Mag je eigenlijk in de zon liggen als je zwanger bent? Ik heb weleens gehoord dat dat niet zo goed is. Maar nu is het zulk lekker weer en ik wil graag een kleurtje. Maar mocht het niet goed zijn, dan doe ik dat dus niet.
Gewoon genieten meid! Maar doe het met mate....uurtje of 2 ken geen kwaad hoor, zeker bij deze eerste zon niet
je kan een zwangerschapsmasker krijgen van de zon, soort pigmentvlekken. verder mag je buik niet te warm worden maar dat zal hier niet snel gebeuren. ik ben in het begin van mijn zwangerschap nog op vakantie geweest naar turkije en heb wel lekker in de zon gezeten hoor, alleen wel met een pet op en veel smeren met zonnebrand. veel zonplezier
juist deze zon is veraderlijk! ligt lager dan de zomerzon. altijd insmeren met zonnebrand. je kunt er een zwangerschapsmasker van krijgen. al van het minste beetje zon
Ik sluit me bij Angela aan. Deze zon is idd veel heftiger dan de zomerzon. Uitkijken voor zwangerschapsmasker, maar je hebt ook mensen bij wie dit niet boeit, dus als het je niet uitmaakt, lekker bakken!
mag je buik niet te warm worden? want het word warmer dan je denkt! ik heb vandaag ook in de zon gezeten met een hempje lekker een kleurtje, maar heb mijn gezicht gesmeerd ivm masker... zonse
Oei, ik heb net een 45 minuten in de zon gezeten. Ik zit nou echt niet te wachten op een masker. Volgende keer dus niet meer,
Ik dacht ook dat het wel kon, heb net een uurtje in de zon gezeten en ben zowaar wat verbrand. Normaal verbrand ik bijna niet. Had beter effe eerder zo een tropic kunnen openen
Ik zit gewoon in de zon (heb ik bij mijn dochter ook gedaan) en geniet hiervan! Zwangerschapsmasker? Dat zien we dan wel weer!
Ja volgens mij kan die warmte van je buik geen kwaad. Ik woon aan zee en zie elke zomer zoveel dikke zwangere vrouwen rondlopen. In bad wordt het inderdaad al snel net zo warm toch. Het vruchtwater blijft volgens mij heel constant. Net als je bloed anders zo je zelf toch ook oververhitten. (gooi er ook maar een theorietje tegen aan)
Volgens mij is er geen bezwaar om je buik in de zon te hebben. Idd lijkt me badwater ook al erg warm.
nou badwater wordt ook aangeraden niet heter als 37 graden te doen. je baarmoeder mag inderdaad niet te heet worden omdat het dan een soort koortstoestwnad wordt in de volle zon wordt je huid nog veel warmer. want 28 graden buiten betekent gemeten in de schaduw, en in de zomer is het al meer dan 50 graden in de zon! dus je buik wordt dan vele malen warmer dan wanneer je in bad zou gaan. ik weet alleen niet of dit niet alleen voor het eerste trimester geldt. dan worden vooral hete baden oo afgeraden
ow heb ff wat opgezocht. buik niet te lang in de zon zou zijn voor het verbranden. Zonnen Sommige vrouwen kunnen de warmte en de zon minder goed verdragen als ze zwanger zijn, anderen vinden het juist heerlijk. Dit blijft een kwestie van uitproberen. Als je zwanger bent verandert de pigmentatie van je huid. Sommige vrouwen zijn hierdoor vatbaar voor het ontstaan van een zwangerschapsmasker. Dit zijn bruine verkleuringen in het gelaat die de hele zwangerschap niet meer verdwijnen. Je kunt checken of je gevoelig bent voor het ontstaan van een zwangerschapsmasker door de eerste paar keer heel kort in de zon te gaan zitten. Als je maar de minste vlekkerige verkleuring in je gezicht bemerkt, houd je gezicht dan uit de zon. Een zwangerschapsmasker is bijzonder ontsierend en verdwijnt dus niet door niet meer in de zon te gaan, na de geboorte zal het maar heel langzaam wegtrekken. Verder mag je als zwangere vrouw gewoon zonnen net als ieder ander. Als je buik al wat dikker is geworden, is het verstandig je buik niet te lang aan de zon bloot te stellen omdat de dikke buik sneller verbrandt, leg een handdoek of t-shirt over je buik. Als je van plan bent om straks borstvoeding te gaan geven is het heel goed om je tepels zo nu en dan aan de zon bloot te stellen. Door topless te zonnen wordt de huid van je tepel sterker en heb je straks minder kans op tepelkloven. Let wel op dat je tepels niet verbranden want dit maakt de huid juist weer minder sterk. bron: http://www.gezondvgz.nl/%7B569fcaa6-c80 ... 7ce46c5%7D
Als je in de zon gaat zitten warmt heel je lichaam op dus ook je buik dus het maakt niet uit of je in de zon gaat zitten met je buik wan hij warmt toch wel op ... Als je gewoon goed smeert en niet te lang blijft zitten dan kan er niets fouts gaan
ik vindt het allemaal maar onzin Kijk naar andere landen..... waar het altijd warm is hoe moeten die vrouwen het daar dan doen. De sauna mag ook gewoon, en dies ook echt geen 30 gr maar minstens 60....als het maar met mate is. We kunnen alles wel laten als het zo doorgaat! Ben blij dat ze zon er is dus ik geniet er van hoor..