nou dan ben ik ook een slecht moeder haha, ik laat haar ook altijd zitten met de deur op slot, zie het al voor me zeg, kind helemaal weer eruit slepen en erin doen, beetje omslachtig niet??? bovendien ben ik 17 weken zwanger en ga ik echt niet nog meer tillen als nodig is!!! xx
ik denk dat het ook wel heel erg van de plek waar je bent afhangt. als ik hier in de wijk wat haal bij de pomp doe ik mijn fiets ook niet op slot en als ik met de auto ben doe ik dat ook niet. maar als ik in een wijk verder ben wel. en in een dorp waar ik vaak kom zou ik als ik ons kindje heb de auto ook niet op slot doen. hier in zwolle wel weer maar ik zou haar dus ook gewoon in de auto laten.
Ik laat mijn kinderen niet in de auto zitten bij een tankstation. Ook niet als ze slapen. De reden, een collega van mij deed dat ook een keer en toen er een automobilist niet goed zat op te letten is hij in volle vaart op haar auto gereden bij de pomp waar dus haar kindje in zat.... dit hoop ik zelf dus nooit mee te maken maar haal ze er altijd uit.
als hij dat tegen me gezegd had was het helemaal niet best geweest.. is niet de eerste keer dat we moeten aanbellen.. als het om 2 minuutjes ging is het wat anders, maar dat was niet het geval..
Nooit op de buik laten slapen voor 2 jaar...is toch iets van controle Je kunt niet 24/7 controle hebben op alle situaties nee maar proberen doen we altijd als ouders
Het lijkt me wel kunnen... waarom niet denk ik dan.. maar ik doe het zelf ook niet. heb er gewoon geen fijngevoel bij.
Tuurlijk is er wel iets van controle... Maarja denk dat mensen dat ook denken met de deur op slot doen En verder is het ieder voor zich vind ik.. De een doet het wel de ander niet..
Jeetje, wat ben je toch een snel een slechte moeder! Ik zou er bijna faalangst van krijgen . Ach, mensen zullen altijd van mening verschillen, maar dit topic is natuurlijk wel erg gevoelig. Ik merk mijn stekels ook hoor, als ik hoor dat ik nu al faal. Ik ben namelijk vegetarier en we willen onze kinderen ook graag vegetarisch opvoeden (ja, daar heb ik me in verdiept, nee, ze komen niks te kort).... maar ohohoh, ik faal nu al. Wij willen ons kindje naar het kinderdagverblijf brengen voor twee of drie dagen. (ja, natuurlijk zijn we kritisch op wélk kinderdagverblijf, ja, het kindje is gewenst) ... maar ohohoh, wat ben ik een egoistisch kreng dat ik wil/moet blijven werken. (gek dat mijn vriend dan geen rotzak is) Oh ja, mijn vriendje, we zijn niet getrouwd.... oei Wij denken aan de vrije school .... poeh, nou, dan ben je echt wel héél naief. We gaan haar niet laten dopen .... tja, voor sommige mensen heeft opvoeden dan weinig zin meer. etc., etc., etc. ... ik kan nog wel even door gaan, en mijn dochtertje is er nog niet eens. Oftewel... ik probeer dat soort opvoedingsadviezen maar naast me neer te leggen en te zien als een soort overcompensatie van ouders die het ook niet weten. Het kindje wordt immers niet met een handboekje geboren. Je doet je best, en een ander doet het anders. Tja, sommige mensen kunnen daar niet tegen en proberen jou te overtuigen dat het op dezelfde manier moet als zij het doen. Dan worden zij ook weer bevestigd in hun rol als "perfecte ouder". Zielig hoor! (Dit zijn overigens mijn redelijke momenten... ik heb ook wel eens de fantasie iemands gezicht eraf te klauwen na zo'n rotopmerking). NB. Als iemand even zou aanbellen met de vraag of mijn kindje al lang in de auto zit en of dat wel goed gaat, zou ik die nooit zo afblaffen. Je zal het kindje maar vergeten zijn... dat gebeurt vaker dan je denkt. Liever een keertje te vaak gewaarschuwd door mensen die het goed bedoelen, dan één keertje te laat! (Tenzij ik bij het opendoen van de deur meteen uitgescholden wordt, dan zou ik ook wel even schrikken. Ik vind de reactie van meteen politie bellen ook wel overdreven.)
kijk er is dus duidelijk vaker wat gebeurd, dan is jou reactie heel logisch. Ik denk ook dat al dit zou gebeuren bij iemand waarvan je weet dat het normale mensen zijn, je er ook eerder vanuit gaat dat de ouder iets vergeten is en dat die ouder dus binnen 5 min. weer terug is.
Even off topic... tot 2 jaar? Dat lukt toch nooit? Mijn zoontje draait zichzelf echt wel op zn buikje hoor, moet ik hem dan steeds gaan terugdraaien?
haha geweldig .. inderdaad de beste stuurlui staan altijd aan de wal en ze hebben altijd wel iets aante merken.. en het ergste is het zij meestal de moeders die elkaar afkatten.. Een vader zal niet zo gauw aangekeken worden op iets opvoedkundigs.. ook raar in mijn optiek.. net als en huis wat niet schoon is daar word ook gelijk de vrouw op aangekeken.. gekke wereld.
@Zilvervosje geweldig geschreven meid!! Tja en tegenwoordig mag je zoiets niet meer doen aanbellen en even vragen of je je kindje bent "vergeten".. Maar als je denkt dat er ergens een kindje wordt mishandelt dan moet je gelijk ingrijpen de politie eropaf sturen enz....moet je daar eens een topic over openen
Hihi, thanks... de frustraties van TS zijn héél herkenbaar. Wat zijn vrouwen soms toch moeilijk voor elkaar, he?
hahaha nee hoor hier ook een buikslaper Maar ze zeggen dat het tot 2 jaar de grootste kans is... Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat stikken in bed niet zomaar gebeurt of wiegendood..tenminste dat je je kindje beter niet op de buik kan laten slapen Je probeert als ouder altijd je best te doen....toch?
Het eerste jaar nam ik Levi altijd mee naar binnen, gewoon omdat ik me er niet prettig bij voelde om hem te laten zitten. Maar daarna werd het een drama als hij er uit mocht maar en binnen 5 min. weer in moest .Dus nu laat ik hem zitten met de deur op slot. Wel bij de bp hier in ons dorp. Klein. paar pompen en idd altijd toezicht op de auto. Bij een andere pomp neem ik hem nog wel mee, maar tank eigenlijk altijd in het dorp