Hallo allemaal, ik heb een probleempje Mijn dochtertje van 3 maanden en 5 dagen drinkt 5 flessen (Nutrilon Forte) van 200 ml per dag helemaal schoon leeg. Ik moet echter de laatste dagen heel veel moeite doen om de 3 uur tussen de fles te halen, anders kom ik op teveel flessen uit en dat is ook niet de bedoeling.. Ik merk dus echt dat ze er niet meer genoeg aan heeft! 's Nachts komt ze ook ineens om haar fles, terwijl ze een week terug nog klokje rond sliep.. Maar ze is nog maar 3 maanden dus ik mag niet bijvoeden! Wat nu? Drinktempo is wel goed, plusminus 15 a 20 min. Ze weegt 6400 gram.. Alvast bedankt voor jullie reacties
Wij hebben dit rond die periode ook gehad. Ik heb toen contact gehad met CB en 1 week wat meer voeding maakt niet uit.. Zolang het maar niet continue was. Ook zijn wij iets eerder gestart met rijstebloem in laatste fles geloof met 3 maanden en 1 week ongeveer en sindsdien liet ze de nachtfles weer staan. Het wordt afgeraden maar heb t gewoon gedaan. Kijk waar jij je goed bij voelt.
http://www.zwangerschapspagina.nl/flesvoeding/328334-baby-heeft-momenteel-niet-genoeg-180-6x5.html misschien heb je hier nog wat aan. Dit was mijn topic een tijdje terug.
Ah thnx.. hier heb ik zeker wat aan! Stond gister al met de rijstebloem in me handen, maar dacht wacht nog ff Dat ga ik vanavond dus even proberen, thnx!
Ik zou dan eerder een weekje wat meer flesvoeding geven dan direct rijstebloem proberen. Misschien is het een groeispurtje en heeft ze snel weer voldoende aan haar flessen.
Heb ik al een paar keer geprobeerd, maar dan zit ze te vol.. Dan komt het eruit. Zelfs met Nutriton..
Tja dan is t brullen vanaf het moment dat de fles leeg is en dan stopt ze niet meer tot haar volgende fles. Op een gegeven moment sliep ze alleen nog maar omdat ze uitgeput was van het huilen.. dus niet omdat ze verzadigd was. heb die flessen van 165 zo lang mogelijk proberen vol te houden maarja, ik ga mn meisje ook niet met honger laten zitten. En nu neemt ze dus ook geen genoegen meer met de flessen van 200 ml. Ik heb het gisteravond uitgeprobeerd een afgestreken theelepeltje rijstebloem en tot nu toe gaat het goed gelukkig. Ik zie mn kindje liever tevreden als huilend van de honger..
Vreemd dat ze van meer melk te vol zit, maar ze vraagt erom? Weet je dan zeker dat het honger is? Want wat jij schrijft is dat 5 flessen te weinig is, maar 6 flessen is geen optie want dan zit ze te vol? Want als je kind zo veel honger heeft naast 1 liter forte voeding, zet 1 theelepeltje rijstebloem toch ook geen zoden aan de dijk? En het is niet de bedoeling om in elke fles rijstebloem te geven.
Wesdaan ja het gaat weer helemaal goed nu! Adi; ja als ik een fles van 210 plus 7 geef zit ze te vol en komt er weer wat terug. Dus van vollere flessen, niet van meer flessen. Aan 6 flessen van 165 heeft ze niet genoeg. Nu heeft ze 5 flessen van 200 Forte en ja dat 1e theelepeltje rijstebloem in de avond maakt dus wel degelijk verschil want ze gaat nu weer super. Natuurlijk probeer ik het wel zo lang mogelijk te gaan rekken om nog meer te gaan geven. Liefst met 4 maanden.. Sorry nog voor het late antwoord..