In dec 2012 / Jan 2013 starten met IVF-ICSI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Dobbermama1986, 14 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    R1981 hahahaha zal het onthouden en tegen die tijd vast en zeker aan je denken haha. Achja haha hoort erbij zullen we maar zeggen haha

Fiona nou veeel leuke dingen doen en lekker genieten van de dingen om je heen. Dat die 16 dagen maar snel om mogen gaan en je zelfs al eerder dan je testdatum signaaltjes krijgt dat je zwanger bent :)

2. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    Fiona, joehoei! Superfijn voor je! Nu ik nog, maar ik volg je op de hielen!

3. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @fiona wat fijn! We gaan gewoon weer door met duimen!

4. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    ja dames, blijf die duimen maar draaien! Ze blijven hopelijk helpen... R1981, succes met je drukke week!

5. Zonneschijn38

Zonneschijn38 Bekend lid

25 apr 2012
    608
    0
    0
    werk op de bso/kdv
    Friesland
    oef dat viel gelukkig weer mee fiona, zo zie je maar weer het loopt altijd anders als je denkt...en zo is het ook..

Ja dobber mag je gerust zeggen hoor, we gaan op naar donderdag want dan gaat de eerste prik er in...

Ben nog druk aan het sporten en heb besloten dat ik dat nog een maandje ga doen. En zie dan wel hoe ik mij voel. Omdat je zo'n band om krijgt, die lucht in en uit voert. Maar ze zeggen dat je gewoon door kunt sporten als je aan het prikken bent. En ja anders maar gewoon sporten dan als ik mijn dag niet heb..
    En ja wat is nou een maandje en zo kun je ook even je gedachten zo naar iets anders verzetten dan het prikken en zo..
    Vandaag dan weer een meeting gehad, mijn vet is omlaag gegaan en ja daar doen we het voor..

Ik merk nu wel ondanks dat ik aan de pil ben nu op de helft zit, want mijn buikje rommelt nu wat af zeg..En zormaal gesproken zou ik ergens de eisprong hebben.Heb wel een gevoelige buik..Maar goed dat gaat strakjes nog erger zijn iiieeeeee.

Ach dat werk dat valt ook niet mee, ik ben op dit moment invalkracht maar dit hier al weer bijna drie jaar en na drie jaar moeten ze je dan een vastcontract geven. Maar omdat de kinderopvang niet meer zo goed gaat doen ze dat niet. Dus dan zal ik er straks drie maand uit moeten. En daarna kan ik weer een nul uren contract krijgen. Dus ik hoop dat ik dan toch zwanger ben. Maar ja werk zoeken met dit vak valt zwaar. pfff Verder ben ik ook activiteitenbegeleider maar ook hier in is weinig werk en als ze gaan bezuinigen dan gaat dat er eerst af. Maar anders zou ik moeten verhuizen naar het westen want daar is wel meer werk in. ja keuzes keuzes het valt niet mee. Maar goed we blijven eerst maar in friesland wie weet wat de toekomst ons zal brengen..

Soms is het leven oneerlijk waarom is het zo'n achtbaan van emoties wat we door maken. En dat alleen maar omdat we graag kinderen willen hebben..Een anders hoeft er maar naar te kijken en die is zwanger en die willen het niet. En ja wij zijn zo'n stel die het graag wil maar het lukt niet. En het minste is dat ze ook geen reden kunnen vinden waarom..Want alle uitslagen waren goed..
    Hmmm ja soms ben ik er ook wel verdrietig van. Maar wat is het dan fijn dat je hier lekker je hart kunt luchten om jullie het gewoon begrijpen..wat is dat toch fijn dat ik jullie heb leren kennen..
    oef, dat is eruit en nu weer over tot de orde van de dag..
    Fijne dag allemaal, het wordt heerlijk weer dus lekker met de kids naar buiten..en wat zal ik een lekker kleurtje krijgen..hihihih

6. BlackBarbie

BlackBarbie Actief lid

21 jan 2013
    101
    0
    0
    @ Dobbermama - ja joh, nog 1 week en dgn... pffff ik hou het bijna niet meer vol. kheb ook steeds lichte buikpijn 'smorgens ben ik af en toe licht misselijk (khoef dan niet te braken ofso) maar voel me wel lamlendig. maak me daar natuurlijk ook weer zorgen om.

@Fiona - gelukkig dat alles goed ging meid !! kduim voor je hoor -xx-

@R1981 - nog 2daagjes meis :D

Blackbarbie-25 jaar-1ste IVF-poging - 1ste kindje.
    2013 - 7 febr. miskraam gehad.
    2013 - 3 april 1ste cryo tp mislukt!
    *12/14 april - Follikelecho.
    *19 april - 2e cryo tp 12-cellige (geen cryo's meer over).
    *28/29/30 april - Innestelbloeding.
    *01 mei - HCG 989,4 IU/ML ZWANGER 4 wkn.
    *15 mei - 1ste echo met 6 wkn.

7. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Blackbarbie misschien eerst een klein beetje eten en drinken voor je je bed uit gaat en zorgen dat je in de avond alles al klaar hebt en je in de ochtend ook niet hoeft te douche enzo. Bij mij scheelt dat heeeeel veel. Heb zelfs nu nog dat als ik voor mijn ontbijt en zoiezo net na het opstaan meteen ga douche enzo wordt ik echt ziek en moet ik zelfs spugen. Vergeet vooral nie gebeurd veel in je lijf nu dus goed op je vitaminen en zeker vezels letten en als je moe bent kan je daar ook gewoon aan toe geven... Je bent tenslotte zwanger. Bij mij begint de vermoeidheid nu heeeel langzaam af te nemen.

Zonneschijn nou jij zit ook in een onzekere positie dan bij jou thuis..

8. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    #1408 Dobbermama1986, 6 mei 2013
    Laatst bewerkt: 6 mei 2013
    Wij krijgen een Prinsesje :D:D:D:D

zonneschijn ik bedoel bij jou op het werk natuurlijk en nie bij jou thuis

9. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    Dobber, waw, gefeliciteerd! Ik schiet er helemaal vol van.....

10. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Oohhhh Dobber wat leuk!!! En wat gaaf dat ze het al konden zien!!

Hier hebben we morgenmiddag de puntie!!!!! Inmiddels al 9 eitjes, ben er helemaal happy mee hihi. Wel sinds een aantal uren flink last van mijn buik. Pregnyl zit er al in!
    Ik gan nu eerst lekker slapen, heb nachtdienst gehad....

11. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    dobber, wat ontzettend leuk een meisje!!!

Liz spannend morgen punctie.. heel veel succes alvast...en 9 eitjes, netjes hoor!!

r1981, jij ook heel veel succes morgen! Wanneer hoor je of alles goed ontdooid en doorgedeeld is?

zonneschijn, moeilijk hoor in jouw positie... hier is het ook heel moeilijk om werk te vinden in de kinderopvang... zou het niks zijn om gastouder te worden ofzo? Of zie je dat niet zitten?

blackbarbie, vervelend die misselijkheid, maar van de andere kant, meid ervaar het ook als iets positiefs wat laat zien dat er inderdaad iets bezig is in je lichaam, want dat is duidelijk zo he!

Hier vannacht ook nog apart... herkennen jullie dit misschien... vannacht ben ik om 4 uur wakker geworden met heel erge buikpijn onder in mijn buik, echt achter mijn schaambot... heeft nog een half uurtje geduurd ofzo en was een heel vervelend gevoel... uiteindelijk stopte het rustig aan en vanmorgen toen ik wakker werd had ik nergens meer last van...
    Geen idee of het iets positiefs kan zijn, maar vond het wel apart...

12. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @liz spannend morgen de pumctie. En 9 eitjes! wat goed.

R1981 succes morgen

13. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Dobbermama, hoe leuk een meid!!!!!! hoewel een knul uiteraard ook erg leuk is! ;)

14. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    R1981 heeeel veeeel succes morgen!!

15. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    Poppetje, helemaal mee eens, een knulletje is ook super, ik weet er alles van! hihi

Fiona, sorry ik herken het niet. Ik hoop met je mee dat het iets heel positiefs was wat je voelde! Wie weet wat er allemaal al gaande is. Spannend spannend! Ik krijg morgenochtend een telefoontje of de ontdooiing goed is gegaan en hoe laat ik de terugplaatsing heb. Dus nog ff afwachten. Duimen duimen duimen. Blijft nog ff spannend, part 1!

Liz, dankjewel. Jij ook natuurlijk!!!!!! Ik ben heel benieuwd wat het resultaat wordt van je punctie, maar ik hoop vooral ook dat het voor jou een positieve ervaring zal zijn, in zoverre als dat kan natuurlijk! ;) Je hebt trouwens maar kort hoeven te spuiten, of niet?

We hebben trouwens een bod op ons huis gekregen, maar dat is zo laag dat we het niet eens serieus kunnen nemen. Volgende week misschien een fatsoenlijk bod, na hun gesprek met hypotheker. Blijft nog ff spannend, part 2!
    Vanmorgen soll.gesprek gehad, dat verliep goed. Even afwachten of ik dan eindelijk weer es aan het werk kan, zou HEUL fijn zijn! Blijft nog ff spannend, part 3!

16. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    r1981, spannend allemaal inderdaad!! We duimen hier mee, voor alledrie de dingen... hopen op een positieve afloop!!

verder niemand ervaring met die buikpijn die ik noemde?

17. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    #1417 Jufaman81, 7 mei 2013
    Laatst bewerkt: 7 mei 2013
    Ha dames,

@ Fiona: geen ervaring mee meid, ik hoop dat het goed blijft zitten. Spannend!

@ r1981: Heel veel succes morgen met je terugplaatsing! Ik duim voor je... Ook veel belangrijke zaken in 1 week zeg. Succes met alles!

@ Dobbertje: Jaaaaaaaaah, leuk hoor een klein meisje! Proficiat!

Vanmorgen hebben we een uitgebreid evaluatiegesprek gehad met onze gyn in Tilburg. Ze is nog steeds erg positief en de kansen om zwanger te worden via ICSI acht ze groot. Ze raadt daarom ook aan om verder te gaan met de 2e ICSI-poging. Wij willen dat ook heel graag. We hebben meteen alle spuiten, vaginale capsules enz. opgehaald, dus het medicijnkastje is weer gevuld!

Alleen twijfelen we nog steeds of we meteen doorgaan (lees: eerst een maand de pil, dan spuiten en daarna de punctie) of even rust nemen, zodat alles pas in augustus weer verder gaat. Dit omdat het laboratorium 3 weken dicht is eind juli/begin augustus en er geen IUI, IVF of ICSI kan worden uitgevoerd.

Ik krijg weer het lange schema (net als in januari), want ik heb daar goed op gereageerd. Wel moet ik meer per dag gaan spuiten, want het aantal eicellen was iets aan de lage kant. Dat willen ze graag hoger zien bij de volgende eicelpunctie.

Als het goed is moet ik aan het einde van deze week ongi worden en zou dan met de pil kunnen beginnen. Dan heb ik voor de zomerstop nog de punctie en een terugplaatsing. Ik moet dus wel beslissen op de dag dat ik ongi word of dat we doorgaan of even rust nemen. Het is voor mij echt een heel groot dilemma. Gelukkig heb ik nog een aantal dagen om er goed over na te denken en erover te praten met mn vriend. Hmmmmmmmmzzz lastige keuze, voor beide opties zijn voor- en nadelen te bedenken.....

Liefs jufaman

18. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    hmm ja lastige keuze zeg, jufaman! Gaan jullie nog op vakantie of dat niet? Dus zou je op vakantie moeten spuiten of niet?
    Tja... moeilijk hoor... als het bij ons deze keer niet lukt hebben wij ook een dillema.. we mogen dan meteen door, maar willen dan eigenlijk een maand wachten ivm bruiloft. Zoals we het nu tellen zouden we dan net voor de bruiloft weten of het wel of niet gelukt is... maar als we dan wachten en we willen de volgende ronde starten, dan zijn we waarschijnlijk net op vakantie als de terugplaatsing zou zijn... dus ja... ook dat is erg lastig... maar goed, eerst maar eens even afwachten wat dit gaat brengen, maar goed...

19. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Wij hebben expres geen vakantie geboekt, maar twijfelen nu. Misschien willen we wel op vakantie. En dan zou ik niet hoeven te spuiten, maar alleen maar de pil slikken! Dat is ook wel fijn!

Al bij al duurt het van pil slikken tot aan de punctie bijna 7 weken. Nog even in dubio hier...

20. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    liz heel veel succes morgen meis and jeeeeej 9 eitjes is mooi :D geweldig :)

r1981 succes voor morgen meis
    jeej wat een spanning met je huis..hopen dat ze met een beter bod komen dus.

jufa nou dat is wel een moeilijke situatie. want of je start dus nu en bent voor de zomerstop dat je de terugplaatsing enzo hebt of je moet langer wachten dan 1 maand door die zomerstop maar hebt wel de rust waar je zij toch wel erg aan toe te zijn. succes met jullie keuze meis!!

fiona ik heb in het begin (tot me borsten enzo duidelijke signalen gingen geven) nergens last van gehad. wel heb ik daarna en soms nog flinke steken in mijn onderbuik maar weet nie of dat dit hetzelfde is. als je twijfelt waarom bel je dan nie het ziekenhuis misschien dan hun meer weten?

dank jullie wel voor de leuke reacties....natuurlijk was een jongen ook heel erg welkom geweest en net zo gewenst :D...we hadden alleen als voorkeur meisje haha oke mijn man heel erg dus dan is het extra gaaf als het ook daadwerkelijk een meisje wordt.
    Is ons kersje op de taart :D:D gelukkig was voor de rest ook alles goed dus veel onzekerheid is echt weg nu.

Deel Deze Pagina