in de zorg steeds vaker kortere diensten, ben het zo beu!

Discussie in 'De lounge' gestart door joseetje26, 4 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik werk ook in de gehandicaptenzorg, werk 18 uur, diensten zijn 3,5 uur of savonds 7 uur. In de weekenden soms 8 uur.

2. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ok.....ik ben het topic gestart... maar wat ik bij jullie lees is echt dramatisch..... hemeltje lief...2 uurs diensten....

wij hebben s,morgens een 8 uurs en een 5 uurs dienst en s,avonds een 8 of 7 uurs dienst.... maar daar baal ik al van....

gr Jose

3. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Haha ja precies...weet je wat ik er voor terug krijg? Een berg minuren die voor geen reet kloppen. Ik werk met de ****** en elke keer zie ik weer minuren aan het einde van de maand. Weet je hoe frustrerend en demotiverend dat is? En niemand die het eens even aanpakt.

Hoorde ik gister weer op het journaal: door de crisis zullen salarissen misschien worden ingekort, waarschijnlijk in de zorg.
    HALLO KIJK EENS NAAR AL DIE MANAGERS DIE VIEL TE VEEL VERDIENEN. Dan willen ze aan mijn 850 euro in de maand komen? Ohnee wacht...zorg doe je met je hart, dan mag je niet zeuren over salaris. Bovendien die mensen in de zorg pikken toch alles omdat ze meegaand zijn, dus die naaien we ff. Ja toch!
    En de ministers vinden zelf dat ze meer centen verdienen. En als ik dan zeg ik vind ook dat ik meer centen verdien moet ik mijn bek houden volgens vele mensen want jaaaa jij werkt toch met je hart! Ik heb ongeschoolde vriendinnen die netto net zoveel verdienen als ik! Die de hele dag mensen bellen om een product te verkopen en verder de hele dag msn-en en een uur lunchen! Ik zit geen 3 seconden op mijn gat hoor als ik een dienst draai.

*einde frustratiebericht*

:)

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Joseetje.. Ik werk ook in de gehandicapten zorg maar clienten zijn veelal zelfredzaam en hoeven alleen maar gestimulerd/begeleid te worden. Uitzonderingen daar gelaten.. Om 9.00 is iedereen naar de dagbesteding en is het werk niet klaar maar de dienst wel afgelopen.. :rolleyes:

S'middags werken we van 15.30-21.00 of van 16.00-22.00 Echt maar een paar uurtjes.. Wij moeten het echt van de weekend diensten hebben en dan heb ik nog het geluk dat ik slaapdiensten draai. Voorheen werkte ik 5-6 dagen in de week om aan mijn 24 uur te komen ( werkte ik toen nog)..

Ik zou wel meer uren kunnen werken maar dan moet ik in het verpleeghuis gaan werken en dat is niet mijn ding.. ;)

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Misschien toch eens de plaatselijke ijsfabriek benaderen voor een plekje.. :)

6. hah mama van esmee...

ik heb zo vaag idee welke fabriek het gaat..
    lol..

maar even alle gekheid op een stokje.. ook hier werkzaam in de gehandicapten zorg bij 2 instellingen.. 1vast 18 en 1 inval..

bij me vaste is 3 uur de kortste dienst 14 uur de langste is een slaap.. daarnaast nog een 6 en een 7,5 uurs dienst maar ja klein contract dus vaak van 7 - 10 jammer jammer... soms idd wel balen..

bij me inval zijn de diensten verandert naar2 uurs diensten geloof ik gelukkig in mij woon plaats..

yippie

7. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Had het op mijn vorige werk ook. 3 uurs diensten, verschrikkelijk gewoon. Moest er wel in totaal 1 1/2 uur voor rijden. Heb het nu beter voor elkaar. De kortste dienst duurt 7 uur :D. En dan met de slaapdiensten erbij hoef ik in de maand maar een dag of 11, soms 12 te werken (70%). Heerlijk.
    En reistijden heb ik niet meer. Het is vijf minuten lopen :)

Deel Deze Pagina