In dec 2012 / Jan 2013 starten met IVF-ICSI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Dobbermama1986, 14 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    pff het is wel spannend aan het worden nu hè! Het kan elk moment beginnen! Misschien gaan we volgende week wel tegelijk!

Fijn dat je er zo nuchter in staat, dat is ook wel het beste denk ik.

Spannend spannend; hou me/ons op de hoogte!!!

2. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    komt goed, jij ook he!

Ik denk overigens dat het nog wel even duurt hier hoor... heb het gevoel dat ie niet voor de uitgerekende datum komt... je weet het niet natuurlijk, maar dat is mijn gevoel...

3. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    R1981 nou nog anderhalve week zoiets en dan is het zover. Pff wat moet jij het zwaar hebben nu. Ik vond de laatste loodjes al zwaar en heb eigenlijk achteraf niet veel te klagen gehad. Behalve dat ik er doorheen zat, pijn had aan me heupen, slecht sliep en op het einde zwangerschapsvergiftiging klachten had maar het niet bleek te hebben. Jij kan niet eens iets en hebt veel pijn...hoop dat het snel achter de rug is en jij uiteindelijk weer een beetje meer zou kunnen dan dit.

Fiona meis jij mag geen kratten meer tillen joh ik geloof dat 5 kilo tillen al te veel is in jou positie!
    Meis over die bevalling laat het maar gebeuren de vk begeleid je er doorheen en op een gegeven moment zit je zo in jezelf gekeerd en krijg je zo'n oerkracht. Je krijgt een moment dat je denkt dat het niet gaat lukken of dat je niet meer wil maar ook daar kom je weer uit en ga je weer door. Probeer niks op te zoeken en kap verhalen van andere de bevalling af want daar heb je niks aan en kan je alleen bang of nerveus etc maken.
    Meestal komen eerste kindjes met 40 weken en 4 a 5 dagen (ervaring van vk en kraamhulp die ze met mij deelde haha).

Zonneschijn ga jij nog een pretecho doen?

Fiona en r1981 good luck

4. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    oo maar ik maak me eigenlijk totaal geen zorgen over de bevalling hoor... komt hier misschien anders over?? Zo bedoel ik het in elk geval niet... ik heb zoiets van het komt en komt ook 'vanzelf' goed...

Hoe is het verder met jou dobber? En met jullie meisje?

Jufaman, hoe gaat het met het spuiten?

Zonneschijn alles goed verder?

R1981, nog ff volhouden meid... aftellen... :)

En hoe gaat het met jane/romie?

5. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Toevallig weer eens op zp vandaag.
    Jemig nog even en dan mogen jullie bevallen :)
    Lief dat er naar mij gevraagd wordt.
    Met de kleine gaat het goed, ze groeit goed gelukkig.
    Ze is nu 56 cm en ruim 4 maanden alweer.
    Wat een rijkdom zo'n kleine te mogen hebben.
    Wie weet is ons nog een wonder gegund.

6. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    jane, wat een schatje, wat ontzettend leuk :)

7. Zonneschijn38

Zonneschijn38 Bekend lid

25 apr 2012
    608
    0
    0
    werk op de bso/kdv
    Friesland
    Oooh wat een schatjejane hmmm genieten zo'n kleine spruit..

Zonneschijn
    Hier alles goed, nee ik ga geen pretecho doen aangezien mijn moederkoek er voor ligt heeft dit toch geen zin.
    Maar ik ga wel een buikschildering doen. Nog een paar weekjes wachten rond de 32 weken zei ze. Maar ach dat is al bijna hahah.
    We hebben vorige week de baby kamer binnen gehad, maar toen met passen en meten was het toch wat klein en krap pffff en ja aangezien we maar 2 slaapkamers hebben.
    Dus toen hebben we tekeningen gemaakt en even overlegd met mijn zus hoe die het dan zag. Zijn we tot een oplossing gekomen..

Maar we zitten dus nu nog in een kleine verbouwing hihih.
    Gelukkig heeft mijn man 2 weken vrij en kan die heerlijk aan de klus..
    Ik ga zo de kleren kast weer in delen..Dus ik verveel me zeker niet.
    Het komt gelukkig allemaal wel weer klaar, maar zag het toch eerst even niet zitten.Maar dat is nu weer voorbij..

R1981
    Ja nog even de laaste loodjes en dan mag jij eindelijk. En hopelijk is je kindje dan ook wat volgroeid want daarom duurt het toch wat langer toch???
    IK wil je alvast heel veel succes wensen..

Dobber Hoe gaat het met je. Ben je nog wel aan het genieten van je kleine meisje. Want daarin kun je zeker kracht vinden om dat andere moet je stiefmoeder te door staan.
    Zet hem op je kunt het.

Fiona Ja jij gaat nu zeker ook al op schieten wel spannend nu allemaal hoor, zo'n forum waarin iedereen moet bevallen.
    Hopelijk gaat alles goed bij iedereen..

8. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    Jane echt een schatje ja! 56 cm is vrij klein toch? Ik meen dat onze zoon met geboorte al 53 cm was. 4 maanden alweer, hihi, wat gaat dat snel.

Zonneschijn succes met de verbouwing. ik snap dat dat even niet zo leuk was. Maar komt vast goed!

Fiona nog alles rustig???

Bij mij wel. Emotioneel gezien ben ik een wrak, zal de spanning en vermoeidheid wel zijn. Natuurlijk nog gauw even wat ''kleine'' kwaaltjes erbij; koortslip, nek- en rug helemaal vastzitten, aambeien (!Wist niet dat dat zó vervelend is!), etc etc. Wat zal ik blij zijn als ons meisje geboren is, en ik mijn lijf weer terug heb.

9. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    R1981 ik had tijdens mijn zwangerschap 1 aambei en tijdens dr bevalling kwam nummer 2 die was zo groot als een kwartelei. Ben toen curanol gaan slikken en smeren...die eerste is weg en die tweede is heel klein nu (heeft me wel 1 tube smeerspul en 2 doosjes tableten gekost maar mij is het dat zeker waard).
    Spannend deze week gaat het gebeuren..als het goed is ben je vrijdag mama van dat kleine mensje in je buik.

Fiona nee kwam niet zo over maar wilde je dat meegeven haha ik kreeg echt geen leuke verhalen te horen toen.

Zonneschijn en staat alles nu perfect?
    Leuk he dat aanrommelen! Belly paint super gaaf, ik vond mijn buik niet mooi anders had ik dat ook laten doen.

Jane wat een schoonheid! Idd is maar een kleintje sanne was in eind november geloof ik al rond die lengte (d8 ik hoor ff uit mijn hoofd). Morgen cb dan zal ik hier wel eens zetten hoe groot en zwaar ze nu is.
    Bezig voor een tweede wondertje?

Morgen sanne haar eerste spuitjes...oehhh vind het zo spannend om 14:15 moeten we bij het cb zijn.
    En ze slaapt al bijna de hele week de nachten door heerlijk is dat. Ben zo blij met mijn meisje en ze doet het zo goed.
    Haha heb vaak nog de tranen van blijdschap over mijn wangen lopen als ik naar haar kijk of met haar bezig ben hou echt zoveel van haar.

10. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    Dobber onze zoon is nu bijna 3 en van hem heb ik soms nog tranen in mijn ogen van blijdschap, maar goed, ik ben dan ook best wel een emotioneel wrak, haha!

Spannend ja, die spuitjes. Is voor jou erger dan voor haar waarschijnlijk. Je doet het met de beste bedoelingen! Fijn dat ze het zo goed doet!

Ook fijn om te lezen/horen dat er meer dames datzelfde ''probleempje'' hebben. Ik hoor het nu ook in mijn omgeving. Hopelijk kom ik er toch gauw vanaf, want prettig is het niet.

11. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    zonneschijn, wat leuk een buikschildering! Heb ik ook gehad... foto staat in mijn album... echt heel leuk om te doen!
    Pretecho is dan inderdaad een beetje zonde...

r1981, rustig aan meid... pff niet fijn al die kwaaltjes!!! nog heeeeel even volhouden!!wel echt super spannend nu zeg!

dobber, jeetje eerst spuitjes... hoe is het gegaan? moeilijker voor mama dan voor Sanne kan ik me voorstellen ;)

hier nog steeds alles rustig... merk alleen dat ik wat vermoeider ben en wat slechter slaap, maar goed... niks opzienbarends ofzo... hebben hier alleen nieuwe meubels gekocht die over 8-10 weken geleverd worden... vervolgens afgelopen vrijdag onze eigen meubels op internet gezet en die zijn nu al verkocht... dus alle lampen zijn weg, alle houten meubels zijn weg... hebben alleen de banken nog haha... en dat voor de komende 8-10 weken... maar goed... zijn blij dat we het kwijt zijn... liever zo dan niet kwijtraken! hebben nu tijdelijk lampen en een tafeltje geleend van mijn ouders en hebben de tuintafel binnen staan ach... kan allemaal prima :)

12. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    Fiona idd fijn dat je het kwijt bent! Makkelijk met schoonmaken nu, hihi!

Ik heb ook een foto van mijn buik (geen schildering maar gewoon) in mijn album gezet; ja die is behoorlijk!!!!

13. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    hihi ja behoorlijke buik r1981, maar wel een mooie! Ook echt naar voren volgens mij of niet?
    Hier is ie volgens mij redelijk vergelijkbaar hoor qua grootte!

14. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    ja echt naar voren. Heel mooi is 'ie niet, met al die ''tijgerstreepjes'', maar ja dat wordt straks wel weer iets minder opvallend. Pff, de bevalling komt toch wel erg dichtbij nu. Spannend!!!

15. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    R1981 echt geloof me als je straks bevallen bent haal die curanol zalf en tabletten dat werkt echt. Die hele grote van mij is nu nog maar heel klein. Bijna is het zover nog 2 nachtjes slapen.

Fiona haha zwangere vrouwen ook met het verbouwen of andere grote veranderingen in huis haha ik had gelukkig alleen poetsen heel veel poetsen.
    Maar als het zo ook kan is het goed he.

Sanne gister haar eerste prikjes gehad...ze was gister avond aan het jengelen dus had haar voor de zekerheid een zetpil gegeven. Haalde haar vanmorgen om kwart voor 9 uit bed en ze lijkt nergens last van te hebben...gewoon haar vrolijke zelf had ik in mijn armen die volop aan het kletsen en lachen was.
    Moet stoppen met haar hoofdje wassen met zwitsal ivm berg. Ze heeft niet super erg berg maar zou fijn zijn als het toch wel minder zou zijn maar je ziet het alleen bij der scheiding en als je heeel goed tussen haar haren doorkijkt.
    We moeten haar ook meer op een andere zij leggen ivm afplatten van 1 kant op der hoofdje. Deden haar al in bed leggen met zo'n zijslaper maar nu moet ze dus nog meer op de "goede" kant. Was nog niet dramatisch maar moest er wel iets mee gaan doen nu.
    Ze weegt nu 4960 gram en is 57cm....pff ze wordt groot.

16. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    Dobber dat gaat alweer snel ja! Ik zal de zalf idd hier opschrijven zodat die gehaald wordt.
    Onze zoon had ook berg (bijna elk kindje). Flink wat olie op dat bolletje, paar uur laten zitten en dan voorzichtig uitkammen of met een kartonnetje zachtjes wegschrapen. Dat scheelt vaak al best veel. Gewoon laten zitten kan natuurlijk ook, het is niet zo mooi maar het kan geen kwaad.
    En afplatten vh hoofdje aan 1 kant: knuffeltje of iets interessants aan de kant (op de rand) van het bedje leggen waar ze naartoe moet kijken. Of zorgen dat daar het raam is ofzo. Zodat ze eigenlijk automatisch al meer die kant op draait.
    Wat super dat ze zo goed op de spuitjes reageerde. Zelf nog een traantje weg moeten pinken???

Ja nog 2 nachtjes; heel onwerkelijk en heel spannend!!!!

Fiona nog alles rustig????

PS nog even een foto toegevoegd, eentje die ikzelf echt super vindt!

17. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hele leuke foto R1981! Echt schattig met jullie zoontje erop! En het gaat nu écht bijna gebeuren meid, spannend!! Een goede vriendin van mij is vanmorgen bevallen... zij was eigenlijk de 11e uitgerekend... hier op het forum komt het voor veel ook al steeds dichter bij of is het zelfs al zover... ik begin nu ook wel benieuwd te worden hoor!

dobber, fijn dat het met Sanne zo goed ging met de prikjes en dat ze er weinig last van heeft! Ja dat afplatten daar begon de kraamverzorgster hier al over tijdens het intake gesprek dat we goed het hoofdje af moesten wisselen met het in bed leggen... wat betreft berg... ik heb ook gehoord dat elke dag kammen van de haartjes (ook al hebben ze die weinig of geen) de bloedsomloop stimuleert en dus kan helpen tegen berg of andere schilfers...

18. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ha dames,

Even een berichtje van mij. De punctie heb ik as vrijdag 10-01! Gelukkig om 08.30 uur al.... En dan maandag de 13e de tp. Nu maar duimen dat de soldaatjes van mn man goed zijn vrijdag, want dat is natuurlijk het minpunt bij ons!! Ik had nog steeds 8 grote follikels met wat kleintjes erbij. Dus al met al voor mij een superscore! Vanavond de pregnyl spuiten, morgen een dagje werken en dan is het al weer zover....

Liefs Jufaman81

19. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    spannend jufaman!!
    Ik duim voor je!

20. r1981