spannend romie! Wij zitten ook in het catharina... hoop wel dat dat lange protocol een beetje de moeite waard is, want het is wel echt behoorlijk uitgestrekt hoor vind ik! dobbermama bij jou is het dan even lang volgens mij, alleen iets minder hormonen omdat je de pil niet slikt... romie (of andere dames die ook eerst aan de pil moeten) weet jij wat de reden van de pil is eigenlijk? nou... nu ga ik maar weer eens even aan het werk... eigenlijk gisteren willen doen, maar omdat ik niet fit was niets van gekomen, dus nu moet het vandaag wel... geen zin in maar ja... het zal toch moeten...
Hoi Fiona, Bij mij was de reden dat ik eerst aan de pil moest, dat mijn follikels eerst helemaal zouden verschrompelen en dan met de (spuit) medicatie van kleins af aan ze het beste zouden groeien. Dus minder kans op overstimulatie (teveel follikels waardoor de behandeling moet worden stopgezet!). Dit heb ik uit het verhaal opgemaakt wat de gyn. aan ons heeft uitgelegd. Ik hoor ook wel eens dat dames eerst op de pil worden gezet om zo de echo's, puncties en dergelijke beter te kunnen plannen in het ziekenhuis. Succes Romie, zeker spannend nu je follikels moeten gaan groeien!! En dan al heel snel de punctie! En ook al zo spannend voor jou Saskia!! Morgen bloed laten prikken, ik duim voor je meid!
Dank jullie wel meiden. Word spannend morgen en ben heeeel erg benieuwd. Ik moest aan de pil om alles goed in te kunnen plannen dus
Saskia spannend morgen meis! Wel iets laten weten he! Romie hoop voor je dat die kleintjes nog gaan groeien!! Fiona nie te veel doen he haha het is zondag. Jufaman nou vreemd eigenlijk he dat het allemaal zo anders gaat Nou net terug van de verjaardag van me opa die wordt dinsdag 77 maar dan gaat ie naar dagbesteding en da wilde die nie afzeggen want dat is te leuk/gezellig Pff ben nu alleen wel een beetje emotioneel want mama begon over kinderkamers da ze leuke had gezien voor ons. Opa en oma + nog wat familieleden die er zaten weten nie da wij met ivf bezig zijn. Dus ik zeg tegen mama laat maar even maar ze ging erover door dus ik zeg nogmaals dit is nie het moment. Een tante en nichtje die het wel weten zeiden al tegen mama van is nu nie het moment om daarover te hebben. Wel vervelend want ik weet dat mama er nie mee om weet te gaan en er ook vanuit gaat dat wij straks meteen zwanger zijn. Heb alleen nu geen zin om over dat soort dingen na te denken. En ze bedoeld het zo goed ze keek meteen wat sip maarja ik wilde er nie over hebben en ze luisterde niet. Zal haar dadelijk ff bellen want wil nie dat zij zich rot voelt.
Ik heb ook van die lastige momenten met (schoon)ouders Dobber! Mijn ouders weten alles vanaf het begin af aan. Ze weet wanneer ik naar het zkh moet voor afspraken of echo's. Ben heel blij dat ik goed met haar kan praten.Mijn vader is wat meer nuchter en die luistert alleen maar. Hij is vroeger in het leger verpleger geweest en dus vooral geinteresseerd in de medicatie en de spuiten! Mijn schoonouders weten beide niks. Die zijn momenteel erg met zichzelf bezig en mijn vriend wil het ze niet vertellen. Ze zijn een jaar geleden gescheiden en ze kunnen elkaar niet luchten of zien. Mijn schoonmoeder heeft een nieuwe relatie en is vooral bezig met het net samengekochte huis te (laten) verbouwen. En mijn schoonvaders nieuwe relatie van een ruim een half jaar (die al bij hem was gaan wonen) is de dag voor kerst bij hem weggegaan... Pffffff een hoop toestanden dus, waardoor mijn vriend zegt dat dat wel een andere keer komt. Ik vind ook dat hij dat moet beslissen. Hoe zit dat bij de andere dames? Weten jullie ouders en/of schoonouders in wat voor traject jullie nu zitten? Zomaar nieuwsgierigheid...
Hier ook het lange traject in het Catharina ZKH. Inderdaad de pil gekregen om het beter te plannen. Gisterenavond de 1ste deca spuit gezet. Inderdaad een brandend gevoel wat jullie allemaal beschrijven. Ben nu wel een stuk rustiger nu het spuiten is begonnen. Zat daar zo tegenaan te hikken. Ik heb er totaal geen moeite mee om mezelf te spuiten maar het is meer het gevoel van.. zo nu zijn we echt begonnen... Succes dames en nog een fijne avond. Trouwens als iemand het lijst nog een moet aanpassen (ik weet niet hoe ik dit moet doen..) Mijn leeftijd is 26jaar en 23jan 1ste echo.
Dank jullie voor de reacties dames! Weer wat geleerd Ouders en schoonouders weten het hier allebei, ook zusjes en broer, collega's en n aantal vrienden...moet zeggen dat ik het alleen maar als positief heb ervaren bij de mensen die het weten...allemaal heel begripsvol enzo echt fijn! Voor ons waren juist de moeizame momenten van te voren de reden om het te vertellen...steeds de vraag krijgen hoe het bij ons was met de kindjes enzo...dat is nu dus niet meer ehm dat is echt fijn vind ik! Nou fijne avond nog allemaal!
Tuurlijk laat ik het weten haha!!! Bij ons weet ook bijna iedereen het. We hebben er vanaf het begin meteen opkaart mee gespeeld.zeker omdat wij ook moesten weten of mijn man vroeger de bof heeft gehad en dat soort zaken. Wij ervaren het als zeer prettig. Alleen met de bloeding nu weet alleen mijn moeder het en wacht de rest tot morgen dat wij wat vertellen.
hier weten mijn ouders het en mijn schoonouders... ouders zijn altijd heel geinteresseerd en meelevend... schoonouders vragen er nooit naar, en ik heb niet zo'n hele goede band met schoonmoeder dus daar heb ik ook geen behoefte aan met hun zo intiem er vaak over te praten. ze weten dat we er mee bezig zijn maar verder gaat het eigenlijk niet... verder weten een paar vriendinnen het en een paar collega's. saskia heeel veel succes morgen meid!!!
jane 1981____31___zwanger! saskiaenroy___28___7-1 testen Poppetje77____35___Gesprek ziekenhuis 4-1 Romie________28____6-1 fm meting Mama-in-love______uitgangsecho 14-1 Carla83________29__begin spuiten 4-1 Dobbermama1986__26__18-1 uitgangsecho Lindazzz_____27______16-1 uitgangsecho Liz21_______26_____26-1 uitgangsecho Jufaman81___31____begin spuiten 9-1 Sanst_______41______begin spuiten 26-1 fiona1983____29____begin spuiten 27-1 r1981_______31_____binnenkort begin pil zonneschijn38___39__binnenkort begin pil numatje___________zkh bellen bij menstruatie Babyliz____22________intake 8-1 citroen____22______binnenkort starten Mariska11_________ronde wachten ivm cyste nana1980___32____nemen pauze Kick_______________?
vraagje... als je ivf/icsi doet. krijg je dan áltijd utrogestan? (of iets met dezelfde functie) dus krijg je dat altijd bij je behandeling, of krijgt niet iedereen dat standaard?
ha grappig dat er hier meerdere zitten vanuit het Catharina ziekenhuis. Liz ik moet zeggen dat ik hem vandaag wat rustiger ingespoten heb en dat het branderige gevoel echt heel minimaal was. Ook ik heb eigenlijk dezelfde ervaring en dat is dat het spuiten mij nu heeel erg meevalt ondanks het niet hebben gehad van een uitgebreide spuitinstructie zoals sommige andere. Hier weten het mijn ouders/schoonouders/vrienden/ broers van mijn man en aan mijn kant maar 1 gezin van mijn moeders kant en de peettante van mijn man. dus ja als dan juist die gesprekken gevoerd worden bij familieleden die het niet weten en waarvan wij het ook niet willen dat deze het weten wordt dat wel lastig. Heb er nu ook maar een verhaal van gemaakt dat ik 1 jaar nie ga drinken aangezien ik altijd borrel op verjaardagen (oeh klinkt wel fout zo haha)
citroen volgens mij krijgen wij dat allemaal dat is om je baarmoeder voor te bereiden op de terugplaatsing zodat deze het teruggeplaatste niet ziet als indringer maar juist gaat beschermen (zoiets stond er op een site haha verzin het niet zelf)
@romie: Zou fijn zijn als de kleintjes ook nog groeien! Donderdag is al best snel, spannend! @citroen: Ja utrogestan is standaard. Heel soms krijg je extra pregnyl ipv utrogestan, maar meestal doen ze gewoon utrogestan. Lijken me best vervelende bolletjes... veel negatieve dingen over gehoord, maar het moet maar he. @saskia: Wat spannend, heel veel succes morgen! @Liz: het is nu echt begonnen bij je. Spannend, veel succes met spuiten!
inderdaad grappig dat er meerdere bij het catharina ziekenhuis zitten. @babyliz ja de punctie is al aardig dicht bij....erg spannend, heb geen idee wat ik er van moet verwachten. Ik hoop dinsdag zo dat er meerder follikels zijn dan die drie grootte, want vind het erg weinig... Laten we het hopen... Hier weten mijn ouders en zus,zwager, schoonouders en schoonzus etc het. Enkele collega's en manager zijn ook op de hoogte. Vooral mijn moeder krijgt vaak vragen van goh bij Romie nog geen tweede erbij etc.. ze maakt er altijd maar iets van haha. Ik vind het fijn dat een aantal mensen het weten zodat je erover kunt praten en ze leven ook met ons mee, wat gewoon fijn is.
oke, standaard dus die utro... opluchting... ik heb namelijk zelf een kort lutaele fase, en de gyn wil dat nu aanzien tijdens de behandeling die we nu doen... ivf/icsi heb ik maar 4 pogingen dus dan wil ik grraaaaag dat utro spul haha
@citroen inderdaad standaard die utro. Ik moet dat ook. ik ben erg benieuwd, schijn je veel bijwerkingen van te hebben enz. over een paar dagen weet ik het, want dan moet ik ook beginnen....
@dobbermama dank je wel net wezen bloedprikken. Tussen half 2 en half 5 worden we gebeld met de uitslag..... Fingers crossed