In dec 2012 / Jan 2013 starten met IVF-ICSI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Dobbermama1986, 14 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    Liz wat super!!!! Kan me voorstellen dat het een beetje een dubbel gevoel gaf, dat gesprek. Maar wat geweldig dat jullie weer verder mogen! Weet je ook al wanneer de cursus begint? En hoe moesten jullie van daaruit ook alweer verder??

2. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    12mei start de 1ste les en laatst juli is de laatste. In totaal 4 bijeenkomsten van 2 en een half uur. Moeten nu voor volgende week donderdag een levensboek invullen van maar liefst 28 pagina's. Het zijn allemaal vragen over je opvoeding en hoe jij zou willen opvoeden, verliezen in je leven etc. Heel goed vindt ik maar het is heeeel veel werk hihi. Ik heb het er allemaal voor over.

Heb jij al een beetje je ritme gevonden?

3. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    En wat moet ik me daar dan bij voorstellen, zo'n cursus? 28 pagina's is idd niet mis nee, haha! Succes ermee. En als je dan in juli klaar bent, wat is dan weer de volgende stap? Spannend hoor! En zijn dat dan pleegkinderen internationaal of alleen uit NL, en bepaalde leeftijd? En voor korte periodes of voor héél lang? 1 kindje of meerdere ineens? (Ik heb echt geen idee)

Nee nog niet echt een ritme gevonden, ik vind het heel druk op moment. Ik raas voor mn gevoel aan 1 stuk door. Vandaag heb ik dan een hele dag gewerkt (vanuit thuis), en dan sta ik in mijn 1e pauze alle was te verzamelen + in de machine, 2e pauze alles lekker buiten hangen + gauw eten, 3e pauze doorgewerkt en om 17u naar de opvang Bart en Lisa ophalen (2 verschillende gebouwen), naar huis, eten opwarmen, gauw eten, Lisa de fles, verschonen (wassen/omkleden want ze had tot over het randje gepoept), naar bed, kleertjes in een sopje zetten, aanrecht nog opruimen en nu....even aan de laptop. Pfff... Dan zometeen nog de was opvouwen en opruimen. En dan om 21.30u nog een fles. En dan val ik om.

Dit klinkt wel negatief maar ik geniet natuurlijk wel enorm van mijn kindjes, ze zijn echt mijn zonnestraaltjes! Maar ik moet nog wel een beter ritme vinden zodat ik het allemaal ook iets gemakkelijker ga volhouden.

Tja en dan loopt het relationeel ook nog steeds niet helemaal lekker en dat vreet ook energie. Pfff, erg lastig is dit.

4. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    r1981 nou mijn eerste week werken viel me toch wel zwaar hoor...ma, di halve dag, woe en vrij halve dag gewerkt maar was heeeeel blij als ik weer bij me meisje was. Nu hebben we ook nog een geweldig weekend met ons Sanne gehad en nu heb ik echt geen zin om morgen te gaan werken....Heb het er echt heel moeilijk mee en laat ook geregeld een traantje of heb waterige oogjes als ik al denk aan morgen.
    Ja als je zoekt op dookie dan kom je hem wel tegen.
    poeh ja hier is het ook lastig kwa ritme..sta om kwart over 6 op en om 21hrs ga ik (als ik geluk heb) voor het eerst weer zitten om vervolgens om 22hrs alles klaar te zetten voor de volgende dag, ga douche en dan me bed op ga zoeken. gelukkig hoef ik Sanne pas om kwart voor 7 wakker te gaan maken dus het eerste half uur kan ik eerst even zelf opstarten

Liz goedzo dat je boos bent geworden je moet toch niet voor niks door al die controles heen en al die trainingen volgen en als ze daar merken dat jullie een koppel zijn waarvan ze de ervaring hebben dat die te snel hechten dan is het wat anders maar als nou 1 iemand dat zegt die je net 5 min hebt gesproken pff
    Maaaar belangrijker jeeeeeeeeej jullie morgen verder goedzo
    en tja alle vragen die r1981 ook stelt ;)

5. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    Hey Dobber, hoe ging het vandaag, toch een beetje droog kunnen houden?
    Dooky ken ik idd wel; ik gebruik gewoon een doek die ik er links en rechts wat tussen wring zodat die ook vast blijft zitten. Doek van Moeders voor Moeders; die is toch veel te warm om haar in te leggen.

6. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    R1981 nee heb me toch staan huilen vanochtend hebt het zoo moeilijk. Ja dat kan natuurlijk ook een losse doek klemmen

7. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    Dobber meiske toch!!!! Hoop dat het binnenkort toch wat gemakkelijker voor je wordt! Dikke knuffel!!!!

8. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    R1981, pfff ik word al moe als ik lees hoe je dag verloopt ;)
    Nee even zonder gekheid.. Ik zie in mijn omgeving dat het ook zo verloopt het is gewoon een 24u baan. Ik hoop dat het snel iets rustiger wordt. Wat je schrijft op relatiegebied.. is het niet zo dat jullie je een beetje kwijt zijn? Ook dit zie ik in mijn omgeving. Het is alleen maar zorgen en er is geen tijd om aan de relatie te werken.

Dobber, pfff weet niet hoe het is natuurlijk maar kan het me wel voorstellen. Ook jij veel succes om je ritme te vinden.

@pleegzorg: Het is een cursus van 4 bijeenkomsten. Er wordt gepraat en rollenspellen gedaan. Er wordt eigenlijk een snelcursus opvoeden gegeven en natuurlijk veel verteld over alle soorten situatie's bij pleegkinderen.

Wij hebben onze voorkeur toch bijgesteld en deze gaat nu uit naar een kindje tot 7jaar. Ook omdat we t/m die leeftijd ervaring hebben en voor een puber vindt ik ons gewoon nog te jong.
    Waarschijnlijk gaan wij eerst starten met vakantieopvang en/of weekenden. Langdurige pleegzorg is toch wel ons doel. Dit houdt in dat je kans hebt dat het kind bij je woont tot zijn 18de. Je hebt dan ook kans dat je voogd wordt als de ouders zich niet om het kind bekommeren. Mochten de ouders toch het kind willen zien dan zijn er bezoekregelingen. Zolang wij geen voogd zijn moeten we voor alles toestemming vragen aan de ouders. Het kan alle kanten uitlopen en zal ook vast en zeker heeeel zwaar worden. Wij voelen beiden gewoon dat we hier heel goed in zullen zijn en hopen veel liefde te mogen geven en het mooiste zou natuurlijk zijn om liefde terug te ontvangen.

9. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    ha dames,

wat lang geleden! Ik heb wel een paar keer meegelezen, maar weinig tijd gehad om te reageren...
    Liz, wel heftig denk ik hoor dat hele traject waar je zo instapt! Maar, wel super mooi hoe jullie iemand zo een fijn thuis en gezin kunnen bieden. Ben benieuwd hoe het straks voelt als het werkelijk zo is. Begint nu allemaal wel steeds echter te worden, super!
    Dobber, heftig hoor dat beginnen met werken weer... haha ik moet 24 en 25 april 2 dagen werken en heb dan 2 weken vakantie... daarna woe-do-vrij werken. Die 24 april was mij eerst niet bekend, dus toen ik dat hoorde dat dat moest, moest ik al huilen... pfff ben benieuwd hoe het straks zal gaan.. kan me ook wel voorstellen dat als je ze 4 keer achter moet laten in een week, dit best pittig is! Ik hoef dat gelukkig tot hij één is nog niet, daarna ga ik wel in elk geval een half jaar 4 dagen werken...
    r1981, jeetje bij jou ook pittig hoor wat een drukte zo! En dan inderdaad ook nog niet helemaal lekker in je vel zitten en met je relatie wat gedoe... vervelend! Inderdaad misschien wat liz zegt... tijd maken voor elkaar, dat dat lastig is op het moment..
    Nou, hier is het ook erg druk... wel leuk druk gelukkig... ik geniet super van ons mannetje, en hij heeft vannacht voor het eerst 7,5 uur achter elkaar geslapen :) hopelijk blijft dat zo!
    Verder is het natuurlijk heerlijk om nu verlof te hebben met het mooie weer, veel wandelen, echt genieten! En natuurlijk steeds super trots zijn als hij weer iets nieuws kan, haha... zijn handjes ontdekken, duimen, lachen, brabbelen... heerlijk!

10. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Fiona ja ik ben al zo'n muts als het om Sanne gaat. Ik lees haar al voor als ze na de laatste fles in der bedje ligt en als zij beneden is komen er alleen kinderzenders op want ik wil niet dat ze iets anders ziet en zo kan ik nog wel even doorgaan. Gelukkig doet sanne het goed en dat geeft veel rust met het wegbrengen naar de oppas.

Liz hoe gaat het?
    En natuurlijk hoe gaat het met de rest?

Ben vorige week een weekje naar centerparcs geweest. Heerlijk was dat en wat heeft sanne het goed gedaan. Weze zwemmen en dat was gaaf om te doen met haar. Uiteten geweest en was ze meegegaan en dat deed ze geweldig. Kijk nu al uit naar onze vakantie in september naar spanje

11. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Meisjes, lang niet mee geschreven maar ben weer zwanger.. Vijf straten na jullie maar hoop dit keer te bevallen van een gezond kindje.. Maar zijn nog heel pril..

12. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Poppetje gefeliciteerd meis!!!! Hoelang ben je zwanger nu?
    echt super gaaf. Via ivf of een wonder?

13. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Via icsi, na Mia laatste cryo niet raak, nu eerste nieuwe poging, eerste terugplaatsing, raak! Zijn er twee terug geplaatst maar al blij met één die gezond is en ter wereld komt na dat het levensvatbaar is!

Donderdag pas vijf weken dus echt nog pril ;)

14. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    proficiat poppetje!!

15. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Ooh poppetje super, super mooi nieuws!
    Wat zal het spannend zijn voor jullie.

Hier alles rustig. Nog 2 weken en dan hebben we de 1ste cursus. Afgelopen week wat verdrietig geweest. Ik merk dat ik met feestdagen en vooral Moederdag, toch even moet slikken. Heel normaal natuurlijk en zal ook waarschijnlijk ieder jaar terug komen. Gelukkig zijn dit maar korte momenten.

16. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Moederdag is voor mij dubbel zo pijnlijk geweest altijd, moest mama missen, is in 2007 overleden, had geen kindje en dit jaar zou mijn eerste moederdag zijn als mama maar helaas...

Klotereclames denk ik dan!!!

En spannend de cursus! Ben je zenuwachtig?

17. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Poppetje kan het zijn dan dat je van 2 zwanger bent of hebben ze al met zekerheid kunnen zeggen dat het er 1 is. Hoe voel jij je trouwens?

Liz wel spannend denk ik over 2 weken die eerste cursus..weer stap dichterbij jullie doel.
    Ja weet nog van de tijd toen wij nog nie zwanger waren hoe moeilijk ik dat soort dagen vond. En jou geval is het om meerdere redenen ook nog eens een keer moeilijk

Nou Sanne is denk ik heel rustig aan aan haar 6mnd sprong begonnen. Jengelen doet ze meer dan normaal, huilen als ik of mijn man uit de kamer lopen als zij dat ziet, moeilijk doen met haar flesvoedingen, gefrustreerd raken tijdens het spelen en ze wapperd veel meer en met veel meer kracht met haar armen. Gelukkig is het nog niet zo heel erg.

18. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik weet pas na de echo hoeveel het er zijn maar denk 1. De klachten vallen mee. Exact hetzelfde als bij Mia eigenlijk.. Moe, soms obstipatie soms tegenovergesteld, Emo, andere kant kort lontje, krullen uit mijn haar, haaruitval, puistjes, slecht in slaap komen en weinig eetlust :D maar als ik een gezond kindje mag krijgen hoor je mij niet klagen ;)

Ps laat eens foto's zien van jullie hummeltje

19. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    Poppetje proficiat!!!! Wanneer heb je echo?

Liz fijn dat je bijna kunt beginnen met de cursus. Rot voor je dat je je verdrietig voelt, wel begrijpelijk hoor. Hopelijk wordt het beter als jij straks ''super-pleeg-moeder'' mag zijn.

Dobber hihi ja ook op jonge leeftijd kunnen ze al lekker moeilijk en eigenwijs doen. Succes ermee!

Ik heb nog even een fotootje toegevoegd van Lisa in mn album. Onze punkerd, hihi.

20. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    R1981, wat een leuke foto! :) ik zal zo ook nog een foto van teun in mijn album zetten... die is ook alweer flink gegroeid haha...

Dobber, oeioei sprongetjes tijd... heeft Sanne er meestal veel last van of valt het mee?

Liz, kan me voorstellen inderdaad Moederdag moeilijk! Je bent wel lekker naar een prachtig nieuw gezinnetje aan het toewerken met dadelijk de pleegzorg, dus blijf daar goed aan denken! (Maakt de dagen natuurlijk niet minder kut!)
    Vorig jaar op Moederdag dacht ik weer een negatieve test te hebben... dus ook geen fijne dag gehad, het bleek uiteindelijk wel raak te zijn, maar de dag zelf was helemaal verpest!

Poppetje, zo te merken merk je genoeg van je zwangerschap ;) kun je er wel een beetje van genieten ook?!

Hier een paar rotnachten gehad, ben wat aan het rommelen met de borstvoeding, vrijdag weer mijn eerste werkdag gehad en Teun sliep erg slecht de laatste paar nachten, en dronk ook heel erg onrustig... weet niet in hoeverre het allemaal met elkaar te maken had, maar goed... vannacht gelukkig wel weer een wat betere nacht gehad!

Deel Deze Pagina