In dec 2012 / Jan 2013 starten met IVF-ICSI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Dobbermama1986, 14 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Fiona goedzo meis! Lees dat ook jij weer terug in het zadel bent gesprongen.

R1981 dat je veel hebt gehad een kl momenten maakt dit niet minder moeilijk. Hier gaat doe al 3 dagen niks maar weet nie of ik mij steeds beroerder voel of juist wat beter.

2. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Hallo meiden,

Van vrijdag op zaterdag nacht werd ik zwetend en met enorme pijn in mijn linkerlies wakker. Zh gebeld en overleg gehad met gynaecoloog. Leek op een gedraaide eierstok. Heb ik voor mijn zh opname ook al een keer gehad en kan door overstimulatie komen. Eierstokken zijn daardoor nl groot en topzwaar. Gelukkig lijkt eierstok vanzelf weer teruggedraaid te zijn want pijn zakte af na circa 3kwartier. Nog steeds een zeer gevoelige buik en ben ook wel een beetje klaar met al die tegenslagen. Voel me echt een wrak... heb enorm last van mijn si gewricht en loop daardoor moeilijk, mijn buik blijft opgeblazen en erg gevoelig, darmen zijn door vocht in buik nog steeds van slag, heb zwangerschapsklachtjes door 7weken zwangerschap en mijn eierstokken lijken nogal flexibel te zijn in mijn buik.
    Zit duidelijk even in mijn zeurmodus... sorry, soms lucht het op om even te klagen. Er komt vanzelf een moment dat het genieten mag beginnen ik kan niet wachten...

3. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Hier volle bak ongi, dus vandaag zkh gebeld. Volgende week dinsdag alweer de 1e echo. Hopen dat alles in mijn natuurlijke cyclus het goed doet, want dat zijn de beste omstandigheden om een embryo terug te plaatsen. Duimen voor een flinke eisprong dus....

4. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Prima achja zo'n zeurmodus hoort erbij. Pff wel mzzl dat je eierstok weer is terug gedraaid. Ben benieuwd of ik morgen nog iets te horen krijg over mijn eierstokken aangezien ze de laatste keer te groot waren.

Juf nou dat is lekker snel die eerste echo :) idd hopen dat alles op de gewone cyclus teruggeplaatst kan worden.

Donderdag in de ziektewet gegaan en vandaag toch maar weer werken. Gisteren nog goed ziek geweest de hele dag maar denk dat thuis zitten mij niet goed doet nu. Achja morgen maar weer een half dagje

5. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Prima, wat vervelend allemaal zeg. Lijkt me zeer pijnlijk die verdraaide eierstok. Tuurlijk mag je zeuren.

Jufa, fijn! Ik hoop voor je dat alles spoedig verloopt!

Dobber, beterschap!

Hier mogen we niet klagen. Het gaat lekker zijn gangetje. Acupunctuur behandeling gehad en daar zeiden ze dat ik een verkrampte baarmoeder had. Hier gaat ze nu aan werken. Ook krijg ik dadelijk bij een volgende poging tips wat betreft eten etc. en ze werkt met kruiden. Baadt het niet schaadt het niet zullen we maar zeggen.
    Na dit heb ik echt alles geprobeerd dus ik hoef nooit te zeggen 'had ik maar'.
    Morgen evaluatiegesprek in Eindhoven. Blij dat ik eindelijk mijn hartje kan luchten over de behandeling. Hoor om mij heen via via heel veel dames die ook zo'n slechte ervaring hebben gehad wat betreft punctie en begeleiding. Ik hoop dat ze wat met mijn kritiek doen zodat dit andere dames beter af gaat. Het is al allemaal zo heftig.

Fijne dag!

6. Ruitentien

17 jan 2013
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames,

Hier even een berichtje van mij. Ben ruim een week offline geweest ivm paar daagjes Nederlandse kust en aansluitend op wintersport. Vriendinnetje nam me onverwachts mee naar de kust om even uit te waaien en skiën met mannetje en vrienden stond al gepland. Heerlijk heb echt even gedachten zo goed als mogelijk kunnen verzetten.

Nu weer twee daagjes thuis en ook al weer aan het werk.

Heb verhalen teruggelezen en hoopte op goed nieuws. Helaas... Wel fijn om te lezen dat de meesten zich ook al weer herpakt hebben en klaar zijn voor volgende stap.

Wij hebben ook ons evaluatiegesprek gehad en zo gauw als ik ongesteld wordt gaan we starten met cryo behandeling.

Ik moet progynova gaan slikken en utrogestan gaan gebruiken. Heb gevraagd waarom het niet in eigen cyclus kan, aangezien er bij ons niks geconstateerd is en ik een regelmatige cyclus heb. Ze willen het graag volledig onder controle houden is het antwoord. Ik blijf het toch vreemd vinden dat elk ziekenhuis eigen procedure heeft.

Even kleine update van deze kant... Veel succes weer iedereen

7. BlackBarbie

BlackBarbie Actief lid

21 jan 2013
    101
    0
    0
    @ Allemaal
    Hallo dames, ik ben weer terug van weggeweest....ik moet alles weer ff gaan bij lezen van de afgelopen maand... ik kon ff niet meer met alle positiviteit terwijl alles bij mij steeds negatief is klinkt heel egoistisch maar dat is het niet.

Gefeliciteerd voor alle dames die zwanger zijn:
    Jane, Romie, Dobbermama en Ruitentien klopt dit??

Ik ga zoals jullie weten voor een cryo terugplaatsing.... als de ontdooiing goed gaat gebeurt dit aanstaande vrijdag middag al.
    Ik heb 2 cryo's dus hoop dat het goed gaat bij de ontdooiing.
    Er word er wel maar 1 teruggeplaatst.

Blackbarbie-25 jaar-1ste IVF-poging - 1ste kindje.
    2013 - 7 febr. Vroege MK gehad.
    *18 mrt. 2013 - 10e cyclusdag - Follikelecho.
    *22 mrt. 2013 - 14e cyclusdag - Cryo ontdooiing & terugplaatsing.

8. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Liz precies proberen kan geen kwaad

Ruitentien en blackbarbie veel succes met het process cryo terugplaatsing.

@hier half dagje werken en dan lekker met me. Mannetje weer genieten van onze kleine en samen lunchen. Hoop zo dat alles goed is en we groen licht krijgen om naar een eigen verloskundige te gaan. Ben wel een beetje klaar met het ziekenhuis gebeuren eigenlijk

9. Zonneschijn38

Zonneschijn38 Bekend lid

25 apr 2012
    608
    0
    0
    werk op de bso/kdv
    Friesland
    Hier helaas een negatieve test, jammer jammer.
    Maar goed vandaag nog even gebeld over hoe en wat en ik moet mijn ongesteldheid afwachten en dan moet ik gelijk bellen en dan hoor ik wel weer van hun bericht..
    Dus helaas het ivf trajecht..

10. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Hey Blackbarbie, fijn om weer wat van je te horen! Je reactie is heel begrijpelijk. Het doet ook heel veel pijn en het traject is loodzwaar. Ik wil je heel veel succes wensen en hoop van harte dat as vrijdag alles goed gaat!

Ruitentien, fijn om te lezen dat er bij jullie ook schot in de zaak is en dat het weer wat beter met je gaat.

Dobber, hoe was je echo? Kan me voorstellen dat je graag naar een verloskundige gaat!

Zonneschijn, wat balen zeg! Voel je wel al dat je ongesteldheid gaat komen?

Hier het gesprek gehad. Ben best wel opgelucht. Zij raden ons ICSI aan. Dit omdat uitslag van mijn man 800.000 was. Schrok hier wel van omdat hier nooit over gesproken is. Normaal zit mijn man tussen de 2 en 5miljoen. Beweeglijkheid is in orde en vorm ook.
    Hmmm stof om over na te denken dus. Verder heb ik aangegeven dat ik erg teleurgesteld was in hun manier van behandelen. Voornamelijk dat ik tijdens de punctie wat gewoon erg veel pijn deed, niet werd begeleidt. Schijnbaar waren ze die verpleegkundige wat mij zou moeten begeleiden vergeten... Erg vervelend. Mijn gevoel voor mijn keuze om over te stappen naar DD is daarmee wel nog meer bevestigd.

11. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Even ego post want zit bij me moeder. Echo is weer gelukt heb eindelijk het hartje zien kloppen :) ze heeft alleen niet laten weten hoeveel cm de kleine nu is en was best klinisch allemaal. Maar belangrijkste we hebben groen licht om naar een eigen verloskundige te gaan. Volgende week nog een screeningsbijeenkomst en dan voorlopig geen ziekenhuis meer. Echo vindt ik nie zo duidelijk maar staat in mijn foto album

12. Zonneschijn38

Zonneschijn38 Bekend lid

25 apr 2012
    608
    0
    0
    werk op de bso/kdv
    Friesland
    Hoi Liz,
    IK heb heel veel pijnlijke buikkrampen, maar meestal wordt ik rond het weekend ongi..
    Verder gaat alles weer zijn gangetje de frustraties zijn er weer uit en de positivie tijd bij een geraapt en we gaan weer door...

Blackbarry het is zeker even voor te stellen dat je wat afstand hebt genomen. De mmm valt zeker ook niet mee. Zet hem op vrijdag.. hopelijk gaat alles goed.

Fijne dag allemaal

13. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ha dames,
    Al even niks meer laten horen, maar ook niet veel nieuws natuurlijk... ongesteld geweest... 2 dagen net zoals normaal, dus niet langer en ook niet meer last gehad...
    Nu maar in afwachting tot mijn volgende menstruatie... 29 maart telefonisch evaluatiegesprek, dus heb wel al een vragenlijstje aangelegd, maar goed... verder niks spannends ofzo
    @prima, hoe gaat het inmiddels met je? Vast even schrikken geweest, en wat vervelend dat je er zo'n last van hebt!
    @jufaman, jeetje dan begint het bij jou ook weer op te schieten, fijn!
    @dobbermama, hoe gaat het met jou inmiddels?Weer een beetje opgeknapt? Superfijn dat je naar de verloskundige mag!!!!
    @liz, acupunctuur, daar heb ik ook over zitten denken... manlief vindt het belachelijk, maar ik denk toch zeker dat als het deze terugplaatsing niet lukt ik dat ga doen... en ja niet tevreden over eindhoven... ik ook niet 100% en een meisje die ik ken ook al niet... eigenlijk wel slecht! Dus ook icsi voor jullie... tja, geeft dan hopelijk toch een betere slagingskans... en hopelijk dat ze daarvoor in DD jullie ook goed kunnen helpen, maar als ik de verhalen zo lees dan moet dat goed komen!
    @ruitentien, jij dus ook op weg naar cryo tp... wanneer denk je ongesteld te worden? Bij jou dan dus wel hormonen erbij gebruiken... ik geloof dat ze hier zo veel mogelijk gewoon in natuurlijke cyclus willen doen...
    @blackbarbie, ik duim voor je voor morgen!! Spannend zeg!!
    @zonneschijn, balen zeg!! maar goed, van de andere kant hopelijk wel betere kansen met IVF...
    Nou dames, tot snel maar weer!

14. BlackBarbie

BlackBarbie Actief lid

21 jan 2013
    101
    0
    0
    Hallo dames de ontdooiing van mijn cryo en TP ging goed !!! ik heb een 10-cellige cryo teruggeplaatst gekregen. Nu moet ik 2 weken wachten :( spannend weer hoor !!!

Acupuntuur heb ik ook gedaan in het begin, ik merkte er niet zoveel van... wel voelde ik me naar een paar behandelingen wat rustiger... ZEN.... of dat van de behandeling komt geen idee...

Blackbarbie-25 jaar-1ste IVF-poging - 1ste kindje.
    2013 - 7 febr. miskraam gehad.
    *18 mrt. 2013 - 10e cyclusdag - Follikelecho.
    *22 mrt. 2013 - 14e cyclusdag - 10-cellige cryo TP (nog 1 cryo over).
    *03 april 2013 - Zwangerschapstest

15. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Dobber, fijn dat alles goed is!

Blackbarbie, Yeah! Helemaal geweldig! Ik ga mee duimen!

Niet schrikken van me banner ;) Menstruatie is een beetje verlaat maar komt er aan hoor!

Fijn weekend allemaal.

16. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Blackbarbie good luck

Liz is je ongi al door gekomen?

Zonneschijn.. You go girl

Fiona 29 maart is al weer aakomende vrijdag, lekker onpersoonlijk da gesprek via de telefoon

@hier... Gisteren te veel gedaan dus lig weer ziekjes te weze. Vindt het echt moeilijk om mijn grens te bepalen op het moment.
    Morgen maar eens de kraamzorg enzo aanvragen...wist nie eens da da nu al moest

17. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Nee, ongi is er nog niet maar duurt niet meer lang. Ben weer misselijk en erg onrustig dus morgenvroeg is het zover. Goh, hoezo ik ken mijn lichaam goed hihi!
    Heb wat te hard geroepen dat mijn lichaam het weer snel heeft opgepikt.
    Al weer 3weken rugpijn en die andere lala klachten. Pfff hoop dat ik ooit van de pre-menstruele klachten af kom. Het staat me vaker zooo in de weg tijdens mijn dagelijkse bezigheden.

18. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    liz bah wat vervelend allemaal zeg

19. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ha meiden,

Vanmiddag naar het ziekenhuis geweest voor de 1e echo van mn nieuwe cyclus. En alles was in orde. Mijn eicellen groeien zo hard, dat ze al heel snel mijn eisprong verwachten. Dus morgenmiddag weer een echo. Ik hoop dat ze dan nog iets groter gegroeid zijn, zodat de pregnyl-spuit gezet kan worden. Dan is de embryo-terugplaatsing 6 dagen daarna. Als ik mijn eisprong gehad heb, heeft het geen zin een terugplaatsing te doen en moet ik weer een ronde wachten...

Dus als alles meezit heb ik veel sneller de terugplaatsing dan verwacht!! Zou mooi zijn!

Wat gaat het snel bij jou Dobber!! Houd jezelf goed in de gaten meid. Dat is heel belangrijk nu!! Heb je al een idee hoe je het grote nieuws de wereld in ga brengen??

20. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Jufa, wat fijn dat het zo voorspoedig verloopt!

Dobber, lijkt me ook moeilijk. Je kunt niet meer doen dan proberen om naar je lichaam te luisteren.

Hier nog steeds niets. Lees dat het normaal is dat je cyclus na een behandeling langer kan zijn. Tuurlijk heb ik dat weer. Krampen nemen toe dus ik kruip lekker de bank op met mijn kruikje.

Deel Deze Pagina