In dec 2012 / Jan 2013 starten met IVF-ICSI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Dobbermama1986, 14 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee in dit topic en wil me graag aansluiten bij jullie,
    Aangezien in het ander topic waarin ik schrijf het een beetje stil gevallen is.ik hoop dat ik hier mee mag kletsen
    Ik zal me even voorstellen. Ik ben Romie 28 jaar. Heb een dochtertje van bijna twee en een half jaar oud. Ik ben toen zwanger geraakt door middel van clomid in ronde twee. Van te voren bijna 2 jaar zelf geprobeerd.
    Nu lopen we al weer anderhalf jaar in het ziekenhuis voor een broertje of zusje. Eerst 6 maanden clomid zonder resultaat. Daarna 6 keer iui zonder resultaat. Zaad wisselt heel erg van 200 duizend tot 5 miljoen. Meestal zal het rond het miljoen. Vandaar dat we nu het icsi traject ingaan.
    Boven de 2 miljoen wordt het IVF.
    Ik ben in december begonnen met de pil en decapetyl. En sinds vorige week gonal f 150eh.
    Vandaag echo gehad om te kijken wat de gonal f doet.
    Resultaat links 5 eitjes waarvan maar eentje boven de tien mm
    Links ook 5 eitjes waarvan 3 boven de 10 mm
    Grootste was 14,3 andere rond de 12 geloof ik
    Zouden de kleintjes nog mee gaan groeien?
    Ik moet nu door blijven gaan met 150eh en zondag weer terug komen.
    Ik vind het erg spannend nu de punctie steeds dichterbij komt.
    Ik bn blij als het spuiten voorbij is. Mijn buik doet er zeer van.
    Hebben. Jullie dat ook?

2. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Romie welkom en natuurlijk mag je hier meepraten.

Ik spuit nog niet dus ik kan je daar helaas nog niks over zeggen. heb wel van 2 mensen om me heen ook gehoord dat het idd op een gegeven moment kan gaan vervelen.
    hoop voor je dat die kleinere ook nog gaan groeien maare klinkt idd alsof de punctie dichtbij komt nu.
    Poeh jij hebt ook al een heel traject achter de rug zeg! succes met alles!

Oja enne we hebben een lijstje vul je die ook in? dan weten we allemaal waar je mee bezig bent of op aan het wachten bent.

3. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Romie heel veel succes.
    Ik zie dat je over eitjes schrijft, ik neem aan dat je je follikels bedoelt?

4. Zoetje88

Zoetje88 Bekend lid

18 jan 2012
    659
    0
    0
    Sport,studeren, en man lief hihi..
    Maastricht
    Hoe vaak moet je eigenlijk jezelf prikken ?

5. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    hee romie, gezellig nu ook hier mee kletsen?!
    Bij het andere topic is het inderdaad wat rustiger dan hier he...

Natuurlijk ook welkom andere nieuwe dames!

Nou... ik ga even aan het werk op school mijn laatste vakantiedagje..

Verder niks spannends te melden, dinsdag gesprek dus dat maar weer afwachten... ik hoop dan eind volgende week met de pil te starten... ben benieuwd!

6. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Hangt van de groei af.
    Ik begon op cd4 met gonal f en dat was 1 pd, toen op cd 7 of 8 de orgalutran erbij dat dus 2 pd.
    Ik geloof dat ik een dag of 10 heb moeten spuiten.
    Mijn follikels groeide goed.

7. Zoetje88

Zoetje88 Bekend lid

18 jan 2012
    659
    0
    0
    Sport,studeren, en man lief hihi..
    Maastricht
    Oké en is dat dan 1 keer per dag ?

8. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ja 1x per dag

9. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Haha ja bedoel follikels. Sorry ben er een beetje af de laatste tijd.
    Ik spuit nu twee keer op een dag de decapetyl en de gonal f.
    Heb 25 dagen deca moeten spuiten omdat er niet eerder plek was voor een echo om te kijken of alles rustig was ivm de kerstdagen.
    Vandaag wordt dag 9 met gonal f erbij.
    Denken jullie dat die kleintjes ook nog zullen mee groeien? Ik hoop het.
    Vanmiddag moet ik bellen hoe laat ik er zondag moet zijn.

10. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Hallo Romie, welkom!

Voor jouw is het nu spannend zeg. Hier morgen beginnen met de 1ste spuit. Jij loopt al wat voor dus kan bij jou lezen hoe het allemaal verloopt.

Hier is het verder rustig.
    Hadden jullie ook zo veel last van de pil? Ik merk dat ik toch wel iets buikpijn heb tussendoor. Ook mijn humeur is echt niet om te genieten. Hoop dat het niet erger wordt als ik begin met spuiten. Ach ja wat zeur ik nou, het is voor een goed doel ;)

11. saskiaenroy

28 dec 2012
    82
    0
    0
    Veiligheid
    Noord-holland
    Hallo romie,

Welkom meid. Ik heb totaal 23 dagen de decapeptyl gespoten 1x per dag en daarbij heb ik de laatste 13 dagen menopur erbij gespoten.

Liz21 spannend morgen je eerste spuit. Nee ik heb eigenlijk geen last van de pil gehad alleen het begin van de decapeptyl.
    Sterkte meid!!!!

12. saskiaenroy

28 dec 2012
    82
    0
    0
    Veiligheid
    Noord-holland
    @ poppetje
    Ben je ondertussen al wat wijzer geworden uit het gesprek vandaag. Ben eerlijk gezegd wel benieuwd...

13. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Het EMC heeft bedacht dat ze ermee gaan stoppen. Ineens denken ze dat mijn eitjes ouder zijn dan mijn leeftijd. Nee ze hebben mijn eitjes niet onderzocht. Alle bloedonderzoeken bij mij waren goed, hun lab vond dat mijn eitjes er goed uit zagen en nu ineens moeten ze niet meer goed zijn. Ze wilde geen tweede poging kijken om te zien of het dan wel een goed resultaat heeft. Ze baseren hun conclusie dus op 1 enkele keer. Op internet zijn meer dames met hetzelfde, alle dames hebben een tweede poging gekregen om te zien of het resultaat hetzelfde was maar het Erasmus denkt daar anders over.

Heb het nog over DHEA gehad en AMH maar dat was allemaal maar fout en hielp niet. Vandaar dat Dusseldorf het voorschrijft natuurlijk en zij een beter slagingspercentage hebben.

Conclusie, wij gaan ons oriënteren en of naar België of naar Duitsland voor verdere behandeling. Puur omdat zij daar gewoon veel verder zijn in methodes etc.

Ik ben even klaar met het Erasmus. Moet ook zeggen dat toen mijn moeder terminaal was, zij ook heel veel fouten bij haar hebben gemaakt. Heb toen al een klachtbrief na haar overlijden ingediend. Mogelijk doe ik dat nu weer.

14. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Tjeetje wat een nieuws poppetje... niet te bevatten.

Ben er gewoon sprakeloos van! Echt geen idee dat ze dit kunnen beslissen zonder overleg. Ik snap dat je helemaal klaar bent met het Erasmus...

Heel veel succes met het orienteren naar verdere behandelingen in Belgie of Duitsland.

15. saskiaenroy

28 dec 2012
    82
    0
    0
    Veiligheid
    Noord-holland
    Jeetje poppetje dat is niet leuk om te horen.. Pfff wat een gedoe hè als je zo wens heb. Kan je niet richting AMC gaan ofzo??? In ieder geval heeeeel veel succes met wat jullie verder gaan besluiten..
    Sterkte x

16. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    romie, welkom meid!
    ik heb zelf al ervaring met het spuiten van puregon om een eitje te laten groeien en tot een eisprong te komen (dat is nog niet voor ivf)
    het spuiten doe ik 1 keer per dag... erg veel last heb ik er niet van. soms voelt het wat branderig vlak na de tijd, en ik heb wel vaak een blauwe plek gehad. maar verder niet.
    ik heb wel eens last van wat buikpijn, maar ja dat komt natuurlijk ook door het medicijn en de werking. het is niet niks wat er daarbinnen allemaal gebeurd... logisch dat je af en toe wat last hebt ;)

poppetje! Jemig! wat een rot nieuws, dat had ik echt niet zien aankomen!!! :O
    ik vind het eerlijk gezegd nog al bot en kort door de bocht, en snap volkomen dat je hier niet blij mee bent.
    je hebt altijd recht op een second opinion bij een ander ziekenhuis he meid! heel veel succes met je zoektocht en ik zou die klacht zeker indienen!

17. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Thanks allen, hoe kunnen ze zoiets zeggen. Ze hebben mij eicellen niet onderzocht en toch roepen ze dingen. Ze hebben mijn bloedonderzoeken allemaal gedaan en waren allemaal goed, in het Albert Schweitzer in Dordt zeiden ze dat ik mooie folikels had, hun eigen lab vond mijn eitjes goed en nu roepen ze dit? Op basis van wat???? Gevraagd of ze mijn eitjes onderzocht had maar nee hoor.
    Conclusie ze stoppen ermee omdat ze bang zijn dat hun slagingspercentage omlaag gaat.. Ik ga gewoon verder zoeken en in het buitenland zijn ze zoveel verder!

18. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @poppetje Jeetje....Wat belachelijk dat ze dit zeggen, wat nergens op gebaseerd is. Succes met orienteren wat je nu wilt gaan doen.

@liz21 Ik heb van de pil ook niet echt last gehad wel van de decapetyl in het begin. succes morgen met spuiten.

@citroen, ik heb ook ervaring met puregon, twee keer gebruikt met iui, maar dan met 50eh toen duurde het altijd best wel lang voordat er een eitje op goede grootte was. Zondag om half 9 weer fm meting, spannend.

@saskiaenroy voor jou wordt het ook spannend.. al bijna bloedprikken. ga je zelf ook nog testen?

@jane1981 Nog gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik zal ook het lijstje even invullen.

jane 1981____31___zwanger!
    saskiaenroy___28___7-1 testen
    Poppetje77____35___Gesprek ziekenhuis 4-1
    Romie________28____6-1 fm meting
    Mama-in-love______uitgangsecho 14-1
    Carla83________29__begin spuiten 4-1
    Dobbermama1986__26__begin spuiten 5-1 > 18-1 uitgangsecho
    Lindazzz_____27______begin spuiten 5-1 > 16-1 uitgangsecho
    Liz21_______21_____begin spuiten 5-1
    Jufaman81___31____begin spuiten 9-1
    Sanst_______41______begin spuiten 26-1
    fiona1983____29____begin spuiten 27-1
    r1981_______31_____binnenkort begin pil
    zonneschijn38___39__binnenkort begin pil
    numatje___________zkh bellen bij menstruatie
    Babyliz____22________intake 8-1
    citroen____22______binnenkort starten
    Mariska11_________ronde wachten ivm cyste
    nana1980___32____nemen pauze
    Kick_______________?

19. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Poppetje wat is dat voor een rare actie zeg! ik zou het daar persoonlijk ook niet bij laten zitten vooral ook omdat ze geen enkele onderzoek eraan wagen en het nu net is alsof ze uit hun duim aan het zuigen zijn. Ik weet dat ze in BE idd al een stuk verder zijn en via een collega van mij heb ik gehoord dat het daar stukke fijner is dan hier in NL.

Na veel overleg met me mannetje toch maar besloten om in de ochtend te gaan spuiten zoals we eerder al hadden besloten.
    We hebben samen gekeken wat de beste tijd zal zijn en aangezien ik in de avond uren niet echt 1 uur heb ofzo waarvan ik zeker kan zeggen dat ik op die momenten thuis ben en kan spuiten wordt het toch de ochtend.
    Dus morgen ochtend ga ik mijn eerste spuit decapeptyl...iek

20. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Dobbermama, je kunt het... het valt echt wel mee..

Deel Deze Pagina