Dank je Fiona. Het was een geslaagd feestje en heb iedereen gecommandeerd vanaf de bank, haha. Leuk weekend gehad? Klinkt toch wel erg druk zo hoor! Fijn dat je nog zo goed vooruit kunt. Hebben jullie alles al klaar? Kamertje - kleertjes - kaartjes - etc etc? Wij hebben vandaag de wieg opgehaald bij mijn ouders; zo'n heerlijk oud ding waar ikzelf vroeger ingelegen heb. Super!
weekend was inderdaad wel erg druk... en nu ook nog tot donderdag elke avond verplichtingen... maar goed... het gaat nog goed en vandaag wat later uit bed omdat ik naar de vk moet... dus 8 uur eruit ipv 6 uur... dat is ook wel prettig wij hebben in principe alles rond... kaartjes wel gekozen maar meoten we nog wel bestellen... dat willen we binnenkort gaan doen... of ja dan de enveloppen vast laten bezorgen, dan kunnen we vooruit. Verder moeten we nog een wiegje kopen, we mogen het familiewiegje gebruiken, maar dat is te groot voor onze slaapkamer, dus dat schiet niet op. We weten wel al welk wiegje we willen, gewoon heel simpel wiegje, niet te veel poespas... verder hebben we alles klaar... gewassen enzovoorts... heb ik best lang geleden (week of 4/5) al gedaan... vooral omdat ik wist dat het nu erg druk zou zijn tot en met kerst, en daarna wil ik het toch echt wel klaar hebben!
Ja ik snap wat je bedoelt; ik heb nu ook echt dat gevoel van; whaaah!!! Het moet allemaal klaar zijn! Maar gelukkig begint het hier nu ook op te schieten. Hoop dat alles weer goed is/was bij vk! Fijne dag vandaag.
r1981 haha ik vind het zwanger zijn ook niks aan. er zijn momenten geweest dat ik me wel fijn voelde maar ik heb voornamelijk toch wel meer mezelf in de weg gezeten. tot de 18 weken was ik goed ziek elke dag met spugen enz en op een gegeven moment gingen mijn handen pijn doen (de gewrichten dan) en vanaf de 25 weken kreeg ik steeds meer last van me buik die groot werd en van mijn heupen aangezien ik alleen op mijn zijkanten kon liggen. fiona en r1981 wat heerlijk ik zie nu pas hoe ver jullie al weer zijn na de feestdagen gaat het wel heel snel bij jullie denk ik haha zo raar ik weet nog dat ik ook met dat alles bezig was en dat is nog niet eens zo lang geleden....maar als ik kijk naar Sanne dan vind ik het allemaal weer heel snel gaan...ze is gewoon aankomende vrijdag al 1 maand..gaat echt te snel die tijd vliegt voorbij voordat ik het weet kan ik weer gaan solliciteren en uiteindelijk werken kijk ik echt niet naar uit wil haar nog lekker veel bij me hebben
nou, alles was goed bij de vk heel fijn kindje was al een beetje ingedaald, dus ook dat is positief. Ik heb 18 december een groei en liggingsecho, dus dan mogen we weer een keertje samen kijken, ook wel zin in dobbermama, jeetje dat gaat inderdaad snel zeg... alweer 1 maand... gewoon heeeeeeel veel genieten!!
Haha Dobber, onze zoon Bart is nu bijna 3 en ik kan je zeggen; het lijkt nog steeds zo gruwelijk snel te gaan! Hij heeft al een eigen mening/willetje; hij wil mij bijna nooit kussen (ie bah mama! een knuffel mag wel) , hij maakt al hele leuke grapjes en hij speelt met vriendjes en heeft mij dan al niet nodig. Het is onvoorstelbaar. Geniet van elk moment zo veel mogelijk, meer kun je niet doen. Soms kijk ik naar de foto's van zijn eerste week en dat lijkt wel vorige maand. Fiona, fijn dat alles goed is. En super dat hij al een beetje is ingedaald, dat gaat letterlijk en figuurlijk de goede kant op! Op naar 18 december dus!
Fiona dat is mooi nieuws idd op naar 18 dec R1981 haha ja ik denk dat ik dat ook wel zou hebben bij sanne als zij straks die leeftijd heeft dat ik dan haar foto kijk van nu en dat het dan als gister aan zal voelen. Ach het groter worden is ook leuk..elke fase heeft wel iets denk ik dan maar. Wanneer zijn jullie uitgerekende datum ook al weer?
Ja deze leeftijd is ook echt helemaal super hoor!!! Lekker samen kletsen, grapjes maken en horen hoe hij al helemaal zelf oma kan bellen (geweldige gesprekjes zijn dat dan!) Ik denk ook dat elke leeftijd zijn charmes en zijn moeilijke stukjes heeft. Maar ik geniet er elke dag van. Anders hadden we ook niet zoveel moeite gedaan voor een 2e kindje, haha. Ik ben 24 januari uitgerekend, maar mij is wel al toegezegd dat ik geen 42 wkn hoef rond te lopen, dus dat ik misschien ingeleid wordt. Maar dat doen ze sowieso niet voor de 37 wkn dus we bekijken dat tzt nog wel. Heb jij je ritme wel al gevonden? En slaapt Sanne 's nachts al goed door?
O grappig de vriendin van mojn neefje is 23 jan uitgerekend. Jazeker je kan ook meer he met je kind op die leeftijd. Sanne heeft een aardig schema. .geef borstvoeding dus liet het ook een beetje van haar afhangen. Ze eet om 7:30/11:30/15:30/19:30/23:30 en dan de nacht rond 3 a 4 uur. Helaas slaapt ze nog niet door. Vandaag naar cb geweest..bij geboorte woog sanne 3510 nu weegt ze 4010. Ze is 35,5 cm lang, helaas hebben ze haar niet gemeten bij geboorte maar toen was maatje 50 zelfs aan de wat grote kant
Dobber je bedoelt 53.5 cm lang? Anders is ze wel erg klein of niet? Wel goed aangekomen al, das super!
Vanmiddag Sinterklaas thuis gevierd aangezien manlief a.s. week storingsdienst heeft. Bart helemaal blij met zijn Duplo-trein! En manlief ook! haha Hoe is het met de rest allemaal???
met mij alles goed, begin wel steeds meer vocht vast te houden, dus beetje rustig aan... laatste loodjes hier beginnen aan te tellen... druk op het werk met alles afronden enzo... Verder vanmiddag ook sinterklaas bij schoonouders... gezellig Hoe gaat het met de rest inderdaad?
Hallo hier ook alles oke.. Ik voel me prima en langzaam krijgen we steeds meer spulletje.. Vorig week met mijn zus stof uitgezocht en binnenkort gaan we de wieg bekleden...helemaal leuk... Ook nog spulletjes van een vriendin gekregen dus ik kan verlopig even vooruit met kleertjes en zo.. Verder gaan we in de kerstvakantie de kamer doen.. dus dan schiet alles al aardig op.. Verder voel ik de kleine meid nog niet,, en volgend de verloskundige kan het nog wel even duren omdat mijn moederkoek er voor ligt... Maar om mijn buikje kunnen ze niet meer omheen hahahah. Verder gewoon lekker genieten van alles en zo. Fijne dag allen..
Mijn bekken heeft het ondertussen begeven, kan nog klein beetje vooruit met krukken en rolstoel. In overleg met gynaecoloog en vk 8 paracetamols per dag, om de piek er te proberen af te halen. 24-12 gesprek bij gynaecoloog; wellicht 1e wk januari word ik ingeleid. Ik wil niets laten doen dat mogelijk ten koste zou kunnen gaan van de gezondheid van ons meisje, maar mijn lijf wil gewoon niet meer. Het is echt heel zwaar nu. Ik heb het er best moeilijk mee.
@zonneschijn dat klopt dat je dan minder snel voelt als de placenta aan de voorkant zit. Bij mij zat hij deels aan de voorzijde en voelde ons meisje aan de andere kant meestal. Hopelijk voel je ze snel. @r1981 jeej wat vervelend dat je bekken het begeven heeft. Had je daf bij je andere zwangerschap ook? Ik snap dat je het er moeilijk mee hebt. Sterkte Wat gaan jullie allemaal toch hard over een paar weekjes zijn jullie kleintjes er!! Hier gaat het redelijk goed. De reflux begint weer op te spelen bij ons meisje. Hopelijk belt de kinderarts morgen terug anders er zelf weer achteraan gaan. Maar ze slaapt wel door sinds een kleine week! Wat is dat fijn zeg. Ik hoop dat ze dit vast houd. Ik wordt alleen zelf nog snachts wakker. Heel irritant.
@zonneschijn hoop voor je dat je je baby snel gaat voelen wat heerlijk zeg dat je nog lekker allemaal bezig kan zijn met aanprullen voor de kleine. haha ja is je buik nu zo goed zichtbaar..ik vond dat echt heel erg leuk.. @r1981 Wat vervelend meis dat je lichaam nu echt niet meer wil. Snap dat je al het goede wil voor je meisje maar als jij niet meer kan dan is dat ook niet goed voor haar natuurlijk. Ben benieuwd of ze je dan idd ook echt gaan inleiden de eerste week van januari. @fiona jaa de zware weekjes zijn nu aan de beurt..moet je nog heel veel afronden? Wanneer gaat je verlof in? Nou mijn meisje is ook steeds meer nachten aan het doorslapen haha nu is het alleen wel zwaar als ze in 1x de nacht niet doet doorslapen haha. Helaas komt ze nu wel telkens om 6 uur in de ochtend en dat is echt te vroeg voor een voeding dan kom ik niet uit met haar voedingen....dus dan nog maar lekker een uurtje samen knuffelen in bed en dat pakt ze goed zonder te huilen ofzo dus dan maar op die manier haha.
Nou ik moet zeggen, dat ik haar voel weliswaar niet met getrappel maar mevrouw is ontzettend aan het schuiven onder in..Ze glijdt van 1 naar de andere kant.. Ik voel haar ook gewoon zitten.. Vanochtend voelde ik het weer, dus kan niet anders dat ze dat is.. Het is het gevoel of je enorm bezich bent met je buikspieren..Maar ik doe helemaal niks hahahah maar het is niet echt een pretje hahaha Maar ik ben blij dat ik wat voel..Mevrouw is echt aanwezig..
hier nog 2 weken werken... tot de kerstvakantie, dan ben ik 36 weken... ja nog wel veel doen! Rapporten zijn nu net klaar, nu nog de rapportgesprekken, dan nog mijn functioneringsgesprek voorbereiden en uitvoeren, de laatste zaken overdragen aan mijn vervangster en afronden van de werkgroepen waar ik in zit... :S maar goed, ik hou het verder gewoon heeeeeel rustig hier!! haha
wij hebben vorige week bij mijn stiefschoonmoeder onderzoeken gehad want ze hadden iets gevonden in haar rug. Nu heeft ze gister uitslag gehad en ze heeft een tumor in haar long, lymfklieren bij haar long zijn opgezet en dat in der rug is een uitzaaiing. Deze ochtend heeft ze een gesprek bij de longarts en vanmiddag krijgt ze bestraling op haar rug aangezien ze daar heel veel pijn heeft ze zit ook aan de medicijnen nu. Morgen krijgt ze een longpunctie om precies vast te stellen waar ze nu mee te maken hebben en of het kwaadaardig is... Fiona en r1981 succes met de laatste loodjes. Zonneschijn met jou nog alles goed?