In de zon zitten

Discussion in 'Zwangerschap' started by DvdH87, May 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DvdH87

DvdH87 Niet meer actief

Hallo Dames ,

Ik heb al gegoogeld etc , maar ik vind het fijner om het even zo te vragen.

Ik ben 31 weken zwanger en heb een lichte huid , ik raak eerder rood dan bruin , maar het is zo'n lekker weer , ik wil ook wel even lekker in de zon zitten. Natuurlijk niet in bikini maar heerlijk in de zon , voetjes in het badje en genieten.

Maar nu is mijn vraag , welke zonnebrand zou ik moeten gebruiken ?
    En hoelang mag ik in de zon zitten?

Gr

2. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Precies! Hier ook iemand, rossig haar, sproetjes... Is het verantwoord om in de zon te gaan zitten?

3. DvdH87

DvdH87 Niet meer actief

Hopelijk kunnen ze ons helpen , want de hele tijd van buiten ( na een half uurtje in de zon te hebben gezeten ) en dan naar binnen dat is ook niet leuk

4. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    1,303
    0
    0
    Amsterdam
    Je moet goed opletten dat je niet over verhit raakt nu je zwanger bent. Als je merkt dat je hartslag sneller wordt, dan gewoon even binnen afkoelen.

Als je toch alleen maar rood wordt dan is t verstandig om met een hoge factor te smeren. Ook om te voorkomen dat je een zwangerschaps masker krijgt. Ik heb hier factor 50 liggen voor mn gezicht. Beter niet bruin dan vlekken de rest van mn leven ;)

5. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

Apr 9, 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Ik zou gewoon een hoge factor dragen en als het je staat en zonnehoed

6. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

Jan 12, 2013
    1,714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    De huid is nu nog gevoeliger als voor de zwangerschap. Om lekker van dr zon te genieten zou ik smeren met een hoge factor. 30 of 50. Zelf merk ik dat ik het zelf snel te warm heb en dr schaduw al opzoek. Het is niet verstandig om midden op de middag in de zon te zitten, want dan gaat het het hardst.
    Verder doe vooral wat prettig voelt en let goed op je huid. Geniet ervan

7. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

Jan 16, 2014
    4,685
    0
    36
    Ik kom zelf net terug van curaçao en ik heb daar ook gewoon heerlijk in de zon gezeten. Ik word wel redelijk snel bruin. Ik heb mijn gezicht ingesmeerd met biodermal factor 50 speciaal voor gezicht. Deze beschermt extra tegen pigmentatie. Zelfs op het flesje staat een zwangerschapsmasker benoemd. Flesje kost 16 euro en is te krijgen bij de kruidvat.

Voor de rest heb ik me ingesmeerd met factor 30 als ik de zon in ging...;)

8. Linana

Linana Niet meer actief

Ik ben ook tijdens deze zwangerschap naar curacao geweest en ook ik heb me goed ingesmeerd, maar ben daar ook lelijk verbrand... ;)
    Heb er niks aan overgehouden, geen vlekken etc.
    Nu zit ik ook gewoon in de zon met lekker weer.

Gewoon naar je lichaam luisteren, iedereen reageert toch weer anders op de zon tijdens een zwangerschap.
    Ik smeer trouwens altijd met Piz Buin, dit is getest onder extreme omstandigheden (sahara, wintersport), dus dan kan het die zon hier in NL zeker aan.
    Biodermal ben ik doorheen verbrand op curacao (factor 50), dus die zou ik jou niet snel adviseren. Gelukkig had ik mijn oude vertrouwde piz buin bij me haha

9. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik zou smeren met factor 50, sowieso voor je gezicht. En verder goed opletten dat je het niet te warm krijgt. Ik vind het normaal heerlijk om in de zon te liggen bakken maar zoek nu al snel de schaduw op.

10. Olliebol

Olliebol Actief lid

Jan 23, 2014
    245
    91
    28
    Female
    Piz bruin? :D

11. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb het niet bedacht :)
    Het heet echt piz buin, volgens mij vernoemd naar zo'n berg ergens op deze planeet :D

Piz Buin - In Sun

12. mams1

mams1 Fanatiek lid

Oct 16, 2013
    3,121
    800
    113
    Je schrijft natuurlijk niet in bikini...Waarom niet? Doe ik gewoon hoor :)

13. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Lichte huid en zwanger; factor 50 en liever niet of niet lang in de zon zitten. Die warmte is niet goed voor de kleine. Je verbrandt ook nog eens sneller; ook niet goed voor de kleine (want je huid en lijf gaan reageren op de hitte en stralen op/in je huid).

14. mamamarcella

mamamarcella Actief lid

Jan 17, 2013
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik smeer me normaal altijd al goed in tegen de zon omdat ik mijn huid gewoon goed wil beschermen maar nu zeker. Ik houdt het nu niet uit om langer als 10 min in de zon te zitten want dan krijg ik het spaans benauwd. Ik vind het heerlijk om buiten te zijn, het liefst de hele dag, alleen nu wel lekker in de schaduw.

15. DvdH87

DvdH87 Niet meer actief

Dank je voor alle tips! Xx

Share This Page