Je bent gewoon heel verstandig, zou ik ook doen. Ik zou willen dat het beeld in o.a. Noord Europa van 'BRUIN is mooi en gezond' zsm bijgesteld zou worden naar 'BLANK is mooi en gezond' zoals in veel landen gelukkig wèl het geval is. Zou een hoop huidkanker een perkament koppen schelen op den duur.
Met de jongste houd ik daar wel rekening mee maar die slaapt toch rond die tijd maar mijn andere 2 kinderen zijn de hele dag buiten.Die zijn weliswaar al 8 en 10 jaar oud. Kan me ook niet herinneren dat ik me daar destijds nou zo mee bezig heb gehouden.Alleen met echt extreme hitte bleven ze wel binnen maar op een mooie zomerse dag gingen ze rond die lft lekker naar buiten.Goed insmeren en een pet op en dan kan er niet zoveel verkeerd gaan lijkt mij en natuurlijk voldoende drinken.Ik zou mijn kind zeker niet uren achter elkaar binnenhouden.
Smeer 'm meerdere keren in, zet z'n pet op, laat 'm veel drinken, probeer 'm zoveel mogelijk in de schaduw te houden, mag dan niet trampoline springen maar hou 'm niet binnen en zijn op vakantie ook gewoon naar het strand geweest...
Hier nog slapers in de middag, maar als ze eerder wakker zijn, mogen ze wel naar buiten. Ik wissel wel af met zon en schaduw en soms binnen. Maar ik ben er niet heel bang voor.
En mijn schoonmoeder zou me doodknuppelen als ik niet voorzichtig zou zijn....heeft huidkanker gehad en zou het vreselijk vinden als ik er zo nonchalant mee om zou gaan. Uiteraard niet de hoofdreden waarom ik het zo doe, maar het speelt altijd in mn hoofd.
Mijn dochter ook rossig/rood en spierwit. Zij gaat hier niet naar buiten, we hebben geen schaduw op ons dakterras. Bij oma wel en daar mag ze onder de parasol/zonnescherm spelen, maar altijd een shirt aan en in de zon een pet op. Ik denk dat veel mensen de schade die de zon kan aanrichten onderschatten. Ik zag laatst op tv dat je je eigenlijk elke dag in moet smeren, ongeacht welk seizoen. (Maar dan zit je weer met de vit d aanmaak...)
Factor 50, petje op en evt. T-shirt aan. Hier speelt ze de hele dag buiten.. Vaak alleen in d'r zwembroek..
Ik zelf en mijn kinderen zijn al bruin als we 1 zonnestraal hebben gezien (indo genen) Zou dat dus betekenen dat we enorm snel beschadigingen op lopen? Zo heb ik er nooit over na gedacht. Ik dacht altijd dat het goed was als je huid snel pigment aanmaakt want dan ben je snel beschermd. Hoe dichter bij de evenaar hoe donkerder de huid, dus moeder natuur heeft zelf maatregelen genomen om de mensen te beschermen.
Liever niet, maar soms kan het niet anders. Sowieso altijd schouders bedekt, factor 50 en pet op. Hier laatst een uitje naar de speeltuin met vrienden. Er was daar vrijwel geen schaduw. Gelukkig geen heel hoge zonkracht ivm sluierbewolking. Ik kijk eerder naar de zonkracht dan naar de temperatuur. Ik kan zelf heel slecht tegen warm weer (26+) en blijf dan het liefst in de schaduw. Gisteren naar het zwembad geweest: zoveel bewolking aan het eind van de middag dat we gewoon zaten te rillen!
Ik woon in de woestijn en op vrije dagen blijven eigenlijk alle kinderen tussen 11 en 15 binnen. Daarna vaak naar het zwembad en buiten spelen maar dan wel met UV-bescherming. En elke ochtend voor dat de kids naar school gaan, worden ze ingesmeerd met factor 50. Alleen in de "wintermaanden" mogen ze ongesmeerd naar buiten want dan zijn er dagen dat de zon niet schijnt. Dat zijn december, januari en februari.
Hier is het niet zo aan de orde eigenlijk. Wij hebben veel schaduwplekken in de buurt/tuin waar de kinderen dan spelen. Dus ze zijn niet van 12-16 in de volle zon. Insmeren doen we elke ochtend na het wassen/douchen. Eerst goed in laten trekken en dan pas kleren aan en naar buiten. Nu is het hier heel rustig in de buurt (iedereen is op vakantie) en speelt dochter veel in de tuin en in het zwembad. Het zwembad heeft altijd voor de helft schaduw, en onze tuinset staat ook standaard in de schaduw onder de parasol. Ik kan zelf trouwens niet meer tegen de zon. Als ik er te lang in zit krijg ik uitslag. Als we dus op vakantie zijn of op het strand ofzo dan lig ik de hele dag onder een parasol en zorg ik ervoor dat dochter er ook onder ligt.
Ik probeer er rekening mee te houden maar dat lukt niet altijd, hier wel een deel schaduw in de tuin maar t zwembad staat gedeeltelijk in de zon ze zijn altijd allebei ingesmeerd en de jongste uv pakje aan, die slaapt zoiezo nog tussen 12 en 15 uur
Hier ook een witje... En ondanks dat ik dr niet binnen hou tijdens "zonuren" mag ze bijvoorbeeld niet voor op de stoep spelen zolang de zon er vol op staat... En later op de dag wil ik graag dat ze hier voor blijft juist omdat daar dan even geen zon staat. Verder ook hier, goed smeren en buiten soelen met jurk of shirt/broek. In de tuin mag ze natuurlijk wel in de bikini maar dan kruipt ze tegelmatig zelf even onder de parasol en het badje staat ook half uit de zon. Oh, en de zonnenbril op dus.
Ja maar bij jullie is in deze maanden een uv index van 11!! En in december, januari en februari gemiddeld een uv inde van 6.... Iets wat de redelijk normale uw kracht is van Nederland in de zomermaanden. Vandaag was het ook weer 6. Hoger dan 8 komt hier praktisch niet voor. Dus zoals beatismam ( uit m'n blote hoofd ) al zei, uv index is van groot belang, i.t.t. temperaturen.
Ik kijk hier niet echt naar, smeer haar goed in en doe haar vaak uv werende kleding aan. Ze is nog nooit verbrand. Overigens is zon ook heel erg goed voor een mens he.. Zolang je niet verbrand. In nederland volgens mij niet nodig om ze binnen te houden.. Alhoewel een hele dag in de zon spelen hier gewoon nooit voorkomt
De afgelopen weken zijn wij vooral binnen op deze tijden. Soms is de situatie net zo dat het anders loopt, maar zowieso zijn we in de tuin, in de schaduw en ook ingesmeerd. Maar dat is minder vaak dan binnen zijn. Ik vind dat je er wel om moet denken. Je hoeft niet te overdrijven, maar dit zijn dingen die ik dus wel belangrijk vind. Ook hier in de buurt zie ik wel veel kinderen buiten, maar ik ga daar toch niet in mee. Ik vond het al lastig toen we laatst met school naar de speeltuin gingen. Hartstikke leuk, maar bloedje heet die dag, geen wolk te bekennen en je snapt het; geen boom in dat hele park te zien. Nou, dan ben ik er ook niet blij mee, ondanks dat het net negen uur was en we rond 12 uur wel weer terug gingen. Daarnaast is het ook wel verstandig om tussen die tijd wat rust te pakken. Het gaat niet alleen om je huid, maar ook om je lijf dat behoorlijk hard aan het werk is met deze temperaturen. En die keren dat we in Nederland van dat extreme weer hebben zijn ook niet vaak, dus kleine moeite om daar rekening mee te houden.
Hier een mannetje wat zelf naar binnen gaat spelen. Daarnaast wordt hij goed ingesmeerd. Heeft altijd een petje op en zelfs met een dagje strand krijgt een shirtje aan. Ik zie zovaak ouders die hun kinderen tussen 12-15 uur lekker in een zwembroek laten spelen en dan is het echt heet. Wij heel tuttig de parasol mee en shirt aan. Ik heb zelf zonne allergie en kan dus ook geen volle dag in de hete zon zitten.
Nee, daar doe ik niet moeilijk over.. Gewoon goed insmeren met factor 50. Maar ze speelt meestal ook niet de hele dag buiten of pal in de zon.
Hier laat ik ze s morgens eerst een poosje onbeschermd in de zon om vitamine D op te doen. Te weinig vitamine D kan ook zorgen voor andere vormen van kanker. Als ze hier langer in de zon blijven, worden ze ingesmeerd. 's Middags is ze meestal het grootste gedeelte eerst binnen.