Na je besmetting hoef je (officieel) 8 weken niet te testen/in quarantaine, maar de booster mag je pas na 3 mnd. Zit ik dus 5 weken met een gat. Qua werk (cruciaal) beroep moet ik gewoon blijven werken na nauw contact en elke dag zelftest. Stel dat ik nou eerder de booster wil. Zou dat kunnen en wat doet dat in je lichaam? Iemand die dat weet? Er zal best over nagedacht zijn, maar ik vind het echt vervelend dat ik straks een periode (officieel) niet heel goed beschermd bent, terwijl ik heel veel mensen ontmoet.
Wij zijn hier geen artsen, dus al denken mensen dat ze je kunnen adviseren, dat kan dus niet. Er komen vast veel reacties maar de enige aan wie je deze vraag kan stellen, is je huisarts. Ik begrijp je situatie, hier duurde het bijna 6 weken voordat het herstelbewijs in de Corona check app kwam, terwijl ik die wel echt nodig heb. Erg vervelend maar er wordt wel overal duidelijk gezegd dat eerder een booster halen niet de bedoeling is. Dus dat is de officiële communicatie mbt dit onderwerp.
Mijn schoonmoeder is het wel gelukt om eerder de booster te halen. Die kreeg m na 2 maanden. Ze heeft er niet extra last van gehad, maar dat kan bij een ander weer anders zijn. Je loopt trouwens wel minder risico nu na je besmetting. https://www.nrc.nl/nieuws/2022/01/25/doorbraakinfectie-na-vaccinatie-geeft-super-immuniteit-a4083165
Maar als je net corona gehad hebt én je bent ook al eens twee keer eerder gevaccineerd dan zul je toch langzamerhand ook wel eens voldoende antistoffen hebben, zodat je niet de hele tijd in angst hoeft te blijven zitten dat je het weer krijgt? Ik zou me er echt niet zo druk over maken hoor, waarschijnlijk ben je nu beter beschermd tegen corona dan ooit tevoren, met een lijf vol vaccin en natuurlijke antistoffen daarbovenop.
Dat is ook zo....Maar kom per dag met minstens 30 kinderen in contact....maakt het toch een soort van spannend. Misschien moet ik eens goed met mezelf praten!
Oh, echt? Ik ben nu 11 weken na m’n besmetting en nu heeft m’n man het.. Helaas, ik mocht nog niet boosteren. Voor mij dus nu geen zin meer, zit alweer in quarantaine, maar.. Ik hoorde van meerdere dat het niet eens lukte een afspraak voor een booster te maken, omdat ze binnen de 3 maanden zaten?! En je hebt dus geen last gehad van de booster?
De booster helptje vooral tegen het erg ziek worden, maar bij omicron niet erg goed tegen een besmetting. Dus daarvoor maakt het waarschijnlijk niks uit en je hebt waarschijnlijk nog antistoffen. Wel maakt het uit voor de quarantaine op dit moment, maar met een essentieel beroep waarschijnlijk ook weer niet. Niet te druk maken, komt heus wel goed en 3 mnd na je besmetting je booster halen.
Dan moet je gewoon bij een online afspraak bij de vragenlijst met de vraag “heeft u de afgelopen 3 maanden corona gehad?” NEE invullen. Mijn herstelbewijs was op 8 oktober en heb de booster op 8 januari gehad. Dus precies 3 maanden.
Ha! Dan ga ik vast plannen voor na deze quarantaine! Het is toch wat.. Kids naar school, ik thuis. Word gewoon gestraft, omdat ik het al had. Stom! Geen heftige reactie op de booster gehad?
Ik had verwacht dat ik pas half januari kon maar kon dus meteen de zaterdag erop 8 januari toen ik die week de afspraak ging maken.ik had geen last van de booster, mijn man was een dag later een dagje ziek.