Hallo , Ik heb net mn 20 weken echo gehad , en mn vriend zag dat elke keer als de vk ging meten (de schedel , beentjes , maagje ect.) dat er stond dat ik 19 weken & 2 dagen zwanger was i.p.v 20 weken & 2 dagen.. Ik heb het zelf niet gezien. Ik lette er niet op want vond het prachtig onze kleine te zien.. De vk heeft er verder ook niks van gezegd , Wel dat alles goed was maar dat ik terug moet komen volgende week , Omdat het hartje niet duidelijk te zien was , en ze dat nog wil nakijken. Heeft iemand hier ervaring mee ? Toen wij het ziekenhuis uitliepen zei mn het pas , en ik ben meteen helemaal van slag.. Kan dit betekenen dat mn baby een groeiachterstand heeft ? Ik maak me zorgen.. Alvast bedankt !
Volgens mij hoef je je nergens druk om te maken hoor! Tot 12 weken groeien kindjes vrijwel gelijk, daarna houden ze hun eigen tempo aan. Volgens mij wordt er pas naar gekeken als er meer dan anderhalf/2 weken verschil in zit. In jouw geval kan het echt geen kwaad hoor meid. Bovendien is die echo hier speciaal voor. Als de echoscopiste had gedacht dat er iets niet goed zou zijn, dan had je het wel gehoord. En je hebt kleine en grote kindjes he?
Nee meid, geen zorgen maken hoor. Ik heb het ook gezien bij mijn 20wk echo en heb het vorige week nagevraagd. Alles was prima, ze legde uit dat de beentjes en armpjes iets onder het gemiddelde lagen en het buikje gemiddeld was. Net wat suus schrijft, je hebt grote en kleine kindjes.
Geen zorgen maken. Bij de 20-wk echo van Sverre was zijn buikje bijvoorbeeld ruim een week voor in groei, terwijl zijn beentjes iets achter lagen. Sommige metingen zijn ook niet helemaal accuraat. En een termijnecho is niet voor niets rond de 12 weken; daarna groeien kindjes in hun eigen tempo. Net als idd Suus al zei: grote en kleine kindjes. Gewoon lekker genieten dat tot nu toe alles er zo goed en mooi uit zag!
Wat de rest ook zegt: er zit zoveel variatie in kindjes. Tegenwoordig wordt die termijn echo steeds vaker voor de 12 weken gedaan. Rond de 8-10 weken al. Omdat zelfs bij 12 er nog genoeg verschil in zit. Nog een voorbeeld: Mijn zoontje liep op 12 weken 1 dag voor. Bij 21 weken was dat al een week. Bij 28 weken bijna 2 weken. Gewoon een flinke groeier, maar binnen de lijntjes. Zo zal jou baby dus iets onder het gemiddelde zitten, maar ook binnen de lijntjes. Anders was er wel iets van gezegd. Heb je toevallig waardes meegekregen?
Nee heb geen waardes meegekregen. Alleen een foto , en ik moet volgende week dan nog ff terug om goed naar het hartje te kijken want daar had die kleine spruit geen zin in. Verder zei ze ook wel dat alles goed was , maar ik schrok toch wel een beetje hoor.. Helemaal omdat je er vanuit gaat dat alles oke is , Gelukkig hoef ik me geen zorgen te maken dan ! Bedankt !!!!!!!!!!!!!!!
heb gisteren de 20 weken echo gehad en het is me haarfijn uitgelegd hoe dat werkt. Volgende keer gewoon vragen hoor.....of jij of je vriend daar zijn ze voor!!
Ik heb van de week ook de echo gehad, ze kwam op 20 weken ipv 20.2 weken. Heb gevraagd wat dat betekende en ze zei, je mag er een week boven zitten en een week onder. Als het daartussen valt zit je goed, geen aanpassen in datum of groeiachterstanden, kortom geen zorgen dus!