In dubio.. Kamp..

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Devilschase, Jun 13, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Iets te kort door de bocht, want zaken veranderen ook door de jaren heen. Ik ken ouders die voor onze school kozen o.a. omdat er geen continuerooster was, op veel andere scholen toen al wel. Inmiddels hebben wij ook een continuerooster.

Golden1213 and Ang1987 like this.
  2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,167
    23,249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zou het ook wel lastig vinden hoor. Ze zou van mij wel mogen gaan trouwens. Ze zit sinds net op scouting, en dit jaar nog geen kamp, na pas 3x meedraaien kennen ze haar nog niet zo goed, snapte dat wel. Vind het wel prima dat dat nog een jaar duurt, haha. Maar ik weet ook wel dat het helemaal in orde zou komen. Lastigste vind ik dat ze amper kan slapen met geluid om zich heen. En hoe ze daar even zou kunnen ontprikkelen zeg maar. En dat zijn dingen die natuurlijk wel goed komen, want zijn maar 2 nachten, maar ik ben wel degene die er dan last van heeft ;) Met een overprikkeld en te moe kind. Maar dat is ook maar een dagje, haha. En ik ben echt niet een overbezorgde moeder. Ze gaat ook weleens alleen van en naar school, zet dr met liefde en plezier op dr clubjes en sporten af zonder enkele problemen. Maar ik laat haar al niet eens logeren wegens die genoemde issues, dus tja, kamp staat niet bovenaan mn lijstje.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Tja, ik vind ook een tendens tegenwoordig dat ik mij af vraag waar kinderen nog onbezorgd en veilig zijn. En bemoeihallen die verder geen vinger uitsteken bij een vereniging zijn vervelend ja.
    Maar er zijn ook genoeg goede redenen om bij bepaalde activiteiten terughoudend te zijn.

bijnamoeder likes this.
  4. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik zou vandaag gebeld worden, maar helaas niet gebeurd...

5. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,873
    5,152
    113
    Home
    Ik weet niet of jullie je eigen kamp nog kunnen herinneren maar in groep 8 waren we 2 nachten weg daar moest ik echt een week van bijkomen :roflmao:

dus nee m’n 6 jarige al helemaal niet
    Mocht iemand daar problemen mee hebben dan komen ze maar langs

bosi333, februari2012 and tuc like this.
  6. evaleana

evaleana Fanatiek lid

Nov 2, 2021
    4,886
    6,416
    113
    Ik was in groep 8 een hele week naar Vlieland, heerlijke week gehad! :D

7. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,873
    5,152
    113
    Home
    lekker!!!
    Ik was echt niet te genieten volgens m’n moeder :roflmao:

8. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,132
    1,831
    113
    Met wat je zei middag thuis.
    Nee.
    Miss dagje heen en terug maar geen 3 volle dagen met nachten

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik was een hele week weg. Op dag 1 verdwaald bij een " dropping" geen mobiele telefoons, liepen we daar, 6 verdwaalde 12 jarigen langs de weg on 1900 uur. Doodeng.:roflmao: helemaal in Maastricht. Toen kwam de politie langs, per toeval, en die hebben ons teruggebracht naar het kamp. Leraren waren al aan het zoeken.

10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,044
    14,730
    113
    Female
    Ik heb niet eens kamp gehad in groep 8:cry:
    Ik zat al in mavo3 voor ik voor het eerst op kamp ging:oops:

Ik vind het best heel wat hoor 3 dagen weg als je in groep 3 zit. Maar dat zal denk ik vooral voor de ouders zijn.
    Mijn jongste zit nu in groep 3 en ik durf eigenlijk niet te zeggen wat hij ervan zou gevonden hebben om in het begin van groep 3 dus die twee nachtjes weg te gaan. Hij is best onzeker en vind heel veel dingen best wel heel spannend.
    Hadden ze kamp in groep 3 gehad, dan had ik hem wel mee laten gaan.

Maar in het geval van @Devilschase snap ik haar dilemma heel goed. Als school nu al vraagt om hem 1 middag thuis te houden en ze het liefst hem 2 middagen thuis zouden willen hebben zou ik ook erg twijfelen of kamp voor hem een goed idee is.

Ik zou dan hem denk ik alleen mee laten gaan als ik zelf mee kan gaan.
    En dat er de regel is dat je niet bij je eigen kind in het groepje mag is er ook een om te overtreden.

11. HvL

HvL Bekend lid

May 6, 2015
    709
    420
    63
    Ik ben nooit op kamp geweest met school, en heb het ook niet gemist.

Dus het is onzin dat kinderen perse op kamp zouden moeten.

En zeker zo jong dat vind ik persoonlijk al helemaal niet nodig. Het heeft in mijn idee geen toegevoegde waarde..

Ts: Volg je eigen gevoel hierin.

12. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Mijn oudste was op haar 7e verjaardag al 5x naar 4 verschillende kamoen geweest, eerste keer was ze 5... allemaal kampen waar ze niets of niemand kende trouwens.
    Ze heeft het altijd geweldig gevonden, is nu bijna 16 en zou het nu niet snel meer doen.

Jongste is net 7 en nu 2x meegeweest op scoutingkamp afgelopen jaar, binnenkort gaat hij 3 nachten met ze, voor het eerst op een andere locatie, wel zijn eigen groep en eigen leiding. Had het nooit verwacht maar hij vindt het prachtig, laatste keer van 2 nachtenzei hij bij ophalen direct: ik ga mee hoor in de zomer. Ook gaat hij voorde 2e kerr op een dagkamp dit jaar, 5 dagen, wel gewoon thuis slapen. Opzet van dat kamp is zelfde als vorig jaar maar andere locatie, leiding en kinderen omdat hij dus perse op scoutingkamp wil....
    Voor volgend jaar heeft hij zijn zinnen gezet op een speciaal kamp vanaf 8 jaar. Kent hij niemand, maar het thema maakt alles goed. Hij vroeg al of ik wilde vragen of hij nu met 7 al mee mocht.
    Dus ja, wat is (te) jong....?

13. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

May 17, 2020
    1,603
    1,732
    113
    Ik hoop toch eigenlijk dat een kamp nooit verplicht is. Zou toch wat zijn dat je als basisschoolkind verplicht bent ergens anders dan thuis te slapeno_O.
    Maar goed, in jouw geval ts, zijn jouw zorgen niet geheel onterecht toch. Ze kunnen hem niet eens de hele week aan op school. Ik zou dan ook wel willen weten hoe ze dat tijdens het kamp willen aanpakken.

14. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

Aug 18, 2017
    1,329
    645
    113
    Female
    Mijn kamp in groep 8 vond ik verschrikkelijk en bij mijn kamp in de 3e van het middelbaar scheelde het niet veel of ik was bijna verdronken tijdens het kajakken in de ardennen (ik heb geen zwemdiploma).

Ik was dus blij dat ik weer thuis was.

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    @NORAH1979: Ook niet handig dat ze je lieten kajakken dan… :|

16. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

Aug 18, 2017
    1,329
    645
    113
    Female
    Nee klopt, maar dat werd toen (1994) helemaal niet gecheckt. En volgens mij zijn mijn ouders ook nooit ingelicht over wat we precies gingen doen.

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    Bij ons werd dat in de brugklas (1993) gecheckt. We moesten zelfs voorzwemmen, zodat ook er over liegen niet mogelijk was. Kinderen zonder diploma kregen tijdens gymles zwemles, zodat ze hun diploma alsnog konden halen. Maar misschien was dat omdat het een school ik een grote stad betrof, met relatief veel kinderen die nooit op zwemles hadden gezeten?

18. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,873
    5,152
    113
    Home
    @Devilschase heb je inmiddels al contact gehad met school ?

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nopr, nog niet, ze waren dicht vanaf donderdag ivm rapporten..

20. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

Aug 18, 2017
    1,329
    645
    113
    Female
    Beter. Ik woonde destijds wel in een dorp.

Share This Page