Ahhhh romie.... Super zeg... Nou lekker broeden hè ..... De vervelende wachtweken gaan beginnen maar we gaan je er doorheen trekken hoor x x
Rustig aan Ronde, laat je man alles maar doen nu!! @saskia dat is echt super heftig, blij dat je er wel overheen bent gekomen. Jij hebt je portie dus ook wel gehad lijkt me. Mijn neefje van negen werken ligt nu o me tuur slapen, moest oppassen. Wil ook zo graag een eigen kleintje!!!
Mooi Romie nu broeden! Die wachtweken zijn hel maar we zijn er voor je. Neem aan dat je utrogestan gebruikt? Laat je niet gek maken door die troep, helaas zorgen die voor zwangerschaps verschijnselen dus wees daarop voorbereid. Ik hoop dat je de 29e een mooie test hebt. Wel bijzonder mijn testdatum was 29-12...
@saskiaenroy jemig jij ook al zoveel meegemaakt. We zijn een groepje met ieder zijn eigen heftig verhaal... @jane inderdaad bijzonder dat jij 29-12 als testdatum had. Lief dat jullie mij er doorheen slepen. Ik heb net ons river getild en heb nu weer zo'n steken in mijn zij en buikkrampen. Ik hoop fat het snel beter gaat want moet dinsdag weer volle bak aan de gang met drukke route's... Ik ben nu maar even plat gaan liggen met mijn nieuwe e reader. Die ik mezelf gister cadeau heb gedaan! Ik dacht zal mezelf ook eens verwennen. Komt nu mooi van pas Ik gebruik ook die vieze utrogestan merk nu al dat ik er sterker door ruik..
ROMIEEEEEEE!! Goed nieuws meid!! Spannende tijd nu! Hopen dat er meer dames snel mogen volgen! Oei, saskiaenroy... ook al zo'n heftig verhaal. Wat heb je al veel overwonnen... Hier wel familieleden verloren aan kanker. Het meeste wat me bij blijft is dat 6 jaar geleden een leerling van mij werd gediagnosticeerd met leukemie. Groep 7 en 11 jaar. Na 2 jaar chemo's en behandelingen gelukkig alles goed gegaan. Over een paar weken wordt ze 17 jaar en ik heb nog steeds heel goed contact met haar (en haar moeder, want dat is collega/vriendin). Ze stuurde me net nog een smsje waarin ze schreef dat ze een kaarsje voor me brandt. Zij en haar moeder zijn beide op de hoogte van onze situatie. Emooooo word ik daarvan, maar heel goed bedoeld en enorm gewaardeerd door ons!
Ja me portie heb ik wel gehad ja... Maar het maakt je sterk en laat zien dat er echt een wereld voor je open ligt om voor te leven.. Die utrogestan is indd echt troep... Laat je er indd echt niet gek doormaken. Bij ons lag ons liefdeleven even op de laag pitje al vond manlief dat niet erg hahah hij wou daar liever niet doorheen hahaaaa..... ********** na regen komt zonneschijn**********
@juf ja wordt een spannende tijd Inderdaad ook heftig wat je verteld van je leerling van een aantal jaren geleden.. Wat fijn dat je er nog dijn contact mee hebt en dat ze aan je denkt. @saskiaenroy ik merk ook hier dat de zin soms ver te zoeken is.. Vooral als je het vaak getimed moest doen en de mmm maakt het er ook niet allemaal even fijner van maar goed. Komt goed. Hier een aantal jaren geleden ook een aantal dierbaren verloren. In een jaar tijd 5 familieleden van mijn man. Eerst vrij plotseling oma van mijn man paar maande. Daarna peettante van mijn man net 50 ook aan kanker. Snel daarna allebei de opa's van mijn man en een tijd erna de zus van mijn oma waar wij vroeger veel kwamen. Dat was echt een heel heftig jaar... En wat Saskia ook zegt uiteindelijk maakt het je ook wel sterker...
romie, super zeg!! 9 embryo's en nu hopen dat deze lekker blijft plakken!! Even een vraagje aan jullie allemaal... in ons intake gesprek gaf de verpleegkundige aan dat we beter geen alcohol konden gebruiken, maar het was meer een algemeen gegeven... dat wisten wij natuurlijk ook al wel... maar... nu zijn wij behoorlijke carnavalsvierders, en zeker mijn man vindt het best lastig om dan geen alcohol te mogen drinken... we zijn zelfs aan het twijfelen om dan maar een paar dagen weg te gaan, want vooral hij hikt er erg tegen aan... Weet iemand van jullie of er onderzoek bekend is over het gebruik van alcohol en de invloed op vruchtbaarheid, hoe die invloed nou eigenlijk is enz.? Niet dat we dit er niet voor over hebben, maar we willen wel graag weten of het nuttig is... de 3 keer dat ze nu het zaad van ml getest hebben was de hoeveelheid elke keer namelijk exact hetzelfde of hij nu in de weken/maanden ervoor veel of weinig gedronken had... Misschien kan iemand van jullie ons met deze vraag helpen!
@ Fiona: Wij zijn ook echte Brabantse carnavallers (lees: gezellige drinkers)!! Maar we hebben afgesproken sinds dat ik begonnen ben met spuiten beide geen alcohol te drinken. Wij willen niks aan het risico overlaten.Mijn vriend zit ook in een carnavalsclub, maar het gaat hem zeker lukken niet te drinken en ik geloof hem! Als het kan ga ik wel naar het cafe (als ik dus geen punctie of TP heb...) en drink dan ook alleen fris. Mijn vriend kwam zelf met dit voorstel en ik kan me er prima in vinden. Ik weet niet zo goed of alcohol effect heeft op de behandeling....
@fiona ik heb ook geen idee wat het voor invloed heeft. Als het zaad slecht is raden ze alcohol drinken af. Mijn man drinkt bijna nooit en heeft met de feestjes van afgelopen week netjes de alcohol laten staan. Hij zegt ook dan heb ik ook het idee dat ik iets mee kan doen. Aangezien wij vrouwen heel het traject moeten doorstaan en hun langs de zijlijn staan. Maar goed iedereen doet het op zijn haar manier
Alcohol verminderd de vruchtbaarheid wanneer je dagelijks of wekelijks volgiet.. Bij de carnaval kan hij volgens mij best een biertje drinken, maar niet lam gaan denk ik. Dat is lullig voor de vrouw
Alcohol: tegen ons is gezegd dat veel drinken een dip KAN veroorzaken in de kwaliteit van het zaad. Ook als manlief ziek is geweest, KAN er een dip in zitten. En het duurt 72 dagen voordat het zaad weer op het goede niveau is dan, dus dat duurt best lang. Ik zou zelf het risico niet willen nemen. En mijn man denkt daar gelukkig hetzelfde over. En inderdaad, dan gaat het wel over flink drinken. 1 of 2 pilsjes kan geen kwaad. Alaaf!!!
Aangezien ik pas eind febr een tp van me ijskindje krijg ga ik vanaf dinsdag even crashen met het Cambridge dieet..... Weeg nu 92 kilo en wil er 12 vanaf hebben..... Hopelijk kom ik daarna alleen nog aan van de zwangerschaps kilo's... Heb er zin in.... Iemand dit ook gehad????? Ik weet wel dat crashen niet goed is maar toch haha
@ Saskia: Ik heb 3 jaar geleden ook aan Cambridge gedaan en in bijna 3 maanden 15 kg afgevallen. Dat crashen is idd niet goed, maar voor mij toen DE manier om heel streng voor mezelf te zijn. Andere manieren hield ik niet vol! Daarna in samenspraak met dietiste overgestapt naar koolhydraatvrij eten. Na een paar maanden ben ik weer langzaamaan koolhydraten gaan eten. resultaat: nog eens 5 kg eraf. En ik woog 95 kg!!! Nu eet ik nog steeds koolhydraatarm, dus alleen in het weekend brood, aardappels, rijst of pasta. En ik zit nu nog steeds op mn streefgewicht van 75 kg! Dat koolhydraatarm eten is geen dieet, maar een leefstijl!! En voor mij werkt het prima! Ik voel me stukken beter en heb veelmeer energie! Ik heb veel gehad aan de informatie van 'Yvonne Lemmers'. Volgens mij is dit niet voor iedereen ideaal, maar het is het proberen waard toch??
romie 9 wow dat zijn er wel veel 29-1 nou dat wordt duimen draaien meis liz21 nou als alleen slecht slapen idd alles is dan is dat nog wel te overzien. brrr ik ben vandaag nie naar buiten gegaan haha vond het binnen al niet altijd even warm. fiona wat fijn dat je nu eindelijk een datum hebt!!! weet niet of je het zelf heel erg nodig vindt om naar een andere groep te gaan. ik denk dat wij allemaal wel weten dat de eerste keer meteen raak een kleine kans is en dat er hier zeker in feb ook nog mensen in een traject zullen zitten (al hoop ik natuurlijk van niet). en al hebben we wel allemaal mzzl we kunnen je wel vertellen hoe wij het hebben gehad en ervaren. Ook hier brabo aan boort maar weet nie of ik dit jaar carnaval ga vieren. Mijn mannetje en ik hebben besloten geen alcohol te gebruiken en wij nuttigen graag een drankje samen zeg maar haha. aangezien mijn man niet nuchter tussen dronke mensen kan staan wordt het denk ik ook voor ons geen carnaval dit jaar. wij gaan beide ook gewoon werken die week. saskia ik ken het alleen van me schoonbroertjes (heb er twee en 1tje heb ik verteld eerder maar de jongste heeft ook 1 gezwel in zijn long gehad gelukkig leven ze beide nog). maare is wel heftig zeg dat je op het randje hebt gezeten. gelukkig ben je er nog en mag je je nu concentreren op het mama worden. jufaman poeh dat is dan wel heel emotioneel ja als mensen dat soort lieve dingen doen en zeggen op dit moment. lijkt me wel heel speciaal dat net dat kindje het heeft gehad en dat je daar nu nog contact mee hebt doordat de moeder een vriendin van je is. @ dieet ik ben nu sinds april zoiets aan het afvallen maar dan ook echt alleen door te sporten en me eten aan te passen en niet een dieet te volgen. ik eet eigenlijk gewoon alles maar doe veel afwegen. toen ik er mee begon woog ik 85.4 en weeg nu 74.5. ben nog lang nie klaar want mijn streefgewicht is 67, wil alleen geen dieet doen om die laatste kilo's er nog af te krijgen.
Indd dat streng zijn tegen jezelf en het zien dat de kilo's eraf gaan. Dat is voor mij een drijveer. Ik ga dit doen tot de tp en dan zeg ik tegen die vrouw dat ik zwanger ben en dan helpt zij mij wel weer met opbouwen. En hoop dan op gewicht te blijven....... Ja ik mag me gelukkig hierop op concentreren dat is echt iets moois...... Nou ik ga aan het werk word een drukke dag vandaag.....
Ohh de spuit deze ochtend was vervelend hij ging er goed in maar het spul erin spuiten was aardig vervelend. Vandaag een dagje (hoop ik) zonder bijwerkingen zodat ik me lekker kan richten op de 12.5 jr die mijn mannetje en ik vandaag samen zijn. Hij heeft bij een restaurant gereserveerd de lieverd Een fijne dag iedereen.
Jufaman, Ja wat is dat toch wat. Hoe oneerlijk en soms ook wel frustrerend. Soms is het lastig om dat te begrijpen. En kun je er zelfs soms van balen waarom zei wel en ik niet. En inderdaad ook wel weer lief van je buurvrouw, dat ze wel een beetje met je mee kan voelen. En wat is dat mooi dat zon meisje het haalt, en dat je daar dan zo goed contact mee hebt. Zo zie je maar weer er zijn ook mensen die aan je denken en met je meeleven Saskiaenroy: Nou je moet gewoon blijven hoor, Wamt (we) ik vind(en) het fijn dat jij er ook bent. Dikke knuffel voor jou en hopelijk knap je gauw weer op. En dat emotie hoort er allemaal bij.. Ps wat een mooie tekst zeg, en dat houden we zeker in gedachten. Toen ik ging trouwen was het echt een stralende dag en echt super warm mooi weer. Ik trouwde in een koets en het was echt een sprookje. Ik weet zeker dat dat mijn moeder was die dat had geregeld. Tjee jij hebt ook wel het nodige voor je kiezen gehad heftig hoor Maar gelukkig ben je er weer boven op gekomen.. Goh wat een wonder zeg. Dat het ineens weg was. Dat blijft mysteries, je hoort wel meer van die verhalen, maar je het dan zelf bent is nog steeds wonderlijk denk ik dan.. Jane Je mag gewoon blijven hoor, altijd gezellig en zo weten wij hoe het met jou gaat.. Maar zo houden we moed dat wij straks ook een kindje in ons buikje hebben.. Poppetjes pfff dat is ook niet niks zeg, best heftig wat je hebt moeten mee maken. En ja met zulke periodes waar we nu in zitten is jammer dat we onze moeder niet hebben , maar ze kijkt zeker op ons neer en kan trots op ons zijn.. Mijn nichtje had een gele slip gehaald van judo en zeg ik tegen mijn nichtje dat beppe voor haar mamma voor mij trots op haar geweest zou zijn. We praten nog over haar en zo hebben we het er over wat ze zou zeggen meestal weten we dat al..hahahah Dobberman Ja dat is zeker best slopend en gek dat dan weer de kanker zo lang in het lichaam kan blijven, en dat hij in mate het leven weer op kan pakken.. Fiona Jammer dat je ergens anders gaat kijken. Ik wordt ook pas ergens in februari opgeroepen dus het duurt voor mij ook wel even. Maar wie weet zien we je gauw weer terug..
@Zonneschijn, ik praat ook nog genoeg over haar, tegen haar foto en soms ook als ik onderweg ben. De mensen maar denken dat ik lijpe hoentje ben *grijns* @SaskiaenRoy, wij overwegen het cambridge ook, nu zou hij geloof ik diet pro halen om mee te starten. Zou het cambridge blijvend resultaat hebben? Weeg nu 82 met 1.67m dus wil er nog zeker wel 10 af. 15 zou mooi zijn maar ben al blij met 10! Ook al met 5 trouwens..
@ poppetje!! Ja Cambridge is blijven maar gaat niet vanzelf. Na de shakes leer je verantwoord eten....