In dec 2012 / Jan 2013 starten met IVF-ICSI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Dobbermama1986, 14 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Dank jullie wel.
    Gister daat geweest en ze was erg teruggetrokken maar heel begrijpelijk. Ze probeert mee te lachen als bijvoorbeeld sanne lacht of iets doet maar met heeeel veel moeite kan ze dan lachen.

Hoe is het hier?

Jufa ben je klaar voor ronde 3?

Hoe is het met de rest?

2. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    @ Dobber: klaar is een groot woord.... de ene dag kan het maar zo snel mogelijk zaterdag zijn, want dan begin ik met spuiten. Maar op zo'n dag als vandaag zit ik diep in de put.... 2 dames zwanger hier op het dorp pffffffff. Dan is het zwaar.

Sterkte voor jou x

3. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    Jufa, wat rot voor je. Het is ook zwaar om daar zo mee geconfronteerd te worden. Hopelijk begin je zaterdag met een goed gevoel en kun je het wat loslaten. Ik duim voor je!

Dobber, ja het is wel te begrijpen dat ze zich wat terugtrekt. Het lijkt me ontzettend heftig als je te horen krijgt dat je deze ziekte hebt.

Pff, ik heb vandaag ook echt een rotdag. Feitelijk valt het allemaal wel mee. Maar vanmorgen kwam ik erachter dat mijn man dus al mijn hele zwangerschap stiekem rookt. Ik begon met hormonen spuiten en hij zou stoppen met roken. Samen zijn we dit traject gestart en allebei gingen we die moeite doen, voor ons gezin. Het doet me echt zeer dat hij al die tijd niet eerlijk is geweest. Ik heb een aantal keer gezegd dat ik vond dat hij naar rook stonk, maar elke keer kreeg ik daar wel een verklaring voor. En ja, ik ben zwanger dus dan zal ik het allemaal ook wel wat sterker ruiken, dacht ik dan.
    Ik weet dat het allemaal niet zo'n ramp is, maar toch voel ik me echt in de steek gelaten.
    Ik kan het ook aan niemand kwijt, want ik wil niet dat hij weer officieel ''roker'' wordt en daardoor ook veel meer zou roken.
    Dus fijn dat ik het hier even kwijt kan.

4. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    jufa, heel veel succes met spuiten weer meid!!

dobber, hoe gaat het nu met je?

r1981, kan me voorstellen dat je je in de steek gelaten voelt! Is inderdaad niet iets heel groots, maar niet leuk als je samen afspreekt stappen te nemen en dan blijkt achteraf dat alleen jij je eraan gehouden hebt... hopelijk voel je je in middels wat beter en hebben jullie er over kunnen praten samen...

hier sinds gistermiddag met verlof... ontzettend druk gehad nog de laatste dagen, maar nu lekker rustig aan en GENIETEN!! vandaag heeft een vriendin van mij een buikschildering gemaakt, ons geboortekaartje op mijn buik gezet echt super leuk geworden!! Nou, hopelijk de komende tijd weer wat meer tijd om te lezen/reageren op het forum ook...

hoe is het me de rest van de dames?

5. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    Fiona geniet van je verlof!!!

6. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    dat komt goed :)

7. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Even snel een update.. Vorige week woensdag infoavond pleegzorg gehad. Veel info gekregen. Dit wisten we wel al allemaal want hadden ons goed ingelezen. Ook hoorde we veel praktijkervaringen van de medewerkers en dit was heel fijn. Heftig ook maar onze mening is niet veranderd. We hebben gelijk de papieren op de post gedaan en nu is het wachten op goedkeuring. We laten het helemaal op ons afkomen en zien wel wat de toekomst ons brengt. Ik geloof er heilig in dat als dit voorbestemd is, het zijn weg wel vindt.

Vandaag nog even de laatste dingetjes en dan zijn we er klaar voor om kerst te vieren. Ben er wel aan toe om 2013 af te sluiten. Voor ons een zwaar jaar. Op naar 2014!

Dames, hele fijne kerstdagen ondanks de moeilijke tijd waar sommige doorheen gaan. Lekker genieten van jullie geliefden.

Tot snel!

8. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    wauw liz, spannend zeg!! mooie stap om te maken zo aan het eind van het jaar!

En hoe gaat het nu dan allemaal verder?

9. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    Ja idd Liz, spannend zeg! Het balletje is nu echt aan het rollen lijkt me. Ik hoop dat 2014 een heel mooi jaar voor jullie mag gaan worden!

Vandaag bij gyn geweest; 9 januari word ik ingeleid en dan zal ik hoogstwaarschijnlijk 10 januari gaan bevallen. Spannend!!!!

Iedereen een hele fijne kerst!

10. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Bah jufa dat maakt het wel weer heel zwaar als er 2 zwanfer zijn i het dorp

R1981 ahh dat is echt nietnleuk dat je man stiekem doet roken en vooral dat hij hierover heeft gelogen tegenover jou. Kan me indenken dat jij je in de steek gelaten voelt. Ik had dat met drank....heel het traject de zwangerschap en nu met de borstvoeding kan ik niet gezellig een borreltje drinken...mijn man zou ook niet drinken voor mij maar doet al moet ik zeggen dat sinds sanne er is hij zo goed als niet meer heeft gedronken op feestjes of in het weekeinde met de visite.
    Oeh 9 januari dat is bijna....nog even en jullie hebben jullie kleine wonder in handen en hoop dat jij snel weer mobiel bent en vooral minder pijn hebt.

Fiona mooi dat he verlof is begonnen eindelijk tijd voor jezelf en pak goed je rust meis die laatste loodjes zijn echt zwaar.

liz spannend zeg...nu is het wel heel officieel nu de papieren verstuurd zijn.

Zo hier is het druk geweest. Donderdag fotoshoot gehad met me schoonzus en haar gezin, wij en mijn schoonvader en stiefschoonmoeder. Gister hebben wij een verrassing etentje georganiseerd bij mijn schoonouders wat zeer geslaagd was..ze wist van niks en vond het zo raar toen wij aan de deur stonden. Een wens van haar was om bij de geboorte van een kleinkind te mogen zijn en mijn schoonzus heeft gevraagd of zij bij de geboorte van haar tweede kind wilde zijn ze is eind mei uitgerekend dus dat waren tranen die rijkelijk gingen vloeien. Nu hebben wij en mijn schoonzus alles afgezegd en vieren wij ook oudjaar met z'n alle. Mijn man en ik hopen in 2015 ons tweede kindje in de armen mogen te nemen en het zou wel heeel geweldig zijn als ze er dan nog is..maarja die kans is zo klein...dus we genieten volop van elkaar en proberen zo positief mogelijk te blijven al valt dat niet altijd even goed mee.
    op naar de rest van de feestdagen pff best druk zo met sanne erbij

ik wens iedereen hele fijne feestdagen

11. Zonneschijn38

Zonneschijn38 Bekend lid

25 apr 2012
    608
    0
    0
    werk op de bso/kdv
    Friesland
    Hele fijne en gezellige kerstdagen allemaal...

veel liefs van zonneschijn.

12. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    r1981, wat spannend zeg!! Dat is echt al bijna!! Wauw!

dobber, wat mooi wat jullie allemaal hebben gedaan en geregeld voor je schoonmoeder!

hier gisteren al het eerste kerstdiner gehad, erg gezellig! Wel speciaal dat het volgend jaar waarschijnlijk allemaal anders zal zijn... :)

13. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Fiona dan is het zeker anders want dan hebben jullie 3 een klein mupke die ervoor zorgt dat alles anders is :D

14. Zonneschijn38

Zonneschijn38 Bekend lid

25 apr 2012
    608
    0
    0
    werk op de bso/kdv
    Friesland
    Kerst wordt volgend jaar zeker anders..Wat we nu allemaal doen doen we voor de laaste keer...

R1981 wanneer ga jij nu bevallen, en lukt het allemaal nog een beetje..

fiona met verlof.. heb je alles al klaar of moet je nog veel dingen regelen...

15. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    Zonneschijn, 9 januari word ik opgenomen en dan zal ik waarschijnlijk 10 januari bevallen. Ik lig letterlijk en figuurlijk te wachten tot de bevalling. Ik kan niet/nauwelijks lopen, staan of zitten. Dus ik ben héél blij als we zo ver zijn. Dan kan ik tenminste ook weer gaan werken aan mijn herstel.

16. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    zonneschijn, hier alles wel klaar... best lang geleden zelfs al eigenlijk haha... was bang dat met alle drukte nu (kerst/oud en nieuw enzovoorts) ik weinig tijd zou hebben om alles in orde te maken... dus vandaar al lang geleden alles af gemaakt... ja goed de laatste dagen/weekjes nog wel bv. de kinderwagen in elkaar gezet (wieg erop en opgemaakt), de box in elkaar gezet, het wiegje... laatste dingetjes gewassen... maar in principe hoeft er niks meer te gebeuren...

r1981, nou... dat begint al redelijk op te schieten meid! 2 Weken lijken nu denk ik heel erg lang... lang wachten, niks kunnen... niet fijn! Maar over 2 weken is het gewoon zover.. lekker aftellen! Hopelijk kun je je toch een beetje vermaken met een boekje/filmpje/computer enzovoorts... sterkte met het wachten!!

hier net boodschappen gedaan in mijn eentje, manlief is bij een tante een keuken aan het zetten... lang geleden.. maar de krat van de auto het huis in tillen enzo was toch niet zo'n succes... nu maar ff uitrusten haha...

17. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    Fiona, nou ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje angstig ben voor de bevalling, dus die 2 weekjes komt al erg dichtbij! Maar zo is idd ook echt niks. En die bevalling; tja, dat moet toch. Dus laat dan maar komen. Ze ligt er iig klaar voor, mooi in de juiste positie en al ingedaald.

Meis toch; jij moet geen boodschappenkrat meer dragen!!!! Denk wel aan jezelf hè, ook al is het nu nog goed. Probeer dat ook zo te houden! Hoe kijk jij tegen de bevalling aan? Ging jij nou ook naar het zkh of niet? (sorry, ben het alweer vergeten) En heb je ook echt een geboorteplan?

18. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    ja maak je je erg druk over de bevalling? Dat is niet fijn! Heb je bij de eerste ook niet zo'n fijne bevalling gehad? Een vriendin van mij is bij de eerste ingeleid en die vond het wel prettig want ze kon zelf best veel mee bepalen zeg maar, touwtjes redelijk in handen...

haha ja rustig aan doen is niet zo aan mij besteed... maar ik let wel op hoor! Vanmiddag verder eigenlijk niet meer echt iets gedaan... lekker zitten lunchen met een vriendin en nog heel even naar de winkel geweest met manlief, maar niks intensiefs... ik ga in het ziekenhuis poliklinisch bevallen... wilde eigenlijk thuis, maar toch overgestapt naar het ziekenhuis omdat de vk dat aanraadde vanwege de vreemde vorm van mijn placenta (bilobata, 8 vormig)... heb alles al klaar staan haha... heb verder niet echt wensen voor de bevalling... het enige is dat ik wil dat het kindje direct bij mij op de borst wordt gelegd en dat ik het daar ook lang genoeg kan houden... maar verder zien we het wel.. tja en hoe kijk ik er tegenaan... we zien wel... pijn zal het vast doen en het zal echt geen prettige ervaring zijn haha... maar goed... je kunt er toch niks van zeggen hoe het straks is... fijn dat ik nog geen ervaring heb vind ik op dit moment omdat ik nog niks heb om bang voor te zijn zeg maar...

19. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    Fiona, ja dat is ook zo. En ik wil je helemaal geen angst aanpraten hoor! Ik ben gewoon iemand die graag de touwtjes in handen houdt en die moeilijk de controle los kan laten. Tja en dat is wel wat je moet doen. Ontspannen. Maar aan de andere kant heb ik er ook wel ''zin in'', het is zo'n bijzonder moment! En vooral als dat wondertje dan direct op je buik wordt gelegd en je kijkt hem/haar voor het eerst aan. Dat gevoel is onbeschrijflijk.
    Dus al bij al, een beetje een dubbel gevoel.
    Ik heb dus wel een geboorteplan; een A4-tje vol, hahaha! Mijn moeder mag er deze keer ook bij zijn. Ze was er ook bij toen ik mijn 2e eileider kwijt raakte (met spoed in zkh) en heeft alles mbt de zwangerschappen van dichtbij meegemaakt. Dus ik verwacht hier wel een steun aan te hebben.

Oja, dat was jouw verhaal, met die vreemd gevormde placenta. Sorry, wist even niet meer dat dat bij jou hoorde. Wel goed (denk ik) dat je naar het zkh gaat.

Het is idd zoals je zegt; je weet nooit hoe het zal zijn, en elke bevalling is anders. We mogen gewoon blij zijn dat we mogen gaan bevallen. En dat ben ik. Onvoorstelbaar dat we over een paar weken dan toch dat wondertje in onze armen mogen sluiten. Ik ben heel benieuwd wanneer jij gaat bevallen en hoe jullie manneke mag gaan heten!!!!

ps nog gefeliciteerd met (vorige week alweer) jullie half-jaar-getrouwd-dag! hihi. Gaat snel hè!

20. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Snap dat het dan een erg dubbel gevoel is inderdaad r1981, ik heb ook graag de touwtjes in handen, maar besef ook dat ik het dan gewoon moet laten gebeuren... hopelijk gaat dat goed lukken... ben in elk geval niet bang ofzo gelukkig :)

Dank je voor je felicitatie! Hebben er eigenlijk niet echt bij stil gestaan haha... was mijn eerste dag van mijn verlof, dus meer daar mee bezig haha... en hadden 's avonds weer een feestje dus ja...

verder hier nog steeds alles rustig... haha :)

Deel Deze Pagina