poppetje, fijn die hogere dosering!! Hopelijk op die manier een mooie groei! R1981, hoe is het met jouw zwangerschap? Kwaaltjes/geen kwaaltjes? Wanneer heb je de eerste echo? En andere dames, hoe gaat het met jullie verder? Hier nog steeds hetzelfde, niks spannends... nog steeds af en toe wat bruin verlies, maar maak me er niet meer zo druk om... zal er bij mij wel bij horen denk ik dan en tja, als het niet goed is dan is het dat toch niet, of ik me er nu druk om maak of niet... We genieten maar gewoon van het moment in elk geval!
Ik besef het nog totaal niet. Als ik er over nadenk, krijg ik serieus hartkloppingen omdat ik zó bang ben dat het alsnog mis gaat. Dus ik probeer er zo min mogelijk bij stil te staan. Ik ben de hele dag door met vlagen misselijk maar ook nog steeds buikpijn (?). Dat maakt het eng. Ik heb volgende wk vrijdag (31-5) 1e echo. Das heel vroeg, maar is ook vooral om te kijken of het op de goede plek zit. Ik hoop dat we daarna wat meer vertrouwen krijgen. Fijn dat jij er al van kunt genieten! En over een maand ben je ook al getrouwde vrouw!!!! Haha, wat een heerlijk vooruitzicht.
Lieve meiden, Met mij gaat het niet goed. Inmiddels alles doorlopen en het blijkt dat ik een depressie heb. Nooit verwacht dat dit mij zou overkomen.. 5jaar lang ben ik mezelf gewoon vergeten.. Nu even helemaal terug naar de basis en mezelf terug vinden en dan weet ik zeker dat alles weer terug komt. Wij hebben besloten om alle behandelingen voor een hele lange tijd, en misschien wel voor altijd, stop te zetten. Ik wens jullie allemaal super mooie zwangerschappen toe! Op dit moment vindt ik het fijn om actief te blijven op het forum maar weet niet of dit zo blijft. Voorlopig blijf ik bij jullie meelezen!
heel heel veel sterkte liz en een dikke knuffel vanaf hier! hier nog steeds bruinverlies... vandaag met mijn klas gesport mee en wel wat meer, maar ja... morgenochtend weer een testje... we wachten maar gewoon af...
Lieve Liz, wat ongelooflijk heftig. Als we iets voor je kunnen betekenen, laat het dan gauw weten! Alle goeds en een hele dikke knuffel. Fiona, maar op vertrouwen dat het niets is. Maar ik kan me voorstellen dat het niet echt prettig is. Hoe gaat het verder met je?
poppetje nou ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren nu je dosis omhoog is. veel eet plezier morgen fiona zolang het bruin bloed verlies is kan het volgens mij nie gek veel kwaad zoals ze mij toen hebben verteld in het begin. al moet ik zeggen dat ik nu ik verder ben nog schrik als ik na de gemeenschap met mijn man wat licht bloed verlies heb. denk ook omdat wij zoveel moeite hebben moeten doen om zwanger te raken wij ons meer richten op al die dingen die fout kunnen gaan en heel alert zijn als ik iets voel of ervaar (ik heb het nu over mij en mijn man zeg nie dat dit bij iedereen is natuurlijk) als je het echt niet vertrouwd waarom bel je het zh dan nie op met de vraag of er een mogelijkheid is om eerder te komen? r1981 ik denk dat het echte besef misschien wel gaat komen als je de eerste echo hebt gehad. de mensen in mijn omgeving waren ook enthousiaster dan ik zelf omdat ik ook dat besef niet had in het begin. maaaar gaat helemaal goed komen met dat besef weet het zeker Liz lieve Liz ik wens je heeeeel veel sterkte met het proces waar je nu in zit en wat je nog te doen staat. Het is een hele moedige maar ook zeker zware beslissing na al die jaren om nu (al is het maar voorlopig) te stoppen. Ik wens jou en je man heel veel sterkte en het aller beste en hoop dat wanneer jij terug bent bij je eigen basis jij als een sterkere vrouw met beide benen er weer voor jezelf en je man kan staan. een hele dikke knuffel xxx
nou dames, vanmorgen nog maar een testje gedaan vanwege het bloedverlies steeds en mvm komt vanmiddag hier en ik wilde niet dan ineens geconfronteerd worden met een negatieve test ofzo, maar hij was weer knalpositief hoor! Teststreep eerder dan controlestreep, dus dat zit wel goed Moet ook wel zeggen dat ik gisteravond een half uur heb liggen slapen (echt in bed) na het eten omdat ik zo moe was, en vanmorgen gruwelijk misselijk wakker werd, dus op zich komen er nu ook wel wat tekentjes hihi... r1981, bij mij is het inderdaad ook af en toe dat ik het heel goed besef en van geniet, en af en toe dat ik het helemaal niet voel zeg maar... heel apart is dat... dobbermama, lieve reactie van je meid!inderdaad wij letten heel erg op de signaaltjes van ons lichaam (iets té erg misschien wel)... hoe gaat het verder met je?
Fiona heel slim van je om toch nog maar een testje te doen Hier gaat het wel goed hoor ben flink minder aan het doen (heel moeilijk) maar scheelt in misselijkheid/spugen. Toevallig vanmorgen nog staan kokhalzen maar dat was 2x en toen was het over. Wordt nog wel eens misselijk tijdens het eten maar dan stop ik gewoon met eten haha. Wel nog flink moe maar is allemaal goed te doen
Ik ben de afgelopen dagen op schoolkamp geweest met mijn groep 8. Wat fijn om alle persoonlijke rompslomp even te vergeten! Ik heb er echt geen moment aan gedacht, heerlijk!! Verder was het een geweldig afscheidskamp, heb geen pleister hoeven plakken en de sfeer was super, desondanks de regenbuien!! Dat is wel eens anders... Morgen ga ik beginnen met de decapeptyl. Ik ben er klaar voor. @ Liz: wat een dappere keuze meid! Heb respect voor je.... Heel veel sterkte!
Liz heel veel sterkte vooral en de eerste stap is erkenning. Hoop dat je je snel een beetje beter gaat voelen. @hier echo gehad, nog niet veel meer gegroeid, baarmoederslijmvlies nog steeds te dun, wel 11 eitjes ongeveer te zien. Gonal f nu opgehoogd naar 300ie. Hopen dat die punctie volgende week eindelijk gepland kan worden. Eerst a.s. maandag weer een echo in Zwijndrecht. Ik hoop dat het met die hogere dosis maandag genoeg is gegroeid om de laatste echo in Gent te kunnen plannen.
vanmorgen gesprek gehad met psycholoog vd kliniek. Ik trek het niet meer. De angst dat het weer mis gaat neemt de overhand en ik ben constant bang, 24u/dag. Ik heb hartkloppingen, paniekaanvallen, huilbuien, noem maar op. We bekijken hoe we het draaglijker kunnen maken. Als we een paar weken verder zijn, en alles is nog goed, dan hoop ik dat ik wat vertrouwen krijg. Pff, ben echt compleet uit het veld geslagen...
jufaman, heerlijk dat je ff lekker je aandacht ergens anders op hebt kunnen richten, fijn!! succes met starten weer! poppetje, nou hopelijk blijft het toch netjes doorgaan en kun je volgende week met de punctie mooie resultaten vertellen! Goed werk heeft tijd nodig zeggen wij hier wel eens r1981, jeetje meid... dikke knuffel voor jou!! Goed dat je contact hebt gezocht met de psycholoog... alleen dan kun je er iets aan doen he... zorg goed voor jezelf en neem ook de hulp aan die ze je bieden, hopelijk geeft dat voor jou snel wat meer rust! hier, niks spannends... vind het ook allemaal erg eng, maar begin er toch ook wel steeds meer van te genieten, vrouw van moeders voor moeders was erg positief over mijn test... ik vind alleen zelf dat ik zo weinig kwaaltjes heb, maar goed... het zal wel... iemand van de zwangere dames die ook geen last had van haar borsten tot 6 weken zwangerschap?
Fiona ik heb ook geen last van borsten. Het enige wat ik voel is met vlagen misselijk en nog steeds menstruatie-achtige buikpijn.
jufa wat een gezelligheid op kamp succes met het spuiten weer poppetje balen zeg dat de vorige verhoging dan te weinig heeft gedaan (ofzo). hopen dat alles snel goed is en jij die punctie kan krijgen...zou toch wel heel fijn zijn als je weer een stap verder kan in je traject. r1981 meis wat is dat nou....dat is niet de bedoeling he lieverd je zwangerschap hoort toch wel een positieve werking te hebben na al die trajecten. Wat heftig meis en wat goed dat je hulp bent gaan zoeken. hoop zooo erg voor je dat die angsten minder gaan worden en je uiteindelijk kan genieten van je zwangerschap en al die nare kwaaltjes zoals misselijk zijn enzo. veel sterkte!! fiona sorry haha mijn borsten die hebben mij juist duidelijk gemaakt dat ik zwanger was voordat ik al een test in huis had.... echt ik zou tekenen voor weinig kwaaltjes haha maar kan me voorstellen dat je ze juist wel zou willen aangezien het wel een bevestiging is van je zwangerschap.
thanks het was super vet zeg, wat een sfeertje zeg, het was gewoon genieten. Verders laat thuis, maar goed zo nog maar even slapen maar moet nu eerst naar de tandarts.. Morgen weer voor een fm meeting ben benieuwd, voel wel al wat maar het is nog niet pijnlijk gelukkig.. r1981: pfffff wat vervelend dat je zo ongerust bent, maar wel super goed dat je aan de bel hebt getrokken..Hopelijk kunnen julie samen met hulp hier wat aan. Want ja zoals dobberman zegt je hoort inderdaad te genieten van dit mooie geluk, maar wat je natuurlijk allemaal meemaakt is je niet in de koude kleren gaan zitten en ja probeer dan maar eens te denken dat het nu goed zit, dat is wat lastig omdat te denken dan snap ik ook wel. Maar probeer toch positief te zijn.. Fiona: Ja soms is het handig om kwaaltjes te hebben want dan weet je dat je zwanger bent, maar ik ken ook iemand die 24 uur per dag kots ziek is en ja dat zou je vast ook niet willen..Komt vast en zeker goed met je.. Liz: Pff ja dat is niet niks zeg, wat je nu op je bordje krijgt maar erkenning is ook super dat je dat toegeeft. En hier uit wordt je alleen maar sterker en sterker.Je zou nu denken dat het niet zo is. Maar ik kan je vertellen dat dat wel zo is. En met een beetje hulp komt het vast en zeker helemaal goed. Laat het maar lekker over je heen komen.. en huil alles er maar uit dat lucht vast en zeker op..Deze fase waar jij in zit heb ik namerlijk ook meegemaakt En zo weet ik dus ook dat je straks een hele sterke vrouw wordt en dat je alles weer aan kan.. Dikke knuffel voor jou..Al je wilt praten dan geef je maar een gil.. Poppetje; tjee dat het niet wil groeien, niet leuk is dat. Je zou toch zeggen met zoveel hormonen moet het toch lukken..Wanneer moet je weer voor fm. Jufa: gezellig dat je er ook weer bent, het wordt hier wat drukker, gezellig weer een spuiter erbij hihihihIk ben ook nog aan het spuiten.. Ik moet zeggen dat het reuze meevalt dat spuiten..
hee dames, hoe is het hier verder? Rustig op het moment... Ik blijf het toch allemaal ontzettend spannend vinden... kan maar wisselend een beetje genieten... gister en vandaag overdag geen bruin verlies gehad, vanavond wel weer wat... bah... dat dat toch eens op hield!!
fiona hoop voor je dat het snel 11 juni is. kan me indenken dat je zou willen dat het bruinbloed verlies onderhand is zou stoppen. buiten de onzekerheid die het kan veroorzaken is het ook nog eens vervelend. hier gaat goed steeds minder klachten en begin eigenlijk nu pas te genieten beetje bij beetje van mijn zwangerschap....dat was een week terug nog anders toen hoefde het voor mij nie meer door al da ziek zijn en die pijntjes en kwaaltjes