In dec 2012 / Jan 2013 starten met IVF-ICSI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Dobbermama1986, 14 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    Hey Zonneschijn, van mij mag je gewoon alles kwijt hier hoor! Niet dat je nu denkt dat ik zoiets niet wil horen! hihi. Ik vind het zelf ook fijn om hier alles kwijt te kunnen, en tja, soms hebben mensen een andere mening. Prima toch! Het was in ieder geval echt niet vervelend bedoelt! En ik begrijp het ergens ook wel.

Zoals Dobber zegt: Belangrijkste is dat jullie achter de keuze staan..er zullen altijd mensen zijn die er anders tegenaan kijken.

En ik denk dat niemand ''kiest'' voor een zwaar gehandicapt kind.

Fiona, jammer dat je dan toch naar het zkh moet met de bevalling, ik snap dat je er wel een beetje van baalt. Maar nu kun je wel vast aan het idee wennen. En uit eigen ervaring kan ik zeggen dat in het zkh bevallen ook erg prettig kan zijn! Niet dat bevallen nou zo'n pretje is, nou ja....je snapt wel wat ik bedoel. haha.

Dobber, zit je al te puffen!? hahaha.

2. Zonneschijn38

Zonneschijn38 Bekend lid

25 apr 2012
    608
    0
    0
    werk op de bso/kdv
    Friesland
    Fiona ja ik krijg je berichten wel hoor..of je bedoelt prive mail..die heb ik nog niet van je gehad,
    Ja als je je zo hebt verheugt op de bevalling thuis dan is het wel balen..
    Ik moet zeggen dat onze voorkeur is om in het ziekenhuis te bevallen.
    Hier heb je alles bij de hand en als alles goed is ben je ook zo weer thuis.
    Omdat hoorde ik laatst je soms als nog moet om in het ziekenhuis. Als er complicaties zijn en zo of als je een ruggeprik wil.

3. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    Ik ga sowieso ook weer naar het ziekenhuis, is mij ''prima bevallen'' de 1e keer, haha.

4. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    zonneschijn, nee bedoelde inderdaad gewoon de berichten hier... viel me op.. maar dan is het goed :)

tja, ik hoop dat de vk me de volgende keer meer duidelijkheid kan bieden, dan zullen we eens kijken hoe of wat...en dan inderdaad maar in het ziekenhuis bevallen... is niet anders...

5. Zonneschijn38

Zonneschijn38 Bekend lid

25 apr 2012
    608
    0
    0
    werk op de bso/kdv
    Friesland
    Hoi hoi fiona ik heb ook even zitten googlen en dit ik wat ik heb gevonden..

Zo'n placenta heet in de medische termen placenta bilobata of placenta bipartita. Tussen de 2 helften van de placentastukken lopen inderdaad vliezen en bloedvaten. Zo'n bloedvat is gevuld met het bloed van je kindje.

Zo'n vat die tussen de 2 placenta's doorloopt heeft niet zo'n heel grote kans om te knappen. Het kan wel. De kans is groter als bijvoorbeeld de navelstreng in de vliezen zat (ipv op de placenta) Zo'n bloedvat kan dan dicht bij de onderkant komen (en dat knapt wanneer de vliezen breken). In dit geval spreekt men van een vasa praevia.

Op deze gingen kan je googlen en ik hoop dat je wat meer erover kan vinden en het je gerust kan stellen :)

6. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    vandaag eerste aankopen gedaan voor ons meisje; 3 pakjes maatje 50/56, wat flesjes, een mooie slaapzak en nog wat nieuwe slabbers. Toch wel erg leuk!!!

7. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @r1981 keek jij alweer over de helft! Wat gaat het snel! Wat leuk de eerste kleertjes voor je meisje. Is zo leuk dat shoppen.

@zonneschijn succes met de onderzoeken en hopelijk is alles goed en krijgen jullie een gezond kindje

@fiona ik heb er nog nooit van gehoord. Fijn dat je vk het verder gaat uitzoeken.

@hier is het wachten totdat ons meisje geboren gaat worden. We zijn er helemaal klaar voor. Hieronder kleine impressie van haar kamertje

8. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    image.jpg

9. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Hoe schattig!!!! De laatste loodjes zijn echt het zwaarst hè!! Laat de kleine maar komen, eerst jij en dan dobbermama.

10. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    @zonneschijn, wat lief dat je voor me gezocht hebt! :) Ik had al wel op placenta bilobata gegoogeld, maar werd er niet heel veel wijzer van. Alleen een beetje balen, wat ik me herinner van de 20 weken echo zat bij mij de navelstreng wel degelijk in het midden, dus bij de vliezen... :( maar goed, eens even afwachten wat de vk zegt en hoe of wat dan bij de bevalling... zal wel goed komen...

romy, leuk kamertje!!

r1981, leuk zeg, lekker wezen shoppen :) wij hebben inmiddels al wat meer geshopt, maar goed bij ons is het ook de 1e... hebben nog behoorlijk wat (zeg maar gerust alles haha) nodig...

zometeen weer naar de zwangerschapsyoga... 2e keer...

11. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    Romie, wat mooi! Helemaal klaar voor de bevalling? Ga jij eigenlijk naar het zkh of blijf je thuis? Spannend spannend!!!!
    Succes met die laatste loodjes!

Fiona, ja het scheelt nogal dat wij al een kindje hebben, ik heb bijna niets meer nodig volgens mij. Alleen echte meisjes spullen nu hè! hihi. Had ook een roze shirtje maatje 50 waarop staat ''kleine zus''. Smelt.... (ja ik smelt wat af de laatste weken!)
    Hoe bevalt je de yoga eigenlijk?

12. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Dank je wel allemaal!

Yep ik ben helemaal klaar voor de bevalling. Ik wil thuis bevallen als het kan. De vorige keer is me dat goed bevallen.
    Ik vind het zelf ook erg spannend dat het nu elk moment kan gebeuren. Hoe eerder hoe beter!!

13. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    zonneschijn o ieder zijn/haar eigen keuze. vindt het juist goed dat je het wel uit doet spreken aangezien je andere daar ook mee aan het denken zet. er is ook helemaal niks verkeerds aan jullie keuze mocht het niet goed zijn met de baby...het is en blijft jullie eigen leven en daarover kunnen alleen jullie een beslissing nemen.
    als ze hier in Nederland ook die bloedtest zouden doen ipv die punctie enzo hadden wij die onderzoeken ook laten doen want ook wij staan er zo in als jullie.

fiona ahw dan is dat wel echt zuur nieuws als je liever thuis je bevalling had willen doen.

r1981 nee ben nog niet aan het puffen hahaha. heb van de week nog de tuin gedaan met manlief (met handschoenen aan natuurlijk en op mijn eigen tempo). vandaag ben ik met manlief nog even wat winkels doorgelopen haha hij wilde ook wat kopen dus hebben we maar een jasje 62 gekocht voor de winter..
    morgen ga ik naar een vriendin samen met manlief en dan gaan ze een gipsafdruk maken en donderdag gaan we eten bij me ouders.
    zoals je kan zien heb ik nog geen tijd hahaha ze moet nog even wachten. vluchttas staat wel al klaar sinds vandaag, alleen het jasje en me pyjamabroek zitten nog in de was en die moeten er uiteindelijk nog bij. vraagje voor de meiden die eerder zijn bevallen...deden jullie ook wat drinken en iets als sultana in die tas erbij?

14. r1981

r1981 Actief lid

13 nov 2012
    356
    0
    0
    Ik had reepjes Dextro Energy bij, sabbelt lekker weg. Echt honger heb je (waarschijnlijk) toch niet.

Ik had ook een ruggenprik dus volgens mij mag je dan officieel niet meer eten/drinken. Maar dat weet ik niet meer zeker.

15. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Thanks

16. Zonneschijn38

Zonneschijn38 Bekend lid

25 apr 2012
    608
    0
    0
    werk op de bso/kdv
    Friesland
    Oooh romie wat een schattig kamertje zeg, genieten op naar de laaste loodjes...

Zonneschijn
    Ik heb al wat spulletjes gehad van mijn schoonzus mijn zus heeft ook nog wel wat liggen, dus hoef niet zo heel veel te kopen..
    Het wiegje hebben we al en dat moet nog op nieuw bekleed worden samen met mijn zus.
    De kinderwagen krijgen we van mijn schoonouders..Maar ik wacht nog even met kopen het duurt nog even..
    Verder is de punctie goed geslaagd, mijn zus was er dit keer bij omdat mijn man er niet was. Maar wel super om te zien ik kon het nu echt zien bewegen dat was wel echt bijzonder, zelfs het hartje weer even gehoord.. smelt....
    Nu wachten op vrijdag middag dan weten we ook de uitslag. Maar komt vast en zeker goed ik zit er niet over in.

Fiona het komt vast en zeker ook goed met jou, daar moet je in het ziekenhuis bevallen en weet je ook zeker dat je in goeie handen bent.. En ja als alles goed gaat mag je vast en zeker ook weer snel naar huis.. waar je thuis kunt genieten.

Dobber zo te zien ben je heerlijk aan het genieten van je verlof, is ja man dan ook vrij of zo..

17. Zonneschijn38

Zonneschijn38 Bekend lid

25 apr 2012
    608
    0
    0
    werk op de bso/kdv
    Friesland
    Heb nog wat foto's van echo gehad.
    Van 23 sept en 25 sept..

18. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    zonneschijn nou ben benieuwd naar aankomende vrijdag wat de uitslag zal zijn....ik denk ook dat dit goed zal zijn :D
    Ja mijn man is deze week lekker met mij vrij geweest..officieel gaat mijn verlof 28-09 in en zou dit mijn laatste werkweek geweest zijn.
    manlief en ik hebben toen besloten om het maar een weekje eerder in te laten gaan :D en vanaf maandag gaat hij werken totdat de bevalling start en dan heeft hij weer 2 weken vrij :D

19. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Romie, hoe gaat het? Je zit er nu echt tegenaan he...spannend zeg, dames al aan het wachten op de bevalling :) ook voor dobber komt het al heel dichtbij!

zonneschijn, hoe was de uitslag? fijn dat de punctie in elk geval goed velropen is!

r1981, yoga bevalt me goed... fijn om even met het kindje en de zwanerschap bezig te zijn, echt heel bewust zeg maar... en ook fijn dat je tips krijgt rondom je ademhaling enzovoorts.

hier gisteren naar prenatal en babydump geweest.. flink geshopt... trip trap stoel gehaald, babyfoon, dekentjes, kruiken, hoezen voor de kruiken eh... lakentjes... nou ja... was weer leuk in elk geval :)
    vandaag gaat manlief de babykamer behangen... de kast die hij zelf heeft gemaakt is al klaar, alleen nog wat onderdelen aflakken, en dan komt waarschijnlijk morgen de vloerbedekking erin, komende dagen nog wat laatste dingetjes en dan gaan we donderdag alle spulletjes halen bij mijn schoonzus :) dus eind volgende week zal het kamertje al een heel eind "klaar" zijn.. ik weet het nogal op tijd haha... maar goed, ik wilde eigenlijk zorgen dat ik in de herfstvakantie en die is over 2 weken, de kamer kon inrichten enzo... dan heb ik daar veel tijd voor... daarna is nog een hele drukke periode tot mijn verlof, dus dat hebben we dan mooi gehaald... :)

20. Zonneschijn38

Zonneschijn38 Bekend lid

25 apr 2012
    608
    0
    0
    werk op de bso/kdv
    Friesland
    Hey leuk hé dat shoppen hihih.
    Ben benieuwd naar de foto's fiona.

Zonneschijn:
    Maar de uitslag was goed... EN WE KRIJGEN EEN MEISJE..

Donderdag zijn we ook even naar de babydump geweest om nog even te kijken.. en ja wel we hebben een badje gekocht en een bedje en commode en plank er boven. Ben er helemaal blij mee.
    Het wordt in januari gebracht..zin in..
    We hebben het zelfde kamertje als dobber maar dan in grijs.
    En we gaan de kleuren grijs wit en paars gebruiken..

Deel Deze Pagina