In dec 2012 / Jan 2013 starten met IVF-ICSI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Dobbermama1986, 14 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Hij zit er in ahh zo trots op mezelf. Denk doe het gewoon zonder erover na te denken en dat ging goed gelukkig ik heb hem gepakt ben op de bank gaan zitten en heb hem meteen gezet. Het brand alleen wel een beetje is dat normaal? Nou ik ga nog ff slapen en hopen dat het geen blauwe plek wordt haha.

2. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Goed gedaan, die deca heb ik nooit gehad dus geen idee of die prikt.
    Tip, de orgalutran die je later moet zetten (eisprong tegen houden) zet die echt heel langzaam.
    Ik ging zitten op de bank en dan kon ik de vloeistof langzaam inspuiten die prikte namelijk anders echt enorm.
    Eerste keer had ik helemaal een rode plek.
    Dus langzaam inspuiten dan voel je eigenlijk niets.
    Ik heb ovitrelle gehad en pregnyl en van beide heb ik amper wat gevoeld.

Poppetje jemig wat een enorm kut nieuws, en wat een stelletje *piep* dat ze helemaal niet verder gekeken hebben en dan zomaar deze beslissing.
    Echt te gek voor woorden.
    Heel veel sterkte voor jullie.

Hier vanochtend laatste test gedaan van cb, gaf binnen een minuut 3+ aan.
    Fijn echt een hele geruststelling.

3. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    poppetje, had al in je andere topic gereageerd, maar écht belachelijk!!
    dobbermama, goed zeg!!
    jane, het is gewoon écht echt waar he.. fijn om dat dan even te voelen/merken weer denk ik... lekker van genieten!

hier vannacht super ziek geweest... echt alles deed pijn... niet normaal... maar goed... nu nog niet zo erg weekend en niet heel veel te doen, dat scheelt... maandag weer werken en dan dinsdag naar het ziekenhuis voor de intake... hopelijk eind van de week starten... spannend!!

4. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    @dobbermama ik had nergens last van maar had Gonal F, kan weer anders zijn..

@Jane, dit kleintje zit goed dicht bij je.. het komt goed

@Fiona, spannend voor jou!!! Hoop dat je je dinsdag beter voelt maar anders gewoon ziek naar de intake!!!

5. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Het branderig gevoel was maar voor een korte dUur dus valt mee.

Jane ik moet als tweede spuit straks puregon zetten en heb ook de pregnyl nog liggen. Ahhhh wat super gaaf dat ie zo snel al aan heeft gegeven dat je kei zwanger bent haha.

Fiona beterschap hoop dat je snel beter bent! Ennnn dat je goed nieuws krijgt tijdens je gesprek tenminste dat wat je het liefste wil horen.

6. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Je zal toch wat moeten spuiten om je eisprong tegen te houden?
    Ik had gonal-f ipv puregon.

7. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @dobbermama is dat de decapetyl wat je het gespoten? Want die kan wat branden. Je moet hem heel langzaam inspuiten hetzelfde als straks bij de pregnyl. En een half uur van te voren uit de koelkast halen.
    Bij mij brand de deca de ene keer wel en de andere keer voel ik er niets van. Ik heb tot nu toe nog maar 1 blauwe plek dus valt mee en ben al bijna vier weken aan het spuiten.

@fiona begint al op te schieten bijna intake en dat je maar snel mag beginnen! Beterschap!

@jane die kleine blijft gewoon lekker warm bij je zitten!

8. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Jane ik kan er niks aan doen maar spuit nu decapeptyl daarna komt de puregon erbij en dan de pregnyl en dan heb ik nog de utrogestan capsule meer heb ik nie hoor haha (gelukkig maar)

Romie had hem er iets langer als een kwartier uitliggen. Is niks meer te zien op me buik van die spuit.

9. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Goede bevestiging Jane! Geniet er van...

Beterschap Fiona!

Wat goed om te lezen Dobber!! Vraagje: als je de vloeistof er langzaam inspuit, dan heb je je buikplooi toch nog steeds vast? Bij de verpleegkundige heb ik er alleen een naald ingeprikt, maar er niks ingespoten.

Ik heb ook decapeptyl, daarna gonal-f erbij en dan de pregnyl en ik heb ook al van die utrogestanbolletjes liggen. Het lijkt toch wel veel op elkaar allemaal...

10. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Jufaman ik hou het gewoon vast totdat de vloeistof eruit is en ik de naald uit me buik heb gehaald.
    Ja die medicijnen lijken ook veel op elkaar hoor. Weet alleen nie wanneer ze kiezen voor juist de een of de ander. Je leest zoveel verschillende manieren hier. Lindazz begint ook vandaag met spuiten en die heeft de 16de al de uitgangsecho en ikke de 18de.

11. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Het zal toch per ziekenhuis verschillen! Ik ga naar Tilburg.

Ik zou eerst ook Lucrin krijgen, maar die hadden ze niet op voorraad. Dus kreeg ik ipv de Lucrin de decapeptyl. Werking is toch wel hetzelfde...

12. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    @poppetje; Wat een enorm rot nieuws zeg :( Sterkte met oriënteren op het buitenland!

@jane: Fijn die bevestiging! En nu maar uitzien naar de 1e echo...

@medicijnen en protocollen: Irritant dat het overal weer net iets anders is he ;) Volgens mij heb je sowieso wel 3 verschillende. 1: eerst pil, dan decapeptyl vanaf dag 20 ongeveer, na een tijdje pas gonal-f/puregon/menopur/fostimon erbij, pregnyl en utrogestan. 2: Eerst pil, daarna vanaf cd1 deca, na 2 dagen gonal-f/puregon/menopur/fostimon erbij en daarna weer pregnyl en utrogestan. 3: Geen pil, beginnen met gonal-f/puregon/menopur/fostimon op dag 2/3/4 ongeveer en na een paar dagen orgulatran/cetrotide erbij, dan pregnyl en utrogestan.
    Dat zijn geloof ik de verschillende protocollen die ik ontdekt heb ;)

Als het goed is krijg ik gelukkig de laatste. Nog maar 3 dagen, de afspraak komt steeds wat dichterbij.

13. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    babyliz ik heb nummer 4 dan denk ik:
    Geen pil
    Decapeptyl cyclusdag 21
    Puregon 15 dagen later ongeveer
    dan Pregnyl en dan Utrogestan

spannend zeg dat je afspraak steeds dichterbij komt :D

14. saskiaenroy

28 dec 2012
    82
    0
    0
    Veiligheid
    Noord-holland
    @ romie
    Ja heel spannend al heb ik de moed onder tussen laten vallen nieuwjaarsdag begonnen met bloeden en nu nog steeds. Ik heb de gyn gebeld en zegt dat ik toch moet prikken maandag. Ik zou echt heel gek opkijken als die aangeeft dat ik zwanger ben. Maar na wat speurwerk zie ik dat het best vaak voorkomt... Fingers crossed.

15. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oo wat ontzettend spannend...ik kan me voorstellen dat je je wel heel erg druk maakt nu...zal iig voor je duimen...

16. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    saskia, ik duim toch nog heel hard voor je meid!!

jane. wat fijn meid, stelt toch weer gerust zo'n bevestiging... aftellen naar de eerste echo! :)

poeh dat die protocollen, schema's en medicatie... het begint me nu al te duizelen en ik moet nog beginnen aan het hele circus ;)

17. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @saskia ik blijf voor je duimen. Je weet maar nooit!

Ik doe het lange traject. Elk ziekenhuis doet het weer anders.
    In het Catharina doen ze alleen het lange traject en dat wil zeggen.
    Op de derde dag van je cyclus aan de ook dan op dag 17 de decapetyl
    Voor 14 dagen dan een uitgangsecho en dan de gonal f
    Ong 12-14 dagen afhankelijk hoe de follikels groeien.
    Hier morgenvroeg de echo. Spannend...
    Ik merk wel dat ik steeds zenuwachtiger wordt of er wel genoeg follikels groeien. Hoeveel eitjes straks uit de punctie komen of er wel bevruchting plaats gaat vinden.. En ga zo maar door.
    Er gaat steeds meer in je achterhoofd spelen wat als het allemaal niet lukt...
    Veel mensen zeggen je hebt toch al een kindje maar dat maakt de wens voor een tweede niet minder om... Pff moest er even uit. Sorry...

18. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    romie ik heb maxima medisch centrum (mmc) veldhoven en Catharina ziekenhuis. Doe alleen de samenvoeging in het Lab en de terug plaatsing in het Catharina de rest bij het mmc.

Saskia spannend zeg ha zal toch wel echt gaaf zijn als je wel zwanger blijkt te zijn.

citroen lekker alles op je af laten komen meis denk dat da de beste oplossing is geweest voor mij tot nu toe haha.

19. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Net terug van het ziekenhuis. Nu waren er drie van 17 en 6 kleintjes rond de 10 mm. Nu dinsdag weer terug, ik hoop dat de kleintjes ook nog gaan groeien...
    Waarschijnlijk donderdag de punctie.

20. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ik heb het korte protocol gehad, alleen nog iets anders ivm de optimist studie waar ik aan mee gedaan heb.
    Op cd3 echo, cd4 bloedonderzoek en starten met gonal-f daarna idd orgalutran en als laatste de pregnyl, echter was deze niet leverbaar en kreeg ik ovitrelle.

Deel Deze Pagina