heerlijk dobbermama, geniet van je aankomende verlof!! jane, dat is wel dubbel inderdaad... waarom willen jullie de mmm niet meer in als ik vragen mag? hier vanavond starten met zwangerschapsyoga, ben benieuwd haha...
hey Fiona, toevallig! ik ben gisteravond ook weer begonnen met zw.yoga. Vorige keer ook gedaan. Erg leuk om in zo'n groep vol vrouwen met bolle buiken te zitten en lekker bezig te zijn met jezelf en je kindje. Hoe vond jij het? Jane, jammer dat dat stukje verdriet er ook bij is, maar ik begrijp het wel. En het is misschien ook nog wat emotie van al het voorgaande, wat je natuurlijk ook niet vergeten bent. Weet je, misschien denk je er over een jaar weer heel anders over. Geef jezelf die ruimte en geniet nu van wat er nu speelt. Niemand kan in de toekomst kijken. (gelukkig maar)
Jane, ik snap jullie keuze heel goed, wij hebben er nog 1 in de vriezer maar wij denken dat we dit niet opnieuw zouden doen. Je leven staat te veel stil en draait te veel om de mmm. Mijn leven heeft al lang genoeg stilgestaan hierna, eerst met het overlijden van mama en daarna door de MMM. Maar ok.. stel dat dit niet zou lukken en de cryo niet, zou ik wel weer doorgaan.. De wens voor een kindje is te groot om te kunnen stoppen.
Hey, ja hier ook weer aan het werk na een heerlijke vakantie zo te lezen gaat het goed met iedereen..Ik ben inmiddels 12 weken dus de druk van de ketel is er af.. Jane: Eerst maar genieten van jullie kleine spruit en wie weet gaat het spontaan want dan is de druk er af. Zoals 1981 zegt geniet van het hier en nu. En ja wie weet is het over een jaartje wel heel anders. En ga je er toch anders over denken.. R1981 Hoe is het met jou. Gefeliciteerd met jullie meisje in jou buikje wat een verrassing zeg..Nu mag alles roze hahah. En hoe bevalt je baan, inmiddels weten ze het nu wel denk ik dat je zwanger bent en hoe hebben ze daar op gereageerd. Was jullie huis nu al verkocht.. Dobber de laatste loodje hmmm wat een heerlijk vooruitzicht en als je dan weer terug kijkt gaat de tijd best wel snel zeg..Volgens mij ga je het best lekker vinden dat verlof, eest waarschijnlijk wel even wennen dat je wekker niet meer gaat maar dat gaat vast en zeker gauw wennen. Poppetje Hoeveel weken ben jij nou..
Zonneschijn, vandaag 8 weken, zie mijn banner 12 weken is een mijlpaal.. je leeft gek genoeg van mijlpaal naar mijlpaal met dit..
Zonneschijn, lekker genoten van de cruise? 12 wkn is idd alweer een mooie mijlpaal. Hoe voel je je? Met mij gaat het goed. Ik voel ons meisje echt heel vaak. Mijn bekken is ....tja....gewoon klote eigenlijk. Maar: ik werk nog maar halve dagen, heb een nieuwe goeie bureaustoel gekocht, heb poetshulp aangenomen, heb Bart 2 middagen op opvang terwijl ik gewoon thuis ben. Dus ik ga er heel goed mee om al zeg ik het zelf! Op het werk had ik het al heel snel gezegd. Ik wilde dit niet vlak na mijn proeftijd vertellen, dat vond ik niet eerlijk. Ze zijn heel begripvol en meelevend (ja ongelooflijk, maar het kan dus toch!) zelfs al zit ik al gedeeltelijk in de ziektewet nu. En het werk bevalt ook goed. Het huis nog niet verkocht en nu dus ook maar aan het verbouwen aangezien we maar 2 slaapkamers hebben op 1e verdieping. We wachten rustig af, komt vast een keer goed. Weten jullie al of jullie het geslacht willen weten? En nog last van kwaaltjes?
Natuurlijk wil ik het weten! Veel te nieuwsgierig Ik ben vooral moe!!! Last van mijn darmen en vandaag het zuur.. Verder wel ok hoewel mijn energielevel ongeveer 30% van normaal is..
Poppetje, haha, nou das duidelijk! Ja die klachten komen me bekend voor. Ik hoop voor je dat ze over een paar weken een heel eind verdwenen zijn. Wanneer heb jij je volgende echo?
Hihi iedereen die me kent weet dat ik het nooit vol zou houden, geslachtsecho plan ik ook rustig week 16 en als ik het weet vertel ik het ook gewoon de naam niet.. Althans niet in mijn omgeving.. Ik heb donderdag de intake bij de vk en dus een echo, de week erop weer één maar dan bij de eerste van de twee afspraken voor de nekplooi! Daarna 17-10 weer, haha drie in drie weken
Jane doe maar eerst lekker genieten van de kleine boef joh. Snap je keuze ik heb ook tegen manlief gezegd dat ik voor een tweede wel die cryo's wil proberen maar dat ik niet nog een keer ga spuiten enz. Wel fijn om te lezen dat het zo goed gaat
R1981, Ja hier nog wat last van moeheid, en verder nog veel last van het zuur. Ja ik wil het zeker het geslacht weten, en dat mag ook iedereen weten, de naam houden we nog lekker even voor ons zelf. Moet wel een beetje en verrassing blijven. Tjee poppetje jij hebt bijna alles al geplant zeg. Ik heb vandaag een gesprek bij de gynacoloog, omdat we toch wel willen weten of het gezond is. Want een gehandicapt kind is misschien wel cru gezegt maar daar kiezen we niet voor. Dus willen we een vlokkentest gaan doen, aangezien ik al in het risico factor zit. Verder heb ik vrijdag nog bij de verloskunde een gesprek van drie kwartier.. Ik ga vandoor want heb zo gesprek. groetjes
Wow Zonneschijn, heftige uitspraak vind ik persoonlijk! Ik begrijp dat het niemands eerste keuze zou zijn (als je al iets te zeggen zou hebben) maar bedoel je dan ook echt dat je de zwangerschap zou beëindigen? Dit is natuurlijk ieders eigen keuze/mening, ik wil je hierop ook niet aanvallen, maar ik schrok er gewoon een beetje van.
Je moet de combinatie test op tijd afspreken, tenzij je op aangewezen tijden wel maar vanwege mijn werk wilde ik nog kunnen kiezen en ja ben op tijd maar regel gewoon liever alles op tijd, scheelt mij stress! Wij doen geen vlokkentest vanwege risico op miskraam, maar alleen als een kind zwaar gehandicapt is, zouden wij het laten weghalen. Omdat het dan geen leven is voor de kleine..
Zonneschijn dan extra veel sterkte met de onderzoeken en gezien wat je zegt hopen dat jullie kindje volgens die testen "gezond" is. Wij zelf hebben die test niet gedaan omdat ik die vervolg testen toch nie ging laten doen. Maar wel goed dat je beide weet wat je wel en niet wil. Zelf vind ik het altijd een moeilijk onderwerp want op veel dingen kunnen ze je baby niet testen die misschien net zo heftig als een down syndrOom kunnen zijn..of misschien wel erger. Belangrijkste is dat jullie achter de keuze staan..er zullen altijd mensen zijn die er anders tegenaan kijken. Hou je ons op de hoogte van de uitslagen? Zoo vandAag laatste werkdag gehad..poeh komtwel dicht bij allemaal nu haha
dobber, wat fijn dat je de laatste werkdag hebt gehad!! Heeeerlijk gaan genieten meid!! poppetje, lekker op tijd met regelen inderdaad haha... maar goed, wel fijn toch het kan maar vast staan! Wij hebben de combinatie test ook niet gedaan om dezelfde reden als dobber, ik wilde daarna toch geen punctie of vlokkentest, dus dan zouden we in onzekerheid zitten als er een verhoogde uitslag kwam, tot de 20 weken echo. Dat wilden we dus zeker niet! r1981, hoe gaat het met jou verder? Hier van de week naar de verloskundige geweest. Ik blijk een placenta bilobata te hebben. Een 8 vormige placenta. Iemand van jullie ooit van gehoord? Dit was voor de vk een reden om het advies te geven in het ziekenhuis te bevallen, maar ik krijg er geen medische indicatie voor... heb geprobeerd op google wat te zoeken, maar krijg erg weinig gevonden... het komt in elk geval zeeeeeeeeeer weinig (geloof 1 op 2500 mensen) voor, en kan een extra risico vormen bij de bevalling wanneer er in het smalle gedeelte bloedvaten gaan groeien ofzoiets... maar zou er graag nog meer over willen weten. De vk zou dit ook nog verder uitzoeken want zij wist er ook niet zoveel van.
fiona nou daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord. wel heel fijn dat je vk het wel voor je uit gaat zoeken en ook eerlijk zegt dat ze er nie veel vanaf weet. wilde je eigenlijk thuis bevallen of was het al de bedoeling om in het ziekenhuis te bevallen? als je eigenlijk thuis wilde bevallen is dat wel een grote domper. nou hoop dat ze snel meer kunnen vertellen hierover
Hoi Hoi ja, ik vondt het al zo verdacht stil het is niet om jullie aan te vallen maar zo vinden wij dat.. Maar goed zal voortaan maar eerst nadenken wat ik ga schrijven.. Ik heb met deze mensen gewerkt en ik weet hoe zwaar dat is. En aangezien we geen achterban hebben moeten we dan alles zelf doen, nou dat zie ik zeker niet zitten. Verder konden we wel een nekplooi meeting doen, maar die gaan ze verrekkenen met je leeftijd aangezien ik dan 39 ben. Komt de uitslag altijd hoger uit en die geeft niet precies aan wat het is.. En met een vlokkentest kunnen ze alle belangrijke ziektes zien.. We gaan gewoon vanuit dat het goed is..positief blijven..
ja is inderdaad wel fijn dat ze het gaat uitzoeken allemaal hoor! wilde eigenlijk thuis bevallen inderdaad, vind het geen ramp dat dat nu niet zo zou zijn, maar wel een beetje balen en wil dan ook graag weten hoe of wat precies. Zonneschijn, wij hadden op zich wel dezelfde instelling... als het kindje echt een grote beperking zou hebben op wat voor manier ook, zouden wij de zwangerschap ook af breken. Dus ik begrijp je gedachtegang wel. Een rare vraag aan jou misschien, maar komen mijn berichten ook wel binnen bij jou, valt me op dat je vrijwel nooit op mijn berichten reageert namelijk... geen probleem hoor, maar valt gewoon op dat dat zo is..
Ook wij zouden niet voor een zwaar gehandicapt kindje kiezen, puur ook omdat dat geen lenen is voor de kleine zelf. Nekplooi doen wij wel, ben 36 dus wordt vergoed. En ja het is een kans, dus geen garantie. Weer gaan er gewoon allemaal vanuit dat we gezonde kindjes krijgen