Wat is er weer veel geschreven. Minder leuke dingen, spannende tijden en mooie dingen! Hier vanavond de 4de spuit. Ik heb nog geen klachten. Voel me eigenlijk beter dan anders. Lekker van genieten want het kan natuurlijk zo omslaan..
@jane, het is niet kwetsend hoor alleen maar mooi vind ik. Zo zie je dat het dus echt mogelijk is.. Ben trots op je..... @romie wat spannend zeg, ben je al erg zenuwachtig???
jeetje wat is hier veel geschreven in zo'n korte tijd... ik heb niet veel meegeschreven de laatste tijd, alleen maar gelezen... heb ook niet zoveel spannends te melden gehad... vanmorgen naar het ziekenhuis geweest... we gaan beginnen met icsi zodra ik ongesteld word... dat zal eind van de week zijn. Vanmorgen al een keer proef geprikt haha... met een spuitje gevuld met zoutoplossing of zoiets... viel me echt 100% mee gelukkig... naald zat er zo in... moest alleen ff wachten met eruit halen... deed ik nu wat te snel. De verpleegkundige zei zelfs van huh... heb je nog nooit hoeven spuiten haha... dus mijn vriend begon al te grappen over mijn verslavingen die ik zou hebben... nou ja goed... fijn gesprek in elk geval, en nu aan de slag... nog even ongesteld worden en dan kunnen we... Niet dat het dan snel gaat, want eind februari is waarschijnlijk pas de punctie, maar goed... we zijn van start! Romie, wel grappig trouwens dat je vanmorgen ook in eindhoven was jufaman, tegen mij zeiden ze dat het best een uurtje mag varieren qua tijd van zetten... ook heb ik bijvoorbeeld vandaag de decapeptyl in de auto bewaard, was geen enkel probleem... de verpleegkundige zei ook dat bij een ander medicijn... weet ff niet meer welke dit veel preciezer kwam, maar dat decapeptyl niet zo precies kwam qua temperatuur... vergelijkbaar wat romie al zei, maar is in hetzelfde ziekenhuis... jane, is helemaal niet erg hoor die test... inderdaad alleen maar mooi! Saskia, balen inderdaad... wat je al verwachtte was waar... babyliz, weet je al meer? dobbermama, balen zeg van die bijwerkingen inderdaad... ik ben benieuwd... hoop dat het hier meevalt... citroen, wow zou super fijn zijn als het zaad toch nog meevalt!! duimen voor je! poppetje, fijn dat je in Gent vrij gemakkelijk terecht kan! hoop echt voor je dat je daar vooruit kunt! zonneschijn, duurt lang he dat wachten... pfff veel te lang!! r1981, heb je verhaal nog niet gelezen... ben wel benieuwd... waar zat je en waar ben je naartoe gegaan? stom zeg dat ze je zo lang laten wachten!! sanst... bij jou dus even stroomversnelling... fijn zeg!! nou... wat een lijst zeg... en dan heb ik nog niet eens iedereen geantwoord...we zijn inmiddels wel echt met veel haha!!
Ja helaas was mijn voor gevoel goed... Nu moet ik wachten tot mijn ongesteldheid en moet dan starten met progynova... Weet niet wat voor troep is maar zal ik ook wel overleven. Denk ik. Iemand ervaring met progynova ??????
babyliz hoe was je afspraak gegaan? r1981 ik zal je verhaal straks eens rustig lezen Jane ik vindt het alleen maar fijn voor je dat je eindelijk zwanger bent en e iemand moet de eerste zijn toch?!? Romie nou nou gaat goed he bij je met je aantallen spannend voor je aankomende donderdag dus. Moet je trouwens die pregnyl zelf spuiten? Liz beter dat jij je zo goed voelt, mijn lichaam reageert toch echt minder prettig...hopen dat de klachtjes bij mij ook minder worden haha fiona wat spannend zeg dat het eind deze week zo ver is voor je ach en die punctie die bereik je vanzelf tis een kwestie van je tijd uitzitten nouja prikken in ons geval haha saskia nog nie eerder van gehoord eigenlijk maar wie weet heeft iemand anders hier wel ervaring
fiona1983; ik zat bij Radboud zkh Nijmegen, ik ben nu overgestapt naar Behandelcentrum Geertgen. zonneschijn38; Geertgen is voor mij nog dichterbij dan Nijmegen, en daar is altijd parkeerplek (in Nijmegen is dat een ramp!) Dus allemaal veel gemakkelijker. Het nadeel van Geertgen (vond ik dan, maar is echt gevoelskwestie) is dat de bevruchting in Dusseldorf wordt gedaan, dus eitjes+zaad gaat op transport. Toch voelt het goed, dat we overstappen.
r1981.... ik ben sprakeloos na het lezen van je verhaal! Heb een brok in mn keel. Jeetje, wat heb je de afgelopen jaren veel meegemaakt en afgezien! *knuffel*
R1981!!! Ben stil van je verhaal....heftig, heb er geen woorden voor.. Komt opeens een emotionele bui opzetten...
@saskiaenroy ik begin nu langzaamaan zenuwachtig te worden voor donderdag. De echte zenuwen komen denken donderdagochtend als het bijna zover is. Gelukkig brengen mijn ouders mijn dochtertje naar het kinderdagverblijf. Dan hoeven we daar al niet om te stressen. @fiona inderdaad grappig dat jij vanmorgen ook in het ziekenhuis was. Ook op de 11de verdieping? Hoe laat? Haha ik om half 11 en ging uiteindelijk pas tegen 12 uur weg. Echo duurde al vrij lang en moest nog wat navragen omdat er al twee grote follikels zitten. Daarna nog naar de verpleegkundige. Apotheek. Weer terug naar boven omdat de pregnyl en die Duitse variant niet gemengd mochten worden... Pff lange ochtend. Ook nog een client overleden in mijn route s ochtends, in mijn bijzijn en haar man. Poeh was blij toen ik thuis was. @dobbermama ja ze zijn gelukkig nog goed gaan groeien. Ik ven benieuwd hoeveel er daadwerkelijk uit komen en dan nog even spannend of het IVF of icsi word. Boven de 2 miljoen IVF en anders icsi. En dan moeten ze nog bevrucht worden... Pregnyl zit er ook al in. Ja moet ik zelf spuiten. Viel me zo mee. Laatste keren Brande die zo erg en nu helemaal niet. Nu lekker mijn bedje in.
r1981, meid ik heb je verhaal gelezen. nu zit ik hier op de bank met een brok in mijn keel. wat ben jij sterk!
Hmm ben benieuwd hoe het hier gaat aangezien er bij mij bij stond dat ik hem moest afgeven bij de arts. Maare over die spuit wil ik nog nie nadenken haha hoor idd dat die nie echt heel prettig is ook kwa naald formaat. Naja eerst volgende week maar eens de eerste echo.
Romi: Tjee dat zijn er best veel zeg.. Ja nu gaat het bijna gebeuren spannend hoor Ik wil heel veel succes toewensen, maar het komt helemaal goed. Laat het maar lekker over je heen komen.. R1981: OOh dat is ook wel lekker dat het wat dichtbij is.. Ik kan me voorstellen dat je daar wel een gevoel bij hebt. Je moet maar denken er zijn wel babys uitgekomen.. Dus dan komt het met jullie ook goed.. Hopelijk komt er nu wat rust in jullie want pffff vindt het nog steeds heftig zeg. Dikke knuffel voor jullie..
Aan alle dames: sorry het was natuurlijk niet mijn bedoeling om iedereen een rotgevoel te geven!!!! En iedereen is hier heel sterk vind ik! Alleen iedereen maakt het op een andere manier mee, met een andere voorgeschiedenis. Dankjewel voor de lieve reacties. Heel wat anders dan de opmerkingen als ''misschien wil je lichaam hier iets mee zeggen'' ''och meiske, het kan altijd erger'' ''maar je hebt wel al een kindje'' en ''och, dan ga je toch gewoon IVF doen''. Echt heel fijn om jullie meeleven en begrip te lezen. En jullie zijn allemaal heel sterk!!!!!!!!! Zeg dat ook maar lekker tegen jezelf. Het is allemaal niet niks!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zo, dat moest er ff uit.....hihi
r1981: Ontzettend heftig allemaal wat je hebt meegemaakt afgelopen jaar. Ik hoop dat IVF jullie straks nog een prachtig wondertje mag geven! De afspraak van gister was inderdaad ook meteen de intake. Meteen alles doorgesproken, afspraak gemaakt voor de prikinstructie over 2 weken. Ben vandaag ongesteld geworden en mag volgende cyclus al beginnen! Kort protocol, dus geen pil, ook geen deca. Beginnen met Gonal F en na een paar dagen stimuleren cetrotide erbij. Begonnen jullie allemaal met 150 EH? Vind het toch best eng door mn leeftijd om daar meteen mee te beginnen. Bang voor overstimulatie. Maar hopelijk houden ze dat allemaal goed in de gaten tzt. Welke pijnstilling kregen/krijgen jullie bij de punctie? Hier alleen een zetpil paracetamol vooraf en een zetpil voltaren 50mg. Klinkt toch wat magertjes in mn oren... Wat ik ook nog wel een beetje eng vind is dat we toch 'gewoon' IVF krijgen. Ondanks dat het zaad bij de IUI's ook aantal keer onder de miljoen zat. Als het op de dag van de punctie toch weer zo slecht is kan er nog wel icsi worden gedaan, maar álleen als het niet te druk is in het lab. Beetje eng allemaal.
Babylizz mijn eerste icsi startte ik over me doen met een studie met 450 gonal f dis je hoeft je niet druk te maken hoor. Komt echt goed.ze houden je tussentijds echt goed in de gaten. Ik had bij de punctie plaatselijke verdoving en morfine en dat was echt prima te doen dus wat jouw medicatie doet kan ik niet zeggen. Wel succes!!
@babyliz ik ben ook meteen met 150EH begonnen. eerst een week spuiten dan terugkomen en dan moest ik om de dag komen. Je wordt goed in de gaten gehouden. Ik heb nu 11 follikels en heb morgen de punctie. Ik krijg bij de punctie. 2 paracetamol, naproxen en diazepam. Ik ben erg benieuwd morgen, vind het ook erg matig. Wat fijn dat je met de volgende cyclus al mag starten. hier krijg ik boven de 2miljoen zwemmers. ivf en anders icsi dit hebben we bij de intake afgesproken, omdat het bij ons erg wisselend is. Maar wat een rare reden dat het gedaan wordt als het niet te druk is in het lab, sorry maar vind ik een belachelijke reden.
r1981 dit is jou verhaal en zo heeft iedereen hier wel haar eigen ding. Mijn verhaal is zeker minder heftig maar uiteindelijk hebben we hier allemaal een traject die we in gaan die (zo ongeveer) hetzelfde is in ieder geval met dezelfde inhoud. Bij ons kwam er na een jaar proberen een test bij mijn man, die bleek een spatader bij 1 bal te hebben. die hebben ze verwijderd maar de gehele operatie heeft niks gedaan aan de hoeveelheid zwemmers bij mijn man. Aangezien wij al bezig waren voor ivf-icsi en dit er tussen was gekomen konden we meteen na de uitslag starten met alles. Ik vind je echt een hele sterke vrouw en het is in mijn ogen heel dapper dat je voor een tweede kindje gaat proberen! babyliz wat een belachelijke rede dat da alleen gedaan wordt als het niet druk is in het lab.... Wel fijn dat je het korte protocol krijgt dat scheelt een hoop weken prikken haha (maakt het nie minder k*t allemaal). Uhh mij hebben ze wel laten weten wat ik krijg tijdens de punctie maar weet het nie zo goed meer. weet alleen dat het nie veel was in vergelijking met andere hiero. hier vandaag thuis gebleven had vandaag enorme hoofdpijn en was heel erg moe. heb gewoon geslagen tot half 3 pff dat is wel lang aangezien ik alleen wakker ben geweest om te spuiten en me boterhammen te smeren (wilde in eerste instantie gewoon gaan werken vandaar het brood smeren). nou vanavond maar rustig aan doen en vroeg naar bed.
Thanx, het is wel HEEL fijn om zo'n reactie(s) te krijgen. 18 jan. uitgangsecho: mooie datum: mijn eerste wondertje is geboren op 18 januari dus voor mij de mooiste datum van allemaal!!! Alweer wat opgeknapt?
r1981 ja gaat wel weer een beetje, weet alleen nie of dit allemaal komt door de decapeptyl of dat ik gewoon nog nie beter ben. O dan gaan wij een goede echo krijgen 18-1 moet zeggen dat ik wel benieuwd ben wanneer wij gaan starten met de puregon is toch weer een stapje vooruit dan.