In de zon zitten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mirre, 14 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Vandaag ga ik een lekker naar het strand met een vriendin.
    Ff relaxen, liggen op een bedje beetje boekjes lezen ect.
    Maar ik ben nogal een zonfanaat , maar nu vraag ik me af of het wel oke is als je 7 weken zwanger bent??
    Merk wel dat ik er iets minder goed tegen kan en dan ga ik wel gewoon onder een parasol zitten, maar als ik het zelf lekker vind de warmte ..kan het dan kwaad om lekker in de zon te liggen voor de baby.

Liefs, Mirre

2. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Weet dat jein idergeval moet uitkijken voor een zwangerschaps masker, dus goed je gezicht in smeren.
    Heb ook gelezen dat je buik ook niet direct inde zon mag. Dus handdoek eroverheen ofzo.....?

Ben ook wel benieuwd verder, wou dit weekend ook naar het strand.

Veel plezier op het strand vandaag :)

3. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Perse een handdoek over je buik hoeft niet hoor..Het kan geen kwaad voor je kleintje.... maar wel je gezicht goed insmeren met een sunblock.. of het je al vaker in de zon gezeten nu en heb je geen verkleuringen in je gezicht gekregen?

Ik kan nl ook gewoon in de zon.. zonder een masker te ontwikkelen!

Veel plezier vandaag!!

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Handdoek is met 7 weken sowieso nog niet nodig, want de kleine ligt nog beneden je schaambot.
    Vanaf 16 weken kan de kleine licht en donker zien en dan kan de felle zon op je buik vervelend voor de kleine zijn!

5. Es1981

Es1981 Actief lid

Ultraviolette stralen, waar zonlicht voor een deel uit bestaat, kaatsen niet op de huid af, maar dringen een beetje de opperhuid in. In die opperhuid doen ze hun werk. Wat ze precies doen en op welke diepte, hangt af van de golflengte van de straling. De indringdiepte van de ultraviolette straling is echter zo gering dat de foetus geen enkel risico loopt hiermee in aanraking te komen.

Zonnen mag als je zwanger bent. Maar zoals zoveel 'zwangerschapsregeltjes': met mate. De zon is goed voor de aanmaak van vitamine D. Vitamine D zorgt ervoor dat je kalk goed opneemt en dat zorgt weer voor stevige botten. Omdat jouw baby's ontwikkeling nu afhankelijk is van jou, is die zon dus ook indirect verantwoordelijk voor de stevige botten van je baby. De negatieve invloeden van het zonnen als je zwanger bent, hebben meer betrekking op jou dan op je baby. Je kunt bijvoorbeeld eerder pigmentvlekken of spataderen krijgen als je zwanger bent en veel in de zon ligt. Onderzoekers zijn het er nog niet helemaal over eens of de zon negatieve invloeden heeft op je ongeboren baby. Hier is nooit bewijs voor gevonden. Wel weten we dat baby's schrikken van te veel licht in de buik. Ze proberen uit het felle licht weg te kruipen en zoeken een wat donkerder hoek in de baarmoeder.

6. sim

sim Niet meer actief

ik zou wel oppassen voor een zwangerschapsmasker, ik had daar met mijn dochter geen last van, maar nu wel :( ik heb al wat pigmentophoping onder mijn wenkbrauwen en voorhoofd, en een vlek op mijn jukbeen, dus voor mij nu echt factorhoog!! verder lekker genieten!

7. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Ik heb afgelopen weken ook veel in de zon gelegen, heb wel een handdoek over de buik gedaan.
    Ik had erge last van harde buiken tijdens zonnen...
    En goed insmeren!!

8. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ik lig nu ook af en toe nog lekker in de zon hoor... (voor zolang als ik het volhoudt...) En heb gelukkig ook geen last van een zwangerschapsmasker. Van de winter ging ik ook wel eens onder de zonnebank, en toen wist ik nog niet eens van het bestaan van een zwangerschapsmasker af, maar daarna wel, dus daardoor wist ik dat ik gewoon lekker de zon in kon :rolleyes:

Deel Deze Pagina