In dec 2012 / Jan 2013 starten met IVF-ICSI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Dobbermama1986, 14 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Heej Sanst,

Ik ben afgelopen zondag begonnen met de pil. Morgen naar het zkh voor de prikinstructies en het schema. Ben heel erg benieuwd en het is toch echt wel spannend aan het worden nu.

Welkom zonnetje. Ik wens je heel veel succes met alles wat komen gaat. Houd je ons op de hoogte?

2. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Goed nieuws:

3. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    @Jane1981; GEFELICITEERD!!!! Hoop dat we jouw goede voorbeeld allemaal gauw mogen volgen!!!! Hoe voel je je?

4. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Joehoew!!!!!! Proficiat Jane!!

Dat is een goede afsluiter van 2012!

Dat er maar heel veel mogen volgen!

5. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Dank jullie.
    Voel me goed alleen wat moe en zo vergeetachtig maar verder goed

6. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    proficiat jane!! Super!
    Geniet ervan!

7. Zonneschijn38

Zonneschijn38 Bekend lid

25 apr 2012
    608
    0
    0
    werk op de bso/kdv
    Friesland
    Jane Hartelijk gefeliciteerd...Wat heerlijk nieuws zeg. Ik ken je wel niet zo goed, maar vindt het super voor jullie..

8. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Haaa dames,

Per toeval dit topic weer tegengekomen en zou toch wel weer graag willen meedoen.
    De bedoeling was om het een beetje van me af te zetten maar merk toch wel dat het me zwaar valt.
    Ben afgelopen zaterdag begonnen met de pil, nou wat was dit heftig zeg!
    5 jan eerste spuit..
    Dames, op naar een positief 2013!

@Jane; gefeliciteerd! Geweldig voor je zeg! Geniet!

9. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    @Liz21, gewoon gezellig meekletsen, als het je helpt of steun geeft dan is dat toch kei fijn!

10. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    @ poppetje haha ik ben ook geen ochtend mens maar toch ga ik denk ik voor de ochtend. fijn dat je nog geen bijwerkingen hebt..
    Spannend morgen hoop dat alles goed gaat :):):):)

@ Jufaman he he gezellig je hebt ons gevonden :D good luck morgen !!

@ citroen het is eigenlijk ook de omgekeerde wereld he... normaal zit je nie te wachten op je ongi en nu lees je veel dat mensen op hun ongi zitten te wachten letterlijk achja uiteindelijk willen we natuurlijk allemaal da we voorlopig nie meer ongi worden door de juiste redenen ;)

@ zonneschijn welkom en gezellig dat je mee komt kletsen. Heel veel succes en idd hopen dat je in feb snel kan beginnen :D

@ sanst ook jij van harte welkom. Ik heb zelf geen ervaring met het eerst beginnen met de pil maar volgensmij als ik een beetje goed mee heb gelezen met wat andere hiero zal je dan idd in ongeveer jan uitkomen. heel veel succes

@ jane1981 GEFELICITEERD!!!!!!!!!!

@ Fiona hoe is het bij jou?

@ Liz21 wat grappig ik zet ook op 5-1 mijn eerste spuit. snap dat je het wat meer van je af zou willen zetten. Ik heb dat gevoel ook vaak maar van de andere kant vindt ik het fijn om te lezen dat ik niet alleen ben en dat ik niet alleen die spuiten moet zetten..die punctie moet ondergaan... moet wachten tot ik eindelijk kan beginnen en straks het wachten met de terug plaatsing. In mijn omgeving hoor ik alleen maar "wel positief blijven hoor" op het moment dat ik iets kwijt wil. Merk dat niet iedereen het besef heeft dat dit tussen de oortjes meer doet dan dat ze in de gaten hebben. Ik wil ook wel eens een potje lekker janken of flink mopperen of alle vragen die in mijn hoofd rondspoken uitspreken.
    Starten met de pil heftig? had je er veel last van dan?

@ hier nou ik ben vandaag me medicijnen gaan halen maaarrrrrr ze hadden niks dus moest alles besteld worden. Moet morgen even bellen en dan gaat me mannetje het halen voor me (als het binnen is anders moet het maandag gehaald worden).
    Ik had een klein beetje zitten rekenen weet alleen nie of het klopt maar zoals ik uit kwam heb ik 1 feb de punctie en 4 feb de terug plaatsing..hoop zo dat dit waar is want dan heb ik een heel weekend om bij te komen..

11. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,

Nou.. het clubje is wel alweer wat groter geworden!! Had de vorige keer alleen op jane gereageerd want heb even geen laptop gehad, die was kapot, maar nu kan ik weer gewoon reageren haha...
    jufaman, jou ben ik volgens mij al een aantal keer tegengekomen in nod topics ofzo... onthouden want ik ben zelf ook leerkracht, op een SBO, kinderen van 10 jaar...

Tja, hier niet veel speciaals te melden... wij zijn aan het wachten tot 8 januari, dan hebben we het intake gesprek met de IVF verpleegkundige... hebben wel al alle medicatie thuisliggen en de informatieavond gehad... maar nu dus nog wachten tot we ook echt kunnen starten...
    Waarschijnlijk wordt dit ongeveer de 10e start met de pil en dan op dag 17 beginnen met decapeptyl spuiten, dus eind januari pas écht aan de slag... duurt wel allemaal echt lang, maar ja... geduld hebben dat hebben we inmiddels wel geleerd...

jufaman en sanst jullie dus ook eerst de pil... tja... jullie lopen allemaal nog wat voor op mij volgens mij...

Nou.. ik ga nog even van de vakantie genieten... tot snel maar weer!
    xx

12. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    sanst, zonneschijn, liz
    welkom!! gezellig wordt het hier zeg!

jane, ik feliciteer je in dit topic nog maar een keer ;) geweldig meid!!!

hier vandaag ongi geworden! helaas...
    en jammer genoeg ook weer precies op de 10e dag nadat ik de pregnyl heb gezet... dat betekent dus dat mijn lf fase ook weer precies gelijk is, 7 of 8 dagen (hangt er vanaf hoelang na pregnyl de eisprong is geweest...)

ik baal!

13. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ha meiden,

Ik ben heel trots op mezelf!!! Klinkt erg stom en arrogant, maar zo voel ik me nu wel!

Heb vanmorgen de prikinstructie gehad en ik heb bij mezelf durven spuiten. Het duurde wel even wat langer voor dat ik de spuit echt in mijn buik durfde te zetten en het kostte een paar traantjes, maarrrrr ik heb het gedaan! En achteraf viel het allemaal mee. Op 9 januari ga ik beginnen en als alles volgens plan loopt, zouden we eind januari/begin februari een punctie en terugplaatsing kunnen doen. Ein-de-lijk een eerlijke kans voor ons! Daarna nog een proef-embryo-terugplaatsing gehad. Dan meten ze je baarmoeder op om niet voor verrassingen te staan als ze echt een embryo terug gaan plaatsen.

@ Citroen: ik begrijp dat je baalt vandaag. Ik hoop toch wel dat je hoop blijft houden! Sterkte meid

@ Fiona: het zou best kunnen, maar ik weet het eigenlijk niet meer... #schaamschaam# Ik zit ook niet meer bij de NOD-topics hoor. En inderdaad; wat kan het allemaal lang duren. Dat vond ik ook en vind ik nog steeds! Ik kan daar ook nog niet echt aan wennen. Maar we doen het maar stapje-voor-stapje! Sneller kan toch niet, hoe graag ik het ook zou willen!

@ Liz: welkom en kletst met ons mee!

Grts jufaman81

14. Sanst

Sanst Actief lid

29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jane gefeliciteerd met dit mooie nieuws!!

@citroen, snap dat je baalt. Ken dat gevoel helaas. Net voor de kerst was ik ook ongesteld geworden. Dit keer een flinke teleurstelling en flink wat tranen laten stromen. Had mijn hoop zo gevestigd op de laatste IUI.

Ik wacht op mijn schema wanneer ik kan beginnen met de hormonen. Gister alles opgehaald bij de apotheek. Schrok wel van die tas vol. Ik hoop dat ik niet al te lang aan de pil hoef. Wil nu eigenlijk zo snel mogelijk beginnen....

15. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    @Jane allereerst gefeliciteerd!!!!

@alle nieuwe dames: welkom!!! we hebben een leuk clubje zo ;)

@Jufamam, heb jij echt een super uitleg gekregen, ik moest op een bal oefenen en tp niet geoefend. Overigens geen traan gelaten maar vond het thuis wel eng de eerste keer.

Vandaag echo gehad, zag nu 4 grote folikels en 2 kleintjes die met geluk nog groter kunnen worden. Morgen weer een echo en dan maandag of dinsdag de punctie waarschijnlijk.. Uiteraard had ik gehoopt op meer eitjes maar beter 4 mooie dan 8 slechte zullen we dan maar denken. Bovendien zegt mijn nuchtere mannetje dan ook: we hebben maar 1 plakkerd nodig :)

Ik blijf erbij.. 2013 wordt het jaar voor ons allemaal.. :)

16. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Citroen bah balen meid dat je ongi bent geworden!

Fiona da wachten is alles behalve leuk ik ben iemand met weinig geduld maar wil echt pas na de feestdagen starten dus ja heb het mezelf aangedaan haha.

Jufaman nou goed van je dat je jezelf toch ertoe hebt kunnen zetten om die spuit in je buik te kunnen prikken. Op naar 9 jan

Sants ik kan me medicijnen maandag gaan halen ben benieuwd naar de hoeveelheid.

Poppetje spannend volgende week de punctie wat gaat het snel nu zeg bij jou. Idd je heb er maar 1 nodig en wie weet heb je er dadelijk 6 die ze kunnen aanprikken tijdens de punctie

17. saskiaenroy

28 dec 2012
    82
    0
    0
    Veiligheid
    Noord-holland
    Hoi meiden,
    Mag ik hier mee kletsen???

Vorige week zaterdag 22-12 de tp van een 8 cellige embryo. Zit nu in me wachtweken.. Maar heb zo een behoefte om mee te kletsen.
    Zag bij Jane een positieve test geweldig zeg! Dat 2013 maar heel mooi jaar word!!

18. lindazzz

lindazzz Lid

12 dec 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had allemaal .
    We hebben de eerste icsi achter de rug. 5 matige embryos. 2 teruggeplaatsr. Helaas geen zwangerschap. Geen cryos.
    Nu ad pil. 5 januari start lucrin. 16januari uitgangsecho om te starten met gonal f.
    Lieve dames, prikken is niet vervelend.
    T wordt een dagelijks ritueel .
    Ik heb een zorgverzekeraar gevonden die 4x vergoed.
    Pno zorg. Zwolle geeft sowieso met icsi toestemming voor de 4e poging !
    Echter is je premie wel 170euro maar dat weegt niet op tegen 3500 zelf betalen.
    Heel veel succes , hopelijk kunnen we wat aan elkaar hebben de!

X linda

19. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    @ saskia spannend bij jou. Wanneer mag je testen? En natuurlijk mag je meepraten heel graag zelfs

@ lindazz wat spijtig dat de eerste poging niet is gelukt... De harde waarheid. Heel veel succes met je tweede poging ik zal voor je duimen (net zoals voor de andere meiden hier)
    Ik hoop een 4de poging nie nodig te hebben maar bedankt zal het in me achterhoofd houden

20. saskiaenroy

28 dec 2012
    82
    0
    0
    Veiligheid
    Noord-holland
    Dobbermama, bedankt :)
    Ik mag officieel bloedprikken op 7 januari!!!
    Maar vanmiddag de testen al in huis gehaald hoor, ik ben zo zenuwdoos zodra het kan 13 of 14 dagen na tp want 7 januari is 17 dagen na de tp.
    Voel hele kleine steekjes soms maar me gevoel zoekt er nog niets ergs achter. Voel me verder super!

Als iemand vragen heeft stel ze gerust hoor ik ben begonnen met het spuiten van decapeptyl daarna met menopur en sinds de punctie aan de utrogestan bollen..dit is onze eerste icsi poging..

Deel Deze Pagina