Nee ik snap het al....als alle pogingen mislukt zijn.. Ohhh ik ben zo even weer niet bij met me hoofd pfffff
Je moet het zo zien, na drie keer de punctie zijn je drie pogingen over. Ben je bij PNO of ONVZ of iets het meest uitgebreide heb je recht op poging vier. Indien je dat niet hebt moet je, als je dan nog niet zwanger bent, na je derde poging en alle cryo's die opgebruikt zijn, zelf betalen voor de behandeling.
saskia, wat verdrietig meid, gelukkig had jij je er al wat op voorbereid... en wauw 4 cryo's dat is top! een poging betekent dat je een geslaagde punctie hebt gehad... verse terugplaatsingen en cryo terug plaatsingen vallen allemaal onder die ene poging waaruit ze zijn ontstaan... in jou geval heb je dus 1 verse terugplaating en nu nog 4 cryo terugplaatsingen.... dit hoort allemaal nog bij poging 1 pas als je een nieuwe punctie hebt zit je in poging 2
@all... vandaag eerst fm gehad. nog niet een grote dominante follikel te zien. er waren wel een paar van rond de 10 a 11 mm. dus ik ga nog even door... vrijdag weer terug. nog even gepraat met de gyn over het verloop van alles. deze ronde is nu al volop bezig, en doen we dus ook gewoon zoals geplant: spuiten en bij een eitje zelf klussen. ondertussen krijgt vriendlief 21-1 een zaadonderzoek waarbij ze het zaad gaan bewerken alsof er IUI mee gedaan gaat worden. ze willen dan kijken wat er overblijft. als de uitslag meevalt krijgen we nog IUI (hoevaak weet ik niet) dit willen ze proberen omdat wij nog zo super jong zijn, en ze hebben dus de tijd om eerst alle andere kansen te pakken voordat we naar icsi gaan. als deze test aangeeft dat het zaad echt te slecht is voor iui dan gaat het icsi traject starten en mag ik aan de pil. het duurt dus allemaal nog wel even... opzich wel goed natuurlijk dat ze voor ons goed de tijd nemen om alles goed op een rijtje te zetten. maar toch had ik net even een huil moment. alles is altijd zo onzeker in dit traject en nu dus weeeeer afwachten. werd er even moedeloos van ookal is het niet perse slecht nieuws het goede nieuws is dat ik heb aangekaart dat mijn lf fase al 2x achter elkaar erg kort is, en daar heb ik nu iets voor gekregen ik moet een week na de pregnyl nog een keer pregnyl zetten (sorry voor mijn lange ego verhaal meiden) de volgende ronde
Nou hopelijk kan ik jullie helpen om t zelfde wonder mee te mogen maken als ik op dit moment: Mijn moeders voor moeders test. Ik drink veel en plas me een ongeluk
Oké is me helemaal duidelijk meiden, bedankt voor de reacties mijn man is daarom ook opgelucht. @citroen, nou ffies die laatste paar mm erbij en ervoor gaan. Succes meid. @jane wauw dat is zo een test waar de streepjes altijd zichtbaar blijven hè?? Wat goed dat je meedoet met Mvm en wie weet help je een van ons erg mee, zou toch een mooie gedachten zijn hè.. Geniet lekker van het hummeltje in je buik. Ik denk dat het een jongen word hahaha
Hmm heb vandaag een hele gevoelige onderbuik en had net een flinke kramp zeg. Ben ook met vlagen misselijk nu al 2 dagen en nog minder aantrekkelijk ruik nie zoals normaal helemaaaaal nie tijdens de grote boodschap. Misschien toch wat meer bijwerkingen nu al dan dat ik dacht. (Sorry geen smakelijk bericht) De andere die decapeptyl gebruiken hebben of hadden jullie ook snel wat van die kwaaltjes zo snel al?
@dobbermama ik ben in het begin van de decapetyl ook misselijk geweest en veel hoofdpijn. nu nergens meer last van. Wel dat mijn onderbuik wat gevoelig is van al die spuiten. @saskia he bah toch negatief. Gelukkig wel 4 in de diepvries! Dat is dan weer wel heel fijn. @fiona wat een mooie twee strepen en wat goed dat je met mvm mee doet. Wil ik straks ook doen als het lukt.... @citroen hop hop doorgroeien!! haha wat fijn dat je iets krijgt voor de kort lf @hier ik was net aan het kijken en zag dat ik 5000 pregnyl heb gekregen en 5000 brevatid ofzoiets, weet het zo niet uit mijn hoofd, maar dat is de duitse variant, kreeg ik in bernhoven ook altijd. morgen toch maar even vragen of ik die twee ook mag mengen, op de doosjes staat allebei pregnyl, echt raar... Ik hoop niet dat ik ze los moet spuiten, vind het toch al kl*te vloeistof
Nee hier geen kwaaltjes gehad van de decapeptyl nou ja heb 2 nachten liggen baden in het zweet maar dat was het. Ook niets van de menopur en pregnyl..... Succes met de kwaaltjes... Maar als je met de medicatie stopt is dat ook zo weer over hoor....
Wat is er lekker veel gekletst hier!! @ Saskia: jammer, maar wel fijn van de cryo's!! You go girl! @ Jane1981: Moooooooooooie test!! Ben een beetje jaloers, maar het is je van harte gegund! Enjoy! @ Poppetje: heel veel succes meid. Goed van je dat je meteen actie hebt ondernomen! Dat bewonder ik enorm! @ Citroen: Ik snap je onzekerheid... Volgens mij heeft iedereen dat die dit stadium heeft bereikt. Je weet niet waar je aan toe bent en wat er gaat gebeuren. Het is gewoon Russisch roulette! Succes! Vandaag weer voor het eerst gewerkt na de kerstvakantie. Is toch altijd weer fijn die regelmaat. En natuurlijk om mn klasje weer te zien! vanavond fanatiek gesport, hopelijk de laatste ziektekiemen eruit gezweet! Hier weinig, nog 2 dagen en dan mag ik ook decapeptyl spuiten!! Vraagje: Ik ga vrijdagavond uit eten met vriendin. In het zkh afgesproken dat ik rond 20 uur 's avonds de spuit zet. Moet ik hem meenemen of toch al voor 19 uur zetten, want ik word al voor 19 uur opgehaald! Wat doen jullie in dit soort situaties?
Jufa dat is de rede dat ik hem in de ochtend zet. Uhm ik weet wel dat ie maar max 30min buiten de koeling mag. Ik weet nie hoeveel een uur verschil uitmaakt. Als je hem gekoeld mee kan nemen zou ik dat doen. Anders bel morgen het zh en vraag om advies daar zijn ze voor die krijgen wel radere vragen denk ik
@jufaman ik zou voor de zekerheid even overleggen. Volgens de verpleegkundige bij ons in het ziekenhuis maakt het niet veel uit als er een half uur ofzo verschil in zit. Decapeptylmag een week buiten de koelkast bewaard worden beneden de 25 graden. Staat in de bijsluiter. Ik moet s avonds spuiten omdat echo's etc altijd tot 16.00 uur gepland worden en als ze iets willen wijzigen/verhogen kun je dat meteen doen. Ik ga lekker slapen. Morgenvroeg eerst nog werken tot half 10 en daarna fm meting.
Ikheb het voor de zekerheid aan me mannetje gevraagd maar wij hebben alleen meegekregen dat we op 1 vast moment moeten spuiten maar niet of dit specifiek in de ochtend of middag moest zijn. Hmm ik d8 dat di max 30min was dat decapeptyl buiten de koelkast mocht haha nou dan zal ik het wel verkeerd gelezen hebben. Nou ik ga even verder met koud hebben en dan zal ik zo eens gaan werken. Fijne dag allemaal.
@Saskia: wat superrot zeg ondanks dat je t al verwachtte. fijn vd cryos! @citroen: dus misschien toch nog iui, spannend. Hebben ze bij ons inderdaad ook eerst gedaan vanwege leeftijd. Maar tijdens iui's was zaad veel te slecht. 2X 400.000 en 2x krap een miljoen. hopelijk bij jullie beter! @jane: wauw wat een mooie test! @dobbermama: klinkt heel irritant die bijwerkingen...verder geen tips of ervaringen @romie: raar idd 2 verschillende, toch even navragen ja @juffaman: spannend, voor jou begint het ook bijna dus! Zou de spuit niet ineens een uur eerder zetten, dan maar meenemen ja. Hier vandaag dus eindelijk de afspraak! Zal daarna wel weer wat van me laten horen, ben heel benieuwd!
@Jane, wat goed dat je aan MvM meedoet. Heb ik destijds ook gedaan. Misschien krijg ik mn eigen ''bijdrage'' nu wel terug, hihi!
mocht iemand het ''leuk'' vinden om mijn verhaal te lezen, het staat op: Drie keer geen scheepsrecht | WIJ.nl | Jouw zwangerschap, baby
Poppetje: Ja wachten duurt lang, maar wat fijn om te horen dat je al zo snel in Gent terecht kan zeg. En ja een half uur is niet zo ver Ik dacht dat het veel verder rijden was Nu maar even in de rust ook wel weer eens lekker.. Ben wel benieuwd wat ze daar gaan zeggen en zo Je blijft toch wel bij ons zitten in het groepje Want er is ook een topic over Gent. Citroentje: Wat gezellig dat jij hier ook woont. Ik woon in Sneek. Wij hadden konden kiezen of beide dus MCL Leeuwarden/ combi UMCG Groningen. Maar dan heb je dus dat je je eicellen moet vervoeren naar Groningen en dat zagen wij toch niet zo zitten.. We konden ook nog de keuze maken voor naar Zwolle te gaan. Of Naar Groningen dus we hebben voor alleen Groningen gekozen. Nu hebben we gewoon alles bij elkaar. Ik hoor wel veel positieve reacties dus we gaan het maar zien. We zijn er al 1 keer geweest en tot nu toe bevalt het ons prima. R1981: Wat fijn om te horen dat je daar zo snel terecht kan.. Is het verder rijden. Of valt dat wel mee. Tjee ik schrik er van zeg, wat heb jij al veel meegemaakt. En dat lijkt zeker op een achtbaan van emoties.. Hopelijk brengt dit jaar voor jou en je man wat geluk. Dikke knuffel voor jou.. Saskiaenroy: pfff ja soms heb je wel een onder gevoel buik en weet je eigenlijk wel dat het zo is. Maar vaak wil je het dan niet geloven. Maar wat super nieuws dat er nog meer ingevroren is. En dat is zeker positief nieuws Jane1981: Wat een mooie test zeg, het zijn echt knal strepen .yeah..
Jemig wat een heftig verhaal. Ben er stil van. Mvm, ja ik moet meedoen ik heb geluk gehad en snel zwanger te zijn dmv IVF, ik wil andere vrouwen helpen en dit is de enige manier waarop ik dat kan doen. Het spijt me dat ik de foto heb geplaatst, in min enthousiasme is het mij even ontschoten dat het voor jullie niet makkelijk is om te zien. Je gunt het iedereen, maar jezelf toch net even wat meer. En het is niet makkelijk om te zien/lezen/horen dat een ander wel zwanger is. Dus sorry meiden zal volgende keer even wat tactvoller zijn. Heb niemand willen kwetsen of pijn willen doen, ik weet hoe moeilijk het is.
Zonneschijn, moet 1,5 uur rijden maar heb het er voor over. Is een eerste intake en daarna wordt je besproken in hun team en wijzen ze een arts toe die bij je situatie past. Dan zal de volgende afspraak wel weer ff duren dus denk dat wij mei of juni pas aan de beurt zijn. En natuurlijk blijf ik ook hier. Hoop dat jullie snel zwanger zijn en de zwabberen dat het voorspoedig blijft gaan. Ps vrijdag dhea besteld en nu al binnen. Amh is nog nooit gemeten en misschien wel goed maar het zal toch geen kwaad kunnen het te slikken. Eitjes kunnen er toch alleen van verbeteren?
@R1981 jemig wat een verhaal. wat heb je al veel meegemaakt.. Ik hoop voor jullie van harte dat er nog een kleintje bij komt, na alles wat jullie hebben meegemaakt. Jullie hebben het verdiend. Hier vanmorgen fm meting gehad. Er zitten 11 follikels en misschien dat er nog eentje bij komt, want er zat nog een kleintje. Twee waren echt al heel erg groot 23.7 en 24.3 mm.. vandaar dat ik nu de pregnyl 34 uur van te voren moet zetten ipv 36 uur van te voren. om 17.00-18.00 uur de gonal f en decapeptyl en om 23 uur de pregnyl. Vanavond ook met de utrogestan beginnen. de pregnyl en brevactid mocht niet gemengd worden, daarom heb ik vanuit het ziekenhuis pregnyl gekregen en kan ik de brevactid daar inleveren. a.s. donderdag om 9 uur is de punctie.....het komt nu echt steeds dichterbij....