In dec 2012 / Jan 2013 starten met IVF-ICSI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Dobbermama1986, 14 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Inderdaad rustig hier. Ik heb ook nog niet zoveel te vertellen, onze afspraak is helaas verzet naar januari :( Dus duurt nog even...

2. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Hallo dames,

Allereerst even kort mijn verhaal. We zijn al drie jaar bezig voor een mooi eerste wondertje. Nadat ik onderzocht ben, en geconcludeerd dat alles zijn werking deed (inclusief mooie folikels, grote eierstokken waarvan ik op dat moment dacht, wat is dat!!!) werd manlief nagekeken. Zijn eerste uitslag was erg slecht. Hij is begin dit jaar gestopt met drugs. Nu was het begin dit jaar nog 3 zwemmers, nu waren het de laatste test 340000 zaadjes en 34000 zwemmers. Ik vond het heel veel.. maar het schijnt superweinig te zijn. Toch een gek idee, aangezien ik maar 1 zwemmer nodig heb. Vanwege mijn leeftijd (35) wordt hij niet geholpen aan zijn spatader omdat het te veel tijd kost. En met zijn uitslag geen IUI.

wij zijn gisteren naar de informatiebijeenkomst van het ziekenhuis geweest, 21 december de intake en ik hoop dat we eind december/begin januari mogen starten met ICSI.

Ik vind het ontzettend spanned en hoop zo dat na de punctie, na de ICSI er in ieder geval een tp mogelijk is!! Die onzekerheid kennen jullie vast wel.

3. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,
    Ik schrijf ook al mee in het nov/dec ivf/icsi forum, maar die zijn allemaal toch al een stuk verder in het proces... fijn voor informatie, maar wat met elkaar meeleven betreft dacht ik, ik vraag of ik hier ook mee mag komen kletsen...
    Wij hebben morgen onze intake voor icsi... zijn ruim een jaar bezig met proberen en in september naar het ziekenhuis gegaan omdat we het gevoel hadden dat er bij mij iets niet klopte ivm heel weinig en korte menstruatie..
    Maar, bij mij bleek alles prima in orde na een uitstrijkje, bloedprikken, echo's dus bij mij geen probleem. Toen toch ook het zaad van manlief bekeken en dat bleek zeer slecht en zeer weinig te zijn.
    Er zijn maar 100.000 zaadcellen gevonden en daarvan is maar 5% goed bewegend. Vervolgens is een herhalingsonderzoek gedaan, het bloed bekeken en een echo gemaakt, maar uit dat alles is geen oorzaak gekomen en ook de 2e keer was het aantal zaadcellen gelijk.
    We zijn dus doorverwezen voor icsi en morgen eindelijk intake... ik hoop dat ik volgend weekend mag beginnen met de pil want het ziekenhuis waar ik naartoe ga werkt altijd met eerst de pil. Ik vind ook dat we al lang genoeg gewacht hebben en wil gewoon graag duidelijkheid en actie...
    Hopelijk morgen dus goed nieuws dat we mogen starten... als dat zo is dan moet ik ongeveer oudjaarsdag beginnen met decapeptyl spuiten tja en dan een week of 2/3 later hopelijk punctie enzovoorts... erg spannend dus...

4. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    Hoi allemaal, jeetje zeg wat een heftige verhalen allemaal. Dan vind ik dat ik het nog eigenlijk helemaal niet zo slecht heb. Succes en sterkte allemaal, kan niet vaak genoeg gezegd worden als je hier midden in zit toch!?

vandaag naar zkh geweest, 2e gesprek, bloedprikken en zaadonderzoek. Volgende wk uitslag. Als alles goed is, dan nog 1 gesprek met meerdere stellen over hoe je moet gaan spuiten en dan kunnen we beginnen!!!! Ik kan haast niet wachten. Heb er alle vertrouwen in dat het gewoon helemaal goed gaat komen.

5. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou dames, vandaag intake gehad...
    Gesprek ging op zich goed... hebben volgende week donderdag een afspraak met de fertiliteitsarts... in de tussentijd weer onderzoeken; vandaag bloed geprikt, deze week moet mijn vriend nog zaad inleveren (ja alweer...) en donderdagochtend heb ik ook eerst een echo.
    De dinsdag erop moeten we naar een informatieavond over het hele traject, maar ik mag wel al volgend weekend met de pil beginnen, dan moet ik namelijk ongesteld worden.
    Ik hoop dat we dan ook werkelijk aan het hele traject kunnen beginnen en dat we dus ergens eind januari de punctie en hopelijk terugplaatsing zouden hebben.
    Dan zou ik begin februari weten of ik zwanger ben...
    Nou ja, duurt allemaal nog een tijdje, maar goed... hopen dat het in elk geval wel gaat starten...

r1981, wel toevallig... wij lopen dan redelijk gelijk... ik begin alleen wel volgend weekend al met de pil als het goed is... moet jij ook eerst de pil slikken of dat niet?

6. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    fiona1983 nee ik hoef geen pil te slikken, mijn cyclus is vrij constant. Ik hoop ook in januari een heel eind op weg te zijn. Het kan mij ook niet snel genoeg gaan nu, haha, lekker ongeduldig. Maar ja, de wens is ZOOOOO groot!!!! Gezellig, kunnen we elkaar op de hoogte houden. Mijn man vandaag zaad ingeleverd, en allebei bloed geprikt. Krijg volgende week de uitslag maar ik ben daar niet bang voor aangezien ik toch al 4x zwanger ben geweest (zie onderstaand). Maar toch....het is en blijft spannend en heftig allemaal. Welk zkh ga je naartoe?

7. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    r1981 bah ja ik ken het..of van die mensen die zeggen ja je moet het positieve in blijven zien..haallloooo ik kan echt niet 100% van de tijd positief blijven. een nichtje van mij vertelde januari 2012 op een verjaardag dat ze zwanger was maar dat het niet gepland was... paar weken eerder hebben we nog staat praten en vertelde ze mij dat ze ook bezig was met het proberen zwanger te raken.
    spannend volgende week.. laat je wel iets weten?

carla83 als mijn menstruatie doorzet op 13-12 start ik ook op 4-1 met spuiten grappig idee dat we op dezelfde dag de eerste spuit gaan zetten (of ik moet eerder of later ongi worden)

babyliz bah dat is balen dat de afspraken verzet is naar januari..al da wachten ook.

poppetje77 zo poppetje wel heftig zeg jou verhaal. idd ik zit ook met het idee in me achterhoofd dat ik hoop dat er na de punctie zeker positief nieuws komt. succes met het traject.

fiona1983 ik hoop het ook voor je dat je snel kan starten met alles. ik hoef gelukkig niet eerst aan de pil haha eigenlijke rare gedachte he dat je aan de pil moet om zwanger te raken haha. ook jij veel succes.

8. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    @dobbermama1986 is heftig genoeg.. gelukkkig vandaag met pappa gepraat. Wat als het na 4 pogingen niet gelukt is. Gelukkig gaat hij ons financieel dan helpen zodat we meer pogingen kunnen doen. ik moet zeggen dat met die informatie in mijn achterhoofd, het traject ingaan iets minder onzeker is.

Hebben we ondanks alle tegenslagen eindelijk iets positiefs. Laat het nu maar snel starten.. ondanks dat het heftig wordt, ik ben er zo klaar voor..

9. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Wij hebben de afspraak dat we alleen de aantallen doen die we vergoed krijgen dus ik hoop zo dat er volgend jaar nogsteeds 3 puncties vergoed worden...

10. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Net opgezocht je krijgt in 2013 3 ivf behandelingen vergoed poeh dat scheelt weer stress.

Zo raar heb nog nooit zo zitten w8 op mijn ongi haha

11. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik hoop dat mijn laatste ongi volgende week gewoon niet komt, dat zou een mooi wonder zijn.. maar reken er maar op dat het komt en gewoon via ICSI moet :) Kan het alleen maar mee vallen :)

12. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    Vandaag uitslag bloedprikken en zwemmers gehad; alles goed! Nu wachten op oproep voor gesprek met meerdere stellen over hoe/wat/hoeveel/wanneer spuiten, en dan beginnen!

13. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Haha poppetje ik heb die hoop van een natuurlijke zwangerschap niet meer. Idd kan het alleen maar meevallen als het wel zo is.

R1981 spannend zeg. Denk wel met da gesprek dat je het meeste wel al hebt gehoord of gelezen tenminste dat hadden wij wel. Ben benieuwd wanneer je echt gaat starten!

14. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Tja.. zolang manlief zwemmers heeft mag ik hoop hebben maar reken er niet meer op dat het zo lukt. Overigens vind ik het nog steeds apart, met zijn 34000 zwemmers lukt het zo goed als niet spontaan, hallo heb er maar 1 nodig!!! Maar ok, ziekenhuis vond het zo extreem weinig dat ze ons ook al hebben gezegd dat het spontaan niet zo snel gaat lukken.
    Zijn spatader weghalen kan verbetering betekenen maar de kans dat het goed wordt, is ook heel klein dus toch maar ICSI. Ook aangezien ik al 35 ben.. Nu nog helemaal gezond maar hoe ouder je wordt, hoe meer risico's.

15. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Mijn man had wel de spatader weg laten halen (ik ben pas 26 en hij 32). Als we dat niet hadden gedaan waren we 3 mnd geleden al begonnen. Alles was al in gang gezet en toen kwamen ze er bij hem achter dat hij die spatader had. Hij had helemaal geen verbetering nog niet eens een klein beetje. Wij kregen ook te horen dat een spontane zwangerschap minimaal was. Bah dat kwam in als een bom!

16. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ha dames,

Nou helaas slecht nieuws gehad vanmorgen.
    We mogen nog niet beginnen deze cyclus. We hebben wel al alle medicijnen enzovoorts in huis, maar er is geen plaats om prikinstructie te geven in de komende weken, dus helaas komen we niet aan de beurt.
    Ben echt zo teleurgesteld en verdrietig... weet nog niet wanneer we wel mogen starten, maar ja... voelt echt super ontzettend klote!
    xx

17. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    gadver fiona dat is een mega tegenvaller..... dan wordt het in januari. wat raar trouwens ze weten toch dat jij een prikinstructie moet krijgen hadden ze dit niet eerder kunnen bedenken?

hier nog geen ongi bah bah bah begin er een beetje chaggie van te worden. normaal komt ie altijd aanzetten en vooral als je er nie op wacht..... nu wacht ik erop en nu komt ie nie (en weet zeker da ik nie zwanger ben)

18. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Yes kan morgen eindelijk het ziekenhuis bellen... zaterdag nacht heeft alles doorgezet.
    Ik geloof dat ik op de 21ste dag moet gaan spuiten en dan kom ik uit op 5-1... dat weet ik morgen zeker en dan weet ik ook wanneer ik de uitgangsecho heb. Spannend het gaat nu echt allemaal gebeuren

19. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Het is nu officieel.
    5 jan eerste spuit
    18 jan eerste echo

20. numatje

numatje Lid

13 nov 2011
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na 2 jaar en half mogen wij in januari beginnen..zaad was goed maar mijn eileiders zijn potdicht..ik mag bellen narmar het ziekenhuis wanneer ik mijn eerste druppel rood bloed verlies, ik moet dan naar het ziekenhuis om mijn schema te gaan halen dan de 3de avond moet ik beginnen met spuiten, spannend allemaal,hopelijk met mijn leeftijd dat ik niet zo lang moet overdoen :) duimen voor alle meiden op dit forum ook, grtjs

Deel Deze Pagina