Hè get ik baal zo, Mijn gezin heeft begin december Corona gehad. Doordat mijn man en zoontje veel later pas positief testten en ik steeds negatief bleef heb ik van 1 december t/m 3 januari in quarantaine gezeten. Nou gaat het in de klassen van mijn oudste 2 weer flink rond. Ik maak mij geen illusies, ze lopen op het einde van hun 8 weken, dus sta ik er niet van te kijken als ze het weer krijgen. De vriendin van mijn dochter heeft hier dinsdag gespeeld en testte gisteravond positief. Dinsdag valt gelukkig buiten die 48 uur, maar ze was gisteren ook nog gewoon op school, wanneer zou ik mijn dochter kunnen testen? Heeft omikron een kortere incubatietijd? (wel met zelftest, want nog binnen de 8 weken) pff ik ben er al weer zó klaar mee!!
Ah nee toch… wat waardeloos. Hier al verschillende herbesmettingen die eerst delta hadden en nu omikron, maar ook een situatie van een broertje die delta heeft gehad die vervolgens niet besmet is door broer die wel herbesmet is geraakt, dus het hoeft niet. Hier had zoontje zondag een positieve zelftest en kleine broer woensdag (heeel licht streepje) met heel milde klachten, dus na 3 dagen, donderdag werd hij echt ziek. Ik had ergens gelezen dat 2 tot 3 dagen vaak voorkomt.
Bedankt voor je antwoord! Hier in de omgeving ook al een meisje die na krap 8 weken nu weer Corona heeft. Fijn te horen dat het dus ook goed kan gaan. Ik hou er alvast ernstig rekening mee dat we weer de pineut gaan zijn, maar een beetje hoop houden is altijd fijn haha. Wel prettig te horen dat omikron dus een kortere incubatietijd lijkt te hebben. Beterschap voor je jongens! Hopelijk worden ze er niet te erg ziek van.
Hier ook niet hoor. Zoon precies acht weken geleden positief, niet in isolatie, niemand van ons gezin verder besmet. Nu dochter positief, is wel veel op haar kamer maar komt ook wel bij ons, ook verder niemand besmet ( tot nu toe). We houden alleen goed afstand tot de besmette en maken vaak even deurklinken, trapleuning ed schoon. Het kan dus ook goed gaan!
Wat fijn om te horen. Hoop zo dat het nu even aan ons voorbij gaat. Voor mijn gevoel zijn we er net vanaf. Beterschap voor je dochter!
Ik herken je gevoel want wij hebben ook van 12 dec tot 29 dec in quarantaine gezeten (nou ja ik zelf maar 8 dagen maar je snapt het met kinderen, de later bleef negatief en kwam er op 29 dec uit) Het kan twee kanten op. Ik hoor nu van kinderen die inderdaad weer positief zijn maar ook kinderen die nu negatief blijven testen die het ook recent hebben gehad. Kan dus echt alle kanten op helaas…
Wij hebben vorig jaar februari ook lang in quaraintaine gezeten omdat zoontje heel ziek was en veel klachten hield. Wij zijn niet besmet geraakt. Ondanks dat zoon en ik 0 afstand hielden. Wel veel luchten, dag en nacht en veel poetsen. Nu is zoon vorige week donderdag weer positief getest, op woensdag begonnen de klachten al na contact op maandag in de klas. Wij hebben geen afstand gehouden, ik heb er geen deurklink oid om gepoetst. Ik dacht laat het ons allemaal maat krijgen. We hadden onze booster net 3 dagen dus óók voor ons quaraintaine. We hebben geknuffeld samen geslapen uit dezelfde bekers/rietjes gedronken.. Maar ggd test blijft negatief voor ons. Maandag nog 1 x testen en dan hopelijk klaar en niet op dag 12 nog net de positieve test Sterkte gewenst, misschien blijft het bij 1 besmetting♡
Ai, nee dat is niet te hopen zeg. Zeker nu je net zo lang binnen hebt gezeten. Wie weet valt het mee en wordt ze niet besmet.
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Fijn om te lezen dat een herbestemming niet per sé hoeft te gebeuren. Inmiddels flink de balen..er heeft hier gisteren een meisje gespeeld waarvan de broer positief getest is en inmiddels heb ik al 10 appjes van ouders uit klassen van mijn oudste 2 ontvangen dat er kinderen een positieve zelftest hadden. Voor de kerst heeft de klas van mijn oudste thuis gezeten en hebben uiteindelijk ongeveer 20 van de 25 kinderen het gehad. Dit was nog delta. De school deed niks om besmettingen tegen te gaan, er werd bijv niet geventileerd, nog geen raam open.. niks. Ook werd er vrij weinig gecommuniceerd naar de ouders en ging de klas pas bij 12 besmettingen naar huis. Nu krijg ik dit weekend dus weer constant appjes van ouders over positieve testen. Daar zitten ook kinderen bij die dus in december al Corona hebben gehad. Er gingen ook al appjes van moeders die zelf de ggd hadden gebeld en aan de hand daarvan de conclusie trokken dat het kind maandag gewoon naar school mag, ondanks positieve zelftest, omdat ze nog in week 7/8 na vorige besmetting zit. Dit lijkt me toch niet de bedoeling? En dan zat de betreffende leerling ook nog naast een leerling die nog geen Corona had gehad en een paar dagen eerder positief testte bij de ggd. Van school horen we wederom niks. Net als de vorige keer. Moedeloos wordt ik hiervan. Ben zelf niet eens bang om ziek te worden, maar wel bang om weer lang in quarantaine te moeten. Onze dochter met ASS gun ik zo dat ze gewoon een periode onafgebroken naar school kan. Dat heeft ze echt nodig. Ben echt weer helemaal klaar er mee
Nou normaal wordt ie gebruikt voor allerlei onzin als: Pietje heeft zijn broodtrommel op school laten liggen, wie heeft hem gezien? Of wie de hulpmoeder of vader wil zijn bij een uitje naar de bieb. Maar nu wordt ie dus blijkbaar gebruikt om constant testresultaten op door te geven en dan het liefst om 5 voor 12 ‘s avonds als je al in bed ligt.
Ik zet altijd om 8 uur savonds mijn whatsapp meldingen uit (bij instellingen). Ik trem onrustige berichten ook altijd slecht Sochtends gaat ie weer aan Sterkte, super vervelend dit voor jullie!!
Update: mijn oudste dochter werd vandaag ziek, nog net binnen de 8 weken na haar eerste infectie. Gisteren was haar test nog wit en vandaag een knaller. Bijna haar hele klas heeft het, dus ben niet verbaasd. Ik baal wel, want ik heb in quarantaine gezeten van 1 december t/m 3 januari. Mijn man en 4 kinderen volgden elkaar niet zo snel op toen en ik bleef negatief. Nu dus weer opnieuw ellende. Oja en mijn zoontje heeft met kerst Corona gehad, hij heeft dezelfde klachten als toen en een positieve zelftest. Je kan dus prima omikron krijgen na eerdere delta besmetting.
Mijn zoon had in december ook Corona en vanmorgen een knaller van een zelftest, bij het eerste belletje naar ggd werd ook gezegd dat dat vast een restje was en dat we niet in quarantaine hoeven en hij niet getest... Hij mocht naar school etc... Dus heb nog een test gedaan en die was ook gewoon positief, nog een keer gebeld en na overleg met de arts denken ze toch dat hij herbesmet is (6 weken na 1e infectie). Dus had ik niet door gevraagd had hij ook weer op school gezeten etc ☹️ Beterschap!
Ahh super vervelend! Ja hier op school ook een ouder die van de ggd gehoord had dat kind gewoon naar school mocht met positieve zelftest, omdat ze nog binnen de 8 weken zat. Het meisje werd echter behoorlijk ziek en toen hield moeder haar wel thuis gelukkig. Maar herbestemming komt helaas dus toch wel voor nu met omicron Voor jullie ook beterschap!
Daarom kunnen ze er beter van maken: positieve test thuisblijven en verder niet. Want ook met booster hoor ik ze met bosjes omikron krijgen. Supervervelend. Ben heel benieuwd hoe dat hier gaat (hier nog geen klachten en ook nog niet veel besmettingen in de klas maar kan nog komen)