In dec 2012 / Jan 2013 starten met IVF-ICSI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Dobbermama1986, 14 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ha dames,

Vanmiddag terugplaatsing gehad van een cryo. We hadden er nog 2 van de vorige punctie in de vriezer zitten. De eerste is gisteren niet goed ontdooid, dus hebben ze onze tweede en tevens laatste moeten pakken. Jammer, maar goed er is er in ieder geval eentje teruggeplaatst! En dat is het belangrijkste! Nu weer die vreselijke 2 wachtweken.... en ondertussen heel goed voor mezelf zorgen!

X

2. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @blackbarbie he wat vervelend...

@zonneschijn wat goed dat je aan het sporten bent! Ik zoek dat helemaal niet haha. Wat fijn dat je meteen mag beginnen met de pil als je ongi begint

@jufaman wat fijn dat de terugplaatsing goed is gegaan. Ik snap dat je er van baalt dat de eerste ontdooing niet gelukt is en je nu niets meer over hebt. Maar misschien blijft deze wel plakken!!

@hier vandaag controle gehad bij de vk. En ik zit eindelijk weer op mijn eigen gewicht na al die toestanden. Vandaag voor de eerste keer her hartje gehoord...

3. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    Romie, wat fijn!

Jufa, heel belangrijk, dat goed voor jezelf zorgen! Spannende 2 weken weer. Hoop dat je wat afleiding hebt.

4. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Romie wat leuk het hartje horen kloppenm ik mag morgen avond naar de vk.

Jufa nou geweldig dat 1 van de 2 terug is geplaatst. Op naar die twee verschrikkelijke wachtweken veel leuke dingen doen en idd aan jezelf denken

5. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Dankje Dobber, zal wel lukken! Heel veel succes morgen bij de vk en geniet er van!

Mooi Romie, dat je het hartje heb gehoord!!

Klote Blackbarbie....

As zaterdag al een tapasworkshop, maar wat mag ik nu eigenlijk wel en niet eten?? Ik zit er nog niet helemaal in zeg maar!

6. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Blackbarbie,o wat balen weer! Sterkte meid!
    Dobber, wat ben jij alweer ver zeg! Leuk echo!
    Ja en romie, jij al helemaal...fin dat je weer terug op je gewicht bent! Nog last van de over stimulatie of ook je conditie weer oké?
    R1981, wanneer mag jij weer verder?
    Juf, voor jou weer afwachten nu...spannend!!
    Hier wachten tot mijn ongi, als het goed is as woensdag ongeveer...dus begint weer redelijk op te schieten...

7. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    Fiona, hetzelfde als jij, wachten op ongi. Maar na mk kan dat langer duren. Normaal gesproken zou ik nu binnen 1 wk ongi hebben. En dan op dag 10 of 11 echo.

Jufa, lekker, tapas!!! Je mag geen rauwe dingen eten; rauw ei (zit vaak in zelfgemaakte desserts en eiersalade), rauw vlees (filet), rauwe vis (o.a. gerookte zalm), geitenkaas (zit ''rauwe'' melk in), rood vlees (biefstuk), paté (volgens mij mag dat 1 boterham per dag max.), niet teveel drop, niet teveel koffie en natuurlijk geen alcohol en niet roken. Volgens mij is het dat wel. Ik had zelf toen zoiets van, als ik twijfel dan laat ik het staan.
    En bij de workshop zou ik het aangeven, dat je zwanger bent en dus niet alles mag. Dan kunnen zij meedenken. Veel plezier.

Dobber, veel plezier vanavond!!! Ben je weer fit?

8. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Dag lieve meiden.
    Ben een tijdje niet aanwezig geweest maar hoe is het met jullie?

9. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    jufa: 1 boterham met leverworst per dag kan geen kwaad, niet meer zit veel vitaminen A in. geen zachte kazen gemaakt van ongepasteuriseerde melk (kan wel als je ze boven de 70 graden verhit). geen voorverpakte kant en klare vissoorten, kan wel als je deze gaat verhitten (tonijn uit blik geen probleem), geen roofvis kunnen veel kwik bevatten, geen paling uit Nederlandse rivieren. Geen rauw vlees, eieren goed koken of bakken, zo min mogelijk cafeïne, drop en zoethout werkt bloeddruk verhogend. oja en groenten en fruit goed wassen.

fiona begint idd goed op te schieten bij je :D dat het maar allemaal lekker snel gaat :D

r1981 nou kwa zwangerschapskwaaltjes gaat het wel goed eigenlijk. vrijwel weinig last nog van misselijkheid, wel nog goed vermoeid en af en toe hoofdpijn. mijn mannetje was vorige week ziek en die heeft mij nu weer aangestoken dus ben flink verkouden achja zo blijven we bezig haha

jane hallotjes jij bent ookal ver... 17 weken, bijna 18 zo te zien. hoe voel jij je?

10. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Zooo wat is er veel geschreven! Even een dipje gehad hier maar ik voel me op dit moment weer goed!

Blackbarbie, weet niet wat ik moet zeggen.. Heeft het al doorgezet??

Zonneschijn, wachten wachten wachten.. Ik ga dan ook altijd wat mer sporten. Is een goede uitlaatklep en ontspanning.
    Tevens goed voor je lichaam!!

Jufa, jij ook weer aan het wachten.. Gaat het nu makkelijker dan de 1ste keer? Zal waarschijnlijk wel niet. Pfff wat was dat een hel die wachtweken!

Romie, Fijn dat met jullie alles goed is! Wauw het hartje gehoord, Super!

Fiona en R1981, jullie ook veel succes met wachten.. Kan het woord bijna niet meer zien haha.

Jane, hey! Hoe gaat het met jouw? 18wkn al! Wat gaat het snel!

Hier vandaag intake DD gehad. Nou ik ben verliefd!! Goh wat een verschil met NL zeg. Arts was zeer kundig en had gelijk het probleem door. In NL hebben ze ons maar wat aan laten sukkelen. Arts schrok toen hij hoorde hoelang we al bezig waren. Gezien mijn leeftijd had er allang een zwangerschap moeten ontstaan. Pfff eindelijk worden we gehoord en wordt je niet gezien als een nummertje.
    Vandaag bloed laten prikken en volgende cyclus kunnen we gelijk beginnen. Hoef lang niet zoveel te spuiten als hier in NL en hoef zelfs niet aan de pil.

11. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ja zaterdag alweer 18 weken.
    Gaat redelijk, moet rustig aan doen heb nu al last van harde buiken en mijn bloeddruk blijft erg laag.
    Onderdruk is maar 50.
    Verder veel maar dan ook echt veel hoofdpijn.

12. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    liz wat een super gaaf nieuws zeg...helemaal geweldig dat jij je meteen zo goed voelt daarbij....op naar een zwangerschap :D

jane nou goed op jezelf en de kleine letten dan. kunnen die harde buiken ook nie komen van een blaasontsteking? heb daar net over gehad omdat ik daar normaal al veel last van heb. de vk gaaf aan dat dit tijdens je zwangerschap kan uiten op een hele gevoelige buik en harde buiken...... ik moet nu elke 4 weken een plasje laten controleren bij de huisarts

waahhhhhhh dat was super mega gaaf. kan helaas nie alle foto's in me foto album zetten door het formaat wat ze gebruiken bij de vk. heb van 1 echo een foto gemaakt en die staat er wel in. in het begin was de kleine kei rustig echt heel rustig. konden mooi het hartje zien en lag met 1 handje bij het hoofdje. op een gegeven moment zei de vk nou ga maar eens bewegen.... niks natuurlijk. zij wil gaan meten haha begint die te draaien en te strekken en te doen echt kei druk haha zo gaaf. heb een mega vk zij was zoooo lief voelde me meteen helemaal thuis bij haar. ben zo blij nu en zo trots al haha helemaal verliefd op mijn kleintje.

13. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Jane, dat is minder om te horen.. Hoop dat het snel wat beter gaat.

Dobber, wauw wat leuk om te horen!

14. Zonneschijn38

Zonneschijn38 Bekend lid

25 apr 2012
    608
    0
    0
    werk op de bso/kdv
    Friesland
    Liz: Ja sporten had ik al jaren niet meer gedaan, en ja ik ben niet te dik maar van de hormonen kwam ik toch wel wat aan.En zag toen deze actie staan het is maar voor een maandje en dan zien we wel weer verder. Maar een beetje conditie opbouwen is ook niet verkeerd..ja en zeker goed voor mijn lichaam..
    Maar wat fijn nieuws om te horen dat je daar in duitseland er een goed gevoel bij hebt..Hopelijk naar positief nieuws..

Jane: Wat leuk om wat van jou te horen. En fijn om te horen dat alles goed met je gaat. En ja die weken vliegen soms voorbij.. Gaat zeker snel zeg. Vervelend dat je zo’n last hebt van harde buiken.. Luister maar goed naar je eigen lichaam die geeft je rust wel aan...

Fiona en R1981: Zet op op dat wachtbankje...

Blackbarbie: Hoe is het nu met je..Hopelijk gaat het weer wat beter met jou..

15. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Nee komt niet van blaasontsteking, zodra ik te druk ben komen ze opzetten dus echt kwestie van meer rust nemen.

Hoop voor de dames op de wachtbank dat ze ons snel mogen volgen.

16. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Jane ik hoop ook dat er snel wat lieve mama's bijkomen :)
    Ik gun het jullie allemaal!!!!!

17. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @jane ik had dat bij mijn dochtertje ik al bij 18 weken harde buiken en ook omdat ik teveel deed. Ben toen minder gaan werken ook omdat ik in de zorg zit en veel moet tillen en onregelmatig werken.
    Luister goed naar je lichaam

@ alle dames ik hoop dat jullie ons snel mogen volgen!

@liz wat fijn dat je zo'n goed gevoel hebt daR!

18. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Hallo allemaal,

Nog steeds in de ziektewet en aan het kwakkelen met mijn lichaam maar ik lees zoveel mogelijk met iedereen mee. Het is zo bizar dat alle scenario's in de groep voorkomen. Starten met traject, wachtbankje, bloedingen, positieve testen, miskramen en goede echo's. Ik hoop dat iedereen uiteindelijk op de roze lijst mag en lekker voor de bolle buik mag gaan. Ik duim in ieder geval de blaren op mijn duimen voor jullie.
    Soms is het zo fijn om jullie verhalen, gedachtes en emoties mee te kunnen lezen. Het is toch fijn dat je bij elkaar zoveel herkent. Mensen die niet in de mmm zitten, ervaren de kinderwens en het proberen zwanger te worden toch heel anders. Ben blij dit forum te hebben om herkenning te vinden.
    X Prima

19. prima

prima Bekend lid

13 jan 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Heb mijn echo's in het fotoalbum gezet. Alles gaat tot nu toe goed. Vind het toch wel erg spannend hoor.

20. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht

Mooie echo's hoor.
    Ik zie dat we in dezelfde regio wonen, en jij dus ook je IVF in het UMC hebt gehad?

Deel Deze Pagina