dames, misschien heel stom, maar zijn jullie ook zo onzeker (geweest) of het allemaal wel goed is? Ik heb eigenlijk helemaal niet veel kwaaltjes, behalve dan vermoeidheid, koud-warm en verkouden (als dat erbij hoort haha)... heb geen last van mijn borsten, ben niet echt misselijk (ja soms en heeeeeel klein beetje).. Daar word ik best onzeker van... ene moment valt het wel mee, andere moment heb ik dat wel heel erg... nou ja, dacht even kijken hoe jullie dat ervaren..
@fiona ik ben in het begin ook heel erg onzeker geweest en kon pas na 13 weken zwangerschap genieten, maar bij mij had dit vooral ook te maken dat ik vervelende bijwerkingen heb gehad. (OHSS) Vanwege dat ik in het ziekenhuis lag en te horen kreeg dat ik pril zwanger was. De periode in en na het ziekenhuis heeft een grote impact gehad en ik hoopte dat het geen gevolgen zou hebben voor de kleine. Het is logisch dat je onzeker bent, nu ben je eindelijk zwanger na een lange tijd. probeer er toch van te genieten, het gaat zo snel en voor je weet zijn de eerste 12 weken voorbij.
Fiona meis ik denk dat die onzekerheid heel normaal is. Ik had dat ook! En het is net wat romie zegt die eerste weken gaan zo snel voor je het weet zit je rond de 12 weken. Probeer een beetje te genieten en wacht de eerste echo af enne je hebt toch aardig wat zwangerschapsklachtjes hoor dus daar zou ik niet te onzeker over zijn
Fiona ik ben ook heel onzeker. Maar dat komt vooral omdat ik al 4x eerder zwanger was maar dat het dan mis ging. Dus ik ben HEEL bang dat het nu weer mis gaat. Ik voel ook niet zo veel en heb af en toe ook wel buikpijn. Ik probeer een beetje van dag tot dag te leven. Maar ja, ik snap helemaal wat je bedoelt. Moet je niet nog een hoop kleine dingetjes regelen voor je bruiloft? Dat je daar wat afleiding in vindt?? Liz????
Ha meiden, Op en af gaat het hier...Het verdriet van afgelopen jaren is er uit aan het komen. Heb het steeds weggestopt en ben doorgegaan maar nu is de tijd gekomen om het te gaan verwerken en het eens te gaan doorvoelen. De 1ste stap is gezet en dat is toegeven dat ik het niet meer aankan.. Geloof me dat was heel moeilijk voor me.... Nee nog geen bloedverlies..toch denk ik nog steeds dat dit niet meer lang duurt...zeker spookt het af en toe door onze gedachten dat er een kans is dat het wel gelukt is..als dit wel zo is hoop ik dat ik mijn verdriet snel een plekje kan gaan geven..
Liz, fijn om van je te horen. Wat goed van je dat je het toegeeft. Idd, dat is stap 1. Zou willen dat ik je kon helpen. Ik hoop dat je steun in je omgeving vindt, en ik blijf gruwelijk hard voor je duimen mbt poging 2. Dikke knuffel!!!!
Gelukkig hebben we ontzettend veel steun en begrip van onze dierbaren.. Dit is zooo fijn! En mijn mannetje is gewoon super, heb er gewoon geen woorden voor.. We zien wel hoe het verder loopt..ik wil mijn oude ik gewoon terug vinden..komt wel weer goed hoor..dankjewel.
R1981 en fiona Gefeliciteerd, en ja kan me voorstellen dat het nog niet tot je door drinkt want het is zo onwerkelijk. Maar als jullie straks een echo hebben gehad dan pas geloof je het pas echt, maar probeer te genieten. Dikke knuffel Liz: pff het valt ook niet mee wat je allemaal op jullie bordje krijgt dat is zo veel. En ja voor de buiten wereld lijk je sterk en van binnen vreet het aan alle kanten, gooi het er maar uit en laat je tranen maar lekker lopen je zult zien dat dat op lucht. En mijn duimen draaien ook voor jou/jullie. Het is je zo gegund.Een hele dikke knuffel.
Liz meis toegeven dat het niet goed gaat is enorm moeilijk en kwetsbaar maar o zo goed van je. Praat met mensen die je zeer goed vertrouwd, laat je emotie zien en heel moeilijk raak juist de dingen die je pijn doen en zo verdrietig maken... Durf te huilen als jij voelt dat je moet huilen. En wanneer jij denkt dat het nodig is om zelfs professionele hulp in te schakelen moet je dat zeker doen. Ik wens je heel veel kracht en liefde toe om jezelf weer terug te vinden en er weer te kunnen staan. Dikke knuffel lieve dappere liz
liz inderdaad, heel heel veel sterkte meisje!! Zorg goed voor jezelf en neem ook echt de hulp van je vrienden en familie aan! zonneschijn, dank je wel!! dames allemaal bedankt voor jullie bemoedigende woorden! Ben alweer wat zekerder... vanmorgen testje gedaan en die sprong er bijna vanaf zo duidelijk... daarnaast gisteren mijn moeder gesproken over haar zwangerschappen... zij had bij alle 4 de zwangerschappen niet of nauwelijks last van kwaaltjes. Begon bij haar rond week 6 met misselijkheid en vermoeidheid en eindigde rond week 10-12 week... dus hopelijk lijk ik gewoon heel veel op mijn moeder
Dank jullie wel voor jullie mooie woorden.. Volgende stap is gezet.. heb me ziekgemeld op het werk. Zo dadelijk maar eens de huisarts bellen. Het weekend opzich goed doorgekomen. Veel gepraat en hierdoor erg opgelucht.
Zo kom net bij het ziekenhuis vandaag Ze zag al wat kleine eitjes liggen we gaan er voor. Ik mag vandaag beginnen met fostimon 225 pffff wat een gepruts is dat zeg met dat poeder, maar ze zeggen toch hoe vaker je het doet hoe makkelijker het gaat. We gaan het zien. En over een weekje terug komen. Ja het gaat nu wel spannend worden..
R1981 gefeliciteerd met je zwangerschap! @Liz goed dat je aan de belt trekt, jij staat op nummer 1 hè. Laat goed voor je zorgen meid! @zonneschijn, spannend weer hè. Heb het ook hoor, straks weer een nieuwe echo en hoop hierna de laatste voor de punctie. Van mij mag de tijd snel gaan.. gewoon omdat het wachten veel spanning mee geeft.
liz, goed zo! Even pas op de plaats, heel belangrijk! zonneschijn, spannend hoor, en fijn mooie start! poppetje, ooo dat begint toch ook al aardig op te schieten meid! Hier gisteravond helemaal in paniek geweest, had wat bruin/lichtrose verlies... super slecht geslapen ook vannacht... vanmorgen meteen ziekenhuis gebeld, moest me geen zorgen maken, zou allemaal goed moeten zijn. Afspraak voor 1e echo is gewoon gepland... namelijk op 11 juni... dus wel nog 3 weken wachten... pfffff lang hoor haha... maar goed, ze hadden er alle vertrouwen in dat het goed zou komen...
fiona haha ik hoop ook voor je dat je op je moeder lijkt en een heerlijk soepele zwangerschap hebt is het bruinbloed verlies al gestopt ondertussen? ja bleh ik vond het wachten tot die eerste afspraak ook mega lang duren liz goed zo meis je bent goed bezig met het voor jezelf kiezen...zeeeer belangrijk en kan nie meer dan trots op je zijn want het zijn (denk ik) voor jou toch grote stappen. zonneschijn jawel dat zal toch wel steeds beter gaan met dat poeder. wel fijn dat je weer met de volgende stap bent begonnen poppetje nou ben benieuwd wanneer je punctie is hoop voor jou heel snel
Echo was raar, ze zag nu maar 8 eitjes en ze waren niet gegroeid sinds vrijdag, althans de grootste was nog steeds 11 dus waar die andere 2 zijn gebleven?? En wat Gent nu wil qua dosis? Ze waren gisteren al weg dus bellen me vandaag Vrijdag de volgende echo, beetje teleurgesteld want was ingesteld dit weekend de punctie te hebben en dat zal dus pas volgende week zijn. Terwijl ik zoiets heb van: LAAT MAAR KOMEN.. En dan manlief die zegt, liever geduld en goed dan als vorige keer zo snel en niets bevrucht. Tja zit een kern van waarheid in maar laat ik nou net dat geduld even kwijt zijn!!!
poppetje nou snap je teleurstelling maar we gaan voor kwaliteit meis ben benieuwd wat gent nu gaat zeggen
Dosis gaat omhoog van 150 naar 225. Benieuwd... Vrijdag ga ik sushi eten, gevraagd of het dan erg is dat ik een uurtje later spuit, maar kan geen kwaad zeggen ze!!!