Laatst las ik een topic over het wassen en strijken van de babykleertjes. Nu werden daar adviezen in gegeven over het strijken van de babykleertjes. Kan je nu beter de binnenkant of de buitenkant van de kleertjes strijken? Of maakt het helemaal niets uit? Kan de topic niet meer vinden
Bedankt voor jullie reactie meiden. Normaal strijk ik mijn eigen kleding vaak aan de buitenkant omdat de kreukels er dan beter uitgaan. Inmiddels heb ik ook deze reactie gekregen: De reden van strijken in het algemeen is (naast het feit dat er minder kreukels in zitten) dat door de hoge temperatuur de bacterien die er evt nog opzitten, doodgaan Heb de babykleertjes dus maar aan de binnenkant gestreken.
Heb de kleetjes alleen gestreken voor dat Teun geboren was, daarna niet meer maar hij heeft er geen problemen mee hoor en ik ook niet scheelt een boel werk want ik heb al een hekel aan strijken......alleen als het echt moet dan doe ik het....... en als ze spelen dan zitten er toch zo weer kreukels in...en de bakterieen nou daar heeft hij geen last mee hoor.....
Als je je kind steriel wilt opvoeden moet je ook bedenken dat ze straks nergens tegen kunnen. Dan zijn ze juist vaker ziek. Doe eens normaal zeg, je gaat toch niet kleren strijken omdat er eventueel na het "wassen" nog bacterien opzitten, Te gek voor woorden natuurlijk. Mijn schoonzusje en schoonmoeder zijn ook zo steriel. Die zijn dus bijna wel elke week ziek. Dan weer verkouden, dan weer last van de buik. Altijd aan het kwakkelen. Mijn vriend en ik zijn ( afkloppen) al bijna 7 jaar niet meer ziek geweest, en verkouden misschien 3 keer in 7 jaar.
Nou Bibi, ben ook aan het wassen geslagen (heb ook speciale wasmiddel gekocht, zonder parfum etc) en ga ook lekker strijken hoor! Je wil in het begin toch het beste voor de beeb. Lekker steriel zijn is prima hoor Ik doe met je mee Ach misschien hebben we gewoon nesteldrang
Nou ik zou toch oppassen met "lekker steriel" Ik ben door schade en schande toch wijzer geworden. Ik ben zo steriel opgegroeit. Te vaak douchen, steeds maar handen wassen enz... Mijn huid is niks gewend, ik ben allergisch voor van alles en ik heb eczeem ontwikkeld. Natuurlijk moeten er dingen schoon zijn, maar strijken om bacterien te doden vind ik echt te ver gaan. Maar inderdaad, het zal wel nesteldrang zijn, Misschien kun je de eerste kleertjes strijken,
Strijken, wat is dat? Ik heb de afgelopen 3 jaar misschien 3 keer gestreken. Maar ieder het zijne. Strijken voor het mooie kan ik me nog voorstellen dat je dat kiest, strijken voor de bacterien niet.
Ik strijk Fynn z'n kleertjes ook niet. Zou me echt veel te veel werk zijn. En eerlijk gezegd zie ik het verschil niet
ik ga de kleertjes ook niet strijken. ik hang ze na het wassen op een hangertje en dan drogen ze vrij glad op. Ik vind je kunt ook overdrijven hoor, ieder zijn keuze maar als het maar schoon is. Ik denk als je kleintje eenmaal geboren is dat je gauw van het strijken afstapt. de hoeveelheid kledingwissels zullen alleen maar toenemen ik strijk mijn eigen kleding ook niet behalve blouses, en de pakken van mijn vriend.
Ik strijk de meeste kleertjes van Serjenka wel. Dat doe ik met onze kleren ook. Zou me gewoon slecht voelen moest ik m'n kledij niet strijken.
Ik heb nog nooit gewassen met een speciaal wasmiddel, gebruik dus gewoon het merk wat ik voor ons ook gebruik.. Wel strijk ik veel, komt omdat ik te lang wacht met opvouwen denk ik Maar mijn dochter heeft (tot nu toe) geen last van het wasmiddel of het feit dat ik wel/niet strijk! Gewoon doen wat je gevoel zegt
Ik denk dat het inderdaad een beetje met nesteldrang te maken heeft. Ik heb de kleertjes wel gestreken, maar niet met een speciaal wasmiddel gewassen. Ik vind het gewoon leuk als ze er allemaal mooi en netjes uitzien. Nu heb ik alles gestreken, maar ik vraag mij af of ik dat vol ga houden als de kleine er eenmaal is. Bij de t-shirts van mijn man maak ik ook onderscheid tussen de mooie, nieuwe t-shirts en de oude. En wat betreft het doden van de bacteriën, dat is nu alleen maar meegenomen. In het begin is het allemaal even aftasten hoe je kleintje op alles reageert.
Nog even over het strijken. Ik ben het van plan, maar het is er nog steeds niet van gekomen. Als ik tijd over heb dan ga ik aan de strijk En ik weet zeker dat dit na de bevalling niet meer aan de orde is (dan heb je daar toch helemaal geen tijd voor ).
Ik ben ook eindelijk aan de was geslagen, heb t ook gestreken, maar dat is meer voor t mooie, t zat allemaal aardig in de kreukels, maar ik denk dat dit maar eenmalig is hahahahah.........strijk normaal echt bijna niks als t niet nodig is, maar t staat nu wel mooi en nu heb ik nog even de tijd, en t is zo leuk nog even met die kleine kleertjes bezig! maar niet binnenste buiten ofzo, dat is weer te moeilijk liefs
ik strijk truitjes wel, ziet zo slordig uit je kind in een trui vol kreukels Rompertjes weer niet want dat ziet geen hond. Ik strijk de binnenkant, probeer maar eens aan de buitenkant over een print heen te strijken, die heb je dan aan het strijkijzer plakken! Strijken om bacterieen te doden is grote onzin. Van te steriel opgroeien ontwikkel je echt geen eczeem, ons zoontje heeft eczeem en zo steriel is het hier niet met hond en kat in huis, dus dat is ook onzin.