14 weken zwanger en last van onregelmatige hartslag.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door prinses sasa, 24 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses sasa

prinses sasa Actief lid

11 apr 2010
    189
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik heb een vraagje. Ik ben nu 14 weken zwanger En heb ik nu al een aantal weken last van een vreemde klacht. Namelijk dat als ik in bed lig mijn hart wat onregelmatig klopt, ik voel het dan ook op mijn borst met ademhalen en aan mijn pols dat hij niet regelmatig klopt. Ik ben verder niet benauwd. Dit is niet na lichamelijk inspanning etc maar juist als ik mij ontspan. Ik heb hier ongeveer 3 keer per dag last van. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik dit niet gehad en ook nog nooit eerder.
    Kan dit ermee te maken hebben dat mijn lichaam meer bloed aanmaakt nu ik zwanger ben?
    Daarnaast heb ik best wel veel last van hoofdpijn, mijn bloeddruk is altijd rond de 120/70. Ik dacht misschien weten jullie of dit door de zwangerschap kan komen of dat ik beter naar de huisarts kan gaan.

Alvast bedankt,
    Groetjes Sassa

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Hoofdpijn bij dit termijn heeft vaak te maken met een te kort aan vocht. In de zwangerschap is het advies om een liter meer dan buiten de zwangerschap te drinken! Met het mooie weer nu word dat makkelijker! probeer er eens goed op te letten!
    Voor je hartritme zou mijn advies zijn om er toch eens mee naar de huisarts te gaan, ik ben van mening dat de zwangerschap dit versterkt maar vind wel dat het even na gekeken mag worden.

Imke

3. prinses sasa

prinses sasa Actief lid

11 apr 2010
    189
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je reactie! Dat is goed om te weten dat ik meer moet drinken, probeer ik al maar dat is soms moeilijk.
    Dan ga ik binnenkort toch even langs de dokter, voor alle zekerheid.

Dank je wel!

Deel Deze Pagina