ontsnappen gordel autostoeltje

Discussion in 'Met je kind op pad' started by epyr, May 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. epyr

epyr Lid

Apr 28, 2014
    16
    0
    0
    fulltime mama
    Portugal
    Hallo,

Een van mijn dochtertjes presteert het keer op keer om de gordel van haar autostoeltje te ontsnappen. Nou sprak ik met meerdere moeders, omdat ik een andere autostoel wou kopen hopende dat dat dan niet weer zou gebeuren. Nou kreeg ik meerdere malen de reaktie, ooooohh mijn kindje deed dat ook. Geen stoel die afdoende helpt. Aaaaaahhhhhhhh, ik wil met een gerust gevoel met haar in de auto kunnen zitten, zonder me keer om keer om te moeten keren om te kijken of ze nog wel (helemaal) in haar stoeltje zit.

Ervaringen? Tips?

Epyr

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik ben 2 weken geleden eens erg boos geworden. 2 jongens zaten achterin en ik moest 200km alleen rijden. Na een kwartier begon hij al te ontsnappen. De oudste nog geprobeerd hem terug te doen, maar daarvoor waren de gordels te strak. Op een parkeerplaats ben ik gestopt en uitgestapt. Toen ik zijn deur open deed zei hij "uit". En ben ben ik nogal gaan mopperen, hem de gordels weer omgedaan, en heel duidelijk gezegd dat als hij mee wil op bezoek bij opa en oma dat hij dan netjes moet blijven zitten. Ik 2 weken heeft hij de gordel nog niet los gehad. Terwijl ik genoeg gereden heb..

Bij de oudste werkte dat ook. Het is niet zo fijn, maar soms moet het even voor hun eigen veiligheid.

Je hebt ook wel klittenbandoplossingen, die je dan over de borstkas vastmaakt tussen de gordels. Dat werkt wel, maar ik ben bang dat ik in geval van nood dat niet zo snel loskrijg..

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Zet je hem zonder jas erin? En dan goed strak trekken tot het niet meer strakker kan..

Ik moet mijn gordels vaak weer losser doen als hij eruit moet dus zelf komt hij er al helemaal niet uit..

4. epyr

epyr Lid

Apr 28, 2014
    16
    0
    0
    fulltime mama
    Portugal
    Mijn dochtertje is 3 weken geleden pas 1 jaar geworden, dus ze ziet wel dat ik boos wordt/ geschrokken ben, maar snappen doet ze dat natuurlijk nog niet.
    Klittenband is een goed idee. Ga ik eens proberen. Ben benieuwd hoe snel ze dat door heeft.

5. epyr

epyr Lid

Apr 28, 2014
    16
    0
    0
    fulltime mama
    Portugal
    Met jas, zonder jas maakt niet uit. En je kan de gordel zo strak zetten dat het echt oncomfortabel moet zitten, maar ze wurmt zich er toch uit :(

6. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

May 13, 2013
    1,009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gordels kunnen nooit TE strak zitten. De gordels moeten zo strak mogelijk zitten, dat je er net een vlakke hand onder kunt krijgen meer niet. Een (dikkere) jas is sowieso niet veilig in de auto.

Verder zijn er speciale anti escape systeems te koop voor in de autostoel. Google maar eens, dit is een extra inzet in je autostoel... geen kind die er zo nog uitkomt. En het is een veilige manier, zelf klemmen etc toevoegen mag eigenlijk niet omdat je bij nood de stoel in 1 handeling moet kunnen openen.

7. epyr

epyr Lid

Apr 28, 2014
    16
    0
    0
    fulltime mama
    Portugal
    Net even anti escape system gegoogled. Maar er wordt vermeldt dat dit vanaf 2,5 jaar is, mijn dochtertje is nog geen 13 maanden. Tevens aardig wat reakties dat kinderen er toch uit kunnen ontsnappen. Ga maar eens in de winkel kijken en proberen te ontdekken waarom dit pas voor > 2,5 jaar geschikt is...

8. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

May 13, 2013
    1,009
    1
    0
    NULL
    NULL
    O, dat wist ik ook niet, wat apart! Maar zit je dochter al in een groep 1 stoel dan?

9. Lorelai

Lorelai Actief lid

Feb 4, 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt ze ook vanaf 12 maand :)

10. koekje

koekje Lid

Oct 10, 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een extra harnasje in de autostoel omdat de oudste eruit ontsnapte. Gekocht via babypark, weet zo niet hoe die heet...

11. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Onze dochter presteerde dat ook altijd, zich loswyrmen. Ik heb een plastic ding gekocht voor 8 euro waar je de twee gordels inklemt zodat ze niet meer uit elkaar kunnen. Maak je met een een simpele handeling open en dicht.

Het is trouwens onzin dat een kind minder veilig zit met een (dikke) jas aan, je moet die gordels goed strak aantrekken. En ja, ik heb het beroemde filmpje hierover gezien en dat is precies wat ze daar niet goed doen.

12. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Hee Anke :)
    Linkje? Waar koop je zo'n ding? S wurmt zich nu ook steeds los. :(

13. Lorelai

Lorelai Actief lid

Feb 4, 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die borstclips zijn toch verboden in nl?

Share This Page