In dec 2012 / Jan 2013 starten met IVF-ICSI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Dobbermama1986, 14 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Yep, morgen begint officieel mijn verlof! Heb nu twee weken vakantie gehad.
    Ik hoop dat ons meisje voorlopig nog even blijft zitten want we zijn nog niet klaar met de verbouwing.. Hopelijk is de babykamer klaar voordat ze geboren is.

2. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ poppetje gefeliciteerd :D
    dat is nog eens een dikke vette positieve zwangerschapstest

3. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    jane good luck meissie :D hopen voor je dus dat je kleintje er snel is zo te lezen is het wel klaar.

klopt poppetje ik ben aangeteld bij een verse heb nog 7 cryos liggen voor een eventueel 2de en misschien 3de kindje (als het meezit maarja da weet je nooit)

4. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    hoe staat het met jane?

5. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Alles nog rustig hier.
    Verwacht nog niks, ze zit nog veel te lekker denk ik.

6. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Hoi meiden

Mag ik jullie een vraag stellen wat betreft IVF....?
    Ik start in Jan met IVF
    Heb al een IVF info avond gehad.
    Maar heb er nog een paar vragen over
    Ik denk jullie kunnen me daar vast mee helpen :)

Ik start met de pil, daarna decapeptyl injectie en daarna gonal f erbij.
    Als je gonal f een week hebt gebruikt begin je met echos om de 2 a 3 dagen totdat je de punctie krijgt

Hoe lang is de periode vanaf die echo tot aan de punctie ?
    Is dat 1 week , 10 dgn, 2 weken ?
    Ik ken iemand en daar zat 16 dagen tussen maar is dat niet lang ?

Hoe lang konden jullie niet werken met de punctie ?
    1 dag of meerdere dagen ?

Ik ken namelijk iemand die een hele week niet kon werken.
    Ik vroeg me af of dat uitzondering is of dat dat vaker voorkomt ?

Alvast bedankt

Liefs ster

7. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Hoe lang je echo's hebt hangt af van hoe je eitjes groeien. Dit is per persoon en zelfs per poging verschillend!

Ik heb na de punctie nog één dag rust gehad maar ik was goed verdoofd, ik vond de punctie ook niet traumatisch of had geen extreme last.. Ligt aan de pijnbestrijding van het zh, hoeveel eitjes je hebt een je pijngrens ;)

Wil je graag helpen maar standaard bestaat niet bij ivf en icsi!

8. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Bedankt poppetje voor je antwoord

9. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Ster80
    Dat van de echo's is idd afhankelijk hoe dat je eitjes groeien en hoe je cysclus in elkaar zit. Ze moeten natuurlijk wel alles eruit halen voordat het te laat is.

De punctie zelf ik heb de dag zelf vrijgehad en daarna weekend. De dag erna voelde ik mij zo goed dat ik stond te poetsen enz..de zondag heb ik op bed gelegen met toch wel wat pijn en voelde me aardig beroerd. Maandag terugplaatsing gehad en dinsdag weer gaan werken. Ben geloof ik wel nog een keer terug geweest denk die woensdag of donderdag omdat ik symptomen had van overstimulatie wat gelukkig nie zo was. Zo heeft iedereen zijn eigen verhaal om/rond/na de punctie en het kan zoooo verschillend zijn.
    Heel veel succes

10. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    O en zie dat je bij catharina ziekenhuis in eindhoven zit...daar krijg je nie veel pijnbestrijding met de punctie

11. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Bedankt voor je reactie dobbermama
    Krijg je in het catharina niet veel pijn bestrijding?
    Dat wordt dan wat.... Ik ben zo kleinzerig....
    Hsg vond ik al een hell wat betreft pijn.... Ik ben echt bang voor de punctie.
    Kan je niet om meer pijnstillend vragen ??
    Hoe heb jij de punctie ervaren ?

12. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Hebben jullie allemaal met de punctie 1 dag vrij en met de terug plaatsing 1 dag vrij gehad ?
    Krijgen jullie dat vergoed van de werkgever als zijnde doktersafspraak of zelf verlof opgenomen ?

13. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Hoe je het op moet nemen hangt af van je CAO, ik neem ambtenaar dus zit goed. Ik heb er bijzonder verlof voor, aangezien het in Gent is ben ik ook met de tp een dag vrij geweest, was op de dag dus eenmaal terug had het geen zin meer te gaan..

Punctie kreeg ik een soort morfine in mijn infuus, prima te doen. Of jouw zh dat doet of wil doen?? Je met maar zo denken, we willen een kindje en bevallen doet meer zeer! Althans denk ik ;)

14. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ster,
    Bij mij was het zo dat ik net voor de punctie tegen overstimulatie aanzat en dus thuis zat zodat er niet te veel blaasjes groeiden.
    Daardoor ben ik vanaf de punctie ook nog 3 dagen thuis geweest, alleen een middagje wezen voorbereiden (werk in het onderwijs...).
    Heb eigenlijk niet heel veel last gehad van alles, niet van de overstimulatie, niet van de punctie en ook niet erna...
    Was ook in het catharina ziekenhuis, en kreeg daar alleen een combinatie van een aantal pijnstillers. Samen zou dat vergelijkbaar zijn met 10 mg morfine geloof ik.
    Werd er een beetje duizelig en slaperig van.. tijdens de punctie moesten er bij mij 30 (!) blaasjes leeggeprikt worden, dus dat was nogal een werk... gewoon rustig blijven en rustig ademen hielp bij mij prima. Het duurde alles bij elkaar denk ik 15 minuten, dus dat is ook fijn om in je achterhoofd te houden als je zover bent... geeft je iets om naar toe te werken zeg maar...

15. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Nou de punctie zelf was niet fijn..had heel veel spanning en ondanks de medicatie kon ik niet ontspannen. Op een gegeven moment begon ikte huilen en toen ontspande ik...juist toen ging het snel en makkelijk. Eigenlijk zijn alleen de eerste prik vervelend en die heb je aan beide kanten 1x
    Ik had de avond ervoor een naproxen, oxazepam en paracetamol (sliep als een os), de ochtend zelf ook paracetamol en naproxen en dat was het. (Weet niet of het kwa medicatie scheelt in catharine of mmc veldhoven..d8 nie veel).

Ik heb voor beide dagen vrij genomen...als ik het over zou doen zou ik dat weer doen. Ik zit in payroll dus heb het zelf moeten betalen ofja vakantieuren voor in moeten leveren

16. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Zo richting ziekenhuis... Mijn vliezen zijn zojuist gebroken...

17. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Jane wat spannend!!! Zet em op.
    Nog even en je hebt een wondertje in je armen
    Veel succes de komende uren

18. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Jane, spannend!!! Heel veel succes en hoe geweldig, straks heb je je dochter in je armen! Ga voor je duimen dat het voorspoedig gaat!

19. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Good luck jane

20. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815