Onze vakantie valt in het water...

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Ster27, 4 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Letterlijk en figuurlijk :(...
    Wij vertrekken vrijdag naar Frankrijk. De afgelopen weken al de weersvoorspelling in de gaten gehouden en wat heel optimistisch begon 24-25 graden en zon is de verwachting nu 19-21 graden en nagenoeg de hele week regen (en veel) met onweer...(1 dag niet).
    Tsja, wat doen we... ik zit niet te wachten op een hele week met regen in een stacaravan te zitten ipv aan het zwembad te liggen en af en toe wat cultureels te doen. Dan toch maar thuisblijven?
    Mijn man kwam vanavond met het idee om dan toch maar een stacaravan in Italie te boeken. Jammer van het weggegooide geld, maar hem is een lekkere zonnige vakantie die paar honderd euro wel waard, ik twijfel nog, vind het aan de ene kant wel zonde, maar aan de andere kant zou ik het zonnetje ook wel heel erg lekker vinden... wat zouden jullie doen?

2. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Mijn man werkt overigens echt heel veel (minimaal 60 uur per week) als zelfstandig ondernemer en gunt zichzelf maar 2 weekjes vakantie per jaar, nu 1 week en in augustus 1 week. Hij kijkt er dan ook echt naar uit (is er ook echt aan toe)

3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Ik zou ook wat anders boeken!
    Zelf ooit eens dom geweest en een stacaravan voor 3 weken geboekt. Na 1 week regen, zijn we er van door gegaan en hebben we nog 2 losse weken op andere campings gestaan waar het weer beter was. Jammer van het geld, maar wel een leuke vakantie gehad.

Kruimelmuis en Salentein vinden dit leuk.
  4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik zou ook wat anders boeken. Zeker omdat je man zoveel werkt en maar weinig vakantie neemt.

Kruimelmuis vindt dit leuk.
  5. Sambabal

Sambabal Actief lid

4 nov 2015
    109
    17
    18
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik zou de eerste paar dagen aankijken op bestemming. Op hoeveel km afstand zit je van Italie en is er online nog genoeg beschikbaar? Buiten het hoogseizoen om lijkt me wel? Ik zou dan spontaan beslissen om wel/niet verder te rijden.

6. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Als we drie weken hadden geboekt dan hadden we dit wel gedaan, maar we gaan maar 1 week (nou ja, 9 dagen incl reisdagen) en om dan halverwege nog weer verder te moeten reizen zie ik niet zitten. Het is ook nog best een eind, van Sarlat-la-Canéda naar Toscane, dus dat is ook geen echte optie.

7. Sambabal

Sambabal Actief lid

4 nov 2015
    109
    17
    18
    Vrouw
    Rotterdam

Nee voor een weekje zou ik dan zeker de vakantie omboeken naar een zonzekere bestemming.

8. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Waarom twijfel je uberhaupt?
    Je hebt maar 2x een weekje samen en het klinkt alsof het financieel geen reusachtig probleem is om om te boeken. Waarom er dan niet het allerbeste van maken?
    Ga ervoor!

9. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Als het financieel geen probleem Is,zou ik het meteen doen. Anders erger je je miss de hele tijd .en aan chagrijnig mensen op een vierkante meter heb je niks. Dat word alleen maar ongezellig.

Dus dan zou ik van voor het zonzekere

10. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Is het echt wel zonzeker in Toscane nu dan? Heb je weerplaza, weeronline en meteo.it en franse weersites bekeken en geven die echt een eenduidig beeld? Zonde als je omboekt en het valt daar ook tegen...

Wij waren in de meivakantie naar het Gardameer en mijn weerapp gaf voor alle dagen wolkjes en regen... en er viel ook idd iedere dag wel een buitje, maar de meerderheid van de dagen lagen we in het zwembad.

11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.829
    3.625
    113
    Thuisblijven zou voor mij echt geen optie zijn, dus dan inderdaad omboeken of er het beste van maken. Toscane kan ook nog wel onzeker zijn in deze tijd, dus ik zou wel echt goed checken hoe het weer daar is.

Overigens betekent iedere dag regen niet perse iedere dag de HELE dag regen. Wij hebben ooit 2 weken aan het Gardameer gezeten met echt heel veel regen, echte hoosbuien af en toe en iedere dag wel wat, maar tussen de regen door was het dan toch gelijk zonnig en warm, dus niettemin hebben we veel kunnen zwemmen. Maar goed, het blijft wel een beetje puzzelen hoe je de overige tijd invult dan, en als je dat in de omgeving waar jullie heen gaan niet zo ziet zitten, dan zou ik lekker verkassen.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  12. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Als het financieel kan zou ik omboeken. Maar wel even goed kijken waar dan wel de zon schijnt (Spanje?)

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Als het financieel kan omboeken maar zeker gaan! Maar eigenlijk zou ik zelf gewoon heen zijn gegaan. Weg zijn is al een vakantie op zich en ik ga dan van het beste uit en dat het allemaal wel mee valt.

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hier sluit ik mij bij aan :)

Omboeken die hap!

15. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik geloof dat ik de enige ben die er anders over denkt, maar bij regen kun jejezelf toch ook wel vermaken? Je schrijft: "ik zit niet te wachten op een hele week met regen in een stacaravan te zitten ipv aan het zwembad te liggen en af en toe wat cultureels te doen." Ik begrijp dat je liever zonnig weer hebt, maar waarom zou je met regen een hele week in de stacaravan willen blijven?

Je kunt bijvoorbeeld naar een subtropisch zwemparadijs (binnenbad) gaan ipv naar een buitenzwembad. En in de omgeving is vast van alles te doen en te zien. Ga naar een kasteel of een museum. Of bezichtig een kerk en ga een kerktoren beklimmen. Zoek een leuk restaurant op en ga lekker uitgebreid lunchen (of dineren). Ik noem maar wat, ik weet natuurlijk niet wat jullie leuk vinden om te doen tijdens een vakantie. Maar wat ik wil zeggen: regen is toch geen reden om de hele week binnen in de stacaravan te blijven zitten? Juist niet!

Persoonlijk zou ik voor een week niet helemaal naar Italie of Spanje gaan rijden. Met zo'n lange reis zou ik er minimaal 2 weken willen blijven. Maargoed, dat is natuurlijk jullie keuze. ;) Alvast een fijne vakantie gewenst, waar jullie ook heen gaan!

tuc, Waxinelichtjes, Suzy85 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Ik vind de weersvoorspellingen helemaal niet zo dramatisch als jij schetst.
    Ik heb op Weerplaza gekeken en weeronline.
    Ik zou voor deze voorspellingen niet omboeken in ieder geval

17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik zou idd ook gewoon lekker gaan. Komt vast goed en ook met een beetje regen zijn er vaak zat dingen te doen.

18. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

De lange termijnvoorspellingen veranderen echt van dag tot dag. Heel goede kans dat het er beter uit gaat zien. De weersverwachting op mijn iphone schetst ook altijd een slechter beeld dan de werkelijkheid. Ik gebruik altijd de volgende site voor de weersverwachting: http://www.meteofrance.com/previsions-meteo-france/metropole
    Die geeft een veel beter overzicht. Is er trouwens geen overkapte zwemfaciliteit op de geboekte camping?

En zoals al gezegd: check ook eerst goed de verwachting in Italië. Zó zonzeker is het daar ook niet, en vaak wijkt het weer er niet extreem af van het weer in Zuid-Frankijk.

19. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Mijn broertje zit momenteel in zuid Frankrijk op Serginan Plage. Gisteren hebben ze nog lekker aan het strand gelegen en daar is het weer echt niet zo dramatisch..rond de 24 a 25 graden met af en toe bewolking en een spatje regen. Na Pinksteren wordt het rond de 27 graden. Ik weet natuurlijk niet waar je in Frankrijk hebt geboekt.

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Zuid- Frankrijk is in juni net zo zonzeker als Italië, garanties voor stralend weer heb je gewoon niet in deze periode voor zulke gebieden.
    Als je echt echt een zonvakantie wil, zou ik het vliegtuig nemen naar een zonniger oord.

Maar, ik heb ook al zo vaak meegemaakt dat er weinig van de voorspelling klopte, vooral op de lange termijn. En we vermaken ons ook wel met regen of frisser weer.

Deel Deze Pagina