel en wilden dan een dagje Efteling doen. Maar aangezien ik tegen die tijd 33 weken zwanger ben en last heb van ischias, twijfelde ik al. Maar nu weet ik zeker dat we de Efteling maar een andere keer gaan doen.
     
  20. Finley123

    Finley123 Lid

    15 mrt 2019
    56
    50
    18
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn ervaring is dat het altijd druk is inde zomervakantie :(
     

Deel Deze Pagina