In dec 2012 / Jan 2013 starten met IVF-ICSI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Dobbermama1986, 14 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Hallo dames,
    ik had een nieuw topic geopend over het starten met ivf/icsi.
    Toen reageerde dobbermama dat ik ( en de meiden die in mijn topic al hadden reageerd ) me ook hier bij aan kon sluiten.
    Hoe meer meiden, hoe beter we elkaar kunnen steunen en hoe gezelliger het is natuurlijk ;)
    dus bij deze wil ik graag met jullie meekletsen.

Even voorstellen. Ik ben Citroen, 22 jaar en gelukkig met Citroen-vriend. We hebben alles op orde, werk, allebei mooie baan en willen graag een kindje. Wij zijn helaas allebei verminderd vruchtbaar, dus zijn we begin 2012 gestart met de mmm.
    ik begon met clomid, dit sloeg niet aan. en daarnaast bleek uit de zaadonderzoeken ook al snel dat het bij vriendlief niet goed zat. eerst dachten we aan IUI, maar dat is voor ons niet een optie. daarvoor is het zaad van vriendlief te slecht... en dus hopen we dat IVF/ICSI ons kan helpen met de grote wens voor ons eerste kindje.
    hiermee beginnen we begin volgend jaar. wanneer precies is nog niet bekent omdat het een traject in 2 ziekenhuizen is (stimulatie en punctie in zh1 en lab fase en terugplaatsing in zh2) we gaan dus januari naar ziekenhuis 2 voor de aanmelding, en ook daar moet vriendlief eerst nog eens zijn zaad inleveren.

tot die tijd wil ik niet stilstaan. daarom ben ik wel bezig met hormonen injecteren, en bij een eisprong gaan we zelf klussen.
    de kans hierbij is heeeeel klein, maar ik heb liever een hele kleine kans dan helemaal geen kans totdat we met ivf/icsi beginnen.

op dit moment zit ik dus op het wachtbankje, nod 3 januari.

Ik vind het allemaal best eng en spannend, en het lijkt me fijn om elkaar in deze nieuwe stap te kunnen steunen :)

2. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Citroen zo best heftig om op je 22ste te moeten horen dat je beide verminderd vruchtbaar bent.

Zoals je misschien al hebt gelezen ik starts 5 jan met de eerste spuit en ga het ivf-icsi traject doen met me mannetje.

Hier zijn sommige die bijna gaan beginnen of zojuist zijn begonnen. Andere starten in januari.

Leuk dat je mee komt kletsen!

3. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    @dobbermama het spuiten valt echt mee!! Heb overleefd en het zelf gedaan!!!!

4. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Hier ff druk geweest ivm kerst.
    Tsja testdatum, 14 dgn na tp, 18 na eisprong.
    Maar ja zolang wachten ga ik dus echt niet volhouden.

5. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Hahaha poppetje wat goed van je! Doe jij trouwens in de avond of ochtend spuiten?

Jane hoop voor je dat die dikke vette streep blijft staan!

6. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Zien jullie verschil?

7. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    @citroen, sterkte met alles. ''voordeel'' dat je nog zo lekker jong bent!
    @poppetje77; ik zei het toch!!!
    @Jane1981; nee ik zie geen verschil...of zie ik in de onderste wel een dun streepje? Moeilijk hoor, ik zit dan ook in een spiegelende laptop te kijken. Heftig hè, dat wachten. Succes!!!
    @Dobbermama; ja ik zou als ik jou was ook effe navraag doen over die spuitinstructies. Meen je dat nou dat je het fijn vindt dat je pas na de feestdagen begint? Dat ervaar ik heel anders! Als ik kon, begon ik vandaag nog!!!! Die feestdagen vind ik echt veel minder interessant dan het proberen zwanger te raken! Maar goed, iedereen beleeft het natuurlijk op haar eigen manier. ;)

Gisteren te horen gekregen dat ook een andere schoonzus zwanger is. Jeetje zeg, de 2e nu! Natuurlijk ben ik blij voor ze, maar toch effe potje zitten janken hoor!

8. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    @ r1981 och meis snap volledig dat je net een potje hebt zitten janken! Is zoooo dubbel als iemand dicht bij je staat en blijkt zwanger te zijn.
    @ op die onderste lijkt er idd een heeeeeeeeel licht streepje te staan. Op die bovenste zie ik heel zeker maar 1 streepje

Ja ik meen da echt ik zou tijdens de feestdagen nie willen spuiten. Mijn man en ik hebben nog zeker 4 flinke feestjes staan en willen 2012 flink feestend afsluiten. Ik weet niet het is iets wat zowel mijn man als ik beide los van elkaar toch wel wilde doen op deze manier.

9. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    @dobbermama, ik spuit in de avond, om 18.45u, ben geen ochtendmens dus als ik ff uit mag slapen, doe ik dat graag.Nu moet ik woensdag met het tweede erbij beginnen en die spuit moet ik mengen, ook lastig maar komen we wel weer doorheen.

@r1981 herken het gevoel hoor, was ook blij dat hij vrijdag zei dat ik zaterdag mocht beginnen. Na ruim 3 jaar genoeg gewacht!!!! Herken je gevoel van een potje janken ook! Iedereen in mijn omgeving is of per ongeluk zwanger of direct bij het proberen. Je gunt het iedereen maar toch doet het soms pijn. Vind mijn vriend altijd lastig te begrijpen maar hey, ben een vrouw, snap soms mijn hormonen ook niet :)

Benieuwd wat er vrijdag bij de echo te zien is en of ik al een datum voor de punctie mee krijg.

10. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    hee jane leuk dat ik je hier ook weer tegenkom!

ik denk op de onderste een licht streepje te zien,
    op de bovenste zie ik niks

mijn duimen draaien meid!

@all. hier inmiddels 6 dagen na de pregnyl, en behoorlijk last van pijnlijke borsten... bleh.

11. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    ik wens iedereen hele gezellige kerstdagen toe, en natuurlijk een mooi 2013! laat het ons jaar worden ;)
    Bekijk bijlage 294476

12. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    @Poppetje oke ja ik denk dat ik de ochtend pak anders denk ik er te veel aan overdag dat ik die spuit nog moet gaan zetten. (Haha gelukkig start ik in een weekend dus heb even de tijd 2x haha)

@citroen jij ook fijne kerstdagen! Enne als je tot nu toe alleen pijnlijke boobs hebt valt het dan nie mee eigenlijk? Al moet ik toe geven "da doet pijn en is zeker nie fijn".

13. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    @dobbermama ochtend niet praktisch, als ik werk moet ik er vroeg uit, om nou om half zeven die spuit te zetten! Dan moet ik het weekend ook zo vroeg uit bed om te prikken. Geen ochtendmens!! Tot zover nog geen bijwerkingen!

Iedereen fijne dagen trouwens ;) xx

14. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Hoi dames,

Mag ik meelezen en meeschrijven hier? Ik ken Dobbermama al wel en via haar ben ik op zoek gegaan naar dit topic.

Even kort mezelf voorstellen: Mijn naam is Jufaman81 en ik volgende maand word ik 32 jaar. Ik geef les op een basisschool en mijn vriend heeft ook een goede baan! We zijn al 2 jaar bezig om zwanger te raken. Na 1 jaar ben ik via de huisarts naar de gyn doorgestuurd. Na 2 samenlevingstesten, 3 zaadonderzoeken, een hoop echo's, een HSG-onderzoek en een mislukte IUI poging zijn we doorgestuurd naar een fertiliteitskliniek om door te gaan met IVF/ICSI. Dit ivm met hele wisselende zaadkwaliteit (van 72 miljoen tot nog geen 100.000!!). Bij mij is alles gelukkig goed.

Aanstaande vrijdag prikinstructies van de medicatie die ik nu al thuis heb liggen. Als ik het goed heb moet ik 10 januari beginnen met prikken. Ik wacht maar af wat ze te zeggen hebben.

Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal. En ik hoop steun te vinden hier en misschien kunnen we elkaar helpen bij lastige situaties.

Heel veel succes meiden! Op naar een mooie 2013!

Liefs jufaman81

15. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    @jufaman Welkom hier! Spannend voor jou dus.

Hoe kunnen ze bij jullie allemaal weten welke dag je mag starten? Bij mij was het afhankelijk van wanneer mijn eerste menstruatiedag was. Ik start op dag 2 met de gonal f en vanaf dag 6 een andere spuit erbij. Het kan zijn omdat mijn cyclus maar 26/27 dagen is.

Hoe dan ook is het echt spannend. Voor jou vrijdag om te leren prikken, wij vrijdag een echo om te kijken of de eitjes bijna goed zijn voor de punctie.

Overigens op dag 5 nog geen last van bijwerkingen, gelukkig..

16. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ik moest beginnen met de pil als ik ongi werd. Dat was afgelopen zondag. Op dag 18 van de pil moet ik beginnen met spuiten en dan kom je uit op 10 januari. Ik had het lange schema en dan kunnen ze wel vooruit plannen.

Afgelopen maandag dus gebeld om ongi door te geven en moeten we dus vrijdag naar het zkh voor de prikinstructie. Hoe heb jij het prikken ervaren?

Voor jou is het vrijdag dus ook spannend!? We houden elkaar op de hoogte!

17. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik ben als de dood voor spuiten, de instructie ging super snel, maar het uiteindelijke prikken valt zo mee. Je moet alleen goed nadenken welke tijd je wil, iedere dag moet je dezelfde tijd prikken. Merk wel dat de ene plek, die voel je amper, de andere plek wel iets. Ik bloed wel iets na maar heb vrij dun bloed, zie ik ook altijd met bloedprikken. Bij manlief duurt 1 buisje vullen 5x zo lang als bij mij.

Ik heb het korte schema dus zal het daar wel aan liggen. Wij hadden vrijdag de eerste afspraak en prikcursus, was die ochtend ongesteld geworden en kon gelijk zaterdag starten met prikken.

We houden elkaar zeker op de hoogte!

Mijn mannetje vindt me overigens te positief maar als ik ga doemdenken, wordt het helemaal zo zwaar. Na drie jaar wachten ben ik gelukkig dat we hulp hebben. Spontaan zou gezien zijn zaadjes een wonder zijn.

18. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    jufaman, gezellig dat je ook komt mee kletsen! ik ben hier ook net bijgekomen. erg fijn dat we elkaar via deze weg kunnen steunen en kunnen kletsen! :) spannend he?

@all... vandaag 8 dagen na de pregnyl, dus 6 of 7 dagen na de eisprong, ik ben nog niet ongi maar voel af en toe wel wat van binnen,,, dus het zal wel weer in aantocht zijn.
    de vorige ronde werd op dag 8 of dag 9 na de pregnyl ongi (ligt eraan hoeveel uur na de pregnyl het eitje is gesprongen)
    ik hoop dat mijn lf fase deze keer wat langer is maar ik ga er maar niet vanuit...

19. Zonneschijn38

Zonneschijn38 Bekend lid

25 apr 2012
    608
    0
    0
    werk op de bso/kdv
    Friesland
    Hallo mag ik ook meeschrijven..
    Ik ben zonnetje, wij hebben iui gehad maar door de slechte zaadkwaliteit van mijn man zijn we door gestuurd, voor ivf, isci. We hebben al in een itake gesprek gehad in het umcg in groningen en worden als het goed is omstreeks februari opgeroepen en mogen dan eindelijk beginnen..

20. Sanst

Sanst Actief lid

29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik schrijf/lees graag mee met jullie. Na 3 IUI pogingen maken we nu de overstap naar ivf in januari. Van de week begonnen met de pil. Het schema moet ik nog krijgen wanneer ik precies ga beginnen. Iedereen heel veel succes in 2013!

Deel Deze Pagina