in diepe slaap halverwege de fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sidmick, 16 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Fles geven is nu al twee weken "gedoe" hier. Hele trucendozen moeten we opentrekken. Mijn zoontje begint prima met zijn fles maar na even drinken valt hij heel diep in slaapt en stopt met drinken. We hebben al de difrax fles met dental, kers en 123 speen geprobeerd, de avent fles met speen 1en 2. Ook verschonen we hem halverwege de voeding maar hij word nergens goed wakker van. Op deze manier drinkt hij steeds maar 70 a90 cc in drie kwartier wat te weinig is voor zijn gewicht. Overigens is hij niet ontevreden. Iemand een gouden tip?

2. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik lees ff mee, want heb hier ook al paar dagen dit probleem en dan nog de stunt dat hij wakker word op het moment dat ik hem wel in bed leg :p.
    Leg hem meestal ff in zn' bedje met de fles om nog wat op te drinken, maar hij is dan ook al wat ouder.

Hoeveel krijgt hij per dag te drinken? En hoeveel kg is hij?
    Groetjess

3. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

mhhh ik wilde vragen of je hem tussendoor een boertje laat doen maar nu lees ik dat je alles al hebt geprobeerd.
    Misschien heeft hij er wel genoeg aan, zeker omdat je zegt dat hij tevreden is.
    Je zou nog kunnen proberen om hem een flesje te geven zodra hij wakker wordt.

Heeft hij goede plas en poepluiers op een dag?
    Als dat zo is zou ik me er nog niet al te druk om maken. Deze week komt de wijkverpleegkundige bij je thuis langs als het goed is (weet niet of dat overal zo is) maar dan zou ik het bij haar nog eens navragen.

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Ons zoontje dronk in de eerste week heel moeilijk, hij was echt niet wakker te krijgen. Tips van de kraamhulp die we hebben geprobeerd waren sokjes uit doen, handjes of voetjes masseren tijdens het drinken, met een nat washandje een beetje op zijn gezichtje deppen, maar dat hielp allemaal niet of maar een paar minuutjes. Misschien dat jullie er wel wat aan hebben.

Het enige dat bij ons uiteindelijk hielp was om hem uit te kleden tot op zijn rompertje en dan wachten tot hij echt een beetje boos werd en ging huilen. Het wad vreselijk, zeker zo in het begin, maar we lieten hem dan even een minuutje huilen, zodat hij echt goed wakker was, en dan ging hij eindelijk drinken. Ik weet dat het verschrikkelijk klinkt en dat was het ook om te doen, maar hij viel veel te veel af en sliep daardoor ook weer meer, dus we zaten in een vicieuze cirkel. Toen we hem eenmaal weer aan het drinken hadden op deze manier ging het ook vanzelf beter, hij kwam weer zelf om voeding vragen. Succes hoor!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Misschien kun je dan, zeker omdat hij nog zo jong is, beter gewoon flessen van 90/3 maken en er wat meer van op een dag geven.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    @dirksmama we geven nu iedere drie uur 90cc, nadeel daarvan is dat hij vaak nog helemaal geen zin heeft om al te drinken en dat dus niet opdrinkt. En zowel dan doet hij er minimaal drie kwartier over. We gaan nu de avent nr 3 speen proberen,kijken of hij die snelheid aan kan. Mannetje is 4600 gram met zijn twee weekjes oud dus heeft behoorlijk wat cc nodig

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar je kunt er echt niet meer instoppen dan er in kan!
    Geef gewoon wat hij wil, en hou z'n groei in de gaten. Niet ieder kind heeft even grote porties nodig om toch goed te groeien!

8. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Eens! Kijk naar je kind en probeer niet koste wat kost te voeden. Als je kindje verder voldaan oogt is het prima hoor.

9. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Als je kindje goed groeit en goed ontwikkeld zou ik me niet zo druk maken om de aantal cc.
    Dus ik ga mee met Dirksmama en Daan78.

10. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Mijn zoontje is 8 dagen en drinkt ook niet best gaat wel steeds beter maar valt ook in slaap en wil gewoon niet meer,ik ga hem niewt dwingen wat het moet geen moet worden voor hem en fles krijgen moet ook prettig en fijn blijven voor hem.Wij hebben sinds gister de dokter brown fles en dat gaat super! Ook zijn we nu andere voeding aan het proberen.Heb zo even niet gelezen of jou kindje er zelf om vraagt maar die van ons wel geef het dan zo snel mogelijk verschoon ook nog geen luier want dat vermoeid hem weer tussendoor doe ik dat trouwens wel als hij in slaap valt,want dan word hij weer wakker en drinkt hij verder,Let ook op of zn voeding niet koud word want dat is niet lekker natuurlijk,ook hier trekken we zn sokjes uit.Wij krijgen trouwens veel begeleiding.Misschien heb je er iets aan Succes!

11. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    waarom kijk je alleen naar gewicht?
    kijk ook eens naar leeftijd..

mischien krijgt hij voor zn leeftijd gewoonweg teveel..

kijk het aan ga wat vaker wegen ..
    toen mijn uk over ging op flesvoeding dronk hij de eerste weken ook nog veeel te weinig net onder minimum(voor leeftijd niet naar gewicht)
    maar groeide goed..

vervolgens na een aantal weken kreeg hij ineens nauwelijks nog genoeg en loste het zich vanzelf op

12. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Kon er niet uit opmaken of je op verzoek voedt?

Ik had dit probleem ook toen mijn meisje nog zo jong was en ik ging op verzoek voeden en kocht een kruidvat fles!
    Ging helemaal goed ineens..

13. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Hoe gaat het slapen op zich? Wij hadden dit nl ook. op zich sliep ze wel goed maar was altijd vrij snel weer wakker. We gaven na het slapen de fles maar doordat ze nog best moe was, viel ze van het drinken weer in slaap. Wij zijn toen de puckababy gaan gebruiken. Ze begon toen veel vaster en langer te slapen en als ze dan wakker werd, was ze ook helemaal uitgerust om de fles leeg te drinken. Dus sinds de puckababy is ze niet meer in slaap gevallen tijdens de fles.

Deel Deze Pagina