Ja klopt, wij hebben IVF/ICSI icm een PESA behandeling inderdaad in het UMC gedaan. Loop er nu nog steeds ivm nacontroles van de overstimulatie maar moet ook een verloskundige gaan zoeken. Ppfff... geen idee waar ik voor moet kiezen.
Ja wij ook, de controles bij het Antonius en punctie en tp in het UMC. Ik weet niet waar je woont maar ik loop bij Alnatal en dat bevalt mij erg goed moet ik zeggen. Ik heb een medische indicatie en zal ergens rond week 32 naar de gyn moeten maar alles zit op dezelfde afdeling en dat vind ik wel fijn.
Ik woon in Nieuwegein . Zat inderdaad te twijfelen tussen Alnatal of de Lekbrug. Beiden hoor ik voor en nadelen over. Ik ben een aantal jaren geleden ook een keer zwanger geweest (miskraam 12weken) en had toen ook voor Alnatal gekozen. Was nieuw en beviel me goed. Toch is de Lekbrug ietsjes dichterbij en je niet betaald te parkeren. Het is allemaal wel wat ouder in dat gebouw (qua echo apparatuur bijv) dan bij Alnatal. Waar kies je nou voor.....? Ik vind het lastig hoor.
Lastig ja, ja ik woon dus ook in Nieuwegein en vlak bij het Antonius mss 10 min lopen dus keuze was snel gemaakt ook vanwege mijn medische indicatie.
Ik woon in hoog zandveld dus zowel Alnatal als de Lekbrug is net niet te lopen. Pak al snel de auto. (hoe slecht het ook is..) Dat je door je medische indicatie al aangewezen bent op Alnatal maakt de keuze makkelijker (want die was er dus niet) maar ik kan me goed voorstellen dat het je daar wel bevalt. Is het een groot team wat daar werkt? Heb je dus steeds een ander tijdens je controles? Dat lijkt me ook nog wel iets waarop ik mijn keuze zou baseren.
Daar kan je voor kiezen, ze vinden het wel belangrijk dat als je een niet medische indicatie bevalling hebt je ze allemaal van te voren "kent". Bij mij ligt dat dus net wat anders aangezien ik tzt een gyn aan mijn bed krijg.
jeetje dames, er is weer flink gekletst hier! Ik heb niet zoveel te melden, gisteren nog een keertje de gyneacoloog aan de telefoon gehad. Ze zou nog nakijken hoe de zaadkwaliteit van mijn man tijdens de punctie was, want hij heeft die dag 2 keer moeten produceren omdat het de eerste keer niet goed was. Nu blijkt dat er twee keer sporadisch zaadcellen te zien waren en het dus inderdaad niet goed was. Ik hoef me daar volgens hen echt geen zorgen over te maken omdat het wat kan fluctueren en aangezien mijn man normaal gesproken al maar 20.000 tot 50.000 goede cellen heeft is het snel te weinig. Maar goed... tussen 20.000 en sporadisch een goede cel zit voor mijn gevoel toch nog wel een groot verschil! Maar goed... ik moest me echt geen zorgen maken, want alle 18 eicellen die bij de punctie verwijderd zijn waren goed bevrucht, dus wat dat betreft prima resultaat... we mogen wel, na het gebruiken van de cryo's bij de start van een volgende behandeling eerst nog een keer het zaad laten testen voor we beginnen... maar goed, niet eerder dus. Tja, en verder zit ik hier nog te wachten tot mijn ongi komt... pffffff niet fijn, maar ja... als het goed is woe-do of uiterlijk vrijdag moet ie er wel zijn... en dan mag ik weer bellen voor de echo's voor de cryo tp... Gisteren weer 2 mensen dichtbij die zwanger zijn... blegh... is dan toch weer ff moeilijk... ik wil ook zo ontzettend graag... Maar goed... positief blijven en het komt er wel hoop ik zo!
Hoi Fiona, Heb/had ook steeds dat dubbele gevoel als iemand vertelde dat ze zwanger was. Aan de ene kant blij voor hen en heel nuchter, aan de andere kant het baalgevoel omdat dat het moment is wat je zelf ook zo graag wil hebben... Positief blijven, jouw moment komt vast heel snel! Die uitslag van de zaadkwaliteit is idd wel dubbel. Klinkt niet heel positief maar er zijn wel 18 eicellen mee bevrucht. Dat is volgens mij toch echt heel erg veel? Wij hadden van de 14 eicellen 'maar' 5 bevruchte exemplaren. Laten we hopen dat er in die 18 bevruchte eicellen minimaal 1 zit die zich na terugplaatsing goed vasthoudt. Zal héél hard voor jullie duimen...
Prima en jane ik zit bij een verloskundige praktijk waar ze met z'n drietjes werken. Is niet groot en je krijgt ze alle 3 tijdens je hele zwangerschap een keer te zien. Ik vindt juist het persoonlijke heel belangrijk en dat ze echt de tijd voor je nemen, hou zeker niet van drukke en grote praktijken. Oja en wat voor mij ook belangrijk is, dat is dat ze zelf de echo's maken. Fiona je hebt nog een aantal cryo's waar je eerst nog op terug kan vallen... En wie weet heb je voor deze zwangerschap geen tweede ivf nodig
Argument van kleinere praktijk en persoonlijker contact vind ik een goede. Ik denk dat ik dit de doorslag laat geven en voor de kleinere praktijk kies....
Ieder zo zijn eigen keus. Persoonlijk contact is daar ook. Je leert ze allemaal kennen en echo doen ze dus zelf ook. Maar voor mij is de keuze anders aangezien ik in het zhuis zal moeten bevallen met een gyn.
Slecht nieuws dames.... Heel de dag al flinke buikpijn en bloedverlies! Dus ik ga er maar vanuit dat deze poging mislukt is. Volgende week wel bloedprikken, maar dat is alleen nog maar een formaliteit. Jammer....
Ach jufaman, wat een slecht bericht. wat een tegenvaller zeg. Heel veel sterkte voor jullie en hoop dat je snel door kan met een nieuwe poging. X
Oo jufaman...wat n klotenieuws zeg! Ja je voelt vaak je eigen lijf vrij goed aan hè...sterkte! Hier hopelijk vandaag ongesteld, zul je zien altijd precies netjes op tijd en nu later ongesteld nu ik erop wacht...
pfff moest gisteren eigenlijk ongesteld worden en ben het nu nog steeds niet... voel wel aan alles dat het eraan komt, maar hoe irritant... altijd een heel nette regelmatige cyclus en nu ik heeeeel graag ongesteld wil worden zodat ik met de cryo tp kan beginnen is dat nog steeds niet zo... Ff ego... nu over naar jullie... Hoe is het verder? Jufaman, hoe is het inmiddels met jou?