Hm.. Heb het een en ander opgezocht en ok. Ik ben overtuigd ! Nu is mijn zoontje dus best groot, en het lijkt mij dat het niet HEEL lang meer duurt voordat hij eruit groeit... Volgens mij mag de helft van hun hoofdje boven de bovenkant uit steken. De maxi cosi is volgens mij tot 13 kg..? Mijn zoon is al ruim 9 kilo en over de 70 cm inmiddels..! Er bestaat dus ook een autostoel die achteruit kan! De Romer King Ts Plus ! Dus misschien een tip ? -X- (Enne... Als je het meteen 'normaal' had gezegd dat was ik misschien wel gelijk overtuigd geweest.... De maxi cosi priori komt ook als "goed" uit de test, daar had ik allemaal naar gekeken... Dan snap ik alleen niet waarom ze niet meer Autostoelen maken die zowel voor als achteruit vervoerd kunnen worden maar goed... )
vooruit = veilig genoeg (vanaf bepaald gewicht) achteruit = nog veiliger En verder moet je inderdaad doen wat voor jullie het beste voelt. Mijn ukkie is nog wat kleiner, maar hij vermaakt zich prima met een boxring die ik om het handvat van de maxicosi heb vastgemaakt, genoeg om naar te kijken! verder inderdaad regelmatig stoppen, dat hij met jullie kan spelen, rondkijken, zelf zitten/liggen.
En kun je niet de maxi cosi en het stoeltje allebei meenemen? (Neemt wel veel plaats in in de auto) Wij zijn in februari naar zweden geweest en hadden ze gewoon allebei meegenomen. Jelle was net 9 maanden en vond het in de cosi ook niet meer leuk, maar slapen in de gewone autostoel, ho maar... Gevolg: Een superchagrijnig gillend kind op de achterbank... Dus Jelle ging voor zijn slaapjes in de Maxicosi en als hij wakker was in de autostoel... Ging perfect!