Dragen jullie kinderen een helm bij het zelf fietsen? De mijne altijd maar ik zie zo weinig kinderen met een helm dat ik me onderhand afvraag of ik niet overdrijf hoe denken jullie daar over?
ja hier wel.. zeker nu ze aan het oefenen is zonder zijwieltjes.. Mijn vriend zet hem zelf vaak op als hij haar meeneemt op de fiets. Dat doe ik dan weer niet. Bij het steppen deed ik het eerst ook, maar dat schiet er de laatste tijd nogal eens bij in.. Ben zelf als kind ( voor het eerst zonder zijwieltjes ) met mijn hoofd op de stoeprand gevallen... gat in mijn hoofd en zware hersenschudding...
Ja mijn kindjes hebben ook een helm hoor. En al zouden ze de enige zijn, I don't care. Liever een helmpje dan hersenletsel. En gelukkig vinden ze het zelf 'normaal'.
Altijd!! Geen uitzonderingen, zelfs niet met even buiten fietsen en ja ze is veruit de enige maar vraagt zelf om haar helm. Broertje draagt bij mij op de fiets overigens ook een helm.
Ok, ik ben dus niet gek. Ik dacht, misschien zijn er onderzoeken gepubliceerd die het nut toch tegenspreken, je weet het nooit Ik hou mijn hart soms vast als ik weer eens een 4jarige zonder helm 200 meter voor een ouder uit zie rijden. Wat ik ook apart vind, is dat je het hier zo weinig ziet maar een helm in scandinavie en Duitsland tot de standaard fietsuitrusting behoort.
Nee die zijn er niet...mits de helm goed past en goed vastzit...want met een loszittende helm zou je het letsel alleen maar verergeren.
Hier ook een helm op de fiets. Oudste ook als hij zelf fietst en op de step gaat. Een tante van mijn schoonmoeder is twee jaar geleden gevallen met haar fiets op de stoeprand ofsow en die is overleden daardoor.
Onze kinderen dragen geen helm op de eigen fietsen en ook niet wanneer ze in een fietsstoeltje zaten.
Hier vloog zoon dus laatst van zijn fiets en wat was ik blij dat hij een helm op had. Als dat uitstekende randje zijn val niet had gebroken, had hij wellicht nu geen voortanden meer of in het beste geval een voorhoofd vol schrammen. @Ouders die hun kind geen helm op doen, waarom niet? Is dat omdat je het lelijk vindt of is er andere reden?
Onderzoeken wijzen uit dat een helm agenoeg geen bescherming zou bieden met een botsing met een auto die harder rijdt dan 20 km/u. Het zal. Maar daarnaast heb je nog de eenzijdige ongevallen. Dus hier wel een helm!
Dat vraag ik mij ook af.....het is zo'n kleine moeite en voor mij zo logisch..eigenlijk hetzelfde als een kind vast in een autostoeltje of een gordel om in de auto.
Ik ben er bij mijn dochter mee op gehouden. Doordat ze lange haren heeft, en dus altijd andere staarten / vlechten heeft zat de helm nooit goed. Drie verschillende helmen geprobeerd, die allen nooit goed zaten / in de nek vielen. Ik ben er mee opgehouden.
Ik heb hier eigenlijk nooit zo bij stil gestaan, je ziet ze hier ook niet Deden jullie ook een helm op bij een fietsje met zijwielen? Ik ga vandaag toch maar even kijken...
Op de dag dat de eerste fiets aangeschaft werd ook een mooie helm gekocht. De oom van mijn dochter was professioneel wielrenner dus ze vind het heel normaal en stoer want ome x heeft dat ook!
Hier ook een dochter met verschillende staarten/vlechten en dat is nooot een probleem. Mocht dat wel zijn zou ik nog eerder haar haar afknippen dan zonder helm laten gaan..veiligheid gaat toch voor alles lijkt mij.