is dit al leuk voor een kindje van 2?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Naantje20, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Hi,

Is een supermarkt voor een kindje van 2 al leuk of is ze daar toch nog te klein voor?
    Ze krijgt ook een keukentje, is dit dan dubbel op of toch niet?
    Speelgoed 569755 Supermarkt
    Wat vinden jullie?

Thanks!

2. Ik zou het nog niet doen voor een kindje van 2. (Staat bij de leeftijd 3-8).

Als ze drie zijn kunnen ze daar veel meer mee en je wil ze dan ook nog iets leuks kunnen geven. Als ik zie hoe mijn zoontje speelt denk ik dat ik zoiets zelfs pas zou geven bij 4 of 5.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn zoontje zou 't wel heel leuk vinden, maar ik zou 't niet tegelijk geven met een keukentje.
    Wij hebben al een keukentje en daar wordt heel veel mee gespeeld. En hij speelt sinds dat hij 2 jaar is ook heel vaak winkeltje, maar daar heeft hij geen supermarkt voor nodig. Hij heeft wel een klein kassa'tje (die hadden ze een tijdje terug bij 't kruidvat) en verder pakt hij gewoon z'n kleine tafeltje of een eetkamerstoel ofzo om winkeltje mee te spelen. Ik denk dat er hier dus wel veel mee gespeeld zou worden, maar hij heeft 't nu ook prima zelf opgelost en volgens mij vindt hij het op deze manier net zo leuk ;).

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Nee nog niet. Een dik jaar later wel.

5. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Dames bedankt!

Dat doen we dan wel weer een jaartje later.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    Mijn dochter van 2.5 vind winkeltje spelen geweldig hoor.
    Gaat echt boodschappen doen, scannen, afrekenen.
    Wij hebben van volgens mij miele of tefal een keuken en die is aan de andere kant een winkel.
    Ik wilde nl niet beide in huis halen

7. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Dit is natuurlijk per kindje verschillend. Het ligt er maar net aan waar ze de interesse hebben liggen.

Onze dochter had voor haar 2e verjaardag een mooi houten keukentje gekregen en vanaf de eerste dag speelt ze er al mee. Ik moet zeggen dat ze ook graag rollenspellen speelt. Vanaf anderhalf jaar schonk ze ons al denkbeeldige kopjes thee in en roerde ze in bakjes alsof ze eten stond te koken. Zo ontstond bij ons het idee om haar voor haar verjaardag een keukentje te geven.

Persoonlijk zou ik een supermarkt en een keukentje niet tegelijkertijd geven. Is misschien een beetje veel ineens. Ook voor jezelf: dan staat de woonkamer zo vol met speelgoed...

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm hier op het kdv spelen ze ook de halve dag winkeltje op de peutergroep (vanaf 2 jaar) dus op zich kan het wel

Maar hier is het keukentje dusdanig populair.. en het winkeltje spelen doen we gewoon met speelgoed of met de etenswaren uit het keukentje :)
    Dus ik zou ook niet voor beiden gaan denk ik :)

Deel Deze Pagina