Mag ik ff gortig doen? (eerst en vooral ff zeggen dat ik die aambeien liever vernoem als aardbeien, klinkt een beetje smakelijker ) Heb sinds enkele weken aardbeien, jep, nu al! En dan moet ik binnenkort nog eens gaan persen ook :c: Af en toe voelt het alsof ik wormpjes heb (dit is dus het gortige gedeelte eraan)... Weet dan niet waar kruipen/zitten/staan/hangen/enz. Had al enkele keren een staal bij de huisarts binnen gebracht, bleek niets in te zitten, gelukkig maar. Toen ik vorige week trug bij haar stond, vroeg ze me of ik soms aardbeien had, waarop ik zei van wel, en blijkt dus dat het normaal is dat je dat kriebelende gevoel hebt Komt meestal door de bloeddoorstroming bij hoge bloeddruk, en in mijn geval door die hoge hartslag van die verdraaide weeënremmers. Ik loop dus nog een tijdje rond met gekriebel aan m'n kont (nah, dat rijmt nog ook ) Soms nog iemand met kriebelende/jeukende aardbeien?
Aaah irri he! Heb er nu gelukkig geen last meer van maar een paar maandjes geleden wel en dat kriebelende wormachtige gevoel herken ik gelijk. Had de hele dag de neiging om daar te gaan zitten krabben Sterkte ermee en hoop dat ze bij jou ook vanzelf weer mogen verdwijnen.
had er voor de zwangerschap 1, nu heb ik het gevoel dat er een hele tros hangt, ze bloeden soms ook want ik ben een beetje ongeduldig met poepen Na de bevalling zal het wel erger zijn, maar ach ik ben het inmiddels wel gewend, dat kriebelen is idd erg vervelend. sterkte ermee, Lisette
Jep, ik herken het...en ik vind het helemaal niet meevallen! Ze doen vreselijk veel pijn en dat jeukende gevoel heb ik vooral 's nachts. Nadat ik naar het toilet ben geweest voor de grote boodschap kom ik jankend van de plee af...zoveel pijn heb ik ervan. Ik durf soms gewoon niet te gaan. En ik voel me daardoor ook zo vies. Ik heb het overlegd met de VK en van haar heb ik een recept gekregen van een zalf en pillen die alleen te bestellen zijn bij een apotheek in Hilversum die daar patent op schijnt te hebben. Dat recept moet je van je VK krijgen zodat je die apotheek mag bellen. De volgende dag had ik al meteen de medicijnen in huis. Ik gebruik het nu 2 dagen en hoop echt dat het zo minder gaat worden...Vooral omdat het niet zo lang meer duurt voordat ik moet gaan bevallen De zalf en tabletjes kunnen geen kwaad voor de beeb. Ze zijn speciaal voor zwangeren ontwikkelt door die apotheek...
ja heb ik ook last van. eerst die jeuk toen deden ze pijn nu zitten ze er nog maar geen last van. ik hoop echt dat ik er niet meer last van krijg als het zo blijft is het goed . als ze weg zijn nog beter natuurlijk. gr chantal.
Zoooo, daar weet ik echt alles van.... Sinds mn twaalfde zelfs! ik moest toen een week met mn padvindersgroep kamperen in een bos. en zoals echte padvinders moesten we het met moeder natuur stellen om onze behoeftes te doen. vreselijk vies vond ik dat toen (ja ik was twaalf alles leek me vies behalve jongens ) dus toen heb ik fijn een hele week niet gepoept. terug thuis kon het drama beginnen. geloof me dat ik op mn twaalfde al wist wat persweeen waren. een giga drol zag het licht en mijn arme poepgaatje aan flarden. sindsdien moet ik het rustig aan doen met ongezond eten, want ik mocht vooral niet verstopt raken anders kon het feest weer beginnen. ik ben dervan overtuigd dat ik in deze zwangerschap niet aan de gevreesde anusaardbeien zal ontkomen.. maar tja... tis voor het goeie doel veel water drinken, groente fruit, pruimen, en mn schoonmoeders eigengemaakte vruchtenshake (krijg ik altijd geheid diarree van, ik weet echt niet wat ze in dat spul doet) zullen je wellicht een stapje verder helpen.
zorg dat je een verdovende zalf in huis hebt want vooral na de bevalling doen ze pijn joh! zalf krijg je bij de huisarts
Ik heb ze ook al voor de zwangerschap had ik ze op vakantie heb ik er wel erg last van gehad jeuk&pijn& bloed bij ontlasting. nu heb ik nergens meer last van maar ze zitten ernog wel.
ik dacht dat ik aarbeien had, ik kon moeilijk naar de wc, had ook bloed tijdens de ontlasting. Maar de dokter heeft gekeken ( was niet fijn ) en die zei dat ik last heb van verstopping en dus daarom een ader gesprongen was....bleken dus geen aarbeien te zijn, maar wel vreselijk veel pijn en bloed.
Jep, dat is dus inderdaad het spul wat ik ervoor gekregen heb. Ben nu 3 dagen aan het smeren en slikken en hoop toch echt binnenkort resultaat te merken
Ik dacht ze ook te hebben maar gelukkig (nog) niet. Alleen maar KEI-harde drollen die bijna niet door mijn poepgaatje passen :-s Doet echt zeer.. Ben bijna geneigd om ze een beetje in vorm te kleien...
bij mijn eerste zwangerschap niet gehad.... en deze zwangerschap weet ik niet haha hoop het niet maar wie weet....
Aha, daar kwam die jeuk dus vandaan. Was ook al bang dat ik wormpjes had maar kon ze maar nooit ontdekken in de ontlasting. Nu weet ik waar die jeuk dus van komt, van de aardbeien! De hele dag jeuk en vooral 's nachts kon ik er maar moeilijk afblijven. Nu gaat het wel weer, volgens mij zijn ze al weg. Groetjes Miep
ik heb ze ook gehad en de laatste keer las ik ergens een tip om er neusspray op te spuiten, sinds dien heb ik eigenlijk geen last meer gehad.
Danique, ook aan de binnenkant? Want ik heb heb er van nature als last van (sinds 5 jaar) en ik verga soms van de jeuk..... Mmmhhh moet ik toch eens gaan proberen dan.
ja ik zou het gewoon proberen, ik heb er ook van nature altijd last van gehad maar nu al een hele tijd niet meer dus succes!